Інтегроване заняття "Дощова музика"

Про матеріал
Мета: Розвивати пізнавальний інтерес до інформації, дрібну моторику рух, музичний слух, творчі здібності. Вчити дітей визначати і називати основні ознаки та властивості води: прозора, рідка, може бути чистою і брудною, холодною, гарячою, твердою (лід), немає запаху смаку, потрібна людям, рослинам та тваринам; розпізнавати музику зображувального характеру та передавати її динаміку у грі на музичних інструментах; передавати образи дощових краплин пластикою рухів та засобами образотворчого мистецтва. Дати первинні знання про кругообіг води в природі.
Перегляд файлу

Інтегроване заняття (середня група)

(ознайомлення з природою, пошуково – дослідницька діяльність, розвиток мовлення)

 

 

D:\ДИД.ІГРИ -2016\ПРИРОДА\Д.г.Де ховається вода\титульний.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мета: Розвивати пізнавальний інтерес до інформації, дрібну моторику рух, музичний слух, творчі здібності. Вчити дітей визначати і називати основні ознаки та властивості води: прозора, рідка, може бути чистою і брудною, холодною, гарячою, твердою (лід), немає запаху смаку, потрібна людям, рослинам та тваринам; розпізнавати музику зображувального характеру та передавати її динаміку у грі на музичних інструментах; передавати образи дощових краплин пластикою рухів та засобами образотворчого мистецтва. Дати первинні знання про кругообіг води в природі.

Активізувати словник із теми «Дощ», збагатити його словами - епітетами, дієсловами. Виховувати бережливе ставлення до води, емоційно-позитивне ставлення до природи, допитливість.

Попередня робота:

  • Спостереження та бесіди з дітьми про воду, дощ, хмари, калюжі.
  • Розглядання картин та ілюстрацій про те, кому потрібна вода.
  • Вивчення пісень, віршів, закличок, ігор-хороводів.
  • Читання оповідань, загадування загадок тощо.

Матеріали:

Паперові хмаринки та калюжі, бутафорська хмаринка з «усміхненим личком», музичні інструменти, таблиця «Кругообіг води у природі», султанчики, столи, склянки з водою, трубочки, сіль, цукор, глина, фарба, пензлик, чайник та глечик з водою, мисочка, лоток з льодом, костюми Краплинок,  картинки до дидактичної гри  «Кому потрібна вода?»

ХІД ЗАНЯТТЯ

Вихователь. Діти, коли я йшла до дитячого садка, падав дрібненький дощик. Я спостерігала за краплинками. Одна з них поспішала полити дерева і кущі, деякі з них поливали травичку та доріжки, а інші впали в калюжу. І знаєте, що сталося далі? Одна краплинка стрибнула мені на долоньку і попросила взяти її до дитсадка (показує краплинку).Ось що вона розповідає про себе.

 

Краплинка: Я весела й гомінка крапелька-краплинка.

                       Я хмаринки дощової донечка-дитинка.

Вихователь. Краплинка пропонує нам на мить уявити себе такими ж дощовими краплинками і разом з нею потанцювати.

Фізкультхвилинка.

Дощові краплинки.

Вихователь. Який густий, рясний та веселий дощик впав на землю. А ще який буває дощик?

Гра-вправа «Який буває дощ?»

Діти. Дощ буває: осінній, літній, весняний, холодний, теплий, щедрий, веселий, рясний, дрібний, спритний, грайливий, лагідний, грибний тощо.

Вихователь. А чи знаєте ви, яку пісеньку співає дощ? (дрібний, рясний, сильний…) Пропонує дітям відтворити дощик постукуванням пальчиками.

Гра-вправа «Що робить дощик?»

Діти. Дощик співає, ллє, крапає, хлюпає, стукає, дзвенить,барабанить,  дріботить, шумить, торохтить, плюскотить, періщить, дзюркотить тощо)

Вихователь. Діти, як ви думаєте, чи є у дощика мама? Хто вона? (Хмаринка).

З чого вона утворилася? (З краплинок води).

Вихователь. Розповідає казку «Про маленькі водяні краплинки».

(Демонструє таблицю «Кругообіг води в природі»)

Жили в річці сестрички-краплинки. Хороше їм було разом, весело, та захотілось помандрувати. Пригріло сонечко - і полинули краплинки в небо, наввипередки з вітром. А тоді зібралися разом водити хоровод, і стали легкою хмаркою (показує утворення хмарки з краплинок: до одної краплинки додає все більше краплинок). Все нові і нові краплі-сестрички приєднувалися до хмарки, і стала вона дуже важкою. Не витримала і порвалася, і полився на землю дощик. Падали краплини до рідної землі, до річки, напували травичку, квіти, дерева. І ось пригріло сонечко - і полетіли краплі знову в небо.Знаєте, це не просто казка, насправді все так і відбувається в природі.

Пропонує дітям розповісти вірші про дощик та хмаринку.

  1. В небі плавають хмаринки,

В них живуть дрібні краплинки.

Вітер хмари позбирав –

Дощик падати почав.

2. Хмарка йшла на іменини

До сестрички, до хмарини.

В подарунок дощ несла

 И ненароком розлила.

Вихователь. Чи то не ця хмаринка зачепилася за дах і пролила водицю на землю? (Показує на бутафорську хмаринку, прикріплену до даху хатинки, привертає увагу на глечик з водою).

  •                                  Що є у глечику? (Вода).
  •                              Діти, давайте уявимо себе маленькими дослідниками. Перед вами завдання: дізнатися і розповісти про воду!

ДОСЛІДИ

  1. Вихователь бере глечик з водою і переливає воду в мисочку.
  •    Що ми бачимо? Що відбувається з водою?  (Вода ллється, тече)
  •    Чому? (Бо вода рідка).
  •    Чи буває вода тверда? (Буває: лід, град, сніг).
  1. Вихователь звертає увагу на стакан з водою, в який опущена трубочка.
  • Що ми бачимо крізь воду? (Трубочку).
  • Чому? (Бо вода прозора).
  1. Вихователь пропонує понюхати воду.
  •    Чи має вода запах? (Вода не має запаху).
  1. Вихователь. Коли ми п’ємо воду, то яка вона на смак? (Вода не має смаку).

Висновок. Вода рідка, прозора, чиста, не має смаку та запаху.

  1. Вихователь. Діти у воді можна розчинити цукор, сіль, фарбу, глину. Давайте у стакан з чистою водою всиплемо сіль, в інший стакан - цукор, і старанно розмішаємо.
  • Що сталося з цукром та сіллю?(Вони розчинилися у воді).
  • Тепер спробуйте на смак цю воду. Яка вода на смак?(Солодка, в іншому стакані - солона).

Висновок. Отже, коли ми розчинили цукор, вода стала солодкою, а коли розчинили сіль, то вода стала солоною.

  1. Вихователь. Давайте наберемо на пензлик фарби і опустимо його в стакан з водою. Якою стала вода? (Кольоровою).
  • В інший стакан опустимо грудочку глини і розмішаємо. Якою стала вода?(Брудною, каламутною).
  • Чи можна таку воду пити?

Висновок: Вода може бути чистою та забрудненою. Пити воду можна тільки чисту.

  1. Вихователь. В чайнику теж є вода, але дуже гаряча, окріп. Відкриємо кришку, що з чайника виходить? (Пара) . Що таке пара?

(Це теж маленькі краплинки води).Таку воду брати дітям в жодному разі не можна, тому що можна обпектися. Такою водою заварюють чай. Отже, ця вода гаряча. А якою ще може бути вода?(Холодною, теплою).

Вихователь. Діти, кому потрібна вода? (Людям, тваринам, рослинам).

Що було б, якби не було води? (Не було б людей. Не було б тварин. Не було б овочів та фруктів. Не зеленіла б трава. Не росли б дерева та квіти. Не було б життя на Земл)і.

Вихователь. Пропонує дітям розглянути картинки і сказати хто робить правильно?

https://photos-6.dropbox.com/t/2/AABDCCMZd-I4HEK4AI18GxaEIIeS2cJ_RdiEo4GnVW3QVw/12/292948384/jpeg/32x32/1/1451703600/0/2/39.jpeg/EILRipwCGMMFIAIoAg/BCn5kwOoOOLiDWn5mgboHotAz6cSQQ-7Ww-KWZ91faQ?size_mode=3&size=640x480      https://photos-1.dropbox.com/t/2/AADB1ju61EiTNm36gi4h09jFojGGlUXQ2e3D8GEW3WJF5A/12/292948384/jpeg/32x32/1/1451703600/0/2/40.jpeg/EILRipwCGMMFIAIoAg/zzHeb7e42Jl_TBuo1Cw4xBOApFfgcTlordho5VWNuTQ?size_mode=3&size=640x480

 

https://photos-3.dropbox.com/t/2/AADaHJ46vqaeVPNyC39zk7DmzCqO7HFc00KvgZZgji1V5A/12/292948384/jpeg/32x32/1/1451703600/0/2/42.jpeg/EILRipwCGMMFIAIoAg/ppWkrVzWt50LTHVh9HW09o9OVxaE9Vu9JhuenRvVugA?size_mode=3&size=640x480

Дидактична гра «Кому потрібна вода?»

Діти вибирають предметні картинки із зображенням людей, тварин, рослин.

Вихователь. Діти. Поки ми з вами досліджували воду і гралися в гру, то дощик пустував, намочив доріжки, поналивав калюж. Я знаю, що ваші неслухняні черевички дуже люблять бігати по калюжах. Давайте і ми з вами пострибаємо по калюжах.

Фізкультхвилинка «Граємося з дощиком»

Скоро і наша краплинка полине до своєї матусі хмаринки. Щоб вона про нас пам’ятала і розповіла своїм сестричкам-краплинкам про вас, пропоную вам зобразити дощик та подарувати малюнки краплинці на пам’ять.

Пальчикова гімнастика «Дощик»

Самостійна робота дітей: виконують декілька видів роботи: «Дощик із паперу», «Дощик із пластиліну», «Золотий дощик із соломи», «Дощик з інших природних матеріалів». Роботи дарують краплинці.

Краплинка: Дуже вдячна вам, малята, що взяли мене до себе,

                        І хоча я невеличка, я належу до водички.

                        І прошу вас, не забудьте ви мою пораду мудру:

                        Без води життя не буде, хай завжди це знають люди.

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Степанюк Олена
Додано
24 жовтня 2022
Переглядів
843
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку