Мета: уточнити уявлення дітей про доброту, вчити проявляти гуманні почуття (доброту, турботу), вправляти в оцінюванні вчинків людей, розвивати словесно – логічне мислення, зв,язне мовлення, активізувати вживання в мові ввічливих слів, виховувати бажання робити добрі вчинки, дарувати радість, гарний настрій.
Продовжувати формувати у дітей вміння правильно тримати інструмент, розвивати дрібну моторику, закріплювати назви основних кольорів.
Матеріал: «Хмаринка Добра», квіти, пелюстки, дощечки, іграшки Заєць і Ведмедик, морквинка, термометр, хусточка, пакет для сміття «Чудо – дерево», квіти і плоди, колода, камінь, «річка».
Хід заняття
Вихователь: Ми сьогодні з вами вирушимо в казкову країну «Добра». Перш ніж як вирушити, давайте привітаємо один одного, скажемо: «Доброго ранку», «Доброго дня», «Привіт». Можна привітати один одного і без слів:
Як вам більше всього сподобалось вітатись?
Нас чекають незвичайні події. А щоб все вийшло, давайте згадаємо правила сьогоднішньої подорожі:
А зараз, я хочу запросити вас в «Чарівний ліс». Там, на «Галявині Радості», у «Привітливої річки», поряд з «Усміхненою галявиною» і «Дбайливим гаєм» росте «Чудо – дерево». Це незвичайне дерево, якщо люди кажуть добрі слова – на ньому розпускаються чарівні квіти, якщо люди роблять добрі справи – ньому з,являються прекрасні плоди. Хочете туди потрапити?
А полетимо ми туди на «Хмаринці Добра». Беріться за руки, закривайте очі і повторюйте за мною: - «Хмаринка Добра» появись, перед нами покажись.
Ось ця хмаринка. Тримайтесь за неї міцніше і полетимо.
Перед нами Привітлива річка, щоб перейти через неї, потрібно побудувати Ввічливий місток. За кожну правильну відповідь ви зможете взяти одну дощечку і побудувати місток, щоб перейти річку:
Ось і побудували ми наш Ввічливий місток. Тепер можемо перейти Привітливу річку. Діти, давайте поглянемо,що попереду, а попереду Усміхнена Галявина, але, що тут трапилось? Напевно сум поселився тут. Сам Великий Король квітів засумував, пому що в його друзів, маленьких квітів – пелюстки чорного – пречорного кольору. А йому подобаються яскраві кольори. Давайте розвеселимо Короля. Наклеїмо на чорні пелюстки різнокольорові (діти роблять аплікацію). Радість повернулась на цю Галявину.
Летимо далі. Ми прилетіли у Дбайливий гай. А, хто, тут плаче під кущиком?
В полі, в лісі – навкруги,
Скрізь у мене вороги
Часом лізу я у шкоду,
Їм капусту на городах
Кожен з вас мене впізнає:
Я вухастий сірий… (заєць)
А чому наш зайчик засмучений? Він захворів, промочив ніжки. Як ми йому допоможемо? Гляньте, тут є хустинка, термометр, морквинка. Що ми зробимо з цими речами для зайчика? (відповіді дітей)
А знаєте діти, що не тільки добрі справи, але й добрі слова також зігрівають.
Давайте назвемо зайчика лагідним іменем, погладимо його по голівці.
Зігрівся наш зайчик і розвеселився, хоче з вами погратися. Якщо те, що він скаже добре, - ви плескаєте в долоньки і кажете «ура», якщо погано – топайте ногами і кажіть «фу». І так слухайте уважно:
Молодці! Добре грали, зайчику стало тепло і весело.
Полетіли на нашій Хмаринці Добра далі.
Погляньте, а хто це сидить на пеньочку?
Клишоногий, волохатий,
В літку спритний та завзятий,
Ну, а взимку, лежебока
У барлозі гріє боки. (ведмідь)
Ведмедик наш гарний, але також дуже засмучений. Подивіться, що це на галявині (сміття). Мабуть на вихідні, приходили відпочивати люди і залишили після себе багато сміття. Ви як відпочиваєте з батьками теж залишаєте після себе безлад? (відповіді дітей)
Вірно, після себе завжди потрібно прибирати, не забруднювати нашу чарівну природу. Давайте приберемо сміття, і з нього зробимо іграшку для нашого ведмедика (аплікація на пакеті з-під сміття). Не сумуй, ведмедику, наші дітки знають багато ігор з ведмедиком і хочуть з тобою погратись.
Гра за бажанням дітей.
Полетіли далі. Нарешті ми прибули на Галявину Радості. На ній росте Чудо-дерево, давайте згадаємо, які добрі слова ми казали і які добрі справи робили поки сюди добирались:
Погляньте, яке гарне дерево у нас вийшло! Ми зробили його самі:
Корні цього дерева – добрі мрії,
Квіти дерева – добрі слова,
Плоди дерева – добрі справи!
Діти! Наша подорож підійшла до кінця і на згадку давайте зробимо собі своє Чудо – дерево,щоб воно завжди вам нагадувала про добрі справи і добрі слова.
Діти прикрашають намальоване дерево аплікацією з різнокольорових повітряних кульок.
Аналіз заняття