Інтегроване заняття (ознайомлення з соціумом + розвиток мовлення та культура мовленнєвого спілкування) для дітей середньої групи (5 – й рік життя) на тему: "Ми такі різні"

Про матеріал

Інтегроване заняття (ознайомлення з соціумом + розвиток мовлення та культура мовленнєвого спілкування) на тему: "Ми такі різні" для дітей 5 - го року життя.

Перегляд файлу

Програмовий зміст:  Викликати в дітей  інтерес до власного «Я», до своєї особистості через ім’я. Продовжувати вчити дітей бачити в собі особистість, закріпити поняття «Я-хлопчик», «Я-дівчинка». Вчити розуміти відмінність між дівчатками  та хлопчиками.  Продовжувати формувати уявлення про сімю, як про людей, які проживають разом. Розширювати  знання про родинні стосунки. Продовжувати формувати уявлення про вік людини.    Формувати дружні стосунки в колективі. Ознайомлювати дітей з правилами поведінки між людьми в системах: дорослі – дорослі, дорослі – діти; діти –діти. Розвивати морально – етичні уявлення стосовно людських взаємин.  Виховувати  взаємоповагу один до одного  та повагу до людей старшого віку.

Розвивати вміння дітей самостійно  будувати відповідь згідно із запитаннями різного типу. Виховувати любов до рідної мови, бажання нею спілкуватися.

 

Матеріал: аудіозапис космічної музики, ілюстрації із зображенням  дорослих і дітей, два жовтих кружечки (серединка  ромашок), на яких наклеєні  силуети   хлопчика та дівчинки, пелюстки ромашки із зображенням різноманітних речей елементи, якими переважно користуються  хлопчики та дівчатка. 

Хід заняття:

I Вступна частина. Організаційний момент.

1. Вступна бесіда.

Вихователь:  Нумо  в коло  всі ставайте,

Всіх навколо привітайте,

Ви своє ім’я назвіть –

Руку дружби простягніть!

- Діти, давайте привітаємось один з одним!

Вправа «Назви своє імя»

Кожна дитина вітається з іншою оригінальним способом  зі словами: «Привіт, мене звати... Моя мама називає мене…»

II Основна частина.

Звучить космічна музика. Зявляється інопланетянин.

Вихователь: - Діти, здається, до нас завітав незвичайний гість. Мабуть, він з іншої планети. Давайте запитаємо як звати його? Скажіть, шановний гість, як вас звати, назвіть своє імя!

Інопланетянин робить вигляд, що не знає свого імені.

Вихователь: - Діти, у нашого гостя немає імені і він зовсім нічого не знає про людей , але  дуже хоче дізнатися! Допоможемо йому в цьому?

- Діти, скажіть, будь ласка,  а чим кожна людина відрізняється від іншої ? (у  кожної людини  є своє імя).

Так, і у кожного з вас також є імя. Як ви гадаєте, хто  дав вам імя ? (мама і тато). Так, коли дитина народжується, то батьки дають їй ім’я.

- А як батьки  обирають   імя  для своєї дитини? (обирають  імя в залежності від того, хто народився – хлопчик чи дівчинка).

- Назвіть свої імена,  наш гість  не знає, як вас звати!

Діти по черзі  називають свої імена: - Мене звати Поліна, я дівчинка… і т.д.

Вихователь:  - Так, є імена для  хлопчиків та імена для дівчаток, але в кожного воно своє особисте, що відрізняє кожну дитину від інших.

Вихователь:  - А зараз я пропоную вам    розказати  нашому гостю,  за якими ознаками  ще крім імен можна відрізнити хлопчиків від дівчаток!

- Як ти думаєш, Павлік,  за якими ознаками можна відрізнити хлопчиків від дівчаток ?

А зараз я пропоную вам пограти в гру.

Вихователь звертає увагу дітей на два жовтих кружечки – це серединка  ромашок, на яких наклеєні  силуети   хлопчика та дівчинки.

Вихователь: - Діти, зверніть увагу на ось ці жовті кружечки. Як ви гадаєте, що це? (це серединка квітів - ромашок). Що прикріплено до серединки ромашок? (зображення  хлопчика та дівчинки)  

По чому видно, що це хлопчик? А по чому видно, що це дівчинка? А давайте назвемо їх! (діти обговорюють варіанти імен)

А для того, щоб ці жовті серединки ожили та перетворились на квітку, чого не вистачає? (пелюсток)

Вихователь звертає увагу дітей на пелюстки ромашки, окремо на кожній пелюстці прикріплені зображення різноманітних речей: елементи одягу, прикраси, іграшки, побутові прилади, якими переважно користуються  хлопчики та дівчатка. 

2. Гра  «Склади  ромашки».

Вихователь: - Як хлопчики, так і дівчатка в своєму повсякденному житті      користуються  різними речами та граються різними іграшками.

Я пропоную вам  «оживити» ромашки. До серединки із зображенням  хлопчика (вихователь  називає його імя) прикріпити  пелюстки, на яких зображені речі, якими  переважно користуються  хлопчики, а до серединки із зображенням дівчинки (вихователь називає її імя) прикріпити  пелюстки, на яких зображені речі, якими  переважно користуються дівчатка.

Діти самостійно розподіляють пелюстки, пояснюючи свій вибір.

Вихователь: - Діти, ви склали чудові ромашки. Сподіваюся наш гість зрозумів, чим відрізняються дівчатка від хлопчиків. А зараз давайте  відпочинемо і нашого гостя також запросимо на веселу фізкультхвилинку.

 

3. Фізкультхвилинка   «Хлопчики — дівчатка»

Вихователь  читає віршовані рядки,  діти  виконують рухові дії відповідно до змісту тексту.

Діти стають у коло (хлопчик, дівчинка, хлопчик, дівчинка), беруться за руки і похитують ними вгору-вниз.

Різні в групі в нас малята, є  дівчатка, є  хлоп’ята   (діти показують на себе, поклавши долоні на груди.)

Всі дівчатка , ой,  гарненькі, наче лялечки маленькі  (дівчатка обертаються навколо себе, імітуючи  рухи  ляльки.)

Спритні й сильні всі хлоп’ята,  адже хлопці — козачата   (хлопчики розводять у сторони руки і згинають їх у ліктях, стискаючи в кулаки.)

Та  вдається нам дружити, бо  усі ми — славні діти! (діти    крокують на місці і обіймають один одного).

4. Бесіда про родину.

Вихователь звертає увагу дітей на три  ілюстрації із зображенням  декількох родин (мама, тато, дитина; мама, тато, дідусь, бабуся, дитина; мама, тато, брат, сестра).

- Діти,  подивіться уважно на картинки та розкажіть нашому гостю,  хто ці люди? (діти називають) Як ви вважаєте, що пов’язує між собою цих людей? (вони родина)    Чому ви так вважаєте?  Всі так думають? А у вас є родина?

Поліна, хто є членами  твоєї родини? (вихователь запитує декількох дітей).  Назви дорослих членів своєї родини (дитина називає).  Так, мама, тато, дідусь, бабуся – це дорослі члени родини. Хто ще є членами родини? (діти) Хто у вашій родині є чоловіками?  Які члени родини є жінками?  Хто у вашій родині найстарший? А хто наймолодший?

- Зараз ви  ще діти, але ви будете підростати і з часом також станете дорослими.  Ким стануть дівчатка, коли виростуть?  (жінками,  мамами).   А ким стануть хлопчики, коли виростуть?   (сильними чоловіками, татами)  

III Заключна  частина (рефлексія).

Вихователь:  - Діти, сьогодні ви розповіли дуже багато цікавого, сподіваюся, що наш гість все запамятав.  А  давайте тепер  разом придумаємо ім’я нашому гостю!  Як би ви хотіли його назвати? (діти озвучують варіанти). 

Отже, нашого гостя ми з вами назвали …. Тепер у нього також є ім’я і він дуже задоволений!

Інопланетянин повторює своє ім’я.

- Про що сьогодні дізнався наш гість? (про те, що у кожної людини є імя)

- Хто обирає імя дитині, коли вона народжується?

- А як батьки  обирають   імя  для своєї дитини? (обирають  імя в залежності від того, хто народився – хлопчик чи дівчинка).

- Про що ще дізнався сьогодні наш гість? (про родину)

- А що саме він дізнався про родину?

- Про що ще ви розповідали нашому гостю? (про те, чим відрізняються дівчатка від хлопчиків)

- А чим саме вони відрізняються?

- А зараз нашому гостю вже час повертатися на свою планету.

Звучить космічна музика.

Інопланетянин прощається з дітьми і виходе.

Вихователь: - Діти, сьогодні ви розповіли нашому гостю дуже багато цікавого, а також придумали йому  ім’я. Ви всі молодці! На цьому наша сьогоднішня пригода закінчилася!

1

 

doc
Додано
24 січня 2020
Переглядів
10037
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку