Інтегроване заняття для дітей раннього віку
Тема: «Пісочні рибки».
Мета:
Попередня робота:
Матеріал: На кожну дитину шаблон акваріума , синя фарба , пензлик , непроливайка , тарілочка з клеєм ПВА, пензлик (квачик) для клею, серветка, шаблон рибки білого кольору, тарілочка з кольоровим піском серветка для рук, .Сенсорна коробка. Таця для малювання піском, пісок для пісочної анімації. Масажні доріжки.
Хід заняття:
Пісенька – сценка…. «Кулька».
Вихователь: Діти а скажіть на що схожі наші кульки , хто це? Правильно рибка . Молодці. А яку ви пісеньку знаєте про рибку? А давайте ми з нашими рибками потанцюємо.
Звучить запис пісеньки.
Дуже гарно повеселились . Я пропоную зі мною вирушити в подорож де ви побачите щось цікаве , і дізнаєтесь щось кожен про свою рибку.???
Діти: – Та.
Вихователь: Так починаються чудеса. Потрапимо ми туди на повітряних кулях, діти кулі схожі на рибок,( кожній дитині даю повітряну кулю і запитую якого вона кольору).(повторення)
В тебе (ім’я дитини) кулька рибка буде якого кольору?
В тебе(ім’я дитини) кулька рибка буде яка?
У (ім’я дитини) кулька рибка яка?
У (ім’я дитини) кулька рибка яка?
І мені лишилася кулька рибка, а якого вона кольору?
Вихователь з дітьми йдуть по групі один за одним. Звучить весела мелодія
(запис вимикається) Діти зупиняються, пропоную відпустити повітряну кулю.
Вихователь:
(діти підходять до мольберту з картиною морського дна чи сенсорна коробка морського дна і його жителів)
Дид. гра «Опиши картину».
Вихователь: Розглядаємо картину чи сенсорну коробку . Давайте розглянемо жовтим кольором – пісочок це дно моря, а синім кольором це морська вода. А ще ми бачимо різних мешканців моря, та рослини які ростуть на дні моря.
Зверніть увагу що вам тут знайоме?
Відповіді дітей…………………….
Вихователь: далі в куточку заховався морський коник (показую на морского коника). На дні лежить морська зірка (показую на морську зірку), вона живе лише в морі.
Вихователь: А хто тут грається в пісочку? (показую на рибку)
Діти: Рибка.
Вихователь: Правильно. Рибки і морський коник, і морська медуза вони всі плавають в водиці і вони живуть в морі. А тепер скажіть що це таке зелене? Як ви гадаєте?
Діти: Травка, морські водорості.
Вихователь: Так це морські водорості, морська травка.
А ще ми бачимо на пісочку (показую на камінці). Тут вони які? – великі і маленькі.
Рухаємося далі по масажним доріжкам наче по камінцях.
Дітки, у нас з вами незвичайні незнайомці.
Вихователь звертає увагу малят на акваріум з рибками.
Що за дивний дім такий?
Не простий,а водяний.
Він прозорий,хоч без вікон,
Та красивий, чистий,світлий.
А живуть в нім молодці –
Гарні красені плавці.
Що це таке,малята?(акваріум) А хто живе в акваріумі?(рибки)
Рибки дуже в нас красиві,
Кожна з них маленьке диво!
Подивись,яка вона
Прудко аж на дно пірна.
– Діти,чи подобаються вам рибки?(так)
– А що вони вміють робити?(плавати,пірнати,махати хвостиком)
– А чи вміють рибки ходити ?А чому ?
– Як плавають рибки?(повільно,швидко)
– Діти,а яка повинна бути вода в акваріумі де живуть рибки?(чиста) Правильно. Тому,воду в акваріумі потрібно міняти,а камінчики та ракушки,які лежать на дні – мити. А щоб наші рибки гарно себе почували і росли їх треба годувати. — – Що ви діти любити їсти? А рибкам така їжа не підходить. Для них є спеціальний риб’ячий корм, який їм дуже подобається.
Вихователь пропонує погодувати рибок. Діти спостерігають, як рибки їдять. Вихователь розповідає, що рибок можна годувати і спостерігати за ними.
А гратися, та брати їх до рук можна? А стукати по акваріуму? (ні,їх можна налякати)
Вихователь: Молодці, ви тепер все знаєте про акваріум , рушаємо далі. Беремося за руки та йдемо. (Діти підходять до столу для малювання піском).
Ми з вами в пісочній країні. У кожної країні є свої правила, і тут існують такі правила послухайте їх діти: тут неможна штовхатися, неможна кусатися, неможна битися і неможна піском обсипатися. Всім правила зрозумілі?
Діти: – Та.
Звучить запис (плеск води).
Вихователь: Діти нас хтось кличе, давайте підемо на звуки води.
( За ширмою знаходять рибку, діти разом з вихователем розглядають рибку).
Яка вона, що в неї є? Хвіст, плавники, голова, ротик, оченята.
Діти мені здається що рибці дуже самотньо і сумно, як ви гадаєте чому?
Відповіді дітей. Вона не посміхається, вона сама і у неї немає друзів, їй немає з ким гратися.
Вихователь: Давайте покажемо рибці як ми вміємо гратися, а вона буде вчитися у нас.
Фізкультурна хвилинка
-------------------------------------------------------------------
Вихователь: – Рибка ще сумна, я гадаю їй потрібні друзі рибки. Ми з вами можемо допомогти рибці, зробити їй друзів рибок. Я вас запрошую пройти за мною, беремося за руки й ходімо. Сідайте будь ласка за стіл.
( Рибку ставлю на стіл для малювання піском).
Дитячі столи підготовлені до праці: на кожну дитину тарілочка з клеєм ПВА, пензлик (квачик) для клею, серветка, шаблон рибки білого кольору, тарілочка з кольоровим піском серветка для витирання рук.
Вихователь: показую дітям шаблон білої рибки – питає якого кольору рибка, напевно сумно бути білою рибкою, пропонує дітям розфарбувати рибку, але в пісочній країні немає а ні олівців, а ні фарби. Є лише чарівний кольоровий пісок і за допомогою кольорового піску та клею ми будемо розмальовувати наших рибок. Розглядаємо тарілочки з піском біля кожної дитини і повторюємо назви кольорів. (Запитую кожну дитину якого кольору в неї пісочок)
Вихователь показує і разом з дітьми виконує роботу. Шаблон рибки кладемо перед собою на серветку, беремо квачик набираємо клей і наносимо на шаблон рибки. Притискаємо квачик на рибку, ось так, ось так. Наносимо клей на всю поверхню рибки. А тепер посипаємо рибку кольоровим піском.
Вихователь якщо треба допомагає дітям. Після того як діти намастили клеєм шаблон рибки, беруть кольоровий пісок та присипають їм рибку. Після закінчення роботи вихователь по черзі питає у дітей якого кольору у кого рибка. Подивіться яка гарна в мене вийшла рибка, якого кольору? Потім пропонує дітям розмістити їхні рибки біля рибки на морському дні яке ми намалювали на пісочному столі. Ось наша рибка зраділа, їй тепер буде весело з друзями, і сумувати їй буде ніколи. Поки ми працювали рибка приготувала нам гостинець на згадку про нашу подорож. ( Показую корзинку з гостинцями – мушлі, корал, камінці, цукерки).
Вихователь: Ось така цікава пригода вийшла у нас.
Вам сподобалось?(відповідь дітей)