«Кошик малинки» (пальчиками)
Конспект заняття з нетрадиційного малювання у молодшій групі.
Мета: познайомити дітей з малюванням фарбами способом нанесення фарби пальчиком. Розвивати інтерес до нетрадиційного зображення предметів на папері. Сприяти виникнення інтересу до експериментування. Закріплювати вміння впізнавати і називати кольори. Формувати у дітей уявлення про диких тварин: білку і ведмедя, їх зовнішньому вигляді, харчуванні, особливості способу життя. Розвивати артикуляційний апарат і дрібну моторику рук.
Розвивати емоційну чуйність, бажання спілкуватися з дорослими і однолітками.
Активізувати мовлення дітей, спонукаючи повторення слів за вихователем і висловлювання у вигляді повних пропозицій. Формувати пізнавальний інтерес. Виховувати чуйність, доброзичливість.
Методичні прийоми: художнє слово, читання потішок, сюрпризний момент, бесіда про тварин.
Питання вихователя
- Яка шубка в білочки?
- Що є у білочки?
- А де у неї будиночок?
- Що білочка зберігає?
• Показ способів і прийомів малювання пальчиком.
• Розгляд зразка.
• Аналіз дитячих робіт вихователем.
Словникова робота. Стимулювати використання дітьми в активній мові слів: теплий, м'який, пухнастий.
Попередня робота: бесіда, розглядання картинок про тварин, читання художньої літератури, заучування потішок.
Матеріал: іграшки білочки і ведмедя, дерево з дуплом, кошик з малиною, шишка для білочки, аудіозапис «Звуки лісу», кошики вирізані з паперу, гуаш, мокрі ганчірки на кожну дитину.
Хід заняття
Вихователь.
Всі сідайте рядком,
Пограємо ладком.
Приготуйте вушка, вічка,
Починаємо ми казку.
Я сьогодні в ліс пішла,
І кошик там знайшла.
А в кошику багато ягід.
- Хто ж їх загубив?
Ходімо всі разом пошукаємо, чий це кошик?
Гра «По рівненькій доріжці».
З рівненькій доріжці,
Крокують наші ніжки,
Крокують наші ніжки.
Через калюжу - стриб. Через ямку - скок.
Бух - впали. Куди ми потрапили?
Йшли ми, йшли. До дерева прийшли.
Вихователь.
- Діти , подивіться, що це? (відповіді дітей). Давайте запитаємо ось у цього звіра в золотистої шубці.
- Хто це? (вихователь дістає білку з дупла) .
Вихователь. Добрий день, білочко!
- Яка у білочки шубка?
- Що є у білочки?
Правильно. У білочки пухнаста шубка. У неї є тулуб, голова, лапки, вушка, носик і хвіст.
- Білочка, послухай, яку потішку ми знаємо про тебе.
Сидить білка на візку,
Продає вона горішки:
Лисичці-сестричці,
Горобцю, синичке,
Ведмедику і Зайчику вусатому.
Кому в хустку, кому в ротик,
Кому в лапку.
(діти по черзі загинають пальчики від мізинця до великого) .
Роздала білочка горішки і поскакала в будиночок.
- А де у неї будинок? (висловлювання дітей) .
Високо на дереві будує собі білочка будиночок з гілочок. А поруч, у дуплі, у білочки сховище.
- Що зберігає білочка? (відповіді дітей) .
У білочки зберігаються запаси: гриби, шишки, горіхи. Давайте пригостимо нашу білочку шишкою. Білочка взяла шишку і втекла.
А ми підемо далі.
- Ой, хто це плаче?
(Вихователь дістає з - під кущика ведмедика) .
- Хто це? (відповіді дітей) .
- Мишко плаче у-у-у.
- Як плаче мишко? (відповіді дітей) .
- Чому плаче мишко? (вільне висловлювання дітей) .
Мишко каже, що втратив кошик. А знайшли ми кошик в лісі.
Вихователь: А ти для кого ягідки збирав?
Мишко: Для ведмежат..
Вихователь: А скільки ягідок в кошику: багато чи мало? (відповіді дітей) .
Так, правильно, це малина, ягід в кошику мало і вони червоного кольору.
Вихователь. Мишко, не плач. Ми допоможемо тобі зібрати малинку для ведмежат. Я зараз роздам кошики дітям, і ми з ними підійдемо до столів. Проходьте. Давайте сядемо всі прямо, ніжки поставимо разом і приготуємося слухати мене.
Сьогодні ми будемо малювати ягідки пальчиком. Подивіться всі на стіл.
- Що лежить у вас на столі? (відповіді дітей) .
- Якого кольору фарбою ми будемо малювати? Чому? (відповіді дітей) .
Для чого потрібна серветка? (відповіді дітей) .
А тепер подивіться, як я буду малювати: складу пальчики в кулачок, а один пальчик відігну та наберу на нього фарбу. Ось так у фарбу і притисну пальчик до паперу - вийшла ягідка. І так ми з вами наповнимо кошик ягідками. А потім витремо пальчик вологою ганчіркою.
Діти малюють. Вихователь і ведмедик ходять, оцінюють роботи: Які молодці! У всіх повні кошики. Які соковиті червоні ягоди. Спасибі! Ведмежата будуть дуже задоволені.
Підсумок заняття