Інтегроване заняття "Україна - моя Батьківщина"

Про матеріал
Розробка інтегрованого заняття на тему «Україна - моя Батьківщина» Мета: розширити знання дітей про Батьківщину- Україну, поглиблювати знання про рідний край, державні та народні символи. Активізувати лексичний запас словами назвами українського національного одягу, вправляти у словотворенні; розвивати мовлення, органи артикуляції, слухову та зорову увагу, мислення, пам’ять.
Перегляд файлу

 

                   Привітання

 

                                                                                                                    

 

                                                        Ранкова руханка

 

                                                 

                                        

                   

 

                                  Тема тижня «Україна - моя Батьківщина»

                          (Ознайомлення з довкіллям/ Розвиток мовлення/

                              Сенсоріка/ ФЕМУ/ Образотворче мистецтво)

Мета: розширити знання дітей про Батьківщину- Україну,  поглиблювати знання про рідний край, державні  та народні символи. Активізувати лексичний запас словами назвами українського національного одягу, вправляти у словотворенні; розвивати мовлення, органи артикуляції, слухову та зорову увагу, мислення, пам’ять. Закріплювати вміння рахувати у межах 7, визначати кількість предметів, порівнювати їх між собою, орієнтуватися на площині: вгорі, внизу, зліва, справа, посередині. Розвивати дрібну моторику пальців  рук. Закріплювати вміння правльно і охайно користуватися щіточкою і клеєм,  пластеліном у техніці «пластелінографія»  Виховувати почуття любові до рідної землі, рідної мови, до свого народу.

Дітки,  пригадайте, як називається держава в якій ми живемо? (Україна).

Це мапа нашої Батьківщини – України.

 

Наша країна мала чи велика? (Велика). А яка вона велика, покажи.(Розвести руки).

Батьківщина — це рідний край!

Батьківщина — це ліс і гай!

Батьківщина — це рідна земля.

Батьківщина — це ти і я!

 

Ми живемо в Україні. Люди, які живуть в Україні називаються українцями. Хлопчик- це українець, а дівчинка- українка, україночка. І мова наша –українська.

Прочитайте дитині віршик

 

Моя рідна Батьківщина

Має назву Україна.

В мене нація своя-

Українець в мами я.

Є у мене й рідна мова,

Де вкраїнське кожне слово.

 

Головне місто нашої Батьківщини називається Київ. Київ – столиця України. У Києві відбуваються головні події країни. Тут знаходиться наш президент, який керує нашою Державою. Кожна держава має свої державні символи.

Поглянь на зображення. Що ти бачиш? (синє небо,  поле жовтої пшениці). Що тобі нагадує поєднання цих кольорів?  Нагадує український прапор.

 

  

 

Прочитайте дитині віршик «Прапор України»

Синьо-жовтий прапор маєм,

Синє небо, жовте жито,

Прапор свій оберігаєм.

Прапор- символ нашої держави

Він для всіх ознака сили й слави.

 

Розгляньте зображення. Пригадайте, які ще є державні символи.

 

 

Державний герб. Герб- символ влади. Золотий тризуб.

Тризуб- немов сім’я єдина,

Як тато, мама і дитина,

Живуть у мирі і любові

На Україні вільній, новій.

 

 

Ще до державних символів України відноситься державний гімн. Що таке гімн?

Гімн- це урочиста пісня, символ державної єдності. Коли звучить Гімн, потрібно встати і стоячи слухати.

 

Послухай, як звучить гімн України 

https://youtu.be/ouXXAE73ASY

 

 

Перегляньте пізнавальне відео «Україна –моя Батьківщина»

https://youtu.be/lPwtmZA_C1c

 

Погляньте, яка гарна і різноманітна Україна.

 

В Україні багато  міст та сіл. Вони теж різні: великі і маленькі.

 

 

 

 

 

 

 

                    

     Прочитайте дитині віршик «Як ти любиш Україну»

      -Як ти любиш Україну,

Мій маленький друже?
- Нашу рідну Україну

Люблю дуже, дуже!

     -З Україною нікого

     В світі не боюся.

     І щоранку я до Бога

     За неї молюся.

     Щоб була щаслива, дуже,

     Щоб була багата.

     Я люблю її так дуже,

     Як маму і тата.   

                                      (О.Лупій) 

Бесіда за змістом вірша

Про яку державу йдеться у віршику?  Як дитина любить Україну? Чого  бажає для неї?          

В Україні живуть українці. Рідна мова- українська. Окрім державних символів наша  країна має народні символи. Це -червона калина, мальва, соняшник, віночок, пшениця, коровай, вишитий рушник, писанка, лелека, соловей та багато іншого. До народних символів також відноситься національний одяг українців.

 

Дидактична гра «Яке наше вбрання?»

Подивіться на одяг наших українців. Він у них не звичайний, а святковий. Скажіть у що одягнений хлопчик Тарасик?

(сорочка-вишиванка, червоні шаровари, синій пояс, на голові-шапка, на ногах-чобітки)

Подивіться на дівчинку Оленку і скажіть у що вона одягнена?

(сорочка-вишиванка, спідниця, фартух, на голові віночок, на шиї-червоне намисто, на ногах- червоні чобітки).

Національний одяг прикрашають  геометричним та квітковим орнаментом.

          

                     

 

Українська сорочка яка? (вишита, яскрава)

Українська спідничка  яка? (невеличка, яскрава, вишита)

Українські чобітки які? (червоні, високі, низькі, міцні)

Українські шаровари які? (широкі, сині, великі)

Український пояс який? (жовтий, вишитий, міцний, довгий)

 

Логопедична гра «Скажи лагідно»

Дівчина- дівчинка                 Хлопець-хлопчик           Фартух-фартушок

Сорочка-сорочечка               Чоботи- чобітки              Вишиванка- вишиваночка  

Пояс- поясочок                     Спідниця-спідничка        Вінок-віночок        

 

Дидактична гра «Де знаходиться козак?»

Наприклад: знайди козака під номером 3. Він знаходиться у вгорі чи внизу? З якої сторони, зліва, чи справа?

 

 

 

 

 

 

 

 

 Вправа «Порахуй і порівняй»

1.Розгляньте 1 зображення. Порахуйте хлопчиків, порахуйте дівчаток. Подумайте, чи однакова кількість хлопчиків і дівчаток? Кого більше? Кого менше?

 Скільки дітей разом?

2. Розгляньте 2 зображення. Порахуйте хлопчиків, дівчаток. Чи однакова їх кількість? Кого стало більше, порівняно із 1 зображенням?

3. На 3 зображенні пoрахуйте рушнички і сорочки. Скільки рушничків? Скільки сорочок? Чого більше? Чого менше? На скільки?

Що зображено на синьому тлі, що на жовтому?

Покажіть, на якому зображенні їх більше, а на якому менше?

3. На 3 зображенні пoрахуйте рушнички і сорчки. Скільки рушничків, скільки сорочок? Чого більше, чого менше, скільки разом рушників і сорочок?

Що зображено на синьому тлі, що на жовтому?

 

1  2

 

                              3

          

 

Дихальна вправа «Пустотливий вітерець»

https://youtube.com/watch?v=vIfE0cVDEAM&feature=share   

                             

Нейро-артикуляційна гімнастика

https://youtube.com/watch?v=qEpPXhNCqfg&feature=share

 

 

                            Вивчіть віршик  «Рідна мова» за мнемотаблицею.

 

 

 

Руханка «Гопачок»

https://youtu.be/emS1UbTy86o?si=7Wnb9qZAfeQJDgOa

 

Пальчикова гра «Квіти»

https://youtube.com/watch?v=w0EigEdJdgk&feature=shared

 

Образотворче мистецтво: 

Аплікація «Український килимок»

Дитина наклеює готові форми (без вирізування). Починаємо наклеювати коло у центрі. Потім наклеюємо квадрати, потім-трикутники.

 

 

                                           

         

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ліплення «Прапор України» (пластелінографія).


   

 

Спостереження за весняним днем. Визначити, яка погода: сонячно, похмуро, йде дощик. Запитати в дитини, який в «настрій» у погоди: сумний, радісний, веселий. Чому вона так вважає?

 

                                                    II половина дня

Художня література.

Послухати та вивчити напам’ять слова пісні «Вишнева моя Україна»

https://youtube.com/watch?v=HXLGXCSR4Ls&feature=shared

 

 

 

Сюжетно-рольова гра «Автобус»

Розширити знання  дітей про працю водія і кондуктора, на цій основі розвинути гру. Ознайомлювати з правилами поведінки в автобусі, позитивні взаємини між людьми.

Ігровий матеріал: будівельний матеріал, іграшковий автобус, кермо, ляльки, гроші, квитки, гаманці, сумка для кондуктора/

 

Праця у природі.

Розпушити землю біля дерев і кущів, або у горщиках. Полити рослини.

 

Театралізована діяльність.

Лялькова вистава «Як Гриць Україну рятував»

https://youtu.be/0TxOgM5U_P4?si=HqPt5YWa-WdJYB1Y

Перегляньте виставу і спробуйте програти її з дітками. Замість іграшок можна роздрукувати зображення героїв.

 

Конструювання з паперу «Яскраве сонечко»

Етапи роботи: