Інтегроване заняття. «В гостях у казки» (розгляд мнемосхем).

Про матеріал
заняття з розвитку зв'язного мовлення в середній групі з метою: вчити дітей відповідати на запитання, відгадувати загадки, добирати синоніми; розвивати зв'язне мовлення дітей, логічне мислення, творчу уяву; виховувати організованість, уміння працювати у групі.
Перегляд файлу

Інтегроване заняття.

«В гостях у казки»

(розгляд мнемосхем)

                                                                               Вихователь   Попутько О.В.

 

Мета: вчити дітей відповідати на запитання, відгадувати загадки,  добирати синоніми; розвивати  зв’язне мовлення  дітей, логічне мислення, творчу уяву; виховувати організованість, уміння працювати  у групі.

Обладнання: казкові герої, мнемосхеми, мнемокартки, м’ячик.

 

Вихователь : сьогодні ми з вами вирушмо в країну казок.  Але на кожній зупинці нас чекають завдання  - їх потрібно виконати. Готові. Тож сідаймо на веселий потяг і поїхали.

Їхав потяг через луки,

Чух-чух-чух, чух-чух-чух.

І колесищами стукав,

Стук-тук-тук, стук-тук-тук.

Раптом потяг зупинився

 І вагончик відчепився.

Вихователь : наша перша зупинка - «Впізнай казку за малюнком»

Дидактична гра «Впізнай казку за малюнком»

(вихователь показує картки з казок – діти відповідають)

Картки казок:

  • «Солом’яний бичок»;
  • «Рукавичка»;
  • «Колосок»;
  • «Котик і півник»;
  • «Колобок»;
  • «Пан Коцький»;
  • «Зимівля звірів»;
  • «Троє поросят»

Вихователь : молодці поїхали далі.

Їхав потяг через луки,

Чух-чух-чух, чух-чух-чух.

І колесиками стукав,

Стук-тук-тук, стук-тук-тук,

Раптом потяг зупинився

 І вагончик відчипився.

Вихователь :  зупинка – «Впізнай казкового героя»

Дидактична гра «Впізнай казкового героя»

  • «Що втекло від баби з дідом,

Не сиділо на печі.

А зустрілось з зайченятком

 Й ну співать йому пісні.» (Колобок);

  • «В темнім лісі проживає,

Довгий хвіст пухнастий має.

 Їй на місці не силиться.

А зовуть її … .» (Лисиця)

  • На городі виростала, сили набиралась.

Восени уже достигла ,великою стала.

Став дід тоді всіх гукати:

«Час красуню нашу рвати» (Ріпка);

  • «Ця кумася хитра й мила.

В глечик голову встромила.

Глечик виявився хитрющим,

В річку кумоньку втелющив ( Лисиця та глечик).

Вихователь :  Молодці поїхали далі.

Їхав потяг через луки,

Чух-чух-чух, чух-чух-чух.

І колесиками стукав,

Стук-тук-тук, стук-тук-тук,

Раптом потяг зупинився

 І вагончик відчепився.

Вихователь : зупинка - «З якої казки?»

Дидактична гра «З якої казки?»

  • «Сидить півник на печі,

                Їсть смачненькі калачі.

                Тут лисичка прибігає,

                Мерщій півника хапає.

                Біжить котик рятувати,

               В лиски півника забрати.» (Котик і півник)

  • «Сидить дівчина в корзині

На ведмежій дужій спині.

А чому ж вона сховалась,

До ведмедя не призналась?»(Маша і ведмідь)

  • «Вигнав дід козу із хати,

Та й пішла вона блукати.

В зайця хату відібрала.

Рак козуню ущипнув,

Зайцю хату повернув.»(Коза-дереза)

  • «Знайшов півник колосок,

Змолов борошна мішок.

Спік негайно у печі

Пиріжки та калачі.

Мишенят не пригощав,

                Бо жоден з них не помагав.» (Колосок)

Вихователь :  Молодці поїхали далі.

Їхав потяг через луки,

Чух-чух-чух, чух-чух-чух.

І колесиками стукав,

Стук-тук-тук, стук-тук-тук,

Раптом потяг зупинився

 І вагончик відчепився.

Вихователь : зупинка - « Клубок з казок»

Дидактична гра « Клубок з казок»

(Вихователь читає казку діти повинні розпізнати казки)

“Була собі коза. У неї було троє поросят. Вирішили вони піти в гості до бабусі та залишити козу одну вдома. У цей час прийшла лисиця. Вона запросила козу до себе на день народження. Вона частувала її кашею з молоком. З того часу лисиця та коза стали приятелювати ”.

Вихователь - Які казки переплутались?

Вихователь :  Молодці поїхали далі.

Їхав потяг через луки,

Чух-чух-чух, чух-чух-чух.

І колесиками стукав,

Стук-тук-тук, стук-тук-тук,

Раптом потяг зупинився

 І вагончик відчепився.

Вихователь : зупинка - «З яких казок ці рядки»

Дидактична гра «З яких казок ці рядки»

  • «... Гуси-гуси, лебедята, візьміть мене на крилята...»;
  • «...Несе мене Лиска по каменю-мосту, на своєму хвосту...»;
  • «...От, вражого батька син, все йому мало! Він і нас поїсть...2;
  • «- ...Нема за що таких ледарів пирогами пригощати...»;
  •  «...Зайчик понаносив стьожок, сережок, намиста доброго. І дід радий, і баба рада...»;
  • «...Наварила ріденької кашки, розмазала по тарілці...».

Вихователь :  Молодці поїхали далі.

Їхав потяг через луки,

Чух-чух-чух, чух-чух-чух.

І колесиками стукав,

Стук-тук-тук, стук-тук-тук,

Раптом потяг зупинився

 І вагончик відчепився.

Вихователь : зупинка - « Виправте помилки»

Дидактична гра «Виправте помилки»

(за допомогою мнемосхем)

  • «Ріпку тягнули у такому порядку: дід за ріпку, баба за діда, внучка за бабку, кішка за внучку, собачка за кішку, мишка за кішку.»
  • «До рукавички звірі прийшли у такій послідовності: жабка, мишка, зайчик, кабанчик, вовчик, ведмедик.»
  • «Колобок зустрічав звірів по дорозі у такому порядку: зайчик, лисичка, вовка, ведмедик.»
  •  До солом’яного бичка звірі прилипали у такій послідовності: заєць, лисиця, вовк, ведмідь»

Вихователь :  Молодці поїхали далі.

Їхав потяг через луки,

Чух-чух-чух, чух-чух-чух.

І колесиками стукав,

Стук-тук-тук, стук-тук-тук,

Раптом потяг зупинився

 І вагончик відчепився.

Вихователь : зупинка - Чи уважний ти слухач?

Дидактична гра Чи уважний ти слухач?

  • Яку тварину було зроблено із соломи? (Бичок)
  •  Хто був побратимом півника? (Котик)
  • Кого врятував гусачок? (Телесик)
  • Де ж усі сховались звірі, у якій такій квартирі? (Рукавичка)
  • Хто вигнав Козу-Дерезу? (Рак)
  •  Від всіх тікав, а до лисиці в рот попав. (Колобок)
  • Як величали кота лісові мешканці? (Пан)  
  • Кому належать слова: «Приходь до мене Журавлику, приходь, Лебедику!»? (Лисиці)
  • Кличка собаки з казки «Ріпка». (Хвiнка)

Вихователь :  Молодці поїхали далі.

Їхав потяг через луки,

Чух-чух-чух, чух-чух-чух.

І колесиками стукав,

Стук-тук-тук, стук-тук-тук,

Раптом потяг зупинився

 І вагончик відчепився.

Вихователь : зупинка - «Моя улюблена казка»

Дидактична гра «Моя улюблена казка»

Діти обирають казку яка їм подобається і за мнемосхемою -  розповідають.

Вихователь :  Молодці поїхали далі.

Їхав потяг через луки,

Чух-чух-чух, чух-чух-чух.

І колесиками стукав,

Стук-тук-тук, стук-тук-тук,

Раптом потяг зупинився

 І вагончик відчепився.

Вихователь : зупинка - «Розумний м’ячик»

Дидактична гра «Розумний м’ячик»

 Вихователь: Я хочу з вами погратися  в гру з розумним м’ячиком. Тож скоріш ставайте в коло.

(Діти стоять колом вихователь стоїть в середині кола. Кидає м’ячик дитині і задає питання)

Вихователь: в яку країну ми подорожували?

  •  Де живуть казкові герої?
  • Назви улюбленого казкового героя?
  • Яка тобі подобається казка?
  • За характером лисичка яка?
  • Де живуть дикі тварини?
  • Чи вміють тварини розмовляти з нами мовою?

 

docx
Додав(-ла)
Попутько Ольга
Додано
13 лютого 2022
Переглядів
726
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку