Інтегроване заняття.
«В гостях у казки»
(розгляд мнемосхем)
Вихователь Попутько О.В.
Мета: вчити дітей відповідати на запитання, відгадувати загадки, добирати синоніми; розвивати зв’язне мовлення дітей, логічне мислення, творчу уяву; виховувати організованість, уміння працювати у групі.
Обладнання: казкові герої, мнемосхеми, мнемокартки, м’ячик.
Вихователь : сьогодні ми з вами вирушмо в країну казок. Але на кожній зупинці нас чекають завдання - їх потрібно виконати. Готові. Тож сідаймо на веселий потяг і поїхали.
Їхав потяг через луки,
Чух-чух-чух, чух-чух-чух.
І колесищами стукав,
Стук-тук-тук, стук-тук-тук.
Раптом потяг зупинився
І вагончик відчепився.
Вихователь : наша перша зупинка - «Впізнай казку за малюнком»
Дидактична гра «Впізнай казку за малюнком»
(вихователь показує картки з казок – діти відповідають)
Картки казок:
Вихователь : молодці поїхали далі.
Їхав потяг через луки,
Чух-чух-чух, чух-чух-чух.
І колесиками стукав,
Стук-тук-тук, стук-тук-тук,
Раптом потяг зупинився
І вагончик відчипився.
Вихователь : зупинка – «Впізнай казкового героя»
Дидактична гра «Впізнай казкового героя»
Не сиділо на печі.
А зустрілось з зайченятком
Й ну співать йому пісні.» (Колобок);
Довгий хвіст пухнастий має.
Їй на місці не силиться.
А зовуть її … .» (Лисиця)
Восени уже достигла ,великою стала.
Став дід тоді всіх гукати:
«Час красуню нашу рвати» (Ріпка);
В глечик голову встромила.
Глечик виявився хитрющим,
В річку кумоньку втелющив ( Лисиця та глечик).
Вихователь : Молодці поїхали далі.
Їхав потяг через луки,
Чух-чух-чух, чух-чух-чух.
І колесиками стукав,
Стук-тук-тук, стук-тук-тук,
Раптом потяг зупинився
І вагончик відчепився.
Вихователь : зупинка - «З якої казки?»
Дидактична гра «З якої казки?»
Їсть смачненькі калачі.
Тут лисичка прибігає,
Мерщій півника хапає.
Біжить котик рятувати,
В лиски півника забрати.» (Котик і півник)
На ведмежій дужій спині.
А чому ж вона сховалась,
До ведмедя не призналась?»(Маша і ведмідь)
Та й пішла вона блукати.
В зайця хату відібрала.
Рак козуню ущипнув,
Зайцю хату повернув.»(Коза-дереза)
Змолов борошна мішок.
Спік негайно у печі
Пиріжки та калачі.
Мишенят не пригощав,
Бо жоден з них не помагав.» (Колосок)
Вихователь : Молодці поїхали далі.
Їхав потяг через луки,
Чух-чух-чух, чух-чух-чух.
І колесиками стукав,
Стук-тук-тук, стук-тук-тук,
Раптом потяг зупинився
І вагончик відчепився.
Вихователь : зупинка - « Клубок з казок»
Дидактична гра « Клубок з казок»
(Вихователь читає казку діти повинні розпізнати казки)
“Була собі коза. У неї було троє поросят. Вирішили вони піти в гості до бабусі та залишити козу одну вдома. У цей час прийшла лисиця. Вона запросила козу до себе на день народження. Вона частувала її кашею з молоком. З того часу лисиця та коза стали приятелювати ”.
Вихователь - Які казки переплутались?
Вихователь : Молодці поїхали далі.
Їхав потяг через луки,
Чух-чух-чух, чух-чух-чух.
І колесиками стукав,
Стук-тук-тук, стук-тук-тук,
Раптом потяг зупинився
І вагончик відчепився.
Вихователь : зупинка - «З яких казок ці рядки»
Дидактична гра «З яких казок ці рядки»
Вихователь : Молодці поїхали далі.
Їхав потяг через луки,
Чух-чух-чух, чух-чух-чух.
І колесиками стукав,
Стук-тук-тук, стук-тук-тук,
Раптом потяг зупинився
І вагончик відчепився.
Вихователь : зупинка - « Виправте помилки»
Дидактична гра «Виправте помилки»
(за допомогою мнемосхем)
Вихователь : Молодці поїхали далі.
Їхав потяг через луки,
Чух-чух-чух, чух-чух-чух.
І колесиками стукав,
Стук-тук-тук, стук-тук-тук,
Раптом потяг зупинився
І вагончик відчепився.
Вихователь : зупинка - Чи уважний ти слухач?
Дидактична гра Чи уважний ти слухач?
Вихователь : Молодці поїхали далі.
Їхав потяг через луки,
Чух-чух-чух, чух-чух-чух.
І колесиками стукав,
Стук-тук-тук, стук-тук-тук,
Раптом потяг зупинився
І вагончик відчепився.
Вихователь : зупинка - «Моя улюблена казка»
Дидактична гра «Моя улюблена казка»
Діти обирають казку яка їм подобається і за мнемосхемою - розповідають.
Вихователь : Молодці поїхали далі.
Їхав потяг через луки,
Чух-чух-чух, чух-чух-чух.
І колесиками стукав,
Стук-тук-тук, стук-тук-тук,
Раптом потяг зупинився
І вагончик відчепився.
Вихователь : зупинка - «Розумний м’ячик»
Дидактична гра «Розумний м’ячик»
Вихователь: Я хочу з вами погратися в гру з розумним м’ячиком. Тож скоріш ставайте в коло.
(Діти стоять колом вихователь стоїть в середині кола. Кидає м’ячик дитині і задає питання)
Вихователь: в яку країну ми подорожували?