«Живіть у безпеці, діти»
Відкрите заняття-розвага для дітей середньої групи
Мета :Формувати у свіомості дітей відчуття особистої безпеки, навичок розуміння та оцінки небезпеки; продовжувати вчити правила протипожежної безпеки,безпечної поведінки вдома, на вулиці, у повсякденному житті.Розвивати інтерес до основ безпеки власної життєдіяльності, виховувати дбайливе ставлення до свого здоров'я.Виховувати в дітей обережність щодо предметів, які можуть зашкоджувати власній безпеці.
Хід заняття
Сьогодні у нас надзвичайно цікавий день бо попереду нас чекає мандрівка. А подорожувати ми з вами будемо на потязі. (Діти шикуються в шеренгу і під музику «потяг» вирушає. Діти заходять до групи, оформленої як ліс.)
Вихователь: Погляньте, на яку гарну галявину ми з вами вийшли! (Звертає увагу на хустинку, що лежить на підлозі).
Вихователь: Ой, а що це? Хто міг би загубити в лісі хустинку? Так і хочеться дізнатися, чия це насправді хустинка. Я згадала! Щоб у лісі був порядок, хитрун Лісовичок порозставляв камери відеоспостереження. Тож подивимося запис у дізнаємося, хто до нас був у лісі й загубив хустинку.
(Вихователь вмикає фрагмент мультфільму « Маша і Ведмідь» – Маша гуляє лісом). Вихователь: Погляньте: маленька дівчинка сама гуляє лісом. А хіба можна самим ходити до лісу?
Вихователь: Яка небезпека може очікувати тут на дитину?
Вихователь: То, може, з Машею щось трапилось, якщо хустинка лежить на землі, а дівчинки ніде немає? Будемо дивитися далі?
(Малята переглядають фрагмент мультфільму «Маша і Ведмідь» (вовки викрадають Машу).
Вихователь: Ось, бачите, що може статися з дитиною, яка без дорослих гуляє в лісі? Але ми ж не залишимо дівчинку в біді! Ой, погляньте Машині викрадачі залишили нам повідомлення.
Тут написано «Малята, ми відпустимо Машу, тільки тоді, якщо ви справитесь з усіма завданнями, які ми приготували», ну, що спробуємо? Нам будуть допомагати мультиплікаційні герої, яких ви повинні відгадати.
ЗАВДАННЯ № 1( слайди)
Впізналу цю дівчинку? (Червона Шапочка) Вона несла до бабусі кошик з пиріжками, але по дорозі вирішила назбирати бабусі ще й грибів, а які бувають гриби? (Відповіді) Правильно, їстівні і отруйні. А давайте подивимося які гриби були у Червоної шапочки. (Показуючи на картинки вимовляємо і говоримо який це гриб. Їстівні залишаємо Червоній Шапочці, а неїстівні залишимо на галявинці). Діти, а чому не можна знищувати отруйні гриби? (Правильно, ними лікуються лісові жителі)
А тепер гра. На галявинці біля нас багато грибів, ви повинні позбирати всі гриби, на галявинці із закритими очима.
Наступне ЗАВДАННЯ № 2 (слайди)
Чи знаєте цих героїв? (фіксики) Так . Вони знають, як працюють всі електороприлади. А які електропилади знаєте ви? Всі ці предмети називають електричними, бо вони працюють від електричного струму. - Де живе електричний струм? (у розетці, вимикачі, лампочці)
Але ж чи можна дітям без дорослих користуватися електроприладами? Що може статися?
Струм електричний, звісно,
Творить такі дива,
Та треба пам'ятати,
Що жартів з ним нема.
Бо струм той електричний
Живе усе вбива.
Не можна без дорослих
Ці прилади вмикать,
Біля розеток гратись
І щось у них вставлять.
Електричний струм, електроприлади дуже допомагають людям, але вони й дуже небезпечні, коли з ними неправильно поводитися. Електричний струм надзвичайно сильний, хоча його і не можна побачити. Тож електричні прилади можна вмикати лише з дозволу та в присутності дорослих.
Та чи тільки електроприбори можуть зашкодити дітям, давайте підійдемо до столику де лежать картинки, на них зображені різні предмети. Кожен з вас візьме картинку і прикріпить на дошку. Предмети якими можна гратися до Нолика,якими ні – до Сімки. (Гра «Граємось – навчаємось»)
Наступне ЗАВДАННЯ № 3 (слайди)
Як звуть цих героїв (Смішарики) А що з ними трапилося?
Вони були не обережні з вогнем. А вогонь це друг, чи ворог? Правильно, вогонь може бути корисним, а може бути і бідою.
Дидактична гра «Вогонь - ворог, вогонь – друг»
Картинки, на яких вогонь друг ви віднесіть до доброго вогника, а де вогонь – ворог до злого.
Тож якщо необережно користуватися вогнем - виникає пожежа. А хто гасить пожежу?
А давайте ми з вами теж побудемо спритними пожежниками і пограємо в гру, хто швидше загасить вогонь.( рухлива гра )
Будьте завжди обережні.
Знає хай дитина кожна:
Жартувать з вогнем не можна.
І останнє ЗАВДАННЯ № 4 (слайди)
А це хто?. Так це автомобіль Льова, на дорозі по якій він їхав, зламався світлофор. Що ж робити? Як світлофор засвітити? Діти, а давайте згадаємо про що нам говорять три сигнали світлофора.
Три сигнали світлофора
Що накажуть всім – законкон
Коли червоний загориться
Ти повинен ..
Діти: зупиниться
Жовте світло
Діти: почекай
А зелене світло сяє..
Діти: рухатися дозволяє
А тепер пограємо у гру «Веселий світлофор».
Гра «Веселий світлофор»
(Якщо в колі на світлофорі зелене світло – танцюють. Якщо в колі жовте – плескають в долоні. А коли червоне світло – сваряться пальчиком
Ось ми і виконали всі завдання, давайте поглянемо чи відпустили вовки Машу.(слайд)
Молодці, ми справились а разом з тим повторили правила безпеки.
Я дуже рада діти за вас
Про безпеку ви багато взнали
І міцні знання показали,
Але пам’ятайте: мало правила знати, їх ще й треба виконувати!