Доброго ранку!
Доброго ранку, мої любі діти!
Час прийшов учитись, час прийшов радіти.
Бо знання у світі – це велика сила!
Лиш знання і мудрість надають нам крила!
Той хто має знання – не бреде навмання,
Він до цілі йде й за собою веде.
І не знає біди – переможець завжди!
То ж і ти не лінись, за науку берись!
Ранкова руханка
Тема тижня: «Весна іде - красу несе»
(Ознайомлення з навколишнім/ Розвиток мовлення
ФЕМУ/ Сенсорика/ Образотворче мистецтво)
Мета: розширити знання дітей про весінні явища природи, удосконалювати уміння слухати і вчити вірші, відповідати на запитання за змістом, запам’ятати весінні місяці. Активізувати словник дітей з теми «Весна», вчити вірш за мнемотаблицею, розвивати монологічне і діалогічне мовлення. Вчити орієнтуватися у рахунку в межах 6, визначати загальне число. Закріплювати поняття «більше-менше», вміння визначати різницю. Розвивати мовленнєве дихання, монологічне та діалогічне мовлення, фонематичний слух, органи артикуляційного апарату, пам'ять; удосконалювати зорову та слухову увагу, логічне мислення, спостережливість, дрібну моторику. Виховувати любов до української мови, літератури.
Матеріали: розвиваюче відео, зображення до теми, набір пластиліну, аркуш блакитного картону, серветка, дощечка для пластиліну, вирізані частини квітки, аркуш білого паперу із намальованим деревом без листочків, ватяні палички, фарба світло-зеленого та темно-зеленого кольору.
Розглянь зображення
-Вже скінчилася зима і настала весна. Що ж відбувається у природі з приходом весни?
(Сонечко частіше світить і повітря стає теплішим. Тане сніг, течуть струмочки. Прокидається земля, виростає зелена травичка і з’являються перші весняні квіти. Повертаються з теплих країв птахи).
Прочитайте дитині віршик
Що з весною настає?
Сніг у полі розтає
А чому то так буває?
Сонце його пригріває.
Що синіє на землі?
Ніжні проліски малі.
А що пнеться спід листа?
То травичка вироста.
А над полем, що бринить?
Любий жайворон дзвенить.
Дидактична гра «Весняні місяці»
-Назви весняні місяці. Порахуй їх та назви підсумкове число.
(Весняних місяців всього 3)
-Як називається перший весняний місяць? (Березень). Покажи відповідну цифру 1.
-Як називається другий весняний місяць? (Квітень). Покажи відповідну цифру 2.
-Як називається третій весняний місяць? (Травень). Покажи відповідну цифру 3.
Намалюй пальчиком у повітрі цифру 3.
1 2 3
Відгадай загадку
Повіває теплий вітер,
Сонце яскравіше світить,
Тане сніг, біжать струмочки,
Хто назве цей місяць точно? (Березень)
-Як ти думаєш, куди подівся сніг? (Розтанув)
-Що з’явилося на землі? (На землі, з під снігу, з’являються перші квіти)
Переглянь пізнавальне відео «Весняні квіти»
https://youtube.com/watch?v=u-OwXeY3-aQ&feature=share
Розглянь будову квітки
Покажіть на зображенні частини квітки і вимовляйте по складам їх назви:
ко-рін-ня, пе-люст-ки, на-сін-ня, стеб-ло, лис-тя, ко-рін-ня.
Дидактична гра «Розкажи про квітку»
https://youtube.com/watch?v=HIglWQBxr2U&feature=share
Розгляньте перші весняні квіти. -Який колір мають листочки?
-Якого кольору квіти? Спробуйте запам’ятати їх назви.
Дидактична гра «Що буває навесні?»
https://youtube.com/watch?v=9YzRjqSCqa8&feature=share
Психогімнастична вправа «Холодно-тепло»
Запропонуйте дитині пограти у гру «Холодно-тепло» (У процесі гри дорослий виконує рухи разом з дитиною)
Налетів холодний вітер і стало дуже холодно. Спробуй уявити що тобі холодно (дитина стискає плечі, каже слово «Брр!»)
А тепер вийшло ласкаве сонечко та гладе тебе своїми теплими промінчиками (дитина розводить руки, підставляє обличчя уявному сонечку)
Логічна вправа «Порахуй і порівняй»
Порахуйте пташок і ведмедиків.
Назвіть загальне число пташок, загальне число ведмедиків.
Порівняйте, кого більше? На скільки? Кого менше? На скільки?
Логоритміка «Музичні вітання» https://youtu.be/U1y--tc5yZo
Спробуйте вивчити віршик Т.Г. Шевченка «Встала весна» за допомогою мнемотаблиці.
Руханка «Весна прийшла»
https://youtube.com/watch?v=G3lBEH-nqDY&feature=shared
Пальчикова гра «Квітка»
https://youtube.com/watch?v=sFCIeMnGU4o&feature=shared
Образотворче мистецтво:
Малювання «Весняне дерево»
https://youtube.com/watch?v=gF5RfrQcrbA&feature=shared
Ліплення «Пролісок» (пластилінографія)
https://youtube.com/watch?v=vpuSlScxbN0&feature=share
Аплікація «Пролісок»
Спостереження за першими ознаками весни (наявність снігу, яскравість та тепло сонечка, блакить неба, крапання бурульок тощо).
За першими квітами на клумбі, відлигою.
https://youtube.com/watch?v=sqwzZdOlDvw&feature=share
II половина дня
Художня література: слухання аудіо-казки М. Пономаренко «Пісня жайвора» https://youtube.com/watch?v=hXP5NSzRUwk&feature=share
Сюжетно-рольова гра «Готуємось до маминого свята»
Етап гри: ігрова ситуація «Прибираємо в кімнаті»
Театралізована діяльність: «Червона шапочка» на новий лад.
https://youtube.com/watch?v=ZXhwAK53h8g&feature=shared
Господарсько-побутова праця: допомагати дорослим витирати пил на підвіконні, поливати та обприскувати квіти.
Конструювання з паперу: «Яскраве сонечко»
https://youtu.be/P9P2meNaeuk?si=R7U22LeMCHjncYPN
БЖД: «Часом гра не доводить до добра»
https://youtube.com/watch?v=0odEB5bToCo&feature=shared