Тема заняття: Інтегроване заняття «Вітамінні подарунки осені»
Мета: розвиток мовлення та застосування інтегрованого дидактичного модуля під час ознайомлення дітей з математичними поняттями в природі; засвоєння логіко – математичного змісту через практичні дії, відчуття, рухи, власні емоції, переживання.
Хід заняття
Діти разом з вихователем заходять до групової кімнати. Вихователь звертає увагу дітей на стіл, на якому лежить телефон. Раптом він починає дзвонити.
(аудіо запис голосу дівчини: Осінь)
Вихователь: -Алло.
Осінь: - Добрий день. Дітки, у вашій групі, для вас я залишила кошик. Роздивіться уважно, що я для вас там приготувала.
Діти: - Добре. Дякуємо. До побачення!
Осінь: - До побачення!
Діти роздивляються навкруги кімнати і знаходять кошик. В ньому щось лежить прикрите серветкою.
Діти дістають з кошика все, що там є. Розкладають в ряд на столі. Дістаючи з кошика, називають.(Картоплина, буряк, морква, цибуля, часник, капустина, баклажан, яблуко).
Вихователь: - Діти, а що це в нас?
Діти: - Овочі.
Вихователь: - А ще, що крім овочів тут бачимо?
Діти: - Яблуко.
Вихователь: - А де ростуть овочі, а де фрукти?
Діти: - Овочі - в саду, на дереві, а овочі – на городі.
Вихователь показує дітям ілюстрації городу і саду. Зосереджує увагу на яблунці.
Вихователь: - Подивіться на ось це дерево. Як воно називається? Що на ньому росте?
Діти: - Яблуня. А ростуть яблучка.
Вихователь: - Так, молодці. А як ви гадаєте, яблунька завжди так виглядає? Тобто, вона завжди така зелена, з розлогими гілками, така висока?
Діти: - Ні.
Вихователь: - Так, правильно. Я розкрию вам невеличкий секрет. Спочатку яблунька була маленьким деревцем, стовбур її був тоненьким, а гілочки коротенькими, тендітними ( вихователь демонструє картинку з маленькою яблунькою).А як ви гадаєте, як з’явилось це маленьке деревце, з чого взагалі виростає деревце?
Відповіді дітей.
Вихователь – Усі рослини – і квіти, і кущі, і дерева – проростають з насіння. А де ж у яблуньки насіння.
Відповіді дітей.
Вихователь – Може в самих яблучках? Поглянемо?
Дослід «Яке в яблучках насіння»
Діти підходять до столів, знімають серветки з тарілочок. У кожного на тарілочці лежать розрізані навпіл, але не розділені яблучка різного кольору.
Вихователь – Що лежить на ваших тарілочках? Якого кольору? А чи є у яблучках насіння? Перевіримо. Візьміть яблука і розділіть їх навпіл – вони вже розрізані. На що схожа насінинка з яблучка?
Діти: - Схожа на краплинку.
Вихователь – А зараз , дітки , ми з вами пограємо в гру « На якому дереві НЕ може рости яблучко?»( вихователь показує дітям різні види дерев, а вони обґрунтовують чому на тому чи іншому дереві не можуть рости яблука).
Вихователь – Дітки, ви все правильно сказали, про те що осінь залишила нам овочі та фрукт. Але крім того це ще й дуже корисні вітаміни, які нам дає осінь.
Фізкультхвилинка
До саду пишного піду ( діти імітують ходу)
Насіння яблуньки знайду
Та тільки як я не шукав
Лиш яблучка
Хрумкі зібрав.
Вихователь – Молодці. Зараз я вам ще пропоную пограти в гру. А помічниками вам будуть ваші ручки. Цікаво як це?
Вправа «Впізнай на дотик»
Вихователь дістає коробку, в якій знаходяться 7-8 овочів та фруктів. Діти навпомацки дістають з коробки і тримають в руках. А тепер в кого що попалося, ми спробуємо описати.
Вихователь – Молодці. А тепер ми з вами будемо в ролі художників. Давайте сядемо за стіл і поглянемо, що у нас тут є. ( На аркушах паперу заготовлені зображення геометричних фігур: трикутник і коло. Діти повинні подумати і сказати, на що схожі ці фігури, на який овоч чи фрукт. Розмалювати і домалювати їх відповідним кольором,)
Вихователь - Молодці. Я бачу, що ви стомилися. Давайте трошки відпочинемо.
Дихальна гімнастика
Гімнастика зору
Вихователь – Відпочили?
Діти – Так.
Вихователь – Дітки, художниками ви були, а тепер ще й акторами будемо. Є в мене такі наголівнички : бурячки і морквинки. Зараз побачимо хто яку роль гратиме.
Діти одягають наголівники.
Вихователь – Давайте порахуємо з вами скільки в нас бурячків, а скільки морквинок? Тепер давайте кожен овоч знайде собі пару, схожу на себе. Ой, а чому … залишився без пари?
Діти – Не вистачає пари.
Вихователь – А що потрібно зробити, щоб і в … була пара?
Діти – Додати.
Вихователь – Молодці.
Вправа на кольоротерапію «Кольоровий настрій»
На ватмані намальоване коло, поділене не сектори. Дітям пропонується кожному по черзі в секторі розмалювати тим кольором який подобається.
Вихователь – так, дітки, а зараз я вам покажу як з овочів та фруктів зробити смачний сік.
Вихователь на соковижималці робить сік з яблук та моркви. Пригощає дітей.