Інтегроване заняття " Як їжачок готувався до зими"

Про матеріал
Конспект заняття по ознайомленню з природою, з використанням гуманістичної спадщини В. Сухомлинського
Перегляд файлу

КОНСПЕКТ ЗАНЯТТЯ ПО ОЗНАЙОМЛЕННЮ З ПРИРОДОЮ, З ВИКОРИСТАННЯМ ГУМАНІСТИЧНОЇ СПАДЩИНИ В.СУХОМЛИНСЬКОГО.

              (  СЕРЕДНЯ ГРУПА )

 Як їжачок готувався до зими.

        Мета: розвивати мовлення, мислення, увагу, уяву, бажання вивчати життя тварин; уточнити і закріпити знання дітей про будову, живлення, спосіб життя їжака; формувати уявлення про зміни в житті тварин восени;  виховувати любов до тварин, бажання їм допомагати, оберігати.

      Матеріал: твір В.Сухомлинського, ілюстрації «Їжачок», іграшка їжак, асоціативні картки, ноутбук, д/гра «Частини тіла їжачка»,природний матеріал для виготовлення «їжака»(овочі, фрукти, зубочистки), пластилін.

                                            Хід заняття

    Групова кімната оформлена як лісова поляна. Вихователь привертає увагу дітей до невеликого горбочка з сухої трави, вкритого пожовклим листям.

 

  Вихователь. Діти, а що це в нас за гора виросла,вона була раніше  на  цьому місці чи ні?

Відповіді дітей.                                    

  Вихователь. Що це може бути?

Відповіді дітей( ведмідь,їжак,змія,...)

  Вихователь. А щоб ми напевно знали хто це , я вам загадаю загадку:

           В мене  шубка з колючок

              В мене  сіра спинка

              Ніс, як чорний п’ятачок ,

             Очі - намистинки.

Відповіді дітей.

  Вихователь. А давайте перевіримо чи справді це їжачок.

Малята заглядають в нірку.

  Вихователь. Так це їжачок. А чому він спить коли надворі день і всі вже проснулися?

Відповіді дітей.

Вихователь. А що ви ще знаєте про їжака?

                  Дидактична гра: «Що ми знаємо про їжака?» 

Вихователь на магнітну дошку прикладає ілюстрацію їжака і навколо прикладаються картинки-відповіді дітей.

Опис – розповідь.

 Наприклад : їжачок живе в лісі (викладається картинка лісу), їжачок любить яблука ( картинка яблука),їжачок має  голки ( картинка голок),і т.д. . Якщо якоїсь картинки немає,її можна намалювати.

  Вихователь. А  хочете ще більше дізнатися про життя їжачка? Як ви думаєте,звідки ми можемо про це дізнатись?

Відповіді дітей.

                      Дидактична гра: « Почути, побачити ».

Вихователь знову на магнітній дошці викладає зображення їжачка і картинки з відповідями дітей ( книга ,телевізор, ноутбук, процес спостереження ,спробувати на дотик.)

  1. Прочитати в книзі.

Робота з книгою.

   Вихователь. В нашій бібліотечці є книга  В. Сухомлинського - видатного українського письменника, який написав багато творів для дітей про природу, тварин, відносини між людьми, про доброту, взаємодопомогу, чесність і порядність. І одне з них - оповідання «Як їжачок готувався до зими» . Сідайте гарненько і слухайте тихенько.

Вихователь показує дітям портрет В.Сухомлинського, ознайомлює з його збіркою оповідань «Всі добрі люди - одна сім’я».

  Читання твору і запитання за змістом.

- Як їжачок готувався до зими?

- Що він носив у нірку? Навіщо?

- Кого запрошував їжачок до себе жити? Чому?

- Чому звірі відмовили їжаку?

- Хто погодився йти до їжачка жити? Чому?

- Що їжак  запропонував цвіркуну?

- Як ви можете охарактеризувати їжака? Який він був?

- Як цвіркун віддячив своєму другу?

Відповіді дітей.

   Фізкультхвилинка.  Їжачок.

Їжачок ішов лісочком (діти ходять по килимку);

Вмить згорнувся він клубочком (  діти присідають і згортаються в

 «клубочок»);

А лисичка походила , походила ( «лисичка» ходить поміж дітей );

Й їжачка того не з’їла

  2. Подивитися по телевізору.

Вихователь пропонує подивитися слайди про життя їжачка :(він щойно народився; грається з братиками і сестричками; смокче мамине молочко; гуляє на прогулянці; перше полювання; самостійне життя; і т. д.). Показ супроводжується коментарями вихователя.

    Гімнастика для очей:

Оченята роблять вправи:

Вліво,вправо,вліво,вправо.

Потім вгору,потім вниз

Оченятами дивись !

     Вихователь. Сідаємо за столи і будемо виконувати  завдання:

                       Дидактична гра « Будова їжака»

                               ( складання цілого з частин )

Вихователь допомагає дітям викладати зображення їжака з частин і одночасно закріплює  з дошкільнятами будову тіла їжака.

  3. Виготовлення їжака з природних матеріалів і пластиліну.

(Діти вибирають  з чого найкраще зробити тіло їжака(буряк, картопля,яблуко), зубочистки використовують як голки, з пластиліну виліплюють очі, вуха, ніс,  рот, лапи, хвіст).

  Вихователь пропонує дітям  спробувати  на дотик , як колються голки в їжака. З чим їх можна порівняти?

                                       Гра «Назви який?»

Вихователь. Їжак колючий,як…..

Відповіді дітей ( колючий, як голка, кактус, гребінець, ялинка,                                                                                                                                  зубочистки і т.д.)

На завершальному етапі  діти розглядають вироби один одного, обговорюють значення природи у житті людей ,вихователь підводить дітей до розуміння необхідності охорони тваринного і рослинного світу.

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Шилкіна Наталя
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
29 січня 2022
Переглядів
2130
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку