Інтегроване заняття з народознавства в молодшій групі
«Від зернинки до хлібинки»
Мета: розвивати пам'ять, мислення,мову дітей; розширювати і закріплювати уявлення дітей про послідовність процесів вирощування і випікання хліба; виховувати шанобливе ставлення до праці дорослих, повагу до хліба.
Матеріал: комп’ютер, вишитий рушник, хліб, сніп колосків, картинки про послідовність народження хліба, твір В. Сухомлинського «Хліб-то праця людська», солоне тісто, приладдя для ліплення, серветки.
Хід заняття
Психогімнастика
-Доброго ранку, сонце привітне
Доброго ранку, небо блакитне
Доброго ранку, в небі пташки
Доброго ранку, тобі і мені.
Вихователь: Діти, подивіться, як у нас сьогодні гарно прикрашений стіл. Що на ньому лежить?
Відповіді дітей ( вишитий рушник, хліб, сіль, колоски).
Вихователь: Як ви вважаєте про що ми сьогодні будемо вести мову? Здогадайтеся про це з загадки:
Був зерном він у землі,
Став із сіллю на столі.
З ним їсти сідаємо,
І гостей стрічаємо
Відповіді дітей (хліб).
Вихователь: Так це смачний рум’яний хліб. Здавна хліб цінували і берегли, він вважався оберегом української оселі. На всі визначні події дарували хліб: на весілля, народження дитини, з хлібом і сіллю зустрічали гостей.
Подумайте і скажіть, який буває хліб?
Дидактична гра: «Який буває хліб?»
Мета: закріпити знання про властивості хліба, вчитись порівнювати їх, підбираючи картинку з зображенням якогось предмета(м’який як… пух, вата; смачний як… солодощі; теплий як …сонце, мамині рук; свіжий як…повітря, тощо ).
Вихователь: В цей невеликий буханець хліба вкладено багато людської праці. А щоб дізнатися звідки на нашому столі з’явився хліб ми подивимось картинки
Презентація: «Довгий шлях від зернини до хлібини»
Показ на комп’ютері слайдів про вирощування колосків і випікання хліба .
Вихователь коментує кожну картинку (трактор оре землю,сівалка засіває поле зерном, комбайн збирає колоски, машина відвозить зерно на млин, на млині зерно перемелюють на борошно,на хлібокомбінаті з борошна вимішують тісто і печуть хлібобулочні вироби. Усім процесом керують люди).
Гімнастика для очей:
Оченята роблять вправи:
Вліво, вправо,вліво,вправо.
Потім вгору,потім вниз
Оченятами дивись
Вихователь: Ось, діти, ви побачили, як важко вирощувати хліб, скільки людей і техніки приймають у цьому участь. Тому хліб - це життя, сила, могутність нашої держави. Про бережне ставлення до хліба написав В.Сухомлинський у оповіданні « Хліб – то праця людська»
Читання твору і запитання до тексту
- Що зробив хлопчик?
- Чому дідусь розсердився?
- Що дідусь звелів зробити?
- Як довго хлопчик пам’ятав слова свого діда?
- Як ви можете порівняти відношення хлопчика до хліба, коли він був маленьким і коли виріс?
Вихователь: Отже, діти, ви сьогодні багато дізнались про цінність людської праці і теж спробуєте зліпити з тіста будь-який виріб, за бажанням.
Діти одягають фартушки, сідають за робочі столи і ліплять вироби з солоного тіста. Звучить спокійна музика.
На завершальному етапі діти розглядають вироби один одного, діляться своїми враженнями від заняття.