Інтегроване заняття з народознавства " Від зернинки до хлібинки"

Про матеріал
Розширювати уявлення дітей про послідовність процесів вирощування і випікання хліба
Перегляд файлу

Інтегроване заняття з народознавства в молодшій групі

«Від зернинки до хлібинки»

 

Мета: розвивати  пам'ять, мислення,мову дітей; розширювати і закріплювати уявлення дітей про послідовність процесів вирощування  і випікання хліба; виховувати шанобливе ставлення до праці дорослих, повагу до хліба.

Матеріал: комп’ютер, вишитий рушник, хліб, сніп колосків, картинки про послідовність народження хліба, твір В. Сухомлинського «Хліб-то праця людська», солоне тісто, приладдя для ліплення, серветки.

Хід заняття

Психогімнастика

-Доброго ранку, сонце привітне

Доброго ранку, небо блакитне

Доброго ранку, в небі пташки

Доброго ранку, тобі і мені.

Вихователь: Діти, подивіться, як у нас сьогодні гарно прикрашений стіл. Що на ньому лежить?

Відповіді дітей ( вишитий рушник, хліб, сіль, колоски).

Вихователь: Як ви вважаєте про що ми сьогодні будемо вести мову? Здогадайтеся про це з загадки:

Був зерном він у землі,

Став із сіллю на столі.

Похожее изображениеЗ ним їсти сідаємо,

І гостей стрічаємо

Відповіді дітей (хліб).

Вихователь: Так це смачний рум’яний хліб. Здавна хліб цінували і берегли, він вважався оберегом української оселі. На всі визначні події дарували хліб: на весілля, народження дитини, з хлібом і сіллю зустрічали гостей.

Подумайте і скажіть, який буває хліб?

Дидактична гра: «Який буває хліб?»

Мета: закріпити знання про властивості хліба, вчитись порівнювати їх,   підбираючи картинку з зображенням якогось предмета(м’який як… пух, вата; смачний як… солодощі; теплий як …сонце, мамині рук; свіжий як…повітря, тощо ).

Вихователь: В цей невеликий буханець хліба вкладено багато людської праці. А щоб дізнатися звідки на нашому столі з’явився хліб ми подивимось картинки

          Презентація: «Довгий шлях від зернини до хлібини»

Показ на комп’ютері слайдів про вирощування колосків і випікання хліба .

Вихователь коментує кожну картинку (трактор оре землю,сівалка засіває поле зерном, комбайн збирає колоски, машина відвозить зерно на млин, на млині зерно перемелюють на борошно,на хлібокомбінаті з борошна вимішують тісто і печуть хлібобулочні вироби. Усім процесом керують  люди).

 Гімнастика для очей:

Оченята роблять вправи:

Вліво, вправо,вліво,вправо.

Потім вгору,потім вниз

Оченятами дивись

Вихователь: Ось, діти, ви побачили, як важко вирощувати хліб, скільки людей і техніки приймають у цьому участь. Тому хліб - це життя, сила, могутність нашої держави. Про бережне ставлення до хліба написав В.Сухомлинський у оповіданні « Хліб – то праця людська»

Читання твору і запитання до тексту

- Що зробив хлопчик?

- Чому дідусь розсердився?

- Що дідусь звелів зробити?

- Як довго хлопчик пам’ятав слова свого діда?

- Як ви можете порівняти відношення хлопчика до хліба, коли він був маленьким і коли виріс?

Вихователь: Отже, діти, ви сьогодні багато дізнались про цінність людської праці і теж спробуєте зліпити з тіста будь-який виріб, за бажанням.

Діти одягають фартушки, сідають за робочі столи і ліплять вироби з солоного тіста. Звучить спокійна музика.

На завершальному етапі діти розглядають вироби один одного, діляться своїми враженнями від заняття.

 

 

 

docx
Додано
29 січня 2022
Переглядів
875
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку