Інтегроване заняття
з дітьми середнього дошкільного віку
Тема:
«Виховання любові до природи у дітей дошкільного віку з використанням творів В. Сухомлинського»
Підготувала:
Вихователь
Любов ВОЗНА
Мета:
продовжувати ознайомлювати дітей з рослинами найближчого оточення; формувати в дітей первинні поняття, що природу потрібно оберігати: не можна кривдити, глумитися, знищувати; вчити бачити красу природи, милуватися нею, відображати побачене в роботах із зображувальної діяльності; розвивати увагу, мислення, спостережливість, зв’язне мовлення за допомогою художнього слова, зокрема творів В. Сухомлинського; збагачувати словниковий запас дітей словами на осінню тематику; виховувати любов до всього живого.
Матеріали:
Оповідання В. Сухомлинського «Осінь принесла золоті стрічки», атрибути до оповідання, папір, листя берези, клей, пензлі, підкладки, серветки.
Хід заняття:
(діти стоять на килимку)
Вихователь.
Он повзе мурашка,
Он хлюпоче річка,
Не ламай ромашку,
Не топчи травичку.
В зелені діброва,
В китицях калина,
Глянь яка чудова
Наша Україна.
( А. Камінчук)
-
Діти, а чи любите ви гуляти в лісі? Милуватися красою неба? Купатися в річці? Чи подобається вам краса нашої матінки – Землі?
-
Малята, сьогодні по дорозі до дитячого садка я знайшла стрічку з листячка.
-
З яких листочків стрічка? (з березових)
-
Яке дерево її загубило?
-
Я пропоную піти на прогулянку до ставка, де ростуть берези (діти ідуть до макета ставка і берізок).
-
Малята, подивіться на берізки і скажіть, чи можна по іншому листячку визначити яка зараз пора року.
-
А чим березка відрізняється від інших дерев?
-
Берізку називають кучерявою. А чому?
-
Діти, давайте присядемо з вами та послухаєм, що ж сталося з нашими берізками. (вихователь читає оповідання В. Сухомлинського «Осінь принесла золоті стрічки»
-
Що сталося з берізками?
-
Чому сонечко сміється, а берези сумують?
-
Скажіть, будь ласка, а якщо ми зірвемо листочки з дерева, чи кущика, зламаємо їхню гілочку, рослинкам буде весело чи сумно? А чому сумно?
-
Уявіть, на хвилинку, що буде якщо зникнуть усі рослини? Не стане на Землі комах та тварин? Пересохнуть річки та моря? Засохнуть дерева? Що станеться з планетою Земля?
-
Давайте поговоримо про те для чого потрібні дерева? (дають свіже повітря, захищають від спеки, вітру, дощу) А ще є фруктові дерева, які дають фрукти.
-
Назвіть дерева, які ростуть на території нашого садка.
-
А зараз я пропоную трішки відпочити і погратися у гру «Осінній хоровод»
Жовта осінь тут ходила,
(ходять по колу)
Жовте листя загубила,
Листячко кленове,
(кружляють на місці)
Листячко шовкове
Того листя назбираємо
(ходять по колу збирають листя)
У пучечки поскладаємо.
Листячко кленове,
Листячко шовкове
(кружляють на місці роблять пружинки)
Листячко кленове
Листячко шовкове
(кружляють на місці)
-
Відпочили, а зараз я пропоную для наших берізок виготовити подружок, щоб їм не було сумно. (діти сідають на свої місця)
-
Подивіться яку берізку зробила я. Листячко яким я прикрасила берізки я не рвала, а зібрала ті, що вже опали
-
Вихователь показує послідовність роботи.
-
Закріплює цю послідовність з дітьми.
-
Діти виконують свої роботи
-
А зараз, я пропоную віднести наші берізки до ставка і нехай вони приносять радість людям.