Конспект інтегрованого заняття для дошкільників з елементами STREAM-ОСВІТИ "На гостини до Л.Українки"

Про матеріал
ПЛАН-КОНСПЕКТ ІНТЕГРОВАНОГО ЗАНЯТТЯ З ЕЛЕМЕНТАМИ STREAM-ОСВІТИ «На гостини до Л.Українки. Казка «Три метелики» (Старший дошкільний вік) (читання + математика + природа + музика + пошуково-дослідницька діяльність) Тема: На гостини до Л.Українки. Казка «Три метелики» Освітньо-виховні завдання теми: створити комфортні умови для навчання та виховання, за яких кожен вихованець відчує свою успішність, інтелектуальну спроможність, самостійність. Навчальна мета: поглибити і узагальнити знання дітей про творчість Лесі Українки, учити словесного малювання; вправляти дітей в класифікації предметів, орієнтування в просторі; удосконалювати навички звукового аналізу, розвивати дрібну моторику рук. Формувати мовленнєву компетентність дітей. Сформувати у дітей уявлення про магніт і його властивості притягувати предмети; з'ясувати, через які матеріали впливає магніт; познайомити про використання магніту людиною. Розвивальна мета: розвивати вміння характеризувати літературні персонажі; розвивати діалогічне мовлення, увагу, спостережливість, пам’ять; формувати уявлення і знання про комах; вправляти в умінні аналізувати, порівнювати, робити висновки. Виховна мета: виховувати почуття товариськості, недопустимості кидати товариша у біді. Виховувати шанобливе ставлення до комах і рослин. Тип заняття - інтегроване, з використанням ІКТ та QR-кодів (посиланнями на відео та медіа файли). Вид: інтегроване. Дидактичне забезпечення: відео-казка «Три метелики», комп’ютер, телевізор, портрет Л. Українки, магнітна дошка для малювання, магніти різних розмірів; магнетичні предмети (кнопки, цвяхи, скріпки, гвинтики,ключі, деталі конструктора та ін.) і немагнетичні предмети (папір, картон, пластик, тканина, дерево, скло); аплікація квіткової поляни, три різнокольорові метелики, рукавичка з магнітом всередині. Об’єкт праці: гурткове заняття. Очікувальний результат: в дітей сформується уявлення про магнетизм, магнетичні і немагнетичні предмети, магнітна сила, магнетит. Поглиблять знання про творчість Лесі Українки. Час: 3 академічні години.
Перегляд файлу

ПЛАН-КОНСПЕКТ

ІНТЕГРОВАНОГО ЗАНЯТТЯ

З ЕЛЕМЕНТАМИ STREAM-ОСВІТИ

«На гостини до Л.Українки. Казка «Три метелики»

(Старший дошкільний вік)

(читання + математика + природа + музика +

пошуково-дослідницька діяльність)

Тема: На гостини до Л.Українки. Казка «Три метелики»

Освітньо-виховні завдання теми: створити комфортні умови для навчання та виховання, за яких кожен вихованець відчує свою успішність, інтелектуальну спроможність, самостійність.

Навчальна мета: поглибити і узагальнити знання дітей про творчість Лесі Українки, учити словесного малювання; вправляти дітей в класифікації предметів, орієнтування в просторі; удосконалювати навички звукового аналізу, розвивати дрібну моторику рук. Формувати мовленнєву компетентність дітей. Сформувати у дітей уявлення про магніт і його властивості притягувати предмети; з'ясувати, через які матеріали впливає магніт; познайомити про використання магніту людиною.                                                                                    

Розвивальна мета: розвивати вміння характеризувати літературні персонажі; розвивати діалогічне мовлення, увагу, спостережливість, пам’ять; формувати уявлення і знання про комах;  вправляти в умінні аналізувати, порівнювати, робити висновки.

Виховна мета: виховувати почуття товариськості, недопустимості кидати товариша у біді. Виховувати шанобливе ставлення до комах і рослин.

Тип заняття - інтегроване, з використанням ІКТ та QR-кодів (посиланнями на відео та медіа файли).

Вид: інтегроване.

Дидактичне забезпечення: відео-казка «Три метелики», комп’ютер, телевізор, портрет Л. Українки, магнітна дошка для малювання, магніти різних розмірів; магнетичні предмети (кнопки, цвяхи, скріпки, гвинтики,ключі, деталі конструктора та ін.) і немагнетичні предмети (папір, картон, пластик, тканина, дерево, скло);  аплікація квіткової поляни, три різнокольорові метелики, рукавичка з магнітом всередині.

Об’єкт праці: гурткове заняття.

Очікувальний результат: в дітей сформується уявлення про магнетизм, магнетичні і немагнетичні предмети, магнітна сила, магнетит. Поглиблять знання  про творчість Лесі Українки.

Час: 3 академічні години.

Хід заняття

I. Вступна частина.

1.1. Організаційний момент – перевірка готовності вихованців до заняття, підтримання порядку і дисципліни протягом дня.

«Усмішка»

- Доброго ранку, малята. Якщо посміхнутися товаришеві – він посміхнеться у відповідь. Якщо посміхнутися сонцю – розійдуться хмари. Якщо посміхнутися Всесвіту – трапиться щось казкове. Давайте посміхнемося губами, очима, долонями, серцем.

1.2. Барометр настрою.

- Станьте зручніше, розслабте щоки, губи, плечі. Дихання рівне і спокійне.

Очима подивились вгору, вниз, вправо, вліво, закрили очі.

А тепер подаруйте посмішку і тепло своїх сердець один одному подумки побажайте успіхів на цілий день. Для того, щоб впоратися на занятті із поставленими завданнями, будьте старанними і слухняними. Завдання перед нами такі:

  • Не просто слухати, а чути.
  • Не просто дивитися, а бачити.
  • Не просто відповідати, а міркувати.
  • Дружно і плідно працювати.

1.3. Повідомлення теми та мети заняття, очікувальних результатів.

- Тема нашого дня: «На гостини до Л.Уклаїнки. Казка «Три метелики». Завдань перед нами сьогодні багато. Спочатку ми завітаємо на гостини до нашої землячки, познайомимось з її біографією, творчістю, вивчимо твір «Три метелики», навчимось орієнтуватись у просторі, малювати, вирізати, співати, а саме цікаве нас чекає в кінці робочого дня, адже за допомогою двох предметів, ви зможете творити дива. Але про це пізніше.

1.4. Мотивація навчальної діяльності гуртківців.

Попрацюємо старанно, щоб почути у кінці,

Що наші діти – просто молодці!

Асоціативна формула.

Формула нашого робочого дня: Мавлення + Мислення + Праця + Практика=? (розум)

II. Основна частина

2.1. Ознайомлення з видатною українською письменницею Лесею Українкою.

C:\Users\adminn\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\qrcode_chrome.jpgКартинки по запросу леся українка портрет «Знайомство з автором»

Леся Українка, 42 роки

(Лариса Петрівна Косач – Квітка)

(1871 – 1913)

25 лютого 1871 року у місті Звягелі (Новгород – Волинський) на Волині народилась Лариса Петрівна Косач – Квітка. Вона була другою дитиною в сім’ї Олени Петрівни і Петра Антоновича Косачів. Мати, відома письменниця Олена Пчілка, займалася вихованням дітей (їх у сім’ї було 6) і вела активну культурно – громадську діяльність. Батько, юрист за освітою, був людиною лагідною і правдивою. У сім’ї панувала атмосфера поваги до народних звичаїв і традицій, до української культури.

2.2. Опрацювання початку казки Лесі Українки «Три метелики».

«Читання для друга»

  Були собі три метелики: один білий, другий червоний, а третій жовтий. Вони весело літали цілий день у великому саду, в сонячному світлі, перелітали з квітки на квітку, куштували медок і летіли далі.

  Час їм дуже швидко минав. Вони так загралися, що й не зогляділися, що сонечко сховалося за хмари і пустився дощ.

  Змокли метелики. Полетіли вони до своєї хатки, аж там біда: двері замкнені, а ключа ніде не можна знайти.

  Що тут робити? За той час, що стояли перед дверима та не знали, що робити, змокли страшенно. Насилу вже крильцями ворушили.

2.3. Словникова робота «Чарівна скриня»

Насилу – зробити через силу.

Не зогляділися – не помітили пройдений час.

2.4.Опрацювання авторського продовження казки. Порівняй його зі своїми думками.

Ледве долетіли до тюльпана, червоного з жовтими крапочками. Попросили його захисту:

- Любий тюльпанчику, просимо тебе, відчини свій келих та сховай нас від дощу!

Тюльпан подивився на них і промовив:

- Жовтого й червоного прийму, а білий нехай зостається надворі. - Але обидва метелики, жовтий і червоний, промовили:

- Коли ти не хочеш захистити нашого братика, білого метелика, то й ми краще на дощі будемо мокнути.

Метелики смутні полетіли до білої лілеї. Попросили й її, щоб сховала їх від дощу, але вона погоджувалася прийняти тільки білого. Тоді й він промовив:

- Сам-один не хочу ховатися в тебе! Або вже разом з своїми братами десь знайдемо захист, або вже вкупі бідувати будемо.

Почуло це з-за хмар сонечко, і схотілося йому побачити тих приятелів, що так один за одного обстоювали. Продерлося крізь хмари й кинуло на метеликів своє проміння. Зараз крильцята їм висохли, і самі вони зогрілися і знов літали, танцювали й раділи, як давніш, аж до самого вечора. А як сонечко зайшло за гору, то метелики полетіли додому спати.

2.5. Словникова робота «Чарівна скриня»

Келих – посуд для пиття.

Смутні - сумні. 

Бідувати будемо – жити в бідності.

Обстоювати – захищати.

Зостається – залишається.

2.6. Первинне закріплення у зовнішньому мовленні.

 Перегляд казки «Три метелики» .

C:\Users\adminn\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\2.jpg

2.7.Музичний- релакс. Розучування пісні «Метелик»

2.8. Вправа «Власна думка»

- Яка біда трапилась із метеликами?

- З яким проханням метелики звернулись до тюльпанчика?

- Чому метелики вимушені проситися до лілеї?

- Що відповіла лілея?

- Чого можна навчитися у цих трьох метеликів?

- Які враження у тебе залишилися від тюльпана, лілеї та метеликів?

- Чому сонечко кинуло своє проміння на метеликів?

2.9. Математична гра «Подарунки метеликам».

Подивіться, на галявині де літають метелики визирає з-під листка їжачок.

Привітаємося й познайомимося з ним. У їжачка в лапках  кошик. Хочете дові­датися, що в ньому? Педагог  дістає з кошика одне яблуко й розміщує його на червоній смужці фланелеграфа, решту яблук — на синій смужці, супроводжуючи свої дії запитаннями й комента­рями.
Скільки в мене яблук? (Одне.) Я кладу його на верхню смужку.

А зараз скільки яблук? (Багато.) Покладемо їх на ниж­ню смужку.

Де лежить одне яблуко? (Вгорі.)

Де — багато яблук? (Внизу.)

Зберемо яблука в кошик і подивимося, що ще є в їжачка. У нього є листочки! Розкладемо їх на смужки. Педагог викликає до фланелеграфа двох дітей.
- Катю, дістань із кошика один листок і поклади його на верхню смужку. (Дитина виконує завдання.)

Ігорю, решту листків поклади на нижню смужку. Де лежить один листок? (Угорі.) Де — багато листків? (Унизу.)

  1.      Фізкультхвилинка.

Раз, два: всі присіли.

Потім вгору підлетіли.

Три, чотири: нахилились,

Із струмочка гарно вмились.

Раз, два: враз у ліс Вітерець нас переніс,

Три, чотири — у садок,

До осінніх квіточок.

  1.      ра «Листопад».

Педагог роздає дітям картки з двома смужками: вгорі червона, внизу синя; набори листків. Покладіть палець на червону смужку. Де розташована червона смужка? (Угорі.)

Покладіть палець на синю смужку. Де вона розташова­на? (Внизу.)

Покладіть на верхню смужку один листок, на нижню — багато листків.

Скільки листків унизу? вгорі?

  1.      Бесіда з елементами розповіді.

-Я впевнена, що всі ви бачили і навіть ловили метеликів, але вряд-чи ви знаєте їх назви … Чи може хтось знає назви  метеликів? (демонструються ілюстрації  метеликів  з назвами: білан капустянка, аполлон, адмірал, парусник Поліксена, та ін. ) Як ви вважаєте, чому їм надані такі назви? Капустяний  шкідник номер один – білан капустяний.  Метелик відкладає яйця на капусті, і гусінь, що з них народжується, обгризає листя. Метелика-адмірала названо так за чудову окраску: на передніх оксамитово-чорних крилах наче накладено яскраво-червону смужку, а на задніх – таку ж облямівку з чорними цяточками. Наче вбрання адмірала. До речі, хто такий адмірал? Це  одне за найвищих військових звань у флоті.  Як ви гадаєте, чому метелики такі різні? (Тому що природа різноманітна і використовує всі кольори веселки для її забарвлення)

2.13. Практична Арт робота.

         Пояснення поетапного малювання метелика:

  • Ви, мабуть, уже помітили, що розмір та малюнок крилець метелика по

обидва боки від тулуба однакові, наче відбиті у дзеркалі. Тобто симетричні.  Як ви вважаєте, чи складно намалювати симетричні крильця для метеликів?

Я відкрию вам одну таємницю. Візьміть прямокутники білого паперу та зігніть їх навпіл. На одній половині аркуша потрібно намалювати крила метелика і половину тулуба та голови. Потім заповнити крила візерунками і намалювати їх фарбами. Поки фарби ще вологі, згорнути аркуш навпіл і притиснути його долонею. Малюнок відіб’ється на іншій половині аркуша.

2.14. Вправа «Власна думка»

- Яка біда трапилась із метеликами?

- З яким проханням метелики звернулись до тюльпанчика?

- Чому метелики вимушені проситися до лілеї?

- Що відповіла лілея?

- Чого можна навчитися у цих трьох метеликів?

- Які враження у тебе залишилися від тюльпана, лілеї та метеликів?

- Чому сонечко кинуло своє проміння на метеликів?

2.15. Пошуково-дослідницька діяльність.

Легенда про магніт

   У давні часи на горі Іда пастух на ім'я Магнас пас овець. Він звернув увагу на те, що його сандалі, підбиті залізом і дерев'яна палиця з залізним наконечником, липнуть до чорних каменів, які рясно лежали  під ногами. Камінь назвали магнетитом. Пастух перекинув палицю з наконечником вгору і переконався, що дерево не притягується до дивних камінців. Зняв сандалі і побачив, що босі ноги теж не притягуються. Магнес зрозумів, що ці дивні камені не визнають інших матеріалів крім заліза. Пастух захопив кілька таких каменів додому і вразив цим своїх сусідів. Від імені пастуха і з'явилася назва «магніт». Вчені вважають, що назва «магнетит» походить і від назви міста, поблизу якого його знайшли - Магнезія. Люди робили з нього прикраси: сережки, браслети, намисто. Навіть, вважали, що він володіє лікувальними властивостями, заспокоює і додає сили. Так само вони виявили незвичайну властивість магнетиту - притягувати залізо. Шматочки магнетиту називають природними магнітами, але людина навчилася виготовляти магніти штучним шляхом і використовувати їх для різних цілей.

 - Чи знаєте ви, в яких предметах людина використовує магніт? Чи є у вас вдома магніт? У нас в групі?

Отже, перед вами знаходяться магнітна дошка для малювання, магнітики на холодильник. Дія у всіх цих іграшках одна: тяжіння магніту до металу.                                                                                                                        Наприклад, розглянемо вудку.  Діти розглядають  гру «Рибалка» та розповідають,що замість гачка прив'язаний маленький магнітик, а в роті кожної рибки залізний гвинтик. Магніт притягується до залізного гвинтика.                                                                                                                         Який ми можемо зробити висновок? (Магніт притягується до залізного гвинтика)                                                                                                                                   

- Давайте з’ясуємо , а чи правда, що магніт притягує тільки метали?

-  Проведемо експеримент, розкажемо і покажемо.

2.16. Дослід: «Перевірити, які предмети магніт притягує через повітря»                                                                                                                                         - У вас на столах знаходяться предмети з різних матеріалів: заліза, дерева, пластмаси, паперу та тканини. Візьміть магніт і за допомогою нього розділіть ваші предмети на дві групи: в першій групі у вас будуть предмети, які притягуються магнітом, а у другій групі - предмети, які не притягуються магнітом.  

- З чого зроблені предмети, які притягуються магнітом? (Із заліза)                                                    - З чого зроблені предмети, які не притягаються магнітом? (З дерева, пластмаси і т. д.)                                                                                                                     

Висновок: магніт притягує до себе залізні предмети, через повітря. Ця властивість називається магнітною силою.

 – Так, у магніту є сила, яка може заставити наші метелики літати! Зараз ми спробуємо це довести. 

2.17. Експеримент «Оживи метелика»    

- Перед вами об’ємна аплікація до казки Л.Українки «Три метелики». На метеликах закріплена металева скріпка. Ми вдягаємо рукавичку в яку приховали магніт. Кладемо на тильну сторону метелика, а на зворотній стороні тримаємо руку, на якій вдягнена рукавичка з магнітом.

- Що ми бачимо? (метелик рухається в напрямку якому рухається магніт.

Висновок:  Картон не заважає дії магніту. Магніти діють на залізо і сталь, навіть якщо вони розділені із ним.

III. Заключна частина.

3.1.Рефлексія (обґрунтування гуртківцями можливості використання отриманих знань, умінь, навичок).

Вправа «Обмін думками»

Я дізнався…Я навчився…Для мене стало новим…Мене здивувало…

Мені захотілось…Я зрозумів, що зможу…Я розповім батькам…

3.2. Родинне домашнє завдання

C:\Users\adminn\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\изображение_viber_2022-02-23_14-02-42-669.jpgC:\Users\adminn\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\qrcode_www.youtube.com (6).jpgРазом з батьками відвідати музей Лесі Українки.

 

 

C:\Users\adminn\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\изображение_viber_2022-11-20_21-32-18-899.jpg

C:\Users\adminn\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\изображение_viber_2022-02-23_12-33-06-041.jpg

 

docx
Додано
11 грудня 2022
Переглядів
2173
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку