Інтегроване заняття з елементами мнемотехніки

Про матеріал
Мета : Узагальнювати уявлення дітей про пори року, їх послідовність; вправляти дітей у складанні описових розповідей про явища природи з використанням прийомів мнемотехніки: мнемотаблиці, мнемодоріжки; Закріпити навички кількісної та порядкової лічби, кольори. Розвивати мовленнєву компетентність, мислення , пам'ять , увагу, творчу уяву. Виховувати старанність, вміння працювати за інструкцією.
Перегляд файлу

Інтегроване  заняття з елементами мнемотехніки

  Мета :  

 Узагальнювати  уявлення  дітей про пори року, їх послідовність;  вправляти дітей  у складанні   описових розповідей  про явища природи  з використанням  прийомів мнемотехніки:  мнемотаблиці, мнемодоріжки;   

Закріпити навички  кількісної та порядкової лічби, кольори.

Розвивати  мовленнєву компетентність, мислення , пам'ять , увагу, творчу уяву.

Виховувати старанність, вміння працювати за інструкцією.

Матеріал :

Зображення на інтерактивній дошці :

 1)  «Королева знань зі скринькою»

  2)«Сонечко без промінців»

  3)  «Сонечко з промінцями»

  4) Мнемотаблиця «Зима»

  5) «Квітка  з 10 пелюсток на кожній цифри та картинки весняних явищ»

  6) Мнемотаблиця  «Літо»

  7) Осінні листочки з малюнками осінніх явищ

Хід заняття :

Вихователь : Сьогодні до нас в гості завітала королева Знань.

(показ на інтерактивній дошці ілюстрації із зображенням королеви  Знань зі скринькою) 

Вона прийшла зі скринькою , туди діти складають приказки, прислів’я, загадки, прикмети пір року. Чи хочете ви покласти туди свої знання ?

Діти : (так)

Вихователь : Давайте пригадаємо, яка зараз пора року ? Який місяць ?

Діти : почалася весна,  наступив березень.

 Вихователь : З приходом весни до нас прийшло сонечко , подивіться, щось з ним не так ?  Чого не вистачає ? (вихователь показує на інтерактивній дошці сонечко без промінчиків)

Діти : (нема промінців )

     Вихователь :  Зима не дозволяє сонечку світити яскраво. Допоможемо сонечку ?!!

Діти : так

Вихователь : Давайте розкажемо все, що ми знаємо про зиму і вона відступить.

 (Діти  складають речення, розповідають про зиму за допомогою мнемотаблиці «Зима додаток 4»

Наприклад : Взимку на вулиці багато снігу.

 Взимку люди святкують свято Нового року.

 Взимку люди тепло вдягаються тощо)

Вихователь : Молодці, ви допомогли сонечку, ось подивіться на наше сонечко, в нього з’явилися промінчики, давайте візьмемося за руки та погріємося коло сонечка.

(Сонечко з’являється на інтерактивній дошці, проводиться психогімнастика)

 

Психогімнастика: (звучить легенька музика)

«Я і сонечко»

Вихователь : Діти, підніміть руки вгору, підведіться навшпиньки, потягніться до сонечка, насолоджуйтесь теплом його промінчиків. Сонечко дарує кожному з вас по промінчику. Схопіть пальчиками промінчик, а тепер відпустіть, підставте долоньки промінчикам. Відчуваєте, як вони наповнюються теплом. А тепер прикладіть долоньки до грудей. Хай тепло перейде до ваших сердечок.  Погріймо й обличчя на сонечку. Давайте усміхнемося йому, подаруємо тепло своїх посмішок .

 

 Вихователь:  Зима відступила, і нарешті прийшла весна,  вона подарувала нам   чарівну квітку, але  весняний вітерець подув, пелюсточки порозліталися , лишилися лише серединка, давайте порахуємо скільки в нас пелюсток, складемо квіточку відповідно цифр та розповімо про основні весняні зміни в природі.

Проводиться   Дидактична гра «Склади квіточку»

(Діти викладаючи квіточку, рахують кількість пелюсточок, називають кольори, проводиться порядкова лічба , потім діти описують весняні явища за допомогою мнемосхеми; додаток 5)

Наприклад :

Навесні прокидається сонечко.

Навесні на деревах з’являються листочки

Навесні прокидаються комахи тощо.

( Потім діти  описують основні весняні явища та зміни в природі по пам’яті)

 

      Вихователь : Наступна пора року весела, ніжна , тепла   запрошує вас зробити веселу фізкультхвилинку)

(проводиться фізкульхвилинка )

 

Вихователь:  Ви здогадалися про яку пору року йде мова?

Діти : Літо.

Вихователь : Тож давайте розкажемо все, що ми знаємо про літо за допомогою мнемотаблиці (мнемотаблиця «Літо» додаток 6)

Діти складають речення про літо .

 Наприклад: Влітку на вулиці тепло.

Влітку люди відпочивають на морі, річці. тощо.

Вихователь: Літо пролетіло швидко і  наступна пора року, яка ?

Діти : Осінь

Вихователь : Осінь вже  принесла в торбинці ( листочки) , але вони не прості, на них зображені схеми. за допомогою яких ми розкажемо про основні осінні явища .

(Діти описують осінь за схемами, що зображені на листочках додаток 7)

Наприклад :

Восени на вулиці стає прохолодно.

Восени люди збирають урожай

Восени діти йдуть до школи.тощо

 Вихователь : Діти ви молодці,  маєте добрі знання про пори  року . Королева знань дякує вам за ті знання , які ви поклали в скриньку . Цієї осені ви всі підете в школу ,  за те що ви були  на занятті старанні , уважні  королева знань приготувала вам подарунок, це розфарбовки.

Молодці!!!

 

docx
Додано
1 грудня 2023
Переглядів
330
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку