Інтегроване заняття з елементами мнемотехніки
Мета :
Узагальнювати уявлення дітей про пори року, їх послідовність; вправляти дітей у складанні описових розповідей про явища природи з використанням прийомів мнемотехніки: мнемотаблиці, мнемодоріжки;
Закріпити навички кількісної та порядкової лічби, кольори.
Розвивати мовленнєву компетентність, мислення , пам'ять , увагу, творчу уяву.
Виховувати старанність, вміння працювати за інструкцією.
Матеріал :
Зображення на інтерактивній дошці :
1) «Королева знань зі скринькою»
2)«Сонечко без промінців»
3) «Сонечко з промінцями»
4) Мнемотаблиця «Зима»
5) «Квітка з 10 пелюсток на кожній цифри та картинки весняних явищ»
6) Мнемотаблиця «Літо»
7) Осінні листочки з малюнками осінніх явищ
Хід заняття :
Вихователь : Сьогодні до нас в гості завітала королева Знань.
(показ на інтерактивній дошці ілюстрації із зображенням королеви Знань зі скринькою)
Вона прийшла зі скринькою , туди діти складають приказки, прислів’я, загадки, прикмети пір року. Чи хочете ви покласти туди свої знання ?
Діти : (так)
Вихователь : Давайте пригадаємо, яка зараз пора року ? Який місяць ?
Діти : почалася весна, наступив березень.
Вихователь : З приходом весни до нас прийшло сонечко , подивіться, щось з ним не так ? Чого не вистачає ? (вихователь показує на інтерактивній дошці сонечко без промінчиків)
Діти : (нема промінців )
Вихователь : Зима не дозволяє сонечку світити яскраво. Допоможемо сонечку ?!!
Діти : так
Вихователь : Давайте розкажемо все, що ми знаємо про зиму і вона відступить.
(Діти складають речення, розповідають про зиму за допомогою мнемотаблиці «Зима додаток 4»
Наприклад : Взимку на вулиці багато снігу.
Взимку люди святкують свято Нового року.
Взимку люди тепло вдягаються тощо)
Вихователь : Молодці, ви допомогли сонечку, ось подивіться на наше сонечко, в нього з’явилися промінчики, давайте візьмемося за руки та погріємося коло сонечка.
(Сонечко з’являється на інтерактивній дошці, проводиться психогімнастика)
Психогімнастика: (звучить легенька музика)
«Я і сонечко»
Вихователь : Діти, підніміть руки вгору, підведіться навшпиньки, потягніться до сонечка, насолоджуйтесь теплом його промінчиків. Сонечко дарує кожному з вас по промінчику. Схопіть пальчиками промінчик, а тепер відпустіть, підставте долоньки промінчикам. Відчуваєте, як вони наповнюються теплом. А тепер прикладіть долоньки до грудей. Хай тепло перейде до ваших сердечок. Погріймо й обличчя на сонечку. Давайте усміхнемося йому, подаруємо тепло своїх посмішок .
Вихователь: Зима відступила, і нарешті прийшла весна, вона подарувала нам чарівну квітку, але весняний вітерець подув, пелюсточки порозліталися , лишилися лише серединка, давайте порахуємо скільки в нас пелюсток, складемо квіточку відповідно цифр та розповімо про основні весняні зміни в природі.
Проводиться Дидактична гра «Склади квіточку»
(Діти викладаючи квіточку, рахують кількість пелюсточок, називають кольори, проводиться порядкова лічба , потім діти описують весняні явища за допомогою мнемосхеми; додаток 5)
Наприклад :
Навесні прокидається сонечко.
Навесні на деревах з’являються листочки
Навесні прокидаються комахи тощо.
( Потім діти описують основні весняні явища та зміни в природі по пам’яті)
Вихователь : Наступна пора року весела, ніжна , тепла запрошує вас зробити веселу фізкультхвилинку)
(проводиться фізкульхвилинка )
Вихователь: Ви здогадалися про яку пору року йде мова?
Діти : Літо.
Вихователь : Тож давайте розкажемо все, що ми знаємо про літо за допомогою мнемотаблиці (мнемотаблиця «Літо» додаток 6)
Діти складають речення про літо .
Наприклад: Влітку на вулиці тепло.
Влітку люди відпочивають на морі, річці. тощо.
Вихователь: Літо пролетіло швидко і наступна пора року, яка ?
Діти : Осінь
Вихователь : Осінь вже принесла в торбинці ( листочки) , але вони не прості, на них зображені схеми. за допомогою яких ми розкажемо про основні осінні явища .
(Діти описують осінь за схемами, що зображені на листочках додаток 7)
Наприклад :
Восени на вулиці стає прохолодно.
Восени люди збирають урожай
Восени діти йдуть до школи.тощо
Вихователь : Діти ви молодці, маєте добрі знання про пори року . Королева знань дякує вам за ті знання , які ви поклали в скриньку . Цієї осені ви всі підете в школу , за те що ви були на занятті старанні , уважні королева знань приготувала вам подарунок, це розфарбовки.
Молодці!!!