Інтегроване заняття з елементами психологічного розвантаження

Про матеріал
Інтегроване заняття з елементами психологічного розвантаження на тему: «Кольорова планета» рекомендоване для дітей старшого дошкільного віку, які потребують розвитку емоційної стабільності, формування відчуття захищеності та розвитку вміння саморегуляції. Заняття містить комунікативні, дихальні та релаксаційні вправи та ігри, елементи мистецтва.
Перегляд файлу

Інтегроване заняття з елементами психологічного розвантаження

Для дітей старшого дошкільного віку

Тема. Кольорова планета.

Мета: формування вміння у дітей розслаблятися, володіти собою, зняття емоційної напруги, розвиток навичок саморегуляції, підвищення впевненості в собі.

Матеріали: одноразові тарілочки, картонні круги різних кольорів та відтінків, дзвіночок, сипучі продукти (манка, сіль, гречка, пшоно), різнокольорові камінці.

Хід заняття.

Ритуал вітання.

Психолог. Добрий день, малята! Рада вас вітати. Давайте виконаємо наш  ритуал вітання, який допоможе нам поринути знову у світ радості.

Долоньку до долоньки притисни,

До ротика їх піднеси,

Щиру посмішку подихом вклади

Та радість дарувати її ти відпусти

Вправа «Що у нас спільного».

Психолог. Ми всі з вами дуже різні, але водночас у нас багато чого спільного. Зараз ми це з’ясуємо:

-         Поплескайте в долоні, хто любить яблучка червоні.

-         Потупайте ногами, хто любить обійми мами.

-         Кивніть головою, хто задоволений собою.

-         Закрийте оченята, хто не слухається тата.

-         Почешіть спинку, хто любить мандаринку.

-         Погладьте животик, у кого вдома є котик.

-         Надуйте щічки, хто взимку одягає рукавички.

-         Вліво – вправо поверніться, хто має гарний настрій усміхніться.

Вправа «Кольорова музика».

Психолог запрошує дітей до гри. Діти сідають півколом. На тарілочках перед ними лежать картонні круги різних кольорів та відтінків. Психолог на 2—3 хвилини ставить якусь симфонічну, оркестрову чи інструментальну музику. Завдання граючих – підняти вгору круг, пофарбований у колір, який, на їх погляд, передає той самий настрій, що музика, яка звучить.

Примітка Якщо хтось із дітей підняв круг, який кардинально відрізняється кольором від піднятих рештою, психолог просить його обґрунтувати свою думку, а потім продовжує колективне обговорення.

Гра «Слухняний дзвіночок».

Психолог. Погляньте, який у мене є дзвіночок, як він гарно звучить! (Психолог дзвонить дзвіночком.) Спробуйте подзвонити ним. (Діти по черзі дзвонять дзвіночком.) Діти, сядьте, будь ласка, в коло. Ми з вами пограємо гру будемо передавати дзвіночок один одному обережно та дуже тихо так, щоб він не задзвонив. Побачимо, чи буде він у нас слухняний.

Діти грають гру.

Примітка. Спочатку передають дзвіночок сусідові, а потім тому, кому захочуть. Добре, якщо для цього потрібно буде встати та підійти до когось. Головна умова – не порушувати тишу. 

Психолог. Який слухняний дзвоник! Ну і вправні ж ви!

Дихальна вправа «Я – повітряна кулька». 

Психолог. Пропоную нам трохи розслабитись та перетворитись у повітряні кульки. Спочатку ми пограємось справжніми кульками, побачимо, що з ними відбувається. (Психолог з дітьми надувають повітряні кульки, потім з кожної повільно випускають повітря. Уважно стежать за тим, як з кулі виходить потік повітря.) Отож, перетворюємось на повітряні кульки. Набираємо через ніс в легені якомога більше повітря, а потім випускаємо його – повільно і плавно. (Діти виконують за психологом дихальну вправу. Повторити 2 рази.) 

Психолог. Інколи у нашому житті бувають ситуації, в яких ми можемо відчувати себе повітряною кулею. Наприклад: коли нас переповнюють емоції, коли прямо розпирає від злості, образи чи ненависті. Діти, у вас таке траплялося? (Відповіді дітей.) В таких випадках використовуйте цю дихальну вправу «Я – повітряна кулька». Давайте ще раз повторимо її. (Діти повторюють вправу 2 рази.)

Релаксаційна гра «Чарівна планета».

Психолог запрошує дітей на гру – подорож.

Психолог. Сядьте зручніше, закрийте очі, зробіть глибокий вдих - видих. Уявіть, що ви потрапили на чарівну планету. Вона зовсім не схожа на нашу планету. Ви ступаєте на її поверхню, вона пухнаста, тепла. Вам дуже приємно, ніби хтось ніжно обіймає вас. Йдете далі і відчуваєте сильний подих вітру, він ніби гойдає вас. Ви відчули приємну втому, присіли на шовковисту траву. Раптом почули якийсь дивний звук, ніби дзвіночок дзвонить, то тихіше, то голосніше. Ви піднімаєтесь і бачите перед собою красиве озеро, воно грає різними кольорами, хвилі доганяють одна одну і видають такі звуки. Ви занурюєте руки у воду, вона приємно лоскоче, тепла, ніжно шепоче: «Час повертатися додому». Глибокий вдих – видих. Відкриваємо свої оченята.

Творча вправа «Створи свою планету».  

Психолог. Пропоную вам створити свою чарівну планету, яку захочете. (Діти в одноразових тарілочках за допомогою сипучих продуктів, різнокольорових камінчиків виконують завдання.)

Психолог. Які чудові ваш планети, неймовірні! Придумайте своїй планеті назву. (Діти придумують назви і озвучують їх.)

Психолог. Виставимо наші планети в ряд – це буде наш парад планет. (Психолог обережно виставляє роботи дітей в ряд, всі милуються ними, обговорюють свої враження.)

Рефлексія заняття. 

Психолог. Який у вас настрій? Чи сподобалась вам гра – подорож? Що запам’яталось найбільше? (Відповіді дітей.)

Ритуал прощання.

Психолог. Станьмо в коло, візьміться за руки. Закрийте очі і ніжно стисніть один одному руки, подумки бажаючи добра та радості один одному. До зустрічі!

 

 

З досвіду роботи практичного психолога ЗДО №8 «Вишиванка»

м. Володимира Волинської області

Онишко Оксани Вікторівни

docx
Додав(-ла)
Онишко Оксана
Додано
12 вересня 2023
Переглядів
874
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку