Колобок у гостях в дітей
Інтегроване заняття з худ. літератури та малювання для дітей ІІ молодшої групи
Мета: закріпити зміст казок «Колобок», «Колосок», «Курочка Ряба»;
навчатись малювати жовтим кольором. Закріпити знання геометричної фігури кола. Продовжувати вчити малювати предмети круглої форми, правильно тримати пензлик. Розвивати вміння орієнтуватись на аркуші паперу, розвивати моторику рук, естетичні почуття, охайність під час малювання.
Обладнання: маски Колобка, Зайця, Вовка, Лисиці, Ведмедя, ілюстрації до казок, пензлі, фарби, склянки з водою, зображення тварин (зайчик, вовк, ведмідь), руханка «Колобок»
Попередня робота: читання казок «Колобок», «Колосок», «Курочка Ряба», інсценування казки «Колобок», аплікація.
Хід заняття:
Організаційний момент:
Встаньте, дітки, всі рівненько,
Посміхніться всі гарненько.
Посміхніться всі до мене,
Посміхніться і до себе.
Привітайтесь: Добрий день!
Хай гарно розпочнеться новий день!
- А зараз сідайте на килимок і послухайте загадки. Ці загадки не прості, про ваші улюблені казки. А я подивлюся, хто з вас добре знає казки.
Маленьке, сіреньке,
Біди наробило,
Щось біле кругленьке
Хвостиком розбило.
Сумує бабуся і плаче,
Дідусь витирає сльозу,
А курочка кудкудаче:
«Я вам золоте принесу!» (Курочка Ряба)
В лісі звірям всім на втіху
Щось згубив старенький дід.
Влізли мишка туди й жабка,
Заєць, лиска, вовк, ведмідь,
Ще й кабан-іклан. Будь ласка,
Пригадайте, що за казка?(Рукавичка)
В казці цій хтось роботящий
Все ранесенько вставав,
Підмітав в дворі гарненько,
Пісенькою всіх вітав.
З ним жили ледачі миші,
Тільки в іграх знали толк.
От за все і поплатились!
Зветься казка… (Колосок)
- Молодці, бачу, що ви добре знаєте казки. Ой, а хто це? (закотився колобок)
- Дітки, ви знаєте, що колобок загубився, він не знає, з якої він казки. Може ви йому допоможете? (відповіді дітей)
Д/г « Знайомство з Колобком»
(Дитина вітається з Колобком та каже як її звати: Добрий день, Колобок! Мене звати …)
- Діти, хто спік Колобка?
- Куди його поклали?
- Куди він утік?
- Хто живе у лісі?
- Як називаються тварини які живуть у лісі?
- Ми не всіх тварин пригадали, які живуть у лісі, давайте, їх згадаємо, а що б ви швидше їх пригадали, я загадаю Вам загадки.
Котиться клубок, зовсім без голок,
Замість ниток триста голок. (їжак)
Хвіст трубою,спритні ніжки,
Плиг із гілки на сучок,
Носить звір горішки,
В золотий сундучок. (білочка)
- Ці тваринки також живуть у лісі. Як ми їх назвемо? А кого з цих звірів зустрів Колобок?
А зараз давайте, допоможемо нашому Колобку пригадати, що з ним трапилось у лісі. І в цьому допоможе нам чарівна паличка та маски.
(Діти одягають маски, а вихователь їх перетворює на героїв казки «Колобок»)
Інсценування уривка казки «Колобок»
Вихователь: Котиться, котиться Колобок по лісі, а назустріч йому Зайчик.
Зайчик: Колобок, Колобок я тебе з’їм.
Колобок: Не їж мене, я тобі пісеньку заспіваю.
Зайчик: Так заспівай.
Колобок:
Я Колобок, Колобок,
Я по засіку метений,
Я на яйцях печений,
Я від діда утік,
Я від баби утік,
І від тебе утечу.
Вихователь: Котиться, котиться Колобок по лісі, а назустріч йому Вовк.
Вовк: Колобок, Колобок я тебе з’їм.
Колобок: Не їж мене, я тобі пісеньку заспіваю.
Вовк: Так заспівай.
Колобок:
Я Колобок, Колобок,
Я по засіку метений,
Я на яйцях печений,
Я від діда утік,
Я від баби утік,
І від тебе утечу.
Вихователь: Котиться, котиться Колобок по лісі, а назустріч йому
Ведмідь: Колобок, Колобок я тебе з’їм.
Колобок: Не їж мене, я тобі пісеньку заспіваю.
Ведмідь: Так заспівай.
Колобок:
Я Колобок, Колобок,
Я по засіку метений,
Я на яйцях печений,
Я від діда утік,
Я від баби утік,
І від тебе утечу.
Вихователь: І покотився, Колобок далі. А зараз Колобок хоче з вами потанцювати руханку « Колобок»
- Молодці діти, ви допомогли пригадати Колобку з якої він казки. А зараз уважно подивіться на нього і скажіть, на яку геометричну фігуру він схожий? Давайте візьмемо його в руки, обведемо його пальчиком. Який він? (круглий).
- Передайте один одному, давайте спробуємо пальчиком у повітрі намалювати Колобка.
- Молодці, а зараз сідаємо за столики і намалюємо Колобка на папері.
- Спочатку подивіться всі уважно на мене. Я беру у праву руку пензлик, опускаю його у склянку з водою, намочила його, прибрала залишок води об край склянки. Опускаю пензлик у фарбу, набираю пензлем фарбу, прибираю зайву фарбу об краєчок склянки. А тепер, не відриваючи руки, починаємо малювати Колобок. Малюю коло, потім зафарбовую. Після цього я мию пензлик і промокаю об серветку.
А зараз візьмемо у руки пензлик і всі у повітрі намалюємо Колобка ( діти малюють).
- Тепер малюємо фарбою на папері.
- Діти, Колобок дякую вам за те, що ви йому допомогли пригати, з якої він казки. Але йому вже час вирушати до бабусі та дідуся. Йому дуже сподобалося у вас, особливо ваші малюнки. Він вам дякує та каже: «До побачення».
Станем дружно всі у коло.
Тихо ходимо навколо.
Вгору тягнемось усі,
Мов трава в дрібній росі.
Потім легко всі присіли,
Наче ноги заболіли.
Потім встали, руки в боки
І зробили два підскоки.