Інтегроване заняття з математики+художня література
«Мандруємо казкою»
Програмовий зміст:
Закріпити знання дітей про цифри в межах пꞌяти; вміти співвідносити цифру з числом і навпаки, продовжувати прямої і зворотної лічби; вміти розрізняти і називати геометричні фігури; перевірити засвоєння дітьми просторових уявлень зліва, справа, по середині,зверху,знизу; продовжувати вчити дітей орієнтуватись в просторі визначеному напряму вперед-назад,вправо-вліво; розвивати логічне мислення,памꞌять, дрібну мускулатуру пальців,виховувати самостійність,уважність.
Матеріал: фланелеграф, картинка «Теремок» звірята до казки «Теремок», конструктор Лего, геометричні фігури, пꞌять паперових квіток із цифрами від 1 до 5, набірні полотна орієнтування в просторі, набірні полотна для будування містечка Лего.
Хід заняття Малята, ви любити казки? Сьогодні ми з вами потрапимо у цікаву казочку. Але спочатку нам треба пройти крізь сухенький дощик. Підставте своє обличчя, щічки,очки,ротика і сідайте на чарівні килимки. -Що ви знайшли під килимками? -цегинки Лего Давайте ними погладимо себе по голівці, по щічках,по носик, по вушках,по животику, по ніжках, по ручках. Взяли цеглинку в праву руку, пальчиками лівої руки побігли по цеглинці. Раз, два, три,ч отири, пꞌять Вийшли пальчики гулять Оцей пальчик найтовстіший ,найсильніший,найгрубіший. Оцей пальчик нам для того,щоб показувать дорогу.
Оцей пальчик середній зветься, він найдовший як ведеться. Оцей пальчик безіменний, вередливий, неслухняний, А мізинчик хоч маленький, проте вдалий та спритненький. Ось ми вами і потрапили на галявину на якій стоїть Теремок. Сідайте зручно і слухайте уважно. У лісі стоїть терем Теремок, він не низький не високий. Бігла мишка, підбігла до Теремка і питає: -«Хто - хто в Теремочку живе? Почувся з Теремка дивний голос: -Двері відчиняться лише тому, хто виконає завдання.
Висадіть біля Теремка квіти.
1.Побдова цифрового ряду.
2.Пряма та зворотна лічба.
3.Знайди сусіда.
Стрибає жабка і та до Терема. -Хто – хто в Теремочку живе? -Я мишка - шкряботушка ,а ти хто? -А я жабка – квакушка, пусти мене до себе. Почувся з Теремка дивний голос: -Двері відкриються лише тому хто виконає завдання.
Потрібно зібрати зернятка в баночку, яке розсипала жабка,коли бігла до Теремка. Діти сідають за столи і домальовують зерняток стільки,яка цифра на карточці. Аж тут стрибає зайчик до Терема. -Хто-хто в Теремочку живе? -Я мишка - шкряботушка. -Я жабка - квакушка, а ти хто? -Я зайчик – побігайчик, пустіть і мене. Почувся з Теремка дивний голос: -Двері відкриються лише тому, хто виконає завдання.
- Ось мене конвертики і зайчик хоче,щоб ви виклали його портрет із геометричних фігур.(діти діляться на підгрупи) -Коли зайчик буває сірий? -А коли білий? А покажіть як зайчик любить стрибати, візьміть в руки по цеглинці і крокуємо за мною.
Фізкультхвилинка.
Ми підемо всі на право 1-2-3
Ми підемо всі на ліво 1-2-3
Дружно в коло ми зійдемось 1-2-3
Потім знову розійдемось 1-2-3
Ми присядемо гарненько 1-2-3
І піднімемось швиденько 1-2-3
Наші ніжки топають 1-2-3
А цеглинки топають 1-2-3
Аж тут біжить лисичка тай до Теремка. -Хто – хто в Теремочку живе? - Я мишка – шкряботушка. - Я жабка – квак ушка. - Я зайчик – побігайчик, а ти хто? -А я лисичка – сестричка,пустіть і мене. А голос каже: «Двері відкриються лише тому хто виконає завдання».
Сідайте за столики і слухайте уважно: «Покладіть червону цеглинку зверху, синю знизу, жовту справа,зелену зліва. Де лежить червона цеглинка? Де лежить зелена, синя, жовта? Аж тут біжить вовчик – братик до Теремка.
-Хто – хто в Теремочку живе? -Я мишка – шкряботушка. -Я жабка – скрекотушка. -Я зайчик - побігайчик. -Я лисичка – сестричка. -Пустіть і мене. А голос із Теремка і каже: «Двері відкриються лише тому,хто виконає завдання.
Нам потрібно побудувати із цеглинок Лего, містечко для звірят, щоб їм не було тісно. Викладайте цеглинки по кількості та за кольором за зразком. Малята, як ви думаєте, хто допоміг звірятам зайти в теремок? Так, ми вами, ваші знання та вміння. Аж тут ведмідь – набрід крокує. А щоб він не розвалив теремок ми з ним пограємо в гру «Заплутаємо доріжку»