Інтегроване заняття з ознайомлення із соціумом та розвитку мовлення за твором В.Сухомлинського
«Добро творити на землі людині лиш дано.
І навіть діточки малі всі знають це давно.»
Мета : спонукати дітей пізнавати світ і «серцем і розумом, жити за законами добра і любові», вчити відповідати на запитання; формувати свої судження та передавати свої життєві враження. Виховувати у дітей повагу до людей,які творять добро, викликати бажання самим робити добрі справи.
Хід заняття:
Вихователь:
- Діти, до нас сьогодні прийшло багато гостей. Давайте усім побажаємо доброго дня!( усі разом промовляємо)
Сонечко встало, йде новий день!
Гості шановні, усім «Добрий день!»
Любі малята, і вам добрий день!
Пташечка нам співає пісень,
Ніби вітає усіх, Добрий день!
Вихователь:
- Сьогодні вранці, коли я поспішала у дитячий садочок, я зустріла…(загадка)
В хаті він мишей ганяє
Вуса ще з дитинства має
Лапкою миється щодня
Це пухнасте….(кошеня)
Вихователь:
- Так діти, це маленьке , пухнасте кошенятко, воно нагрілося і спить.
- Вставай, котику, діти хочуть з тобою погратися, подружитися. (Іграшкове кошеня спить в корзинці. Вихователь виймає кошеня , діти його розглядають.)
- А де живе кошеня? (Відповіді дітей) Через те що кішка живе вдома, її називають домашньою твариною. Що вміє робити кішка? (Відповіді дітей)
- Діти розкажіть, що є у кішки? (Діти по черзі називають : голова, тулуб, лапки, хвіст, вуси.)
- Пам’ятаєте, діти, ми з вами читали оповідання «Покинуте кошеня» В.Сухомлинського.
- Як у цьому оповіданні люди ставилися до котика? (Відповіді дітей)
- Хто допоміг котику? (Відповіді дітей)
- Хто погано відносився до котика? (Відповіді дітей)
- Як довго кошеня сиділо на вулиці? (Відповіді дітей)
- Подумайте, і скажіть, у Наталочки «добре серце»? (Відповіді дітей)
- А вам шкода кошеняти? (Відповіді дітей)
- Чому? (Відповіді дітей)
- Зараз ідуть різдвяні свята і навкруги здійснюються дива. Ми з вами перетворюємося на маленьких кошенят. (На голівку дітям одягаємо шапочки – котики.).
- Мої маленькі кошенятка, як ви умієте муркотіти? Покажіть , як кошенятка п’ють молочко.
(Заходить мама – кішка, переодягнений дорослий.)
Кішка :
-Я до вас прийшла , малята, мур-мур-мур,
Кошеня своє шукати, мур-мур-мур.
Вихователь:
- Подивись скільки маленьких, гарненьких кошенят. (Кішка шукає своє кошенятко і не знаходить.)
(Кішка описує своє кошеня.)
Вихователь:
- Я сьогодні зустріла кошеня і забрала його у дитячий садок. (Усі разом шукають кошеня. Кошеня сидить у корзинці з різнокольоровими м’ячиками. )
Гра «Розклади м’ячики у корзинки»
Мета : закріплювати назви кольорів, співвідносити за кольором, розвивати сенсорну сферу дітей.
- Діти, кошеня гралося і змішало усі м’ячики в корзинці. Давайте допоможемо розібрати м’ячики по відповідним корзинкам (за кольором).
Вихователь:
- Діти , я вірю, що у всіх вас добре серце, і ви робите тільки хороші справи, але є люди , які роблять погані вчинки. Давайте ми з вами пограємо у гру «Оціни вчинок».
Мета: розвивати адекватну оціночну діяльність дошкільнят, спрямовану на аналіз власної поведінки, вчинків оточуючих людей.
На столі лежить серединка «квіточки». Окремо лежать пелюсточки з ілюстраціями різних вчинків. Завдання дітей скласти квіточку «хороших вчинків».
Вихователь :
- А чи знаєте ви що доброта схожа на сонечко, вона як сонечко зігріває усіх своїм теплом. Давайте спробуємо намалювати «Сонечко добра» ( з допомогою техніки нетрадиційного малювання).
Діти пальчиком малюють сонечка на манній крупі.
Звучить пісенька «Роби добро».
Вихователь:
- Наше заняття закінчилося і ми з вами сьогодні багато почули про справи та вчинки добрі і погані.
Добро творити на землі людині лиш дано.
І навіть діточки малі всі знають це давно.