Інтегроване заняття з пошуково – дослідницької діяльності, розвитку мовлення та зображувальної діяльності (з використанням інноваційних технологій) з дітьми ст

Про матеріал
заняття передбачає розширення, поглиблення, узагальнення знаннь та уявлень дітей про воду, про іі значення в житті людини; формування елементів наукових знань про основні екологічні фактори розвитку живої і неживої природи та очевидні взаємозв’язки і залежності між ними; збагачення життєвого досвіду дітей, сприяння розвитку мовлення, формування у дітей необхідності берегти і економити воду; прищеплювання найпростішіх правил поведінки у довкіллі,розвиток технічних навичок малювання різними техніками, творчу фантазію.
Перегляд файлу

 

                                                  Відділ  освіти

                                 Добропільська міська рада

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                             «Краплинччини  пригоди»

Інтегроване  заняття  з  пошуково – дослідницької       діяльності, розвитку  мовлення та  зображувальної      діяльності  (з використанням  інноваційних технологій)  з  дітьми  старшого  дошкільного  віку.

 

 

 

 

 

 

 

                 Підготувала:                                                                                               

                                                                                          вихователь старшої-                                                                                          

                                                                                          Логопедичної групи

                                                                                          Біла Л.І.

                                                                                          ЗДО «Малятко» №31

                                                                                          Новодонецької             
                                                                                          селищної ради

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                             грудень       2018 р.

 

 

Програмовий   зміст: розширити,  поглибити,  узагальнити  знання  дітей  про  воду,  про  іі  значення  в  житті  людини; формувати  елементи  наукових  знань  про  основні  екологічні  фактори  розвитку  живої  і  неживої  природи  та  очевидні  взаємозв’язки  і  залежності  між  ними;  збагатити  життєвий  досвід  дітей,  сприяти  розвитку  мовлення,  формувати  у  дітей  необхідність  берегти  і  економити  воду; прищеплювати  найпростіші правила  поведінки   у  довкіллі. Розвивати  основні  позитивні  емоції,  доброзичливість,  почуття  ліктю,  вміння  спокійно  вислуховувати  думку  товариша; вміння  працювати  у  групах;  розвивати  технічні  навички  малювання  різними  техніками, творчу  фантазію. Виховувати  уміння  зосереджуватися  та  виконувати  завдання, зацікавленість   пошукова – дослідницькою  діяльністю.

Обладнання: Таблиці: «Вода  у  природі», «Кому  потрібна  вода», д/гра «Кому  потрібна  вода», д/гра «Де  є  вода», д/гра «Вода  не  вода».

Дослід № 1: люстерка,  серветки.

Дослід № 2- 3: пластикові  склянки  з  водою  для  кожної  дитини.

Дослід № 4: пластикові  склянки  з  водою,  тарілочки  з  крейдою, гравієм, марганцем, ложечки  для  кожної  дитини,серветки.

Дослід № 5: мисочки  з водою  для  кожної  дитини,  лід.

Клейонки, аркуші  паперу, щіточки  різного  розміру, трубочки,  губки, серветки,  склянки  з  водою, гуаш  різнокольорова.

Попередня  робота:  бесіда – розповідь про  воду,  як  рідину, розглядання  ілюстрацій; проведення  попередніх  дослідів з водою; розучування  загадок, прислів’їв, читання легенд.

 

 

 

 

 

 

                                       Хід     заняття:

 

 

  Діти заходять до групи, вітаються один з одним, з гостями.

1.Діти, сьогодні до нас завітала незвичайна гостя. Але спочатку треба  відгадати  загадку:

 

                          То тверда, а то м’яка,

                          То здебільшого рідка.

                          То нечутна, то шумить,

                          Або навіть закипить.

                          Як нема іі – біда,

                          Люди звуть іі … (вода)

-  Вода.

- Так, дійсно, це вода. А скажіть мені, будь ласка, що це за речовина і з чого вона   складається?

- Це рідина. Вода складається з багатьох краплинок.

- А де знаходиться вода у природі? (розглядання таблиці «Вода у природі»)

- Вода є у ставках, струмках, джерелах, колодязях, калюжах, болотах; в океанах, морях, озерах, річках.

- Так, вода займає дуже великі території на нашій планеті. Води стільки, скільки потрібно, щоб наша планета не замерзла. В літку сонечко нагріває воду, а в взимку вода віддає своє тепло землі. Без цього на нашій планеті настали б холоди і сильні морози, тоді все живе загинуло б.

- Давайте з вами поміркуємо: кому потрібна вода? (Розглядання таблиці «Кому потрібна вода?»).

 

Дидактична гра «Кому потрібна вода?» ( Діти за допомогою карток заповнюють таблицю)

- Вода потрібна людині, рослинам, тваринам, комахам, птахам. Всьому живому на землі.

 

- Здавна  люди  шанували  воду. Які  прислів’я  вони  склали  про неї?

* Щоб  води  напитись – треба  нахилитись.

*Не  плюй  в криничку -  пригодиться  води  напитися.

*Вода  це  сік  життя.

*Хліб – батько, а вода – мати.

*Із маленького джерельця велика річка починається.

- А щоб трапилось, наприклад, з квіткою, якщо б вона не отримала краплину води?

- Вона б зів’яла, загинула б.

- Так, вода є у повітрі, яким ми дихаємо, у землі, на якій все росте.

- А як ви гадаєте, чи є вода у нашому організмі. Зараз ми станемо дослідниками і перевіримо це.

 

 Дослід № 1.

- Візьміть люстерка і гарненько протріть їх  сухими серветками. Піднесіть їх до рота і видихніть повітря. Що утворилося на поверхні люстерка?

- Воно запотіло. На його поверхні утворився туманчик. Проведіть пальцем по запотілому склу, Чому палець став мокрим? Звідки взялася вода? Це ми дихаємо і виділяємо воду.

- За добу людина втрачає багато води і її треба поповнювати. Випити або спожити з їдою.

 Висновок.

Люстерко покрилося парою тому, що в нашому організмі є вода.

 

- А зараз я пропоную трішки погратися. Гра називається «Якою буває вода?». З нами буде гратися маленька краплинка(діти передають один одному «краплинку» - круглий предмет і називають слова).

- Блакитною, прозорою, чистою, веселою, дзеркальною, слизькою, пухнастою, високою, хвилястою, брудною…

 

- А тепер ми з вами будемо досліджувати воду. Підійдіть до столів, приготуйтеся(діти вдягають фартушки і нарукавники).

 

 Дослід № 2

- Діти зараз ми перевіримо – чи має вода запах? Візьміть склянку з водою і понюхайте водичку. Є запах чи ні?

- Ні запаху немає.

- А тепер спробуйте воду на смак? Має вода смак?

- Ні.

- А чи можна воді надати смаку? Зараз ми це перевіримо. Перед вами стоять три скляночки з водою з позначками (1-2-3) і є фішки. В кожній зі склянок  розчинена  якась  рідина.  Ви покуштуєте воду зі склянок, визначите, фішкою: якщо вода солодка – біла фішка, якщо солона – блакитна, а якщо з лимоном – жовта.

Висновок.

Смак води залежить від того, що в ній розчинено.

 

 Дослід № 3.

-  Зануримо кольорову паличку в склянку з водою. Чи бачимо ми паличку?

- Так.

- Чому?

- Через те, що вода прозора.

 Висновок.

 Вода – прозора.

 

- На попередніх заняттях ми з вами зясували,  ще  вода  є  розчинником. Пригадайте, які речовини  розчиняються  у  воді?(сіль,  цукор,  лимонна  кислота). А чи  всі речовини  розчиняються  у воді? Зараз  ми  це  перевіримо.

 

Дослід № 4

-  Подивіться, що  є  у ваших  тарілочках? (марганець,  крейда,  гравій).

Візьміть  кожен  ту речовину, яка  знаходиться  у  його  тарілочці,  покладіть  у склянку  з водою і ретельно  розмішайте. Уважно  подивіться  і  скажіть,  чи  розчинилась  у  воді  речовина, яку  клали  у  склянку?

Висновок.

Не  всі  речовини  розчиняються  у  воді.

 

 

 - Ми зробили з вами цікаві відкриття. Давайте відпочинемо.

 

Фізкультхвилинка  «Краплинки».

 

- Із веселої хмаринки            Колові рухи руками – діти «малюють» хмаринку.

- Полетіли вниз краплинки -     махи кистями рук.

- Пісеньку: « Крап,  крап »,- співали

           І на землю швидко впали… -  присіли.

Вмить з’явилося озерце    беруться за руки, йдуть по колу.

Чарівне, прозоре,

Раптом хтось його знайде… - зупиняються, «вдивляються» в озерце.

Буде задоволений! - імітують, як вмиваються, п’ють водичку .

- Ну, ось, відпочили. А наша Краплинка хоче погратися в гру «Загадайка -  відгадайка». Чим може бути вода?

 

Правила гри:

Одна дитина загадує загадку, а інші відгадують.

 

Загадки.

 

1.  Хоч водичка,

 Та не річка,

 На сонечку сяє,     

Швидко висихає. (калюжа)

 

2.  По небу летіла птиця – орлиця,

 Крила розпустила – півнеба затулила. (хмара)

 

3.  Білі мухи прилетіли

 Землю і будинки вкрили.( сніжинки)

 

4.  На траві блищать краплинки,

 Мов малесенькі сльозинки.(роса)

 

5.   Взимку лежить, а на весні

 Побіжіть.(сніг)

 

6.   Між берегів   текла, текла.

 Мороз зміцнів – під скло лягла.(річка)

 

7.   Біла морква взимку росте.(бурулька)

 

8.   У ночі понад водою

        Білий дим пливе рікою.

        Тільки сонечко засяє –

        Білий дим кудись тікає.(туман)

 

        9.Як  вода  нагріється,  то уверх  злітає.

          Як  це називається?

          Хто  з  вас  відгадає?(пара)

 

        Дидактична  гра «Де  є  вода?»

(Діти  розподіляють  картки  з  зображенням  різних  предметів  на  дві  групи: де  може  бути  вода,  а  де  іі  немає).

 

- А зараз, діти, я вам хочу загадати загадку:

- Що то за вода, що у воді плаває?

- Лід

- Хто ще згадає загадку  про  лід?

* Від  води  народився, та  іі  боіться.

*Під  вікном мої м  калюжа уночі  замерзла  дуже.

Узялася  склом  твердим – добре  ковзатись  на  нім.

- А хто знає, як утворюється лід?

- На морозі вода замерзає і стає кригою – льодом.

- А чи можна лід одержати  влітку. Як?

- Треба взяти невеличку коробочку з пластмаси налити в неї холодної води і поставити в морозильну камеру холодильника. Через деякий час лід буде готовим.

 

Дослід № 5

 

- Зараз ми проведемо дослід з льодом.

(діти сідають за столи)

- Перед вами стоїть миска з водою, вона замініть справжню водойму і буде її лабораторною моделлю. Я роздам вам кубики льоду. Який лід на дотик?

- Холодний, слизький. Прозорий, твердий.

- Обережно покладіть кубик льоду на воду у мисці. Що сталося з льодом?

- Лід не тане у воді, а плаває на її поверхні.

- Так, це означає, що лід легкий за воду. Це виняток. Особливість льоду. Інші тверді речовини звичайно важчі за рідкі з яких вони утворилися, і тому тонуть у них: залізний кубик тоне у розплавленому залізі, шматочок свинцю тоне в рідкому розплавленому свинці. Тому крига з’являється у водоймах лише на поверхні. А що сталося б, якби лід тонув у воді? (відповіді).

- Якби лід тонув у воді, то на поверхні утворювалися б все нові й нові його шари. Вони спускалися б вниз, і водойма промерзла б до самого дна. Це означає, що всьому живому загрожувала б неминуча загибель.

- Діти, скажіть, а де застосовують лід?

- В морозильних камерах.

- В медицині льодом зупиняють кровотечу, прикладають до ушиба, щоб не було синця.

- В спорті: хокеї, фігурному катані.

- З льоду можна зробити різні льодяні прикраси, споруди.

- Діти, ми так багато сьогодні узнали про воду. Настав час нам перетворитися у краплинки води. Ми будемо краплинками дощу.

 

 

Психогімнастика:

 

Якраплинка дощу. Я випливаю з великої хмари і лечу на землю. Я маленька, прозора краплинка. Мені приємно кружляти у повітрі серед інших краплин. Вітер колише мене вправо, а тепер вліво.

Я – краплинка дощу. Я опускаюся на землю і кричу їй: «Здраствуй!» Я вмиваю маленьку квіточку, торкаюся її пелюсток, стеблинки, листя. Я обмиваю її і стаю зовсім маленькою краплинкою. Я м’яко опускаюсь в обійми землі, і вона з полегшенням зітхає.

 

- Діти, наша гостя - Краплинка чогось засмутилася. Вона зустріла Сніжинку, а та назвала Краплинку сестричкою. Краплинка цьому не повірила.

Скажіть, а коли це може трапитися: коли йде дощ зі снігом?(на початку зими, у грудні; листопаді). А чи правда, що Сніжинка є сестричкою Краплинки? Давайте це доведемо.

 

Казка «Сніжинка і Краплинка»

(діти за допомогою карток складають казку)

 

Сніжинка розповіла Краплинці свою історію.

 

 - Я теж була веселою прозорою Краплинкою. Я з’явилася на світ із великої Матінки - Хмаринки. Одного літнього дня я бавилась у повітрі  разом з іншими сестричками-краплинками. Раптом подув сильний вітер, зібрав нас разом і ми швидко полетіли  на землю дощем. Я, з деякими сестричками-краплинками, потрапила у річку. Мені дуже сподобалося в ній! Я плавала серед веселих рибок, сиділа на  водорослях.  Якось я непомітно піднялася на поверхню річці, пригріло сонечко, і я заснула на хвильці. Я і не відчула, як перетворилася на пару, і тепле повітря підняло мене в небо, до Матінки – Хмаринки. Так багато разів я то летіла на землю дощем, то знову піднімалася у небо парою. Пройшло літо, потім – осінь. Одного разу я,  як завжди, кружляла  з  сестричками  у  повітрі,  біля  матінки. Але  цього разу  налетів холодний  сердитий  та  колючий  вітер. Він  прилетів  з  Півночі.  Повітря  відразу  охолонуло. Всі  краплинки  і  не  помітили,  як  перетворилися  у  маленькі  льодяні  кристалики – сніжинки. Ми полетіли  на землю.  «Це настала зима», - прошепотіла  мені  старша  Краплинка – Сніжинка. Так  ми  лягли  на  землю  снігом. Зима  була  довгою,  а мені  так  хотілося  піднятися у небо,  побачити  свою  Матінку – Хмаринку. Нарешті  зима  закінчилась, пригріло  сонечко, а  я  зраділа,  що зможу  побачити свою  рідну  матусю. Але  разом  зі  своїми  сестричками  я  почала  опускатися  під  землю. Я  дуже  злякалася, мені  стало страшно. «Я  ніколи не  зможу вибратися  звідсіля», - сумно  подумала  я. «Не  бійся,  підземний  струмочок донесе  нас до  поверхні землі», -  сказала  мені  старша  сестричка – краплинка. Через отвір  в  землі  струмочок  доніс  нас  до  самої  поверхні.  Я  побачила якійсь  корінець  і  підчепилася  на  нього.  То  був  корінець  весняної  квітки. По  ньому  я  побігла  вверх,  по  стеблинці  квітки, і  напоїла  іі. Я  піднімалася  все  вище  і  вище. Раптом  опинилася  на  самісінької  квітці  і  вмила  іі пелюсточки,  напоїла  іі  серединку. Я  так  втомилася,  що захотіла  відпочити. Присіла  на  краєчку  пелюстки  і  не  помітила,  як  стала  легкою,  легкою. Гріло  сонечко,  а  я  знову  становилася  парою. Легенькою,  наче  пір’инка,  хмаркою  я  піднімалася  у  небо. І ось  побачила  свою  матусю. « « «Здрастуй,  мамо!»

 

- Діти, ми склали  цікаву  казочку. А тепер  я  пропоную  погратися  з  фарбами  і  Краплинкою. Нагадайте,  будь  ласка,  яка  зараз  пора  року?

- Зима.

- А які  кольори  у  зими?

- Білий, блакитний, фіолетовий, рожевий, синій, жовтий.

- За  допомогою  нашої  Краплинки  ми  намалюємо  зимові  візорунки  на 

загадку  про зиму. Адже  вона  скоро  закінчіться.

- А зараз  підготуємо  пальчики  до роботи.

 

Пальчикова  гімнастика  «Краплина  води»

 

Мені  на  долоні  злетіли  з  хмаринки      - діти  показують  долоні

Дві  біли  сніжинки,                                      - показують  два  пальчика

І ще дві  сніжинки,                                       - показують ще  два  пальчика

А  раптом  виходить  якась  дивина -            розводять  руками

А  раптом  виходить  Краплина  одна.        – з'єднують  вказивний  та  великий 

                                                                          пальці правоі  руки  з  пальцями 

                                                                          лівої – вдають краплину  води.

 

(Потім  діти сідають за столи, за допомогою  прийому  «видування» та «роздування»  фарбованої  краплинки  малюють зимові  візерунки – на  аркуші  прямокутного  паперу).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Література:

1.Н.А.Горошко «Зображувальна  діяльність  у  дошкільному  закладі. Шостий  рік  життя», видавнича  група «Основа», Харьків, 2007р.

2. «Навчання  з  цікавинкою» - журнал «Бібліотечка  вихователя  дитячого  садка », жовтень № 10, 2009р.

3. «Система  роботи  з  психофізичного  розвитку  дитини ». Видавництво «Мандрівець», Тернопіль, 2006р.

4. «Плануємо  залюбки».  Орієнтовні  розробки  тематичних  циклів. Книга 3.

«Мандрівець», Тернопіль, 2008р.

5. «1400  загадок  для  дітей».Тернопіль: навчальна книга- Богдан, 2008-196с.

6. «Усі  заняття  в  дошкільному  навчальному  закладі», Харьків, видавнича  група «Основа», 2009р.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Irina Radina
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
16 лютого 2019
Переглядів
10116
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку