Інтегроване заняття з розвитку мовлення « Хмаринка в гості завітала».
Мета: розвивати спостережливість, дрібну моторику рук малюків. Виховувати бажання допомагати іншим, позитивне ставлення до результатів власної діяльності. Розширювати уявлення дітей про об’єкти та явища природи – хмари, дощ. Закріплювати вміння визначати величину, кількість предметів – «один», «багато». Вчити вживати іменники у кличному відмінку- «хмарко»; будувати окличні речення; називати іменники в пестливій формі; зображувати дощ способом нетрадиційного малювання(пальчикове малювання). Формувати пізнавальний інтерес до природи, спонукати до елементарного експериментування. Сприяти створенню радісного настрою.
Попередня робота: спостереження за хмарами, дощем.
Матеріал: макет хмари, маленькі хмари на стрічках, великі та маленькі краплі з паперу, комплект для досліду (губки, глибока тарілка, малі тарілки, серветки); зразок з образотворчої діяльності, аркуші з намальованою хмаркою, пальчикові фарби.
Хід заняття:
Вихователь та дітки знаходяться на килимку.(Чути сміх) – Хто це сміється? (Вихователь шукає і знаходить за мольбертом «Хмаринку». Повертає до дітей). – Малята, подивіться, до нас завітала Хмаринка. Вона хоче з нами пограти. Де живуть хмаринки? (Відповіді дітей). Покличемо Хмаринку.
-Хмаринко, йди до нас! Привітаймося з Хмаринкою.
- Доброго ранку, Хмаринко!
До нас у групу її заніс вітер і прилетіла вона не сама, а зі своїми подружками – маленькими хмаринками. Пограємо і покажемо, як вітер дме на хмарки.
Вправа на дихання «Хмаринки».
Вихователь дає кожній дитині хмаринку на стрічечці. – Зробимо сильний вітер, подмухаймо, щоб хмаринки полетіли (діти дмухають). – Що роблять хмаринки? (Летять). А тепер вітер тихіший. Розмістимо наші хмаринки ось на цій картині. Де ми їх причепимо? Так, звичайно вгорі. (Діти кріплять хмарки ).
А зараз малята, пограємо в гру «Назви пестливо». Вихователь називає слово, а діти говорять це ж слово пестливо (лагідно).
ХМАРА – ХМАРИНКА
КРАПЛЯ – КРАПЛИНКА
ДОЩ – ДОЩИК
КАЛЮЖА – КАЛЮЖКА
ВОДА – ВОДИЧКА
ВІТЕР – ВІТЕРЕЦЬ
Дидактична гра «Краплинки для хмаринки»
- Погляньте, малята, Хмаринка засумувала, бо розгубила свої краплинки. Допоможемо їй відшукати їх. (Діти знаходять краплинки). З великої Хмари падають великі краплинки. (Діти приносять великі краплини – вихователь прикріплює до великої хмари). Скільки хмар – «одна», а краплинок? «багато». А тепер відшукаймо маленькі краплинки і повернемо їх до маленьких хмаринок.
Подивіться, крапель стало багато і пішов дощ.
Тож пограємо в гру «Сонечко та дощик» (музична гра, діти ховаються під парасольку).
Пальчикова вправа «Дощик»
Один, два, три, чотири, п’ять –
(усі пальці торкаються великого.)
Вийшли пальчики гулять.
(Перебирають пальчиками по столу.)
Погуляли, погуляли, іще трішки пострибали.
(Пальці «стрибають».)
Тут став дощик накрапати.
(Стукають по черзі пальцями по столу.)
Стали пальчики тікати.
(«Біг» пальцями по столу.)
Пальчикове малювання «Рясний дощик».
Діти,закотивши рукава,зануривши пальчик у синю фарбу малюють краплинки дощу. Попередньо вихователь показує як саме це робити. Діти працюють самостійно, педагог за потреби допомагає.