Інтегроване заняття з розвитку мовлення та аплікації.
«Зимові дива» сер .гр.
Вихователь ДНЗ «Лісова казка»
Скорохід Надія Володимирівна.
Програмовий зміст: Закріпити раніше набуті знання про пори року зима та її ознаки. Продовжувати вчити уважно слухати казку, розуміти її та відповідати на запитання вихователя . Розвивати мовлення, пам'ять, окомір, кисті рук, позитивні емоції. Виховувати акуратність ,самостійність та посидючість на занятті.
Матеріал: Аудіо «Як ялиночки стали колючими», аркуш паперу, зелені трикутники ,клей, голочки ялини, фарби, губка з прищіпками, трубочка, кольорові кульки з кольорового паперу, вушні палочки, серветки, запис дид.гри «Де чиї сліди?», запис таночка «Ялиночка», баночки (уявні) з духами.
Сюрпризний момент: Лиска, листівка, чарівний мішечок.
Вихователь. Доброго дня! Гості і малята!
Привітайтесь дітки з гостями.
Діти. Доброго ранку Тебе я вітаю, щастя ,здоров’я Тобі я бажаю.
Вихователь. Скажіть будь-ласка, яка зараз пора року?
Діти. Зима.
Вихователь. Взимку ,які звірі сплять?
Діти. Ведмідь, їжак.
Вихователь. Де ведмідь спить?
Діти. У барлозі.
Вихователь. А їжачок?
Діти. Згортається в клубочок.
Вихователь .А ще зайчик взимку змінює шубку, на яку?
Діти. На білу.
Вихователь. Взимку дуже багато свят і зараз ми готуємось до Різдва та Нового року. Ми всі чекаємо на диво. А яке? Відгадаємо загадку.
В неї гарні ,пишні віти і колючок не злічити, не байдужа до прикрас на свята спішить до нас. Що це ?
Діти. Ялиночка.
Вихователь. Це дерево ,яке прикрашають, щоб зустріти Новий рік. А чим прикрашають?
Діти. Кульками, намистом, цукерками.
Вихователь. В ялиночки листочки чи колючки?
Діти. Колючки!
Вихователь. А звідки в неї колючки? Я пропоную послухати казочку « Як ялиночки стали колючими»
( фізкультхвилинка)
Вихователь. Тіло з вами розім’яли. А тепер розімнемо наші пальчики.
( пальчикова гра)
Вихователь. Перед вами є аркуш паперу і трикутнички зеленого кольору (великий, менший і найменший). Спочатку ми наклеюємо великий трикутник, зверху менший і найменший і з’явиться ялиночка. А щоб ялиночка пахла, ми зверху наносим клей і посипаємо голочками ялини. Зверху покладемо серветку і подмухаємо, щоб підсохло. Вдихнули запах ялиночки, пахне?
Діти. Так!
Вихователь. А щоб вона стала святковою, новорічною, її потрібно прикрасити кульками. У вас є трубочки і кожну кульку ми будемо переносити на ялиночку. ( Діти трубочкою переносять паперову кульку на ялиночку, де раніше розмістили крапочку клею.)
Вихователь. В нас є губки з прищіпкою. Вмокаємо в розведену фарбу голубого кольору і проводимо над ялиночкою (небо) і внизу(сніг). А тепер наклеємо зверху хмаринки (білого кольору) і сонечко. Давайте ми з вами прогуляємося, але перед тим ми одягнемось(імітація) і покропимося духами(імітація, діти мають паперові кришечки і мають знайти відповідну баночку. Кришечки та баночки мають однакову геометричні фігури). Поклади кришечку на свої духи.
Вихователь. Ось ми на прогулянку пішли і до лісу забрели. Давайте доторкнемось до ялиночки. Колить?
(заходить лисичка)
Лисичка. Хто по лісу тут гуляє, в мене дозволу не питає?
Вихователь. Дітки, а хто це?
Діти. Лисичка!
Вихователь. Лиско, не будь така зла, ми по лісі гуляєм і нічого не ламаєм.
Лисичка. Щось мені сумно у лісі. Десь Ведмідь подівся?
Вихователь. А ми тобі скажемо де він.
Діти. Спить ведмедик у барлозі.
Лисичка. І зайця не бачу.
Вихователь. Дітки, а чому лисичка зайця не бачить?
Діти. Бо зайчик став білим і ховається у сніжку.
Вихователь. Щоб тобі сумно не було, ми пограємося в дид.гру «Де чиї сліди?»
Вихователь. А хочеш, лиско, ми прикрасимо ялиночку і лісові звірята обов’язково до тебе прийдуть і тобі не буде сумно, будете гратися і дізнаватися чиї сліди були біля ялиночки.
( діти прикрашають ялиночку)
Лиска. Ой, яка ялиночка гарна стала!
Вихователь. Ось прийдуть звірята до ялиночки і будете разом танцювати.
(танець « Гарна в нас ялиночка»)
Лиска. Дякую, малята, що розвеселили. Ось вам гостинці у торбинці і листівка від звірят( дарує об’ємну листівку зі сніговиками і ялиночками).
Вихователь. А нам час повертатись. Вдихніть запах ялинки. У листівці є сніговички, а в нас біля ялиночки немає.(підготовлені дві білі кульки з паперу, велика і мала, відерце, носик)А щоб наша диво картина була гарною, потрібно, щоб падав сніжок. Ватну палочку вмокуємо в розведену фарбу і наносимо на аркуш.
(діти роблять сніжок)
Вихователь. Яка гарна в нас вийшла листівка. ЇЇ можна подарувати близьким людям під Новий рік.
(Діти дістають гостинці з торбинки від Лиски(цукерки))
(Підсумок заняття)