Інтегроване заняття
з сенсорного розвитку
«Білочка»
Підготувала: Н.Г. Брюховецька
Тема: «Білочка».
Мета: закріпити знання малят про пору року, ознаки зими, зимуючих птахів. Вчити добирати прикметники, викладати сніжинки та птахів на дерево, орієнтуючись на площині. Викликати у дітей емоційний настрій від перегляду твору В. Сухомлинського «Як білочка дятла врятувала» за допомогою кулькового театру. Закріпити з дітьми зміст казки за допомогою мнемотаблиці. Формувати вміння відповідати на запитання за змістом казки. Формувати у дітей пізнавальний інтерес до природного довкілля. Продовжувати знайомити дітей з нетрадиційними техніками малювання за допомогою штампа та пальчиків. Вчити малят розрізняти та називати кольори (коричневий, червоний). Розвивати зорове сприйняття дітей, мовлення , дрібну моторику рук, сенсорну чутливість, логічне мислення, увагу, посидючість. Виховувати у дошкільнят інтерес до роботи з нетрадиційними матеріалами, організованість, старанність, любов до природи.
Матеріал: панно дерева, сніжинки, зображення ведмедика, зайчика, іграшка білочка, мнемотаблиця, кульковий театр, природній матеріал: каштани, шишки, горіхи, жолуді, насіння бобових, ватман фарби, шаблони для малювання, серветки.
Хід заняття.
Малята, сьогодні у нас цікаве заняття. До нас завітали гості, тож давайте з ними привітаємося (вітаються).
Ви чуєте хтось до нас стукає. Та це ж руда білочка до нас завітала. Привітайтеся до неї. Їй сумно стало у лісі і вона прийшла до нас у садочок. По дорозі дуже змерзла. Вона хоче погрітися, і погратися з нами. Діти, як ви гадаєте, чому змерзла білочка?
Яка зараз пора року ? (Зима).
По чому це видно ? (дерева голі, сніг лежить, холодно… ).За мнемотаблицею називають ознаки зими. Молодці, малята. Нагадайте мені ,які птахи залишилися у нас зимувати?(розповідають за мнемотаблицею). Бачиш, білочко, які в нас розумні дітки.
Подивіться, ось у нас є чарівне дерево. Ми зараз посадимо на нього зимуючих птахів , прикрасимо сніжинками і розкажемо які ж вони(пухнасті, білі, холодні,сріблясті,великі,маленькі,гарні,красиві,чарівні,казкові,неповторні).
Погляньте, яке красиве стало дерево. А що робить ведмедик взимку? (Спить).
А яка шубка у зайчика ? (Біла).
Молодці малята. Діти, білочка хоче розказати вам казку. Показ кулькового театру за твором В. Сухомлинського «Як білка дятла врятувала». Малята вам сподобалася казка? Як називається казочка? Давайте її розкажемо за допомогою мнемотаблиці (розповідають).
Отже, про кого ця казочка?
Чому плакав дятел ?
Хто його врятував?
Що принесла білочка дятлику?
Правильно, малята, а білочка з білченятами раділи, що допомогли дятлу.
Потрібно завжди допомагати один одному.
А щось наша білочка сумна. Що трапилося?
-«Мишка шкоди наробила
Всі запаси розтрусила
Розтрусила ,розкидала
Й мишенятам ще набрала».
Білочко не сумуй. Наші малята тобі допоможуть і вмить все розкладуть на місця. Пальчикова гімнастика «Спить під листям їжачок…»
«Гра посортуй насіння і запаси білочки»
Стомилися, малята? Давайте трішки відпочинимо і зробимо фізхвилинку.
Біжить вітер, скаче(біжать, скачуть).
Білочка в тривозі плаче(труть очі).
Що ти вітер наробив?(хитають головою)
Ти моє гніздечко змів (показують як змів)
Дятел каже «Не плач, не журися (пальчиком хитають в сторони)
Встав я раненько, вистукав гніздечко гладеньке (стукають)
Буде тобі гарна хатка(показують великим пальцем вгору)
І тобі і білченятам (показують пальцем)
Діти, подивіться, білочка принесла такі картинки де зображені схеми з каштанів і хоче погратися. Необхідно викласти каштани по схемі(викладають). Розімнемо наші пальчики. Пальчикова гра «Пальчик, пальчик де ти був».
А давайте зробимо подарунок білочці, і намалюємо їй гарний малюнок технікою штампування ,а меншенькі дітки = пальчиком. Ви вже знайомі з цією технікою. Розглянемо штампи. Що на них зображено?(горішки) З чого вони зроблені?(картоплі) Як ми будемо малювати? (Брати в руки штамп, занурювати його трішки в фарбу відповідного кольору і притискати його до зображення на ватмані, а пальчиком –мокаємо пальчик в фарбу і притискаємо до грона на ватмані, малюючи ягідки калини).
Працювати потрібно охайно, за необхідністю користуватися, вологими серветками. Давайте виконаємо пальчикову гімнастику «Білочка»
Сидить білка на доріжці
Продає вона горішки.
Продала лисичці-сестричці
Горобчику , синичці,
Зайчику вухатому
І ведмедику товстоп`ятому.
(діти стукають горіхом по долоньці і прокочують його по кожному пальчику).
Самостійна робота дітей. Частина дітей штампують на підготовлений фон на ватмані (тарілка) горішки, інші-ягідки калини пальчиком.
Малята, вам сподобалося заняття? Чим ми займалися? І білочці сподобалося , як ви працювали . Всі молодці, старалися. Вона дякує нам за подарунок, хай він висохне і передамо його їй у ліс дятликом. А зараз білочці час повертатися додому. Тож давайте попрощаємося з нею і запросимо її ще до нас у гості.
1