Інтегроване заняття з теми: «Державні символи України»
(малювання+аплікація)
Мета: поглибити знання дітей про свято Соборності України; розширити знання дітей про свою державу; в доступній формі продовжувати знайомити дітей з Державними символами України (Державним гербом, прапором, гімном); символічним значенням кольорів прапора та українського віночка; прищеплювати почуття гордості за свою Україну, за свій народ, свою мову; розвивати пам'ять, мовлення, мислення, увагу, дрібну моторику пальців рук; виховувати патріотичні почуття та повагу до державної атрибутики.
Матеріал: ілюстрації державної символіки, плакат, фарби, кісточки, кольорова тканина, клей, клейонки, серветки, розмальовки до дня Соборності.
Хід заняття
І. Організаційний момент
Бесіда «Що таке соборність»
Вихователь: на сьогоднішньому занятті ми поговоримо про День Соборності України. Соборність – об’єднання всього українського народу.
Вихователь. Подивіться на себе. У що ми сьогодні одягнені??? Тому що ми хто??? - Українці.
- Красивий, щедрий, рідний край
І мова наша солов’їна,
Люби, шануй, оберігай,
Усе, що зветься ……….(Україна)
ІІ. Основна частина
Відгадування загадок про державні символи України.
Загадка про Прапор.
• Синє небо, жовте жито,
Цю святиню знають діти (прапор).
- Прапор – державний символ, він є в кожної держави. Це для всіх – ознака сили та слави.
Вихователь. Що означають кольори на прапорі? Відповіді дітей. Вихователь: так, це колір достатку українського народу, це колір мирного неба, колір води, без якої не дозрів би хліб.
Загадка про Гімн.
• Коли звучить він, всі встають,
До серця руку прикладають,
І в голос, й подумки співають,
І Україну прославляють (гімн).
Загадка про Герб
• Символ нашої держави
це тризуб жовто-яскравий (герб).
Вихователь: до Великої Батьківщини відносимо всю Україну, три основні символи.
Дидактична гра «Обереги України»
Мета: розширити знання дітей про свою державу; в доступній формі продовжувати знайомити дітей з оберегами України; прищеплювати почуття гордості за свою Україну, за свій народ, свою мову; виховувати патріотичні почуття та повагу до державної символіки.
Давайте згадаємо, які ми знаємо прислів’я про Батьківщину?
• Кожному мила своя сторона
• За рідний край життя віддай
• Де рідний край, тут і рай
• Кожна травичка на своєму корені росте
• Любиш Україну – посади калину
• Без верби і калини – нема України
Мовленнєва гра «Закінчи речення»
Мета: продовжувати знайомити дітей з Державними символами України (Державним гербом, прапором, гімном); розвивати мовлення, пам'ять, увагу; виховувати патріотичні почуття та повагу до державної атрибутики.
• Наша Батьківщина - ……..(Україна)
• Прапор Україна двоколірний - ….. (синьо-жовтий)
• Герб України - ……. (Тризуб)
• Гімн України - ….. (пісня урочиста)
• Столиця України - …. (Київ).
Дидактична гра «Моя Україна»
Мета: поглибити знання дітей про свято Соборності України; розширити знання дітей про свою державу; розвивати мислення, увагу, пам'ять, дрібну моторику рук; виховувати патріотичні почуття.
Вихователь. Ось, ми уже з вами підійшли до практичної частини заняття. Ми спробуємо разом створити єдину державу. Перед нами ватман паперу, фарби, різнокольорова тканина, малюнки української символіки. Приступаємо до роботи. Першим ми із блакитно-жовтої тканини і палички створимо прапор. Потім ми розфарбуємо свої ручки в жовто-блакитний колір. Це будуть наші регіони. І в кінці доповнимо це все українською символікою.
Робота дітей.
ІІІ. Заключна частина.
Про що було сьогоднішнє заняття?
Що таке «соборність»?
Назвіть державні символи України.
Розмальовки до дня Соборності України.