Інтегроване заняття "Загадковий світ емоцій" для старшої групи

Про матеріал
Інтегроване заняття "Загадковий світ емоцій" розроблено для дітей старшої групи. Створити психологічно невимушену атмосферу для комфортного спілкування дітей і дорослого; зняття напруги м’язових затисків; гармонізації відносин між дітьми. розвивати мислення, увагу, дрібну моторику рук; стимулювати пізнавальну діяльність. Розвивати емоційну сферу, кінестетичну чутливість, творчу уяву, уміння фантазувати, розмірковувати, самостійно робити висновки.
Перегляд файлу

 

 

ЗАГАДКОВИЙ СВІТ ЕМОЦІЙ

(заняття для дітей старшої групи)

Картинки по запросу СМАЙЛИКИ КЛІПАРТ

Заняття розробила

практичний психолог

ДНЗ № 1 «Ромашка

Максимчук Н.Д.»

 

Програмовий зміст:  розширити уявлення дітей про емоції радості, злості, суму, страху, спокою, та подиву; формувати позитивні емоції за допомогою посмішки; спонукати дітей робити вчинки, що приносять радість іншим. Закріпити вміння дітей передавати емоції мімікою; створити доброзичливу атмосферу в дитячому колективі, наповнювати активний словник словами для опису емоційного стану; учити дітей аналізувати свої вчинки та нейтралізувати гнів через гру. Створити психологічно невимушену атмосферу для комфортного спілкування дітей і дорослого; зняття напруги м’язових затисків; гармонізації відносин між дітьми. розвивати мислення, увагу,  дрібну моторику рук; стимулювати пізнавальну діяльність. Розвивати емоційну сферу, кінестетичну чутливість, творчу уяву, уміння фантазувати, розмірковувати, самостійно робити висновки.

Матеріали: квіти ромашки різного діаметру; пінопластовий великий смайлик; маленькі смайлики 6 емоцій; намистинки з зображенням 6 емоцій; повітряні кульки на паличці; маркери; мильні бульбашки; картинки з вчинками; ромашка на ватмані; двосторонній скотч;  кошик; папір А4 (відповідно кількості дітей); подушечки(відповідно кількості дітей); мішечок;  парасолька; асоціативна картка – сум; ватман 1 шт.;  фарба гуаш 7 кольорів (кольори веселки);  мочалки для миття посуду(відповідно кількості дітей); вологі і сухі серветки; магнітна дошка 3 шт.; стаканчики – непроливайки; тканина для малювання Ебру(відповідно кількості дітей); фарби та згущувач Ебру; пензлики; бамбукові палички; зображення емоції здивування; пісочниця анімаційна; мікрофон; стрічка жовта, тонка; пластиковий одноразовий посуд (тарілки, стакани); чорна, зелена та синя тканина; мушлі; пісок; павуки, змії резинові; іграшка вовк і баба-Яга; 2 підноси; харчовий барвник 5 кольорів; сода; миючий засіб для посуду; оцет; килимки (відповідно кількості дітей); ручка – світлофор.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

-Дітки, у нас сьогодні незвичайне заняття, погляньте скільки гостей на ньому присутні. Давайте, дітки, привітаємось з нашими гостями:

Дітки мої рідненькі

Розумненькі і гарненькі

До гостей ви поверніться

Привітайтесь, посміхніться

І пошліте їм в дарунок:

Повітряний поцілунок

Наберіть в долоні сміху

Й киньте гостям на потіху

Нашорошим наші вуха

Й будемо уважно слухать.

(підходимо до смайлика) – Дітки, погляньте хто тут? Це принц Смайлик. Який він? (трішки засмучений) Я навіть знаю чому? На день народження принцу Смайлику – феї подарували чарівне намисто. Кожна намистинка – це була певна емоція…Ви знаєте що таке емоції? ( Різні емоції люди висловлюють мімікою. Це коли ми можемо передати свій стан, настрій, емоцію виразом обличчя і навіть тілом, відповіді дітей). Та трапилась біда, Смайлик загубив намисто.

-Як  ви думаєте, ми можемо якось допомогти Смайлику? (знайти намистинки). Так, то ж давайте вирушати в пошуки. Нагадаю вам, що з нами буде мандрувати ось ця ручка(кольорові долоньки). – Хто мені скаже що це за ручка і чому вона буде з нами все заняття? (ручка-світлофор, яка вказує чи слухають діти, чи - ні).

(звучить ніжна музика, підходимо до ромашкової галявини) –Ми підійшли до ромашкової галявини, погляньте як тут гарно. (знаходимо смайлика радості). -Яка це емоція дітки? (радості)

-Покажіть її мені (показують мімікою).).

-А що вам приносить радість? (відповіді дітей).

-Коли ви радієте, які відчуття при цьому? (відповіді дітей).

-Люди по різному можуть радіти,хтось лише посміхнеться, хтось аж пишить, кричить, хлопає, тупає, навіть плаче….але всіх об’єднує одне – посмішка на обличчі.

- Я хочу запропонувати вам із поміж цих картинок з різними вчинками, відібрати лише ті, які приносять радість іншим людям, і прикріпити їх на ось цю велику ромашку.

Вправа «Вчинки, які приносять радість іншим людям»

-Молодці, мої хороші. А тепер я хочу щоб і ви трішечки пораділи. (психолог пускає дітям мильні бульбашки). –Сподобалось? Я подарувала вам трішечки радості?  Давайте ми з вами поділимось радістю з нашими гостями. Тримайте кульки і фломайстери, намалюйте на них емоцію радості і подаруйте нашим гостям.(під музику діти виконують завдання).

Вправа «Розмалюй кульку»

-Ой, погляньте, що тут? (під листочком знаходимо намистинку радості, кладемо у кошик). Молодці. Ви задоволені? Настрій у вас радісний? Йдемо далі.

(звучить музика, підходимо до болота, хащів, де заховався смайлик - злість)

-Ви знаєте що це за емоція?

-Покажіть її мені? (показують мімікою).

-Які відчуття у вас при цьму? (тіло напружене, нервове, скуте).

-Коли може виникати така емоція? (відповіді дітей).

- Згадайте, ситуацію, коли ви були злі? (відповіді дітей).

Вправа «посварились - помирились»

(Дітки стають парами, спинками один до одного, сильно – сильно зляться, хмурять брови, напружились, а потім – повернулись, посміхнулись і обійнялись)

-А скажіть мені будь – ласка, як можна позбутись злості? (відповіді дітей).

Вправа «Прожени зість»

- Коли у нас є злість, то можна порвати на шматочки папірець (рвуть) і вона зникне, можна потупати ніжками (тупають), щоб її прогнати можна пострибати (стрибають), поплескати (плескають), побігати і т.ін., а ще – можна побити кулачками подушечку, щоб прогнати злість (бють). Ще у мене є «мішечок лементу»  у який можна покричати, щоб прогнати злість.

-А тепер зобразіть на своєму обличчі злість, потім – радість. Молодці малята. (беремо намистинку )Ось у нас є ще одна намистинка, яку ми кладемо у кошик.

(звучить звук дощу,психолог відкриває парасольку і ховає діток під нею, в цей час випадає смайлик - сум) 

-Кли на дворі йде дощ, то який у нас, здебільшого, настрій? (сумний) -Чому? (відповіді дітей).

-Погляньте, ось у нас є зображання смайлика – сум, а навколо картинки. Скажіть будь – ласка чи пов’язані дані картинки з сумом? (відповіді дітей).

Асоціативна картка – сум

-Дукую. Молодці малята.

-А скажіть мені, чи  було вам колись  сумно? (відповіді дітей).

-Вам подобається такий стан? Чому? (відповіді дітей).

-Вам хочеться його змінити? (Так – Як можна підняти собі настрій? (подивитись мультик, позвати друзів, зайнятись улюбленою справою, почитати книжечку, помалювати)

-Давайте ми з вами намалюємо спільний малюнок, щоб підняти собі настрій, дуже часто гарний настрій відображають кольори.

Малювання веселки фарбами та губками  для миття посуду під музику.

-Ось ми кладемо ще одну намистинку у кошик  і йдемо далі.

(звучить музика,, підходимо до зони і знаходимо емоцію страху, яка тут живе).

-Дітки, що це за емоція? (відповіді дітей).

-Давайте покажемо її. (показують мімікою)

-Чого ви боїтесь? (відповіді дітей).

-Згадайте коли вам було страшно? (відповіді дітей).

-Відкрию вам невеличкий секрет: у страху є слабке місце, як тільки його промовити вголос або висміяти, він вмить зменшується на половину. Давайте й ми трішки з нього посміємось.

Вправа «Йде кусіка»:

Йде кусіка (йдусь як страшатка) Із – за сусіка

Зуби зазубила (зубки показують)

Очі заочила (очки навикіт)

Руки заручила (плескають)

Ноги заножила (тупотять)

Страшно?!!

Хдопчики й дівчатка,

Зараз ви страшатка.

Сіли, притаїлись, ручками накрились,

А тепер швиденько встали і боятись перестали.

-Я вам пропоную дати відповідь на запитання, але не промовляючи слів : боюсь, страшно, не боюсь, не страшно, лячно, не лячно..ми зараз забуваємо такі слова. Згода?

Вправа «Закінчи речення»

1.Коли в кімнаті вимкнене світло, то мені…….

2.Коли на вулиці гримить і блискає, то мені…..

3.Коли я загубився у незнайомому місті, то мені……

4.На своєму столі я знайшов великого, чорного павука і мені…..

5.Йдучи в садочок, несподівано вибігла велика собака і голосно загавкала і мені…..

-Молодці, мої хороші. А кажіть но мені, як ви вважаєте, бояться лише діти, чи й дорослі? (відповіді дітей). Чому? (відповіді дітей).

-Давайте запитаємо у самих дорослих, візьмемо у них інтерв’ю.(діти у мікрофон запитують присутніх дорослих про їх страхи)

Інтервю з дорослими «Чого Ви боїтесь»

-Дякуємо нашим дорослим гостям за  щирі відповіді.

Корисний і не корисний страх

-Скажіть  мені, дітки, чи корисний страх?  Чому? (Так, якщо нема почуття страху, то можна впустити злодія  у хату, впасти з балкону, попасти під колеса автомобіля, опектись гарячою водою, спричинити пожежу. Ні,  тому, що через постійний страх перед чимось, ми не радіємо життю, почуваємось невпевнено, частіше хворіємо, менше пізнаємо світ,…)

-Що ж робити? (бути обачними, частіше посміхатись, глузувати з непотрібних страхів.)

І у наш кошик ми кладемо ще одну намистинку.

(Звучить спокійна музика, підходимо до інсталяції моря)

-Малята, як ви вважаєте, яка емоція може жити тут? (емоція спокою)Чому? відповіді дітей).

-Як ви можете охарактеризувати спокійну людину? відповіді дітей).

Діти сідають на килимки

-Коли ви себе почуваєте спокійно? відповіді дітей).

-Шо вас заспокоює? відповіді дітей).

-А чому там є черепашка? (бо вона спокійна)

-Ми з вами зараз теж побудемо деякий час черепашками.

Релаксаційна вправа «Черепашки»

Уявімо собі, що ми маленькі череашки.Ми сидимо на пісочку, на березі моря. Нам тепло, спокійно, приємно. Ми широко посміхнулись, підняли голівки до сонечка, заплющили очки, бо сонечко сильно світить. Потім ми покрутили головами з буку, на бік, потягнулись, глибоко вдихнули і видихнули. Підняли високо вгору свої ручки, потім дотяглись ними до ніжок. Шумить морська хвиля, заспокоює і заколисує, сонячні промінчики нас гріють і  наповнюють світлом, ніжністю і добром. Візьміть промінчик сонця у свої долоньки і подаруйте його один одному (дмухають).

-Коли черепашки повзуть по пісочку, то завжди залишають на ньому свій неповторний малюнок, давайте і ми, як черепашки, залишимо малюнок на піску. (малюємо на піску)

Пісочна анімація

-А тепер йдемо далі,бо ж не всі ще намистинки ми відшукали.

(підходимо до зображення емоції здивування.)

-Що це за емоція? (подиву)

-Всю нашу мандрівку ця емоція була з нами, ми дивувались коли щось знаходили, коли щось нове дізнавались.

-Покажіть дану емоцію на своєму обличчі (зображують мімікою). –Згадайте ситуацію із свого життя коли ви були здивовані (відповіді дітей).

-А хочете я вас зараз здивую?

Дослід «Кольрова пінна водичка»

Додаємо ще одну-останню намистинку у кошик.

-Ось, малята, ми всі разом зібрали намистинки, давайте їз одягнемо на стрічечку і віднесемо принцу -Смайлику (нанизуємо і відносимо Смайлику, який вже усміхнений). –Подивіться, дітки, наш Смайлик уже не сумний. Який у нього настрій? (відповіді дітей).

Підходимо до столиків

Малювання Ебру

-Принц Смайлик залищив для вас подарунок, це чарівна водичка і веселі фарби для незвичайного малювання. Спробуємо? (діти малюють, переносять малюнок на тканину і дарують малюнки присутнім гостям)

-Дітки, скажіть, чи сподобалось вам заняття? Що найбільше? відповіді дітей).

-Що не сподобалось на занятті?Що було для вас тяжким? відповіді дітей).

-Я дякую вам за роботу на занятті, бажаю веселого та гарного настрою і дарую вам ось такі веселі смайлики (кожній дитині вручається печиво у вигляді смайлика)

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
11 вересня 2019
Переглядів
506
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку