Інтегроване заняття з елементами раннього читання
ІІ молодша група
Тема: Вивчення нового слова «Сонечко»
Програмовий зміст: Вчити дітей складати невеликі описові розповіді при допомозі вихователя. Активізувати словник дітей іменниками, прикметниками, дієсловами. Формувати елементи культури мовлення, вміння уважно слухати співрозмовника. Створювати сприятливі умови для розуміння художнього слова. Збагачувати внутрішній світ дитини позитивними емоціями. Закріпити знання про просторові поняття «вгорі», «внизу». Продовжувати вчити дітей правильно тримати олівець. Розвивати дрібну моторику рук дитини. Виховувати спостережливість, доброзичливість, взаємоповагу.
Матеріал: демонстраційний матеріал — іграшка-півник, Теплунчик (із яскравих жовтих ниток); схематичні малюнки з зображенням сонечка, хмаринки, діток, що посміхаються; роздатковий матеріал — картки з написаними словами “сонце”, “мама”, кольоровий олівець жовтого кольору.
Хід заняття
На підвіконні лежить невеличка жовта кулька із ниток. Вихователь підходить до вікна:
( Проводиться гра «Передай своє тепло»)
Вихователь звертає увагу на картинку із зображенням сонечка, що виглядає з-за хмаринки та іграшкового півника.
Вийди-вийди, сонечко
На дідове полечко,
На бабине зіллячко,
На наше подвір'ячко.
Там дітки граються,
Тебе дожидаються.
Після слів дітей вихователь показує картинку із зображенням сонечка без хмаринки.
Звертаю увагу дітей на круг жовтого кольору.
Гра “Подаруємо сонечку промінчики”
(Кожна дитина має прищіпку жовтого кольору, яку повинна приєднати до круга)
- Ось тепер сонечко повеселішало і засвітило нам яскраво. А про те, як воно розвеселило діток, ми складемо вірш. (Викладаю - жовтий колір, - сонечко виглядає з-за хмаринки, -дітки посміхаються. Діти разом з вихователем складають вірш за допомогою символів).
Сонечко кругленьке,
Сонечко жовтеньке,
З-за хмаринки виглядає -
Дітей розвеселяє.
- Діти, давайте, уявимо, що ми всі сонечка!
Психогімнастика.
“Я – сонечко”
Я – маленьке сонечко. Я прокидаюся, вмиваюся. Я розчісую свої промінці і піднімаюся над обрієм. Я – велика куля. В мене багато тепла і світла. Я дарую своє тепло всій землі – лісам, рікам, лукам. Я вдихаю тепло. Я лечу над землею і освітлюю зелене листя, червону квітку.
(Під слова і музику діти виконують відповідні рухи).
(Вихователь демонструє слово “Сонце”, написане жовтим кольором)
- Сьогодні ми з вами стільки багато говорили про сонечко, а зараз вивчимо як пишеться це слово.
(Діти сідають за столи. На столі лежать картки із написаними словами. Слід відшукати слово “сонце” і замалювати його в жовтий колір).
- Подивіться, як яскраво засвітило сонечко і запрошує нас на прогулянку.
1