29 квітня о 18:00Вебінар: Використання технології «перевернутий клас» на уроках хімії

Інтегрований день "Тварини"

Про матеріал

В роботі розміщено розробка інтегрованого дня в 1 класі. Тема дня "Тварини", інтегруються предмети: навчання грамоти, природознавство, образотворче мистецтво.

Перегляд файлу

Інтегрований день 1 клас

 

Тема дня. Тварини.

Інтегруються предмети: навчання грамоти, природознавство, образотворче мистецтво.

Читання: Закріплення звукових значень букви «є». Опрацювання вірша А. Камінчука «Єноти».

Письмо: Письмо великої букви Є. Підготовчі графічні вправи. Написання буквосполучень і речень.

Природознавство: Тварини.

Образотворче мистецтво: Симетрія як засіб гармонізації форми. Ознайомлення з технікою монотипії. Практична робота. Дивовижні метелики.

Мета:  сформувати поняття, що тварини відіграють важливу роль у житті людини; спрямовувати використовувати набуті знання в повсякденному житі; вчити учнів говорити в повільному темпі, чітко, вільно і виразно; формувати вміння висловлювати власну думку; сприяти виробленню навички одразу включатись у роботу;

розвивати мислення, мовлення, навички виразного та свідомого читання, збагачувати словниковий запас учнів,удосконалювати навички  грамотного, каліграфічного письма; сприяти розвитку інтересу до навколишнього світу;

виховувати любов до природи;

формувати комунікативну, соціальну, громадянську, природничу, інформаційну компетентності.

 

Навчання грамоти: закріпити знання учнів про звукове значення букви Єє; вдосконалювати навички усвідомленого читання складів; слів з вивченими буквами; навчити писати велику букву  "Є”, поєднувати її з вивченими літерами; продовжувати формувати правильну поставу під час письма, вміння писати букви зв’язно, ритмічно, правильно розташовувати їх у рядку; виробляти навички побудови звукових моделей слів; збагачувати словниковий запас дітей; розвивати мовлення, вміння зіставляти графічну форму друкованих і рукописних букв; збагачувати словниковий запас, пам’ять; розвивати дрібну моторику руки виховувати в дітей бережне ставлення до природи; формувати комунікативну, соціальну компетентності.

 

 Природознавство: уточнити уявлення учнів про тварин (до тварин належать не лише звірі, риби і птахи, але і метелик, і бабка); ознайомити з ознаками живих організмів (на прикладі тварин); продемонструвати різноманітність тваринного світу; учити класифікувати зображення комах, риб, птахів, звірів, пояснюючи сутність класифікації; розвивати мовленнєві вміння, мислення, увагу; виховувати інтерес до природи; формувати природничу, комунікативну, соціальну, природничу компетентності.

 

 

 Образотворче мистецтво: ознайомити дітей з деякими фактами з життя метеликів, характерними особливостями будови комах; продовжити формувати поняття  про виражальні  можливості теплих   та холодних кольорів; розвивати сприйняття, вміння бачити прекрасне   у   природі та мистецтві, образне мислення, фантазію; виховувати бережливе ставлення до природи, викликати бажання зберегти, її красу; формувати інформаційну, полікультурну компетентності.

 

Очікувані результати: Засвоєння навчального матеріалу з теми “ Тварини”

Обладнання: малюнки , фішки для позначення звуків, картки для роботи в парах та для індивідуальної роботи,

Тип уроку: комбінований

Хід дня

I частина

I. Організаційний етап  

Пролунав  дзвінок

Починаємо урок.

Працюватимем старанно.

Щоб почути у кінці

Що у нашім першім класі

Діти просто молодці!

II Мотивація навчальної діяльності   

1. Вправа «Погода»

-Який сьогодні день?

-Яка пора року?

-Який стан неба?

-Чи були опади протягом доби?

Які ще зміни спостерігаєте у природі?

2. Ігровий момент.

- Сьогодні до нас завітав незвичайний гість. А щоб дізнатись хто це вам потрібно відгадати загадку:

Смужка темна, хвіст пухнатий,                      
Любить їжу полоскати
Перед тим, як з’їсти має.
Ну і хто його впізнає?
(Єнот)

 

  • Де живе наш єнот?
  • Він ще зовсім маленький, йому страшно у лісі. Він нічого не знає про своїх родичів — тварин. Просить допомогти йому? Допоможемо?
  • А для цього нам сьогодні потрібно бути працьовитими, наполегливими та старанними, та поважати думки інших.

ІІІ. Повідомлення теми і завдань дня

- Діти, сьогодні в нас незвичайний день з уроками за розкладом, а наповнений цікавими пригодами тематичний день, присвячений тваринам. Разом із нашим гостем ми помандруємо у царство тварин. Закріпимо знання про букву “є”, навчимося писати велику букву “Є”, а також намалюємо метелика. 

IV. Робота з темою дня

1.  Робота над віршем А. Камінчука «Єноти» (Буквар с. 154)

  •  Читання вірша вчителем
  • 2) Аналіз змісту вірша.

— Що запитували єноти в крамниці? Що їм відповіли?
— Чим цікаві слова є ноти, єноти?
— Проспівайте ноти в правильному порядку.

2. Звуко-буквений аналіз слова єнот.

Які звуки почули на початку слова? Складемо звукову модель, (учні на місцях).
Який перший звук? Й - приголосна м'яка, другий звук Е -голосна, далі  Н - приголосна тверда, О - голосна, Т- тверда приголосна.
-    Правильно, в слові єнот живе звукосполучення приголосного [й]     і голосного      [ е ]
На письмі позначається буквою є великою і малою.

Руханка  «Прогулянка в лісі»

Діти лісом гуляли, (діти ходять по кімнаті)

За природою спостерігали. (оглядаються навкруги)

Вгору — на сонце — поглядають (дивляться на сонце), 

Метелики літали, (імітують метелика).

Крильцями махали.

Дружно плеснімо: раз, ( плещуть в долоні)

два, три, чотири, п'ять.

Треба нам букет зібрать (присідають, імітують збирання  букету)

Раз  присіли,  два присіли.

І за парти швидко сіли.

 

- Нашому гостю так сподобалась ваша руханка, що він аж засумував за своєю домівкою. Він пропонує пограти з ним в гру. Згодні?

 

3. Гра «Що ми знаємо про тварин»
Тварин дуже багато. Тварини, що відрізняються між собою формою тіла, розміром, забарвленням, зовнішнім виглядом, належать до різних видів.

За певними ознаками серед них також виокремлюють різні групи. Згадаймо їх.

• Лелека, горобець, ластівка — це... (птахи).

• Лисиця, ведмідь, вовк — це... (звірі).

• Бджола, комар, сонечко — це... (комахи).

• Карась, щука, лящ — це... (риби).

• Яка істотна ознака птахів? (Тіло вкрите пір'ям.)

• Яка істотна ознака звірів? (Тіло вкрите шерстю.)

• Яка істотна ознака комах? (6 лапок.)

· Яка істотна ознака риб? (Тіло вкрите слизькою лускою)

- Діти, а до якої групи належить наш гість-єнот? .

4. Навчальна гра «Упіймай букву»

Якщо почуєте звуки, які позначає буква є, плескайте у долоні.

А у мене єгер тато,

Знає він про ліс багато,

Про тваринок добре дбає

І мене цього навчає.

Вдома є у нас єнот

І єхидна — от!

Треба все про ліс вивчати,

Стану єгерем, як тато.

У вірші ви почули слова, пояснити значення яких нам пого­дився Крихітка Єнот.

 

Словникова робота

Єхидна — тварина, схожа на невеликого дикобраза, завдяки тому, що вона вкрита грубою шерстю та голками. Максимальна довжина тіла складає приблизно 30 сантиметрів. Їхні щелепи витягнуті у вузький «дзьоб». Кінцівки єхидни короткі та вель­ми сильні, з великими кігтями, завдяки чому ці тварини є по­тужними копателями. Єхидни не мають зубів, в них дуже ма­ленький рот, тому харчуються вони, злизуючи своїм довгим клейким язиком термітів, мурах.

Єгер — спеціаліст, що веде облік тварин і рослин у лісах, націо­нальних парках та здійснює нагляд за ними.

5. Творче списування.

Спишіть текст. Назвіть звуки, які позначають під­креслені букви.

Борсук — сильний, але лякливий звір. Живе зі своєю сім’єю біля води. Борсук турбується про своїх малят. Він годує їх, зігрі­ває, захищає, готує до самостійного життя.

6. Перевірка роботи вчителем.

 

 I I частина

7. Мозкова атака

 

- Діти, а ви знали, що всі тварини мають свої істотні ознаки тваринного світу? (Тварини народжуються, дихають, живляться, залишають потомство.)

 

- А чим вони різняться від рослин?

- Перша відмінність  - це те, що вони “розмовляють”

 

8. Фантастичні перевтілення

— Діти, зараз ви побуваєте в ролі тварин, відповідати­мете їхніми голосами.

Вранці, тільки сонце встало,

Півник будить всіх до справи...(Ку-ку-рі-ку.)

Всі прокинулися вмить.

Коник у хліву іржить... (І-го-го.)

І корова не мовчить...(Му-у.)

Цуцик весело до кішки промовляє...(Гав-гав-гав.)

І вона йому ласкаво так муркоче...(Няв-няв-няв.)

Гуска голосно ґелґоче...(Га-га-га.)

Квочка до курчаток квоче...(Куд-ку-да.)

Пустотливе ягнятко набридає...(Бе-е-е.)

І грайливе козенятко теж гукає...(Ме-е-е.)

А у лісі вовк-розбійник завиває...(У-у-у.)

І ворона-каркарона не змовкає...(Кар-кар.)

— Чиї голоси ви подавали?

- А тепер давайте послухаємо які звуки подає єнот.

 

9.Слухання голосу єнота.(аудіозапис)

- А які звуки промовляє людина? (мовні) Чим вони відрізняються від звуків тварин?

 

10. Конкурс кращого скоромовця

Діти читають скоромовку повільно, пришвидшеним, швидким тем­пом, тихо і голосно.

Єнот і єхидна складали валізи,

Вони до Єгипту летіли без візи.

Єдиний літак донесе їх туди,

До пляжу, до пальм, до морської води.

 

- Куди зібрались єнот з єхидною?

- А чому слово Єгипет записано з великої букви?

- А чи можемо ми написати це слово? Чому?

 

11. Письмо великої літери Є.

  1) Показ зразка рукописної літери Є в сітці зошита

  2) Аналіз графічної будови літери Є
— Велика буква Є складається з двох елементів: лівого великого півовала, у якого верхнє заокруглення слід писати вужче, ніж нижнє, і короткої горизонтальної прямої лінії.
— На що схожа велика літера Є?

3) Засвоєння конфігурації літери

4) Робота в зошиті
1) Обведення поданих у зошиті пунктирних зображеннь літери.
2) Самостійне письмо трьох літер. Зіставлення написаних літер за зразком. Аналіз помилок.
— Що не вдалося при написанні літери Є?
— Яка з написаних літер найкраща (найгірша)?
— Як виправити помилку?
3) Дописування рядка літери.

Пальчикова гімнастика

Зайчик

Зайчик по лісі скакав, (пальчики “скачуть” по столу)

 Зайчик корм собі шукав. (Пальчиками обох рук по черзі перебираємо по столу)

 Раптом у зайчика на маківці

Піднялися, як стрілки, вушка. (Зображуємо вушка ручками)

Шорох тихий лунає:

Хтось по лісу крадеться. (Пальчики повільно йдуть по столу)

Заєць плутає сліди,

Тікає від біди. (Пальчики швидко-швидко бігають по колу на столі)

5) Письмо другого рядка букви Є. Письмо другої частини рядка під рахунок: і-раз-і, два

6) Письмо складів із літерою Є

 

III частина

 

11. Проблемне питання

 

- Дітки, а за якими ще ознаками ми можемо відрізнити тварину від рослини?

- Так, тварини на відміну від рослин вміють рухатись.

 

12. Робота біля дошки.

Діти визначають, яка тварина як рухається.

 

 

 

 

13.Бесіда з елементами розповіді.

- Молодці! Але наш Крихітка щось засумував. Він розповів що хоче вміти літати.

- Скажіть які тварини вміють літати?

- А давайте пригадаємо як виглядають метелики.

Вітер стих, але метелики вже полетіли, поховалися від вітру. Галявинка вже не така чудова.  А от ми з вами можемо її прикрасити, створивши метеликів.     

-        Милуватись можна не тільки живими метеликами, а й тими, яких ви можете намалювати або створити своїми руками. Перейдемо до практичної частини уроку.

          Для того, щоб уміти малювати,

         Потрібно дуже старанно навчатись.

         Але важливі ще такі моменти,

         Як матеріали та інструменти

-Для роботи будуть потрібні фарби, пензлики, водичка, серветки.

         Без слів не можна вірша написати.

         Без нот не можна музики заграти.

         А в художника є своя мова –

         Це мова фарб, це гама кольорова.

А малювати будемо дуже цікавим способом, метелики ж у нас особливі. І ця техніка  називається «Монотипія».

На грецькій мові це слово означає «один відтиск», тобто нам потрібно намалювати і відтиснути малюнок.

Монотипія – це один з видів друкованої графіки, коли фарба наноситься пензликом на одну частину поверхні і робиться відтиск на другій частині поверхні.

Але для цього обов’язково потрібно, щоб малюнок складався з двох однакових частинок.

Подивіться, якщо я закрию одну половинку метелика, а тепер закрию іншу. Що ви помітили? (Вони однакові) Правильно, тобто метелик симетричний. Це нове слово «симетрія», яке означає те, що частинки однакові.

  1. Відео-фізхвилинка “Тварини”

– Під музику повторюємо рухи, які нам пропонують мультимедійні герої – тварини.

– Працюємо далі.

14. Пояснення послідовності виконання завдання. Композиційне розміщення зображення. Поетапне виконання роботи за вчителем.

 

15. Самостійна робота учнів під керівництвом учителя.

 

16. Презентація робіт.

 

IV частина

17. Перегляд мультфільму Крихітка Єнот.

 

 

 

18. Бесіда за змістом мультфільму.

19. Робота над текстом  (Буквар с 155)

20.Читання вчителем

21.. Читання казки учнями «Дощиком» «Вибіркове читання»

22. Робота в парі. Читання уривка казки в особах.

23. Інтерактивна вправа «Коло».

«Я дружу з тваринами тому що……..»

 

Фізкультхвилинка 

Хмарка сонечко закрила,

Срібні зірочки зронила.

Ми ті зірки пошукаєм,

На подвір’ї позбираєм.

Пострибаєм зайченятами,

Політаєм пташенятами,

Потанцюємо ще трішки,

Щоб спочили наші ніжки.

Всі веселі?

Так!

Чудово! А тепер до праці знову.

 

24. Відгадування ребусів (робота в парах)

 

V. Підсумок дня. Рефлексія.

 

- Єнот дуже вдячний вам за цікавий день.

- А як вам урок?

 

 

docx
Додано
25 березня 2018
Переглядів
1241
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку