Урок на тему: "Сонце та його значення для життя на Землі"

Про матеріал

Урок на тему: "Сонце та його значення для життя на Землі"

Мета: формувати уявлення про Сонце, як небесне світило, про залежність усього живого від сонячного світла й тепла; пробуджувати інтерес до навколишнього світу; розвивати фантазію, уяву, кмітливість, спостережливість; виховувати гідне ставлення до природи, повагу до традицій українського народу вшановувати Сонце.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Урок природознавства

1 клас

 

Тема. Сонце та його значення для життя на Землі

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Тема. Сонце та його значення для життя на Землі

 

Мета: формувати уявлення про Сонце, як небесне світило, про залежність усього живого від сонячного світла й тепла; пробуджувати інтерес до навколишнього світу; розвивати фантазію, уяву, кмітливість, спостережливість; виховувати гідне ставлення до природи, повагу до традицій українського народу вшановувати Сонце.

Обладнвння. Підручник "Природознавство" 1 клас (Грущинська), робочий зошит з друкованою основою; макет стилізованого сонця; таблиця "Дари сонця".

 

Хід уроку.

І. Організаційний момент.

Привітання закличка.

Доброго ранку сонце привітне,

Доброго ранку небо блакитне,

Доброго ранку співучі пташки,

Доброго ранку маленьки мурахи,

Я вас вітаю, люблю, пізнаю,

Всі ми живемо у ріднім краю.

ІІ. Актуалізація опорних знань. Мотивація навчальної діяльності.

1. Вступна бесіда.

- Діти, який у нас зараз урок? (Природознавство)

- А чому він має таку назву?

- Яку природу ми вивчаємо?  (Живу й не живу).

-Сьогодні ми продовжимо подорож країною природознавства і почнемо, як завжди, з прогнозу погоди.

2. Фенологічні спостереження.

- Діти, яка зараз пора року?

- Який місяць? Чому він так називається?

- Холодно чи тепло надворі?

Який стан неба?

Чи були опади?

-Дякую вам, мої маленьки синоптики, за такий докладний прогноз погоди. Дуже рада, що ви ростете спостережлдивими дітьми. А тому, мабуть, чудово впораєтесь із загадками, які я для вас приготувала.

3. Повторення вивченого про живу і неживу природу.

Робота над загадками.

1) Рукавом махнув,

всі дерева зігнув.    (Вітер)

2) Скільки не їдь, не ходи,

Їй кінця не знайти.    (Земля).

3) Що таке: пливе і ллється,

Часом на камінь дереться,

Як немає – все всихає,

Звір і птаха помирає?   (Вода).

- Діти, до якої природи належать слова-відгадки? (До неживої).

4. Повідомлення теми і завдань уроку.

Отже, сьогодні ми продовжимо нашу подорож світом неживої природи. А про що саме будемо говорити, ви зараз спробуєте здогадатися. Для цього закрийте свої оченята й уявіть себе не в класі, а у мальовничому куточку природи.

Як навколо все красиво:

Ліс, озера – просто диво!

Наче казочка чудова!

Розказати? Я готова.

- У високому-високому царстві, у найвищому в світі государстві живе могутній володар. Він гарний, добрий, завжди усміхається й сяє, на всіх дивиться, а на себе дивитися не дозволяє. Здогадалися, як звати цього володаря? Відкрийте оченята й скажіть мені ім’я.      (Сонце).

Так, діти, це Сонце. (на дошці з’являєьбся стилізоване сонечко).

Тільки чомусь воно не посміхається. Сонечко загубило промінчики. Давайте ж попрацюємо завзято й розвеселимо наше любе Сонечко. А для цього ми повинні виконати всі завдання уроку., дізнатися, що таке Сонце, як воно виглядає і для чого потрібне всьому живому на Землі. А за кожне вірно виконане завдання ми будемо "одягати" на Сонечко промінчики.

- Отже,тема нашого уроку "Сонце в нашому житті".

ІІІ. Робота над темою уроку.

1. Ігровий момент.

- Діти, сьогодні у нас на уроці буде помічник. Він уже поспішає до нашого класу. Всі ви його добре знаєте: у нього довгі вуха, куций хвіст. Хто ж це?      (Зайчик)

- Але цей зайчисько не такий уже й звичайний.

- Якого він кольору?    (Жовтого)

- А наше сонечко якого кольору? (Також жовтого).

Отже, зайчик має колір сонця, тому ми його назвемо   (Сонячний зайчик).

2. Вправа "Асоціативний кущ".

- Діти, сонячний зайчик мені підказує, що Сонечко не просто жовте, воно золоте. Чому він так каже, як ви думаєте? (Сонце виблискує й сяє, неначе золото).

- А яке ще може бути сонечко?   (Пекуче, ніжне, лагідне, яскраве, веселе, усміхнене, блискуче, золоте).

- Кого ще, крім Сонця на небі, ми називаємо сонечком?

(А яку комаху ми також називаємо сонечком?)   Так комаху.

- А яку рослину ми називаємо сонячною?   (Соняшник).

- Діти, соняшник так любить сонечко, що повертає свою голівку завжди в той бік, де світить Сонце.

- Наші прабабусі й прадідусі також дуже любили й шанували Сонце. Коли довго лив дощик, люди закликали до себе сонечко, вигадуючи для цього різні заклички. Давайте пригадаємо одну з них.

3. Фізкультхвилинка.       музикальна

Вийди, вийди сонечко,

На дідове полечко, на бабине зіллячко,

На наше подвір’яко.

4. Уявлення про Сонце як небесне світило.

- Діти, зараз відкриємо підручники с. 36

І послухаємо казку, яку хоче розповісти сонечко Семикрапка. Чому саме Семикрапка розповідає казку?

Читання казки вчителем.

-Чому злий чаклун викрав сонечко?   (Бо хотів знищити все живе)

- Вдалося йому це зробити?   (Ні, бо сонце обпекло його, немов вогонь)

- Сонце – це зоря, що світить удень. Це велике космічне тіло, навколо якого обертаються планети, а серед них і наша планета. Як вона називається?                                           (Земля)

- Розташоване Сонце дуже далеко, а нам посилає свої промені, які зігрівають нашу Землю й дарують життя усьому живому.

- Подумайте, а що більше Земля чи Сонце?     У підручнику.

- Соце – це куля та така велика,що коли її порівняти з кавуном, то наша Земля буде виглядати, як маленьке просяне зернятко.

5. Хвилинка-цікавинка.

- А зараз сонячний зайчик дарує вам хвилинку-цікавинку. Сонечко знаходиться дуже далеко від нас. Якщо б ми захотіли дістатися до нього потягом, нам не вистачило б цілого життя. Подорож тривала б 200 років. Налітаку ми б летіли 10 років, а ось на ракеті – півроку. А сонячний промінь,який прислав нам на урок Сонячного Зайчика, долає цю відстань за 8 хв. Уявіть, це менше ніж перерва в школі!

6. Залежність усбого живого від сонячного світла й тепла.

- Діти, ми з вам дізналися, що ж таке Сонце. А тепер Сонячний Зайчик запитує, чи знаєте ви що несе Сонечко в дарунок усьому живому на Землі?

Робота зтаблицею на дошці "Дари Сонця"

(Діти називають "дари" Сонця, пояснюють свої думки, а вчитель коментує, доповнює й відкриває відповідні "віконечка" в таблиці).

- Сонце дарує нам тепло і світло. Без сонячного проміння стане холодно і темно. У рослин не будуть зеленими листочки, а значить, не буде вироблятися кисень, необхідний для дихання тваринам і людям. Рослини не будуть цвісти, давати свої плоди, а тому загинуть і тварини, бо їм не буде чим живитися. Усе замерзне, вкриється товстою кригою льоду. І люди почнуть хворіти й загинуть, бо не буде їжі, тепла, а ще не буде вітвмінів, які виробляються в нашому організмі завдяки дії сонячних променів. Одним із таких вітамінів, особливо важливим для вас, діти, є вітамін Д, який допомагає вам рости.

- Що ще Сонце дарує живим організмам?

- Сонце виробляє дуже багато енергії, а до Землі доходить лише частинка цієї сонячнолї енергії, але й цього вистачає, щоб існувало життя на Землі, щоб ми з вами могли рухатися, вчитися, запам’ятовувати щось нове й просто радіти життю.

- А коли ми дивимося на рослини, тварини – ми ними милуємося – отже, Сонце дарує нам ще й красу.

- З усього, що ми сказали можна зробити висновок, що життя без Сонця неможливе. Отже,Сонце несе нам у дарунок життя.

- Повторимо, що ж дарує Сонце усьому живому на Землі?

7. Сонячна фізкультхвилинка.    Зайчик

- Чому наша фізкультхвилинка сонячна? (Сонце дарує нам енергію, а фізкультхвилинка також заряджає нас енергією).

ІV. Узагальнення й систематизація знань.

1. Робота в зошитах с. 17.

- Попрацюйте в парах! Розгляньте фото разом із сусідом по парті і скажіть, хто не може жити без сонячного тепла і світла. Чому?

- Отже, без сонячного світла й тепла не може жити жоден організм.

2. Завдання по рядах.

- А зараз Сонячний Зайчик приготував кожному ряду запитання.

І – ряд – Як Сонце дбає про рослини?

ІІ – Що дарує Сонце людям?

ІІІ – Чому Сонце необхідне тваринам?

Висновок: Життя без Сонця неможливе, усе в природі починається з Сонця.

Гра "Так чи ні".

  • Сонце потрібно усьому живому. (+)
  • Земля більша ніж Сонце. (- )
  • Сонце – це зоря, величезна розпечена куля. (+)
  • Сонце дає нам світло й тепло. (+)
  • Сонце – це овал. (-)
  • Сонце належить до неживої природи. (+)
  • Сонце - це планета. (-)
  • Без Сонця не буде життя. (+)

- Молодці! З усіма завданнями впорались і сонечко наше розвеселили! (Сонечко посміхається. Усі промінці зайняли свої міся).

V. Підсумок уроку.

Ми про сонечко дізналися, малята!

І красива з ним природа і багата!

Будемо ми Сонце шанувати,

А тваринок всіх оберігати.

Хай живуть ліси, поля і ріки!

Збережемо їх навіки!

- А Сонячний Зайчик прощається з нами й нагадує: "Сонце світить, сонце сяє, вся природа оживає" (Повторити хором).

- Дякую вам, мої маленьки учні за старанність, за те, що кожний із вас неповторний, не схожий на інших. Ви – маленькі сонечка для мене, а ще більше для своїх мам. І на згадку про урок ви принесете для своїх мам ось такі невеличкі сюрпризи, які ви зараз самі розфарбуєте. (Вчитель роздає дітям малюнки-розфарбовки із зображення соечка).

- Нехай ваші маленьки сонечка завжди яскраво сяють і зігрівають серця ваших матусь!

 



Сонячний зайчик

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.5
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Sytnikova Nastia
    Взагалі я ніколи не пишу коментарів, але цей конспект мені дуже підійшов до уроку. Дякую!) Чудовий конспект та відповідає всім вимогам.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Аннас Валентина Володимирівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
25 березня 2018
Переглядів
8978
Оцінка розробки
4.9 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку