Інтегрований урок - дайвінг (математика –природознавство)

Про матеріал
Ділення багатоцифрових чисел, що закінчуються нулями. Ускладнені задачі на зведення до одиниці. Навчальний проект: «Цікавий світ Австралії».
Перегляд файлу

 

 

 

 

Інтегрований урок – дайвінг

 (математика –природознавство)

                                              4 клас

 

 

Тема уроку: Ділення багатоцифрових чисел, що закінчуються нулями. Ускладнені задачі на зведення до одиниці. Навчальний проект: «Цікавий світ Австралії».

 

 Мета: ознайомити учнів із діленням багатоцифрових чисел, що закінчуються нулями, з  особливостями материка Австралія, закріплювати вміння учнів ділити багатоцифрові числа на одноцифрові, вправляти учнів у розв’язуванні задач на зведення до одиниці; збагачувати знання учнів цікавинками про природу, розвивати логічне мислення, пам’ять, математичне та зв’язне мовлення; виховувати інтерес до математики та природознавства.

Обладнання: фото Жак Іва Кусто, фото акваланга, фото риб, відео «Підводний світ», картки для прикладів, фото «Геометричний ряд», фото «Знаки дайвера», «акваланги».

Перебіг уроку:

І. Самовизначення до діяльності.

1. Організація класу.

Добрий день і в добрий час. Рада, діти, бачить вас.

2.Створення емоційного клімату в класі. 

– Утворіть «енергетичні пари».

– Робимо вдих: вдихаємо радість, здоров’я, настрій;

видихаємо гнів, злість, заздрість. Посміхніться  всім навколо.

ІІ.Мотивація навчально-пізнавальної діяльності.

- Цей урок я хочу розпочати словами англійського філософа Роджера Бекона: «Той, хто не знає математики, не може пізнати інші науки, отже не може пізнати світ».

Який вислів про математику вам відомий? Математика - це єдиний досконалий метод водити самого себе за ніс.     Альберт Ейнштейн

Математика є краще і навіть єдине введення у вивчення природи.                                         Д.І. Писарєв

У математиці є своя краса, як у живопису та поезії. М.Є. Жуковський

Математику вже за те любити варто, що вона розум до ладу приводить.                                        М.В.Ломоносов

Створення проблемної ситуації. Наш світ дійсно безмежний і ми пізнаємо його щодня. І сьогоднішній урок не виключення. Як же ми будемо пізнавати світ? Хочете дізнатися?

Це Урок-дайвінг.   -Хто з вас знає, що таке дайвінг?

Дайвінг (англ. Scuba diving) або пірнання  — одна з форм підводного плавання, в якому пірнальник (дайвер) використовує певні технічні засоби для дихання під водою. Його прабатьком вважається  Жак-Ів Кусто— французький  дослідник Світового океану, фотограф, режисер, винахідник, автор великої кількості книг і фільмів. У 1943 році разом зі своїм партнером розробив та випробував акваланг. (легке водолазне спорядження для занурення на глибину до 300м) (слайди 1, 2, 3)

А пірнатимемо ми на узбережжі найменшого материка, який вчили на минулих уроках природознавства (Австралія). А щоб  виконати всі завдання, потрібно буде застосовувати ті знання, які ви засвоїли на уроках математики.

Тож працювати починаймо,  за знаннями в світ пірнаймо. (Одягаємо акваланги)

ІІ. Актуалізація та корекція опорних знань.

1.Перевірка домашнього завдання. (взаємоперевірка)

Допуском до занурення буде правильно виконане домашнє завдання. Обміняйтесь зошитами та перевірте його наявність.

2.Виступи дітей з інформацією про Австралію.

Австралія — найдавніший материк, але наймолодша держава. Найбільше місто цієї країни — Сідней. Австралія-   найменший з шести материків. Його площа становить 7631,5 тис. км². Омивається  зі сходу і півночі — морями Тихого океану: Кораловим, Тасмановим; Індійського океану: Арафурським та Тиморським.

Має єдиний великий півострів — Кейп-Йорк. Австралію омивають теплі води Індійського і Тихого океанів з високими температурами на поверхні (влітку +24 °C, взимку біля +20 °C). Такі температурні умови сприяють росту коралів. (слайди 4, 5, 6)

ІІІ. Етап підготовки учнів до активного й свідомого засвоєння нового матеріалу

1.Каліграфічна хвилинка. Вибірковий числовий диктант. Слухайте уважно текст і записуйте всі числа, які почуєте. (Учитель читає текст. Діти записують числа.Учень працює з картою)

Площа островів Австралії 18000 км2.  Довжина берегової лінії 19600 км. Острів Тасманія відділений від Австралії Бассовою протокою шириною 220 км. Уздовж східного узбережжя Австралії на 2300 км простягається Великий бар’єрний риф, найдовший у світі, який видно з космосу. Східну частину Австралії займає Великий Вододільний хребет, найвищі гори якого не сягають вище 1600 м над рівнем моря.

Прочитайте числа, які записали.  18000 км2, 1960км, 220 км, 2300 км,1600 м.– Назвіть найбільше число. (19600 )- Назвіть найменше число ( 220)- Яка цифра є у запису кожного з чисел? (0)- Сьогодні на уроці ми будемо ділити багатоцифрові числа, що закінчуються нулями. – Чи можна ділити на 0?-Що отримаємо при діленні 0 на число?

2.Усний рахунок. Гра «Дозвіл».  (Вправа на увагу: геометр. ряд.) Пірнання під воду це процес, який подолає тільки здорова людина. Тому нам потрібно отримати дозвіл на занурення. Виконуючи наступну вправу, ми перевіримо ваш зір, пам’ять та увагу.

Діти впродовж 6 секунд дивляться на зображення геометричний фігур і намагаються запам’ятати якомога більше інформації. Після цього дають відповіді на запитання:

-Скільки геометричних фігур на малюнку? (6)

-Яких кольорів зображені фігури? (зелений, синій, червоний)

-Якого кольору ромб? (зеленого)

- Скільки багатокутників на малюнку?

- Скільки трикутників?(1)

- Назвіть фігури червоного кольору?(квадрат, прямокутник)

- Назвіть фігури  синього кольору? (овал, круг)

3.Гра «Підводний світ». Завдання 688 (усно)

Приклади записані на дошці. На виділених жирним шрифтом числах прикріплені зображення риб, які водяться в океанах поблизу Австралії. Діти називають відповідь, підходять до дошки, на зворотній стороні рибки розміщено інформацію про неї, яку знайшли діти, готуючись до проекту з природознавства.

0:5=0     18:1=18     32:16 =2   240 :4=60   1000:10=100   100: 20=5

Рибу-краплю, що мешкає біля берегів Австралії та Нової Зеландії, виловили на глибині близько 2км500 метрів. У 2013 році користувачі інтернету визнали її найбільш потворною твариною планети й вона стала талісманом Товариства захисту потворних тварин.

Червону рибу-труну що, можливо, належить до нового виду, виловили на глибині близько кілометра

Також дослідники виявили рибу-ящірку. Ці хижі створіння мешкають на глибині до 3500 метрів і їдять все, що їм попадеться, в тому числі особин свого виду. 
Риба-місяць — найбільша за масою відома кісткова риба у світі, середні дорослі риби важать близько 1 тонни, а рекордний екземпляр, виловлений біля Сіднея, досягав маси 2235 кг.\

У риб-кабанів велика «броньована» голова з витягнутим рилом, майже повністю покрита міцними кістками, покресленими глибокими борознами. У них тіло, покрите дрібною твердою лускою, і дуже потужні шипи в плавцях

Рідкісну рибу без лиця австралійські вчені знайшли біля північного узбережжя острова Тасманія. Вона розміром близько 40 сантиметрів, у неї непомітна луска, ніздрі і зябра.(слайди

ІV  РОБОТА НАД НОВИМ МАТЕРІАЛОМ

1.Підготовча робота . Гра-мовчанка «Затримка дихання».

За підручником (с. 111, завдання 690 (усно))

На дошці розміщено приклади з відповідями, які переплутано. Потрібно мовчки знайти правильну відповідь та розмістити її відповідно.

2.«Відкриття» учнями нових знань. Гра «Дайв-інструктор».Завдання 691 (пояснення одним з учнів нового матеріалу біля дошки)

3.Первинне закріплення. Вправа «Перше занурення» №692 (біля дошки з поясненням)198000 :3= 66000     158000:2=790003.

4.Фізкультхвилинка «Знаки дайвера»(«Все добре», «Стоп», «Занурення», «Підйом», «Тримайтесь поруч», «Проблеми», «Закінчується повітря» .)Учитель називає знак, а учні показують його.

 5. Групова робота Обчисліть приклади.
20000 : 50         61440 :6         8240 : 4             21350 : 7                          368190 : 3          86000 : 40     200 : 30             10480 : 80                         2700 : 90     49350 : 7
V  РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ (с. 112–113)

1.Вправа «Вільне плавання» Самостійна робота №689 (за варіантами,2 учнів – біля дошки) Під музичний супровід. (Відео «Підводний світ»)

1)  563528 :  7         Перевірка: × 80504

2)  121824 : 6          Перевірка: × 20304

3)    98765 :  5             Перевірка: × 19753

4) 162432:8            Перевірка: × 20304

2.Групова  робота. Ускладнена задача    на зведення до одиниці. Завдання «Спливання».

а) Підготовча робота 

5 рибалок (за 2 хв) – 20 рибин

6 рибалок - ?

б) Робота в групах

 1гр.  За 4 хв занурення 2 дайвери витратили 160 л повітря. На скільки хвилин занурення вистачить 95 л повітря  1 дайверу?

1) 152 :4= 38(л) – 2 дайвери за 1 хв,

2) 38:2= 19 (л) – 1дайвер за 1 хв,

3) 95:19= 5(хв)

2гр.  За 6 хв занурення 5 дайверів витратили 300 л повітря. Скільки л повітря витратить 1 дайвер за 15 хвилин?

3гр.  За 4 хв занурення 2 дайвери витратили 152 л повітря. Скільки л повітря вистачить 1 дайверу   на 1 хв?

4гр.  За 5 хв занурення 5 дайверів витратили 500 л повітря. На скільки хвилин занурення вистачить 100 л повітря  1 дайверу?

в) Презентація роботи

 VI ПІДСУМОК УРОКУ. Вправа «Враження від занурення».

Складання сенкану урок-дайвінг цікавий, захоплюючий, пірнали, занурювались, розв’язували  Це дуже захоплюючий урок.

(Супер- клас, знак дайвера «Все добре»)

 

 

Інтегрований урок математики-природознавства проведено в нетрадиційній формі уроку-дайвінгу.
Учні засвоювали знання з математики та природознавства, «пірнаючи» у води океанів Великого бар’єрного рифу поблизу Австралії. Інтерактивні вправи та ігри: «Дозвіл», «Підводний світ», «Затримка дихання», «Перше занурення», «Вільне плавання», «Спливання», « Враження від занурення» дали можливість дітям у невимушеній та цікавій формі оволодіти математичними та природничими компетентностями.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Конспект інтегрованого уроку (математика-природознавство) для 4 класу по темі “Ділення багатоцифрових чисел, що закінчуються нулями. Ускладнені задачі на зведення до одиниці. Навчальний проект: «Цікавий світ Австралії».

 

 

 

 

Рибу-краплю, що мешкає біля берегів Австралії та Нової Зеландії, виловили на глибині близько 2км500 метрів. У 2013 році користувачі інтернету визнали її найбільш потворною твариною планети й вона стала талісманом Товариства захисту потворних тварин.

 

Червону рибу-труну що, можливо, належить до нового виду, виловили на глибині близько кілометра

 

Також дослідники виявили рибу-ящірку. Ці хижі створіння мешкають на глибині до 3500 метрів і їдять все, що їм попадеться, в тому числі особин свого виду. 

Риба-місяць — найбільша за масою відома кісткова риба у світі, середні дорослі риби важать близько 1 тонни, а рекордний екземпляр, виловлений біля Сіднея, досягав маси 2235 кг.

 

У риб-кабанів велика «броньована» голова з витягнутим рилом, майже повністю покрита міцними кістками, покресленими глибокими борознами. У них тіло, покрите дрібною твердою лускою, і дуже потужні шипи в плавцях

 

Рідкісну рибу без лиця австралійські вчені знайшли біля північного узбережжя острова Тасманія. Вона розміром близько 40 сантиметрів, у неї непомітна луска, ніздрі і зябра.

 

 

 

 

Дайвінг 

Дозвіл

Підводний світ  

Затримка дихання  

Перше занурення

Вільне плавання

Спливання

 Враження від занурення

 

Цитати про математику

Математика - це мова, на якій написана книга природи. Галілео Галілей

Математику вже за те любити варто, що вона розум до ладу приводить.                                        М.В.Ломоносов

Є в математиці щось, що викликає людський захват 

Ф. Хаусдорф

Людина, що не знає математики, не здатна ні до яких інших наук.                                            Роджер Бекон

Математика - це єдиний досконалий метод водити самого себе за ніс.                           Альберт Ейнштейн

Математика є краще і навіть єдине введення у вивчення природи.                                         Д.І. Писарєв

У математиці є своя краса, як у живопису та поезії. М.Є. Жуковський

Математику вже за те любити варто, що вона розум до ладу приводить.                                        М.В.Ломоносов

 

 

 

 

 

 

 

 

За 4 хв занурення 2 дайвери витратили 152 л повітря. На скільки хвилин занурення вистачить 95 л повітря  1 дайверу?

 

За 6 хв занурення 5 дайверів витратили 300 л повітря. Скільки л повітря витратить 1 дайвер за 15 хвилин?

 

За 4 хв занурення 2 дайвери витратили 160 л повітря. Скільки л повітря вистачить 1 дайверу   на 1 хв?

 

За 5 хв занурення 5 дайверів витратили 500 л повітря. На скільки хвилин занурення вистачить 100 л повітря  1 дайверу?

 

 

 

Австралія — найдавніший материк, але наймолодша держава.

 

Найбільше місто цієї країни — Сідней.

 

Австралія-   найменший з шести материків.

 

Його площа становить 7631,5 тис. км².

 

Омивається  зі сходу і півночі — морями Тихого океану: Кораловим, Тасмановим; Індійського океану: Арафурським та Тиморським.

 

Має єдиний великий півострів — Кейп-Йорк.

 

Австралію омивають теплі води Індійського і Тихого океанів з високими температурами на поверхні (влітку +24 °C, взимку біля +20 °C). Такі температурні умови сприяють росту коралів.

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Інтегровані уроки
НУШ
Додано
3 листопада 2023
Переглядів
281
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку