Інтегрований урок
«На хвилях здоров’я»
Підготували та провели
вчителі початкових класів Голопристанської
ЗОШ I-III ступенів №4
Нещадім Л.М., Саленко Н.А.,
вчитель фізкультури Постойко С.І.
Мета: підвести підсумки з вивченого курсу «Основи здоров’я»; пригадати і повторити правила безпечної поведінки для здоров’я і життя дітей; сприяти формуванню в дітей ставлення до здоров’я як цінності; вчити дітей приймати адекватні правильні рішення в надзвичайних ситуаціях; чергувати розумове і фізичне навантаження під час ігор; розвивати комунікативні, соціальні, здоров’язберігаючі компетентності; виховувати інтерес до фізкультури, бажання бути здоровим, значущі загальнолюдські цінності та первинні якості ведення здорового способу життя.
Обладнання: відеоматеріали, презентація, спортивний інвентар, червоні і зелені кнопки-сигнали, мікрофони.
Хід уроку
ТРЕК телепередачі «Вітамінка ТВ»
До спортивної зали заходять 2 «лікарі»
Лікар 1. Добрий день, усі присутні !
Добрий день, товариші !
Ми на нашому ток-шоу
Всіх вітаєм від душі !
Лікар 2. «Бережи одяг, доки новий, а здоров’я, доки молодий», — каже народна мудрість.
Лікар 1. «Доки здоров’я служить, то людина не тужить». А чому? А тужити здоровому і нічого, у нього є найбільший скарб, найбільше багатство.
А що, на ваш погляд, дорожче всього на світі? (виступи учнів)
Учень 1. Життя прекрасне, життя чудове,
коли ти юний, коли здоровий,
якщо сміливо йдеш до мети,
а поруч друзі:він, я і ти.
Учень 2. Життя - це казка, життя - це диво.
Коли здоровий - тоді щасливий,
коли - здоровий - тоді багатий,
звичайні будні тоді як свято.
Лікар 2. Так, життя одне, твоє життя! Нам разом з вами жити,
разом усім йти в майбуття, здоров’ям дорожити!
Лікар 1.Тема нашого ток-шоу: «На хвилі здоров’я»
Анонс
Лікар 2. Сьогодні разом з нами у програмі працюють (представлення журі)
1. Експерт – фітнес тренер (Вчитель фізкультури)
2. Експерт з правил особистої гігієни (Медсестра)
3. Експерт з питань профілактики формування шкідливих звичок (Лікар-педіатр)
4. Експерт звукотерапії і музикотерапії ( Вчитель, який відповідає за роботу з технікою)
Лікар 1. А ще ми у студії нашій вітаємо тих, кого здоровими бачити бажаємо.
Лікар 2. Вони повинні право мати щасливими зростати,
в турботливій країні, у люблячій родині,
біляві й чорноброві, веселі та здорові, гарнесенькі малята - це…
Лікар 1. Хлопчики й дівчата.
Лікар 2. На хвилі здоров'я сьогодні у нас
Розкаже багато нам 3 і 4 клас.
Як впевненим кроком в майбутнє іти
Й про те , як здоров'я своє зберегти
ТРЕК (усі діти встають)
3 кл - Ми - за здоров'я,
4 кл - Ми - за щастя,
3 кл - Ми - проти болю
4 кл - Ми - проти нещастя!
3 кл - За тверезий розум,
4 кл - За радість життя,
3 кл - За дитинство, юність,
4 кл - Та майбуття!
Разом - Ми закликаємо до здорового способу життя!!!
Лікар 1. Наше здоров’я можна порівняти з сонцем. Чому? Тому що сонце зігріває своїм теплом усе живе на Землі. Чи будемо ми здорові - значною мірою залежить від нас. Це підтверджують і дослідження вчених.
Лікар 2. Приблизно 20% припадає на економічні умови, 20% на спадковість і генетичні порушення, 10% на якість медичного обслуговування, а близько 50% припадає на спосіб життя людини. Отже, наше життя - в наших руках.
Лікар 1. Давайте разом пригадаємо компоненти здорового способу життя.
Гра «За і проти»
Лікар 2. Місце кожного з вас обладнане сигнальними кнопками. Якщо ви згодні з названим компонентом, то «натискаєте» (піднімаєте) зелену кнопку, а якщо ні - червону. В кінці такого голосування, ми отримаємо висновок: наскільки ви засвоїли правила здорового способу життя на уроках з основ здоров’я.
Заняття спортом. Шкідлива їжа. Брудні руки. Режим. Порушення правил дорожнього руху. Свіже повітря. Позитивні емоції. Необмежене користування комп’ютером. Вчасна медична допомога. Небезпечна поведінка на воді. Безладне вживання ліків. Вітаміни.
Лікар 1. Увага на екран. За результатами голосування можна зробити висновок, що присутні сьогодні у нашій студії учасники ток-шоу 100 % за здоровий спосіб життя.
Лікар 2. Якщо це так, ми маємо впевнитись у цьому не тільки на словах. А допоможе нам з’ясувати, який спосіб життя ви ведете,які маєте показники здоров’я , огляд помічників експерту з гігієни.
ТРЕК (двоє учнів у медичних костюмах оглядають команди і гостей)
Лікар 1. Всі дихайте… Не дихайте…
Лікар 2. Дружно руки підіймайте…
Лікар 1. Опускайте…Нахиліться…Розігніться…
Лікар 2. Пострибайте… І сідайте.
Лікар 1. Що за висновки, колеги?
Чи немає хворих тут?
Лікар 2. Повідомте нас , будь ласка, бо якраз дізнатись вчасно, чи в дітей хороший настрій?
Учень1: Всі веселі,всі привітні, ніяких нема хвороб.
Про здоров’я діти дбають,
У дворі щодня гуляють.
Учень 2. Повноцінно їдять й сплять,
добре миють всі продукти,
досхочу вживають фрукти.
Лікар 1. Дякуємо за огляд, а ми готові оголосити, що…
ТРЕК ( звук грому)
Лікар 1. Увага, увага! Щось загрожує нашому сонечку-здоров’ю. Що це ? Його промінчики сховались за хмарами.
Лікар 2. А як ви вважаєте, чи комфортно почувається сонечко за хмарами? Наше здоров’я під загрозою! Щоб здоров’я врятувати, хмари треба розігнати!!!
Лікар 1.Якщо зможемо це зробити, будемо всі довго жити!!!
Лікар 2. Гей, команди, всі на старт! Доведіть, що вам відомо, промінці як рятувати, про здоров’я як подбати.
Трек (команди шикуються)
Команда „Грайлики“ (учні 3 класу)
Наш девіз: Весела думка - половина здоров’я!
Команда «Рум’яні щічки»(учні 4 класу)
Наш девіз : Як про здоров’я дбаєш, так і маєш!
Лікар 1. Ваше завдання: врятувати від хмар промінці нашого сонечка-здоров’я. А правильність усіх дій і швидкість будуть оцінювати наші експерти.
Лікар2 . Щоб промінці відкрити, багато роботи фізичної треба зробити.
Лікар 1. Перший промінець потрібен для того, щоб ми встигали все зробити, не запізнювались на заняття, вчасно робили усі справи, планували свій робочий день.
Лікар 2. Це «Режим дня». А з чого має починатися режим дня кожного? (Із зарядки)
Лікар 1. Дотримуйся режиму дня, живи по розпорядку,
Прокинувшись, бігом роби ранкову ти зарядку.
Спортивний флеш-моб «Делайте зарядку»
Лікар 2. Щоб мати здоров’я, слід правильно їсти,
Вживати поживне і тільки корисне.
Не їсти надміру, не шкодити тілу,
І пам’ятати про вітаміни.
Лікар 1. Другий промінчик : Їжа - джерело росту і здоров’я
Естафета «Корисний сніданок»
Лікар 2. Наступна система гігієнічних заходів спрямована на підвищення стійкості організму до несприятливих впливів різних метеорологічних факторів : холоду, тепла, сонячної радіації, зниженого атмосферного тиску..
Лікар 1. Стоп-стоп-стоп… Я скажу простіше. На екран погляньте , ребус відгадайте.
(На слайді: сонце+вода+повітря+ ніжка =?, загартовування)
Щоб здоровим бути й дужим,
Загартовуйся, мій друже!
Взимку, влітку, цілий рік,
Щоб прожити вік без лік!
Лікар 2.Третій промінчик « Загартовування»
Естафета «Доріжка «Здорові ніжки »
Лікар 1. Сьогодні всі лікарі стурбовані тим, що здоров’ю наших дітей загрожує один новий вірус - комп’ютерний.
Лікар 2. І про це ми теж хочемо вас попередити.
ТРЕК (слайд вірусу)
Лікар 2. Цей комп’ютерний азарт!
Відправляє всіх на старт,
Кнопки тисне чим скоріш,
І шипить: не пий , не їж.
Очі втуплюй в монітор
І працюй немов мотор.
Лікар 1. Невже так усе безнадійно? Невже це трапиться із нашими дітьми?
Лікар 2. Ні в якому разі! На допомогу прийде наступний четвертий промінчик «Активний відпочинок».
Лікар 1.Збирай рюкзак, клич друзів і вирушай у похід! Спілкування з природою - запорука доброго настрою і оптимізму».
Бліц - турнір(проводить вчитель фізкультури)
Відповідати швидко, не зупиняючись (слайди)
1.Документ, на якому схематично позначені маршрути походу до пунктів (карта)
2.Найважливіший помічник туристів у поході, який визначає сторони горизонту (компас)
3.Похідне житло туриста (Намет)
4.«Валіза» туриста (Рюкзак)
5.Посуд, у якому туристи варять їжу(казанок)
Лікар 1. Хоч, може, й важкий на плечах той рюкзак,
Та гарному настрою скажемо: «Так!».
Лікар 2. І хай буде злива,
Надворі грозить,
Девіз для туриста:
«У радості жить!»
Естафета «Збираємось у похід»
Лікар 1. Що ж ми все змагаємось, змагаємось. А жартувати будемо?
Лікар 2. А навіщо? Здоров’я - справа дуже серйозна.
Лікар 1. Е ні… Веселий настрій - запорука міцного здоров’я. Промінчик п’ятий про це нам нагадає.
Естафета-гра з кульками (грають усі учні)
Лікар 1. Подивіться, друзі. Ми відкрили усі промінчики. Тепер наше сонечко тепле, ласкаве, веселе, а діти - здорові та щасливі.
Лікар 2. Пам’ятайте ці золоті правила здорового способу життя. Будьте здоровими, будьте щасливими, будьте розумними, будьте красивими.
Лікар 1. А тепер слово мають наші експерти. Увага! До оголошення результатів знань стояти струнко!
Виступ експертів, приз - кошики з фруктами
(яблуками, бананами, апельсинами)
Підбиття підсумків. Рефлексія.
- Якими є ваші враження від нашої зустрічі?
- Що закріпили? Повторили?
- Завдяки чому вдалося виконати всі завдання?
- Що, на вашу думку, вдалося найкраще?
- Що було для вас важким?
- Продовжить фразу: «Тепер я точно знаю…
вмію…
ціную…»
Лікар 1. Швидко спливають хвилини, от і прощатись пора.
Лікар 2. А на прощання вам зичимо щастя, здоров’я, добра.
Усі разом : Здоров я - це сила, здоров я-це клас, хай буде здоров я у вас і у нас!
Лікар 1.
Щоб день цей пам’ятати, це задоволення, екстрим,
Напам’ять треба СЕЛФІ мати - І НЕ ВТРАЧАТЬ АДРЕНАЛІН!
Разом робимо селфі
Література
1. Білоброва, О. Виховуємо здорову дитину / Ольга Кукоба, Наталія Геращенко // Дитячий садок (Шк. світ). – 2012. - №21/23. - №21-23. – С.41-50.
2. Варламова С.І. Здоров'я наших учнів /С.І. Варламова // Початкова школа. - 2003. - №2.- С.65-66.
3. Ресурси інтернету