Інтегрований урок "Акваріумні рибки"

Про матеріал
Інтегрований урок з образотворчого мистецтва та дизайну і технологій"Акваріумні рибки" 2 клас
Перегляд файлу

Тема: Акваріумні рибки

Тип уроку: Комбінований урок формування нових знань та умінь і застосування їх на практиці.

Мета:          Навчальна. Формування знань про:

  • послідовність виконання декоративних рибок;
  • значення нових понять: «декоративність», «акваріумні рибки»;

Розвиваюча. Розвиток (удосконалення) умінь:

  • працювати у техніці живопис;
  • добирати кольорову гаму для створення й передачі певного «настрою» в малюнку;

Виховна. Виховання:

  • інтересу до нових знань;
  •  почуття колірної гами;
  • радісного ставлення до уроків образотворчого мистецтва;
  • любові та бережного ставлення до домашніх тваринок;
  • творчого ставлення до власної роботи;
  • спостережливості, охайності, вміння здійснювати самоконтроль.

Обладнання:

  • Ілюстративний матеріал:
  • Зображення акваріума на ватмані;
  • Фотокартки із зображенням декоративних риб;
  • Зображення різновидів рибок.
    • Роздатковий матеріал: шаблони риб.
    • Зразок виконаної  роботи.

Матеріали:

  1. білий папір (А4);
  2. простий олівець;
  3. гумка;
  4. акварельні фарби;
  5. пензлики;
  6. баночка з водою;
  7. ножиці;
  8. клей.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

.

 

 

Хід уроку

  1. Організаційний момент.

Перевірка готовності до уроку.

  1. Актуалізація та корекція опорних знань і чуттєвого досвіду учнів.

Бесіда.

  • Чи є у вас домашні улюбленці?
  • Які тваринки у вас є?
  • Хто за ними доглядає?
  • А навіщо вони вам? (Вони приносять радість)
    1. Повідомлення теми, мети, завдань уроку, мотивація навчальної діяльності учнів.
  • Давайте розглянемо малюнок на дошці (вивішується зображення акваріума на ватмані). Що на ньому зображено? Чий це будиночок?
  • А чого не вистачає в акваріумі? (Рибок)
  • Ви вже мабуть здогадалися, що сьогодні ми будемо малювати з вами акваріумних рибок. 
    1. Сприйняття та усвідомлення учнями фактичного матеріалу.
    1. Виклад нового матеріалу з переглядом та обговоренням ілюстрацій.

На світі існує безліч різноманітних рибок (на дошці вивішуються зображення різних рибок, додаток №1,2,..) і всі вони відрізняються одна від одної.

Акваріумні рибки – це рибки, яких утримують в акваріумі з декоративною метою, тобто для прикрашання оселі.

Уважно подивіться на малюнки. Чим рибки відрізняються одна від одної? Так, дійсно рибки бувають різних видів, забарвлення, характерів, форми та розмірів… (Наочність вивішується по ходу уроку)

Ось один із видів рибки гуппі. Це прісноводні риби. Вони дуже маленькі. Від 3-4см завдовжки.  Подивіться яке вона має забарвлення (в неї сріблястий тулуб. Ближче до хвостика тулуб стає золотистим в чорну цяточку, схожий на забарвлення леопарда). Який у неї великий хвостик та верхній плавник яскраво оранжевого кольору!

Обговорення характерних особливостей моллінезії, мечоносця та півника.

А ця незвичайна рибка називається півником. Вони мають однакову форму тіла, відмінну лише за розмірами. У них можуть бути короткі або довгі плавники. Бувають різних кольорових гам: червоні, рожеві, жовті, зелені. Тут ми бачимо півника синього з білими прожилками на плавниках.

- Як ви гадаєте, чому ця рибка називається півником? (Тому, що вони люблять битися, як між собою, так і з іншими рибками.)

А ця рибка називається мечоносцем і на відміну від півників, мечоносці лякливі і не рідко вистрибувати із своїх акваріумів. Їх так назвали, тому що їх хвіст схожий на меч. А з боку проходить яскрава червона лінія. В них звичайні маленькі плавники.

А це молінезія. Це прісноводна рибка. В природі зустрічаються два види: чорно-оксамитовий з червоними обрисами спинного плавника та сіра з маленькими, розкинутими по всьому тілі блискучими крапочками.

Вам сподобалися рибки? Давайте спробуємо з вами зобразити акваріумних рибок і найкращі з них потраплять в наш «класний» акваріум.

Інструктаж з поводженням з фарбою та ножицями.

  1. Пояснення і демонстрація вчителем послідовності виконання  роботи. (З синхронною практичною діяльністю учнів).

(Роздається роздатковий матеріал: шаблони рибок)

Обведіть шаблон рибки простим олівцем, домалюйте плавнички і хвостик. Проявіть свою фантазію і розфарбуйте рибку на свій смак, можна використовувати запропоновані зразки, що висять на дошці. (Вчитель показує власний приклад виконаної роботи і прикріплює його на зображення акваріума). Після того, як рибки трішки підсохнуть ми їх виріжемо і заповнимо наш «класний» акваріум кращими рибками.

  1. Самостійна практична робота.

Учні виконують самостійну творчу роботу під керівництвом вчителя.

  1. Узагальнення і систематизація набутих знань.

Що нового ви дізналися на уроці?

Яка із запропонованих вам рибок сподобалася найбільше? Чому? І т.д.

  1. Підведення підсумків уроку.

Оцінка діяльності учнів на уроці.

Виставка дитячих малюнків (з обговоренням).

Проголошення уроку завершеним.

 

 

 

doc
Додано
8 листопада 2022
Переглядів
1004
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку