Тема: Акваріумні рибки
Тип уроку: Комбінований урок формування нових знань та умінь і застосування їх на практиці.
Мета: Навчальна. Формування знань про:
Розвиваюча. Розвиток (удосконалення) умінь:
Виховна. Виховання:
Обладнання:
Матеріали:
.
Хід уроку
Перевірка готовності до уроку.
Бесіда.
На світі існує безліч різноманітних рибок (на дошці вивішуються зображення різних рибок, додаток №1,2,..) і всі вони відрізняються одна від одної.
Акваріумні рибки – це рибки, яких утримують в акваріумі з декоративною метою, тобто для прикрашання оселі.
Уважно подивіться на малюнки. Чим рибки відрізняються одна від одної? Так, дійсно рибки бувають різних видів, забарвлення, характерів, форми та розмірів… (Наочність вивішується по ходу уроку)
Ось один із видів рибки гуппі. Це прісноводні риби. Вони дуже маленькі. Від 3-4см завдовжки. Подивіться яке вона має забарвлення (в неї сріблястий тулуб. Ближче до хвостика тулуб стає золотистим в чорну цяточку, схожий на забарвлення леопарда). Який у неї великий хвостик та верхній плавник яскраво оранжевого кольору!
Обговорення характерних особливостей моллінезії, мечоносця та півника.
А ця незвичайна рибка називається півником. Вони мають однакову форму тіла, відмінну лише за розмірами. У них можуть бути короткі або довгі плавники. Бувають різних кольорових гам: червоні, рожеві, жовті, зелені. Тут ми бачимо півника синього з білими прожилками на плавниках.
- Як ви гадаєте, чому ця рибка називається півником? (Тому, що вони люблять битися, як між собою, так і з іншими рибками.)
А ця рибка називається мечоносцем і на відміну від півників, мечоносці лякливі і не рідко вистрибувати із своїх акваріумів. Їх так назвали, тому що їх хвіст схожий на меч. А з боку проходить яскрава червона лінія. В них звичайні маленькі плавники.
А це молінезія. Це прісноводна рибка. В природі зустрічаються два види: чорно-оксамитовий з червоними обрисами спинного плавника та сіра з маленькими, розкинутими по всьому тілі блискучими крапочками.
Вам сподобалися рибки? Давайте спробуємо з вами зобразити акваріумних рибок і найкращі з них потраплять в наш «класний» акваріум.
Інструктаж з поводженням з фарбою та ножицями.
(Роздається роздатковий матеріал: шаблони рибок)
Обведіть шаблон рибки простим олівцем, домалюйте плавнички і хвостик. Проявіть свою фантазію і розфарбуйте рибку на свій смак, можна використовувати запропоновані зразки, що висять на дошці. (Вчитель показує власний приклад виконаної роботи і прикріплює його на зображення акваріума). Після того, як рибки трішки підсохнуть ми їх виріжемо і заповнимо наш «класний» акваріум кращими рибками.
Учні виконують самостійну творчу роботу під керівництвом вчителя.
Що нового ви дізналися на уроці?
Яка із запропонованих вам рибок сподобалася найбільше? Чому? І т.д.
Оцінка діяльності учнів на уроці.
Виставка дитячих малюнків (з обговоренням).
Проголошення уроку завершеним.