Інтегрований урок читання і природознавства " Закріплення звукового значення букви «йот». Словниково – логічні вправи. Опрацювання оповідання «Дрізд і дятел».Птахи

Про матеріал

Даний урок читання і природознавства допоможе учням не тільки закріпити звукове значення літери "йот", але і ознайомитися із ознаками птахів, чим вони відрізняються від інших тварин.

Перегляд файлу

Інтегрований урок у 1 класі

Зінтегровано:

Навчання грамоти

Тема. Закріплення звукового значення букви «йот». Словниково – логічні вправи. Опрацювання оповідання «Дрізд і дятел»

Природознавство.

Тема. Птахи.

Мета:

навчальна: закріпити знання учнів про букву «йот» та її звукове значення;

вправляти у виразному читанні тексту, усвідомлювати його зміст;

збагачувати активний словниковий запас, зв’язне мовлення;

ознайомити учнів зі світом птахів, їхнім різноманіттям і способом життя.

розвивати: мовленнєву компетенцію учнів, творчі здібності, фантазію, уяву, естетичні смаки, спостережливість, допитливість;

виховувати: бережливе ставлення до природи, любов до птахів.

Хід уроку

І. Організаційний момент

А. Емоційне налаштування

(Діти стоять, утворивши коло).

  • Діти, у нас сьогодні буде дуже цікавий урок. Ви бачите, що до нас сьогодні завітали гості. Давайте з ними привітаємося.
  • Добрий день!
  • Доброго ранку травам росистим.

Доброго ранку квітам барвистим.

Доброго ранку сонечку ясному,

Учням, гостям і усьому прекрасному.

  • Діти, візьміть свої долоньки. Я пропоную вам уявити, що ви спіймали чарівного птаха, який виконує бажання. Що б ви йому загадали на наш сьогоднішній урок? Прошепотіть свої сподівання цьому чарівному птахові, а в кінці  уроку ви скажете, збулись   вони чи ні. Молодці,  але у нашого маленького чарівника є ще одна умова. Щоб бажання збулося, подаруйте свою посмішку однокласникам, мені і гостям нашого уроку.
  • Сідайте. А хочете знати, що я загадала? Щоб наш урок пройшов цікаво, ви не повинні забувати правило піднятої руки, і всі ми залишимось задоволеними від уроку.

 

ІІ. Основна частина

  1.                   Мотивація навчальної діяльності

Давайте заплющимо очі і уявимо, що ми знаходимося в лісі. Прислухайтесь, чиї голоси ви чуєте?

(Запис співу птахів)

- Розплющіть очі і скажіть, кого ж спів ви почули?

- А яких птахів ви знаєте?

- Як на вашу думку, чи все про їх життя ви знаєте?

- Ось і сьогодні на нашому незвичайному уроці читання і природознавства ви більше дізнаєтеся про життя птахів, а ще закріпимо звукове значення літери «йот» і опрацюємо оповідання «Дрізд і дятел».

 

2. Повторення вивченого матеріалу

А. Хвилинка синоптика

Здавна птахів вважали оповісниками погоди, і, спостерігаючи за їхньою поведінкою, люди могли визначити погоду на наступний день.  Спробуємо і ми стати маленькими птахами – оповісниками і розповімо про погоду. А розповідатимемо за планом.

1. Стан неба.

2. Температура.

3. Опади.

4. Рослини.

5. Тварини.

 

А. Робота з малюнками

- Подивіться на дошку. Кого ви бачите на малюнках. Назвіть тих тварин, яких ви впізнали.

- Хто із цих тварин птахи? Як ви доведете свою думку?

- Головною ознакою птахів є наявність пір’я. А навіщо ж птахам пір’я? Пір’я захищає птахів від переохолодження, допомагає літати. Пір’я вкриває все тіло птаха, як, наприклад, луска – тіло риби.

Чи можна назвати всіх літаючих тварин птахами?

  • Не можна. Бо можуть літати комахи і звірі (руда вечорниця).
  • Пригадаймо, а яку літеру ми вивчали на попередніх уроках? А який звук позначає ця буква? Подивіться ще раз на дошку. А чи є серед птахів ті, у назві яких є літера «йот»?
  • Які ж?
  • А є ще в нас такий птах (малюнок). Ви знаєте його назву?
  • Яструб. Чи чуєте ви в його назві звук «й»?
  • Соловей і жайворонок. Складемо звукові моделі цих слів.
  • Складіть речення зі словами «соловей»,  «жайворонок».
  • Подивіться уважно ще раз на птахів. Для чого їм  дзьоб?
  • За допомогою дзьоба птахи здобувають їжу, чистять своє пір’я, в’ють гнізда, доглядають за пташенятами, подають сигнали.
  • Як і інші тварини, птахи живляться різноманітною їжею. А якою саме, ви визначите, попрацювавши в парах.

(На парті малюнки різних птахів і їжі, яку вони вживають)

Перевірка роботи в парах.

  • Ви впоралися із завданням. Діти, а як ви думаєте, жайворонок вміє співати? А соловей?

(Слухання співу солов’я і жайворонка).

 

Б. Мовленнєва розминка

- Дуже гарно співають ці птахи. Але щоб так співати, потрібно багато займатися. Ось і ми разом з вами підготуємо наші ротики, щоб дуже гарно читати.

                 Скоромовка

 

Чистомовка

Ай, ай, ай – я біжу по коровай

Ий, ий, ий – він великий  і смачний.

Ій, ій, ій – буде він лиш тільки мій.

Ой, ой, ой – поділюся з тим, хто піде зі мной.

 

  • Діти, а що це за птах до нас прилетів?
  • Чомусь сойка образилась на вас. Як ви думаєте, чому?
  • Вона подумала, що ви дуже неуважні і підготувала вам завдання прочитати піраміди слів.

Чай

Йод

Білий

Сумний

  • Є в нашій піраміді слово йод. Що таке йод?
  • Є такі рослини, що називаються водорості. Вони ростуть у воді. Водорості дуже різноманітні: бурі, червоні, синьо – зелені, і, звичайно ж, зелені. З водоростей виготовляють ліки, серед них і йод.
  • Для чого він використовується?
  • А гратися ви любите?
  • Пограємо у гру «День і ніч»

Чай, йорж, йод, гай, майор, рука.

Робота з підручником (читання)

  •       Ротики підготували. Прочитаємо слова на с.125.
  •       Читаємо луною.
  •       Назвіть спільну частинку в кожній парі.
  •       Ще раз прочитаємо ці слова напівголосно.

Фізкультхвилинка

  •       А яка зараз пора року?
  •       А чи всі птахи залишаються у нас зимувати?
  •       Решта птахів куди відлітає?

Робота в групах

  •       Попрацюємо в групах. Щоб дізнатися, як називаються птахи, що залишаються зимувати, а які відлітають в теплі краї, розмістіть склади так, щоб отримати назву.

Сі   лі  0              літ ні пе ре

  •       Звіт груп. А що буде означати слово «перелітні»?
  •       Осілі?

Робота з підручниками (природознавство).

  •       Розкрийте підручники з природознавства на с.61 і розгляньте малюнки перелітних птахів. Кого із них ви знаєте? Який зовнішній вигляд мають ці птахи? Розкажіть.

Робота в парах

  •       На партах малюнки птахів. Зеленим кольором обведіть перелітних птахів, а червоним – осілих.
  •       Назвемо осілих і перелітних.
  •       Подивіться на цих птахів. Чи є з них такі, які починаються на одну і ту ж літеру?
  •       Що ви знаєте про цих птахів?
  •       Сьогодні ми прочитаємо казку про цих птахів.  Розкрийте букварики на с.125.

А)Читання тексту вчителем.

- Що вчувалося дятлові в пісні дрозда?

Б) Прочитаємо цей текст «ланцюжком».

Аналіз змісту.

         -Що насправді хотів дрізд?

  •       Як дятел зрозумів дрозда?
  •       Ми прочитали казку. Уявімо, що ми стали казкарями. Подивіться на малюнок, спробуємо скласти продовження цієї казки. Але не забувайте, що у всіх казках добро завжди перемагає зло.
  •       Тоді приходь сьогодні ввечері і я напою тебе смачним чаєм із медом. Так і сталося. Гостинний дятел частував дрозда чаєм і смачним малиновим варенням. А наступного дня дрізд запросив дятла на гостину до себе.

Заключний етап

  •       Ми сьогодні багато говорили про птахів. А яку користь приносять птахи?
  •       Знищують шкідливих комах у садах, на городах, луках і полях.
  •       А чи є комашки взимку?
  •       Зима - небезпечна пора року для птахів, адже їжі дуже мало. І птахи можуть загинути. Що, ми повинні робити, щоб врятувати птахів?
  •       Ми вже знаємо, яку їжу полюбляють птахи, а взимку чим їх годувати?
  •       Уявімо, що у нас ціла годівничка смакоти. У вас на партах малюнки птахів. Прикріпіть їх по черзі до нашої годівнички.

(Годівничка і птахи)

Підсумок уроку

Вправа мікрофон

  •       Яка головна ознака птахів?
  •       Які птахи називаються осілими? Перелітні? Назвіть їх представників. Пригадайте ваші бажання на початку уроку.

Чи здійснилися вони до кінця уроку?

 


docx
Додано
23 грудня 2018
Переглядів
693
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку