Інтегрований урок для 2 класу

Про матеріал

Інтегрований урок з природознавства і математики для 2 класу. Тема: вправи і задачі на засвоєння таблиці ділення на 2. Назви чисел при діленні. Тварини взимку.

Перегляд файлу

Картинки по запросу рамка на титульный лист а4 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІНТЕГРОВАНИЙ УРОК

 З МАТЕМАТИКИ ТА ПРИРОДОЗНАВСТВА

У 2 КЛАСІ

 

 

 

підготувала

вчитель молодших класів

Бєлокопитова А.Ю.


ІНТЕГРОВАНИЙ УРОК З МАТЕМАТИКИ ТА ПРИРОДОЗНАВСТВА У 2 КЛАСІ

Тема. Вправи і задачі на засвоєння таблиці ділення на 2. Назви чисел при діленні. Тварини взимку.

Мета: засвоїти таблицю ділення на 2, назви чисел при діленні; вправляти дітей у розв'язуванні задач із застосу­ванням цих дій; поглиблювати понят­тя звірі, виховувати любов та дбай­ливе ставлення до тварин; розкрити взаємозв'язки, які існують у природі; розвивати логічне мислення.

Обладнання: зображення  зимового пейзажу, Муд­рої Сови, Діда Мороза, Снігуроньки, Злої Чаклунки, її палацу, приклади на сніжинках, картки.

ХІД УРОКУ

І. Організація класу (Слайд 1)

II. Повідомлення теми та мети і уроку

1. Вступне слово вчителя. (Слайд 2)

  • У нас сьогодні незвичайний урок, протягом якого ми поєднаємо наші знання з природознавства і матема­тики.

Усе необхідне для життя людина дістає від природи. Це не тільки повітря, вода, сонячне проміння, їжа, а й речі, якими ми користуємося щодня, які нас оточують. Вони виготовлені з природних матеріалів. Минуло ба­гато тисячоліть, поки люди навчили­ся вирощувати рослини, розводити тварин, виготовляти машини, буду­вати заводи, фабрики, будинки. Щоб правильно використовувати природу, охороняти та збагачувати її, потрібні знання — і математичні теж.

Природа оточує нас, давайте переві­римо, чи спостережливі ви.

2. Бесіда з учнями.

  • Коли йшли до школи, що ви по­мітили? (Дерева стоять голі, сонце знаходиться низько над землею, небо сірувате.)

Ми назвали певні ознаки. А от якої пори року вони стосуються — ви ска­жете, коли відгадаєте загадку. (Слайд 3)

Прийшла до нас бабуся

У білому кожусі,

Повсюди все причепурила,

Пухнастим снігом землю вкрила...

Вгадайте, діти, хто вона —

Ота бабуся чепурна? (Зима)

На дошці висить зображення зимово­го пейзажу.

  • Ви любите зиму?
  • А за що ви любите зиму?
  • На якому святі ялинка горить яскра­вими вогнями і всі діти переодягнені в костюми?

А хто завітає до нас на це свято? (Дід Мороз, Снігуронька) (Слайд 4)

Спочатку вони відвідають звірів у лісі, а потім завітають до нас. Але щось трапилось у лісі. Хто нам пояс­нить? Звичайно, Мудра Сова. (Слайд 5)

Зачитування листа. Мудрої Сови.

«Любі діти! Зла Чаклунка не хоче, щоб у лісі відбувалося свято Нового року, вона вкрала Снігуроньку. Коли звірі спробували її визволити, то Зла Чаклунка всіх зачарувала. Для того, щоб їх визволити, потрібно здолати важкий шлях, виборюючи труднощі. Допоможіть, будь ласка!»

III. Актуалізація умінь та навичок учнів

(Демонструється темний палац.) (Слайд 6)

  • У цьому палаці знаходиться Сні­гуронька, яку потрібно визволити. Отже, в дорогу!
  • Але нам потрібно буде не тіль­ки приклади і задачі розв'язувати, а й розчакловувати звірів.

1. — Вирушаємо в дорогу! Щоб Зла Чаклунка нам не заважала, необ­хідно рухатися дуже тихо. Прове­демо каліграфічну хвилинку. (Слайд 7)

І варіант — 9, записати числа дев'ятого десятка.

II варіант — 8, записати числа вось­мого десятка.

2. Гра «Мовчанка» (сигнальні карт­ки). №495 (Слайд 8)

14:2+16          2*9-4

8*2-16             18:2-6

 (Діти розвязують приклади.)

3. — Зла Чаклунка довідалась, що ми йдемо, і намагається нам за­вадити. Що це? (Доріжка засипа­на снігом.)

  • Що нам робити? Звернемось за допомогою до Мудрої Сови. Вона пропонує провести гру «Розв'язати приклад». (Діти в парах розв'язують приклади на сніжинках.) (Слайд 9)

8:2+3              7*2-10

16:2-1             12:2+3   

4. —А ось і перший звір. Щоб дізна­тися хто він, відгадаємо загадку.

Літом наїдається,

Зимою відсипається. (Ведмідь) (Слайд 10)

Розкажіть, як ведмідь готується до зими.

— Допоможемо Ведмедеві упоратися із завданням?

ЗАДАЧІ №493, 494 (Слайд 11)

  • Скільки двоколісних велосипедів мають 16 коліс?
  • В Олі 6 купюр по 2 грн і ще 20 грн. Скільки грошей в Олі?

IV. Робота над закріпленням матеріалу

1. — Ведмідь вирушає з нами. Тільки-но рушили в дорогу, аж тут...

І гори встають у нас на путі,

Але ми повинні їх перейти.

— Проведемо змагання «Хто швидше перейде гору?» (На виступах гори написані приклади, діти по черзі розв'язують їх біля дошки.) (Слайд 12)

38 - 24= 14  36+ 13 = 49

40 - 20 = 20  56 — 3 = 53

75 - 30 = 45  47 + 22 = 69

2. — Молодці! На гору ми підняли­ся. Але Чаклунка підступна. Зво­ротний бік гори вкритий скелями так, що не можна спуститися. А ось ще один звір сидить на горі і пла­че, бо не може зійти. Хто він?

Відгадаємо ребус.

 

 Б 

 

(Білка)

(Слайд 13)

  • Діти, розкажіть, як білка готуєть­ся до зими?
  • Як же нам спуститися з гори? Для цього потрібно розв'язати задачу. (Слайд 14)

Білочок — 16  

Зайчиків — ? у 2 рази менше

Лисичок — ? у 2 рази менше

  • Складіть умову задачі. Поставте запитання.
  • Чи можна одразу дати відповідь на запитання задачі?
  • Про що дізнаємося спочатку?
  • Яку дію будемо використовува­ти? Чому?
  •         Яку дію потрібно виконати, щоб від­повісти на запитання задачі? Чому?

Учні самостійно записують розв'язання задачі у зошитах.

3. Фізкультхвилинка. (Слайд 15)

І направо, і наліво,

Щоб нічого не боліло.

Один і два, три і чотири —

Набираємося сили.

Нахилились, повернулись,

До товариша всміхнулись.

 

Після відпочинку доречно поїс­ти.

Гра «Покуштуйте яблуко» (Слайд 16)

(Накреслити прямокутник зі сторона­ми 5 см і 2 см. Необхідно знайти Р.)

  • А як же бути звірям, коли вся земля вкрита снігом? Тоді їм важко знайти собі їжу, і ми повинні їм допомогти'. Як це зробити? (Виготовляти годів­ниці.)

4. Відгадайте загадку.

Я маленький і вухатий,

Попелястий, волохатий,

Як тікаю, я стрибаю,

Дуже куций хвостик маю. (Заєць) (Слайд 17)

  • Розкажіть, як зайці готуються до зими.

— Вже з нами ідуть визволяти Сні­гуроньку Ведмідь, Білочка, Заєць. Але їм потрібно впоратися із за­вданням (розв'язати і відгадати слово).

Робота у групах.

18 : 2 + 4 = 13 Ї

10 : 2 – 3 = 2            Ж

14 : 2 + 1 = 8         А

8 : 2 – 4 = 0               К

к

ж

а

ї

0

2

8

13

 

(Слайд 18)

  • Розкажіть про їжака.
  • Сьогодні ви дізналися багато ціка­вого, корисного про тварин. Твари­ни — це окраса наших лісів, парків, полів, лугів. Потрібно оберігати їх. От ми і розчаклували наших звірів, допомогли своїми знаннями!

V. Підсумок уроку

  • А тепер нам потрібно увійти в цей страшний, темний палац і забрати Снігуроньку. А щоб увійти, потрібно ще одну перешкоду подолати.

Я називатиму початок речення, а вам потрібно закінчити їх. (Слайд 19)

  • Їдальня звірів, птахів — ... (годів­ничка).
  • Птахам можна давати крихти... (білого хліба).
  • Білочка полюбляє … (горішки).
  • Заєць взимку … (білий).
  • Чаклунка, коли побачила, що ми разом із звірами увійшли до палацу, злякалась і втекла. Вона може впора­тись з нами лише поодинці, а коли ми разом — нас не перемогти.
  • Ми визволили Снігуроньку. І те­пер у звірів відбудеться свято Но­вого року. (Слайд 20)
  • А ось і Дід Мороз! Він запитує, які за­вдання ви виконували для того, щоб визволити його онучку і розчаклувати звірят?

Домашнє завдання  (Слайд 21, 22)

№ 497,498

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Додаток 1

 

Слайд 1

 

Слайд 2

 

Слайд 3

 

Слайд 4

 

 

Слайд 5

 

Слайд 6

 

Слайд 7

 

Слайд 8

 

 

Слайд 9

 

Слайд 10

 

Слайд 11

 

Слайд 12

 

 

Слайд 13

 

Слайд 14

 

Слайд 15

 

Слайд 16

 

Слайд 17

 

Слайд 18

 

Слайд 19

 

Слайд 20

 

Слайд 21

 

Слайд 22

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
7 лютого 2018
Переглядів
5109
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку