Інтегрований урок з природознавства і математики для 2 класу. Тема: вправи і задачі на засвоєння таблиці ділення на 2. Назви чисел при діленні. Тварини взимку.
ІНТЕГРОВАНИЙ УРОК
З МАТЕМАТИКИ ТА ПРИРОДОЗНАВСТВА
У 2 КЛАСІ
підготувала
вчитель молодших класів
Бєлокопитова А.Ю.
ІНТЕГРОВАНИЙ УРОК З МАТЕМАТИКИ ТА ПРИРОДОЗНАВСТВА У 2 КЛАСІ
Тема. Вправи і задачі на засвоєння таблиці ділення на 2. Назви чисел при діленні. Тварини взимку.
Мета: засвоїти таблицю ділення на 2, назви чисел при діленні; вправляти дітей у розв'язуванні задач із застосуванням цих дій; поглиблювати поняття звірі, виховувати любов та дбайливе ставлення до тварин; розкрити взаємозв'язки, які існують у природі; розвивати логічне мислення.
Обладнання: зображення зимового пейзажу, Мудрої Сови, Діда Мороза, Снігуроньки, Злої Чаклунки, її палацу, приклади на сніжинках, картки.
ХІД УРОКУ
І. Організація класу (Слайд 1)
II. Повідомлення теми та мети і уроку
1. Вступне слово вчителя. (Слайд 2)
Усе необхідне для життя людина дістає від природи. Це не тільки повітря, вода, сонячне проміння, їжа, а й речі, якими ми користуємося щодня, які нас оточують. Вони виготовлені з природних матеріалів. Минуло багато тисячоліть, поки люди навчилися вирощувати рослини, розводити тварин, виготовляти машини, будувати заводи, фабрики, будинки. Щоб правильно використовувати природу, охороняти та збагачувати її, потрібні знання — і математичні теж.
Природа оточує нас, давайте перевіримо, чи спостережливі ви.
2. Бесіда з учнями.
Ми назвали певні ознаки. А от якої пори року вони стосуються — ви скажете, коли відгадаєте загадку. (Слайд 3)
Прийшла до нас бабуся
У білому кожусі,
Повсюди все причепурила,
Пухнастим снігом землю вкрила...
Вгадайте, діти, хто вона —
Ота бабуся чепурна? (Зима)
На дошці висить зображення зимового пейзажу.
А хто завітає до нас на це свято? (Дід Мороз, Снігуронька) (Слайд 4)
Спочатку вони відвідають звірів у лісі, а потім завітають до нас. Але щось трапилось у лісі. Хто нам пояснить? Звичайно, Мудра Сова. (Слайд 5)
Зачитування листа. Мудрої Сови.
«Любі діти! Зла Чаклунка не хоче, щоб у лісі відбувалося свято Нового року, вона вкрала Снігуроньку. Коли звірі спробували її визволити, то Зла Чаклунка всіх зачарувала. Для того, щоб їх визволити, потрібно здолати важкий шлях, виборюючи труднощі. Допоможіть, будь ласка!»
III. Актуалізація умінь та навичок учнів
(Демонструється темний палац.) (Слайд 6)
1. — Вирушаємо в дорогу! Щоб Зла Чаклунка нам не заважала, необхідно рухатися дуже тихо. Проведемо каліграфічну хвилинку. (Слайд 7)
І варіант — 9, записати числа дев'ятого десятка.
II варіант — 8, записати числа восьмого десятка.
2. Гра «Мовчанка» (сигнальні картки). №495 (Слайд 8)
14:2+16 2*9-4
8*2-16 18:2-6
(Діти розв’язують приклади.)
3. — Зла Чаклунка довідалась, що ми йдемо, і намагається нам завадити. Що це? (Доріжка засипана снігом.)
8:2+3 7*2-10
16:2-1 12:2+3
4. —А ось і перший звір. Щоб дізнатися хто він, відгадаємо загадку.
Літом наїдається,
Зимою відсипається. (Ведмідь) (Слайд 10)
Розкажіть, як ведмідь готується до зими.
— Допоможемо Ведмедеві упоратися із завданням?
ЗАДАЧІ №493, 494 (Слайд 11)
IV. Робота над закріпленням матеріалу
1. — Ведмідь вирушає з нами. Тільки-но рушили в дорогу, аж тут...
І гори встають у нас на путі,
Але ми повинні їх перейти.
— Проведемо змагання «Хто швидше перейде гору?» (На виступах гори написані приклади, діти по черзі розв'язують їх біля дошки.) (Слайд 12)
38 - 24= 14 36+ 13 = 49
40 - 20 = 20 56 — 3 = 53
75 - 30 = 45 47 + 22 = 69
2. — Молодці! На гору ми піднялися. Але Чаклунка підступна. Зворотний бік гори вкритий скелями так, що не можна спуститися. А ось ще один звір сидить на горі і плаче, бо не може зійти. Хто він?
Відгадаємо ребус.
Б ’
(Білка)
(Слайд 13)
Білочок — 16
Зайчиків — ? у 2 рази менше
Лисичок — ? у 2 рази менше
Учні самостійно записують розв'язання задачі у зошитах.
3. Фізкультхвилинка. (Слайд 15)
І направо, і наліво,
Щоб нічого не боліло.
Один і два, три і чотири —
Набираємося сили.
Нахилились, повернулись,
До товариша всміхнулись.
Після відпочинку доречно поїсти.
Гра «Покуштуйте яблуко» (Слайд 16)
(Накреслити прямокутник зі сторонами 5 см і 2 см. Необхідно знайти Р.)
4. Відгадайте загадку.
Я маленький і вухатий,
Попелястий, волохатий,
Як тікаю, я стрибаю,
Дуже куций хвостик маю. (Заєць) (Слайд 17)
— Вже з нами ідуть визволяти Снігуроньку Ведмідь, Білочка, Заєць. Але їм потрібно впоратися із завданням (розв'язати і відгадати слово).
Робота у групах.
18 : 2 + 4 = 13 Ї
10 : 2 – 3 = 2 Ж
14 : 2 + 1 = 8 А
8 : 2 – 4 = 0 К
к |
ж |
а |
ї |
0 |
2 |
8 |
13 |
(Слайд 18)
V. Підсумок уроку
Я називатиму початок речення, а вам потрібно закінчити їх. (Слайд 19)
Домашнє завдання (Слайд 21, 22)
№ 497,498
Додаток 1
Слайд 1
Слайд 2
Слайд 3
Слайд 4
Слайд 5
Слайд 6
Слайд 7
Слайд 8
Слайд 9
Слайд 10
Слайд 11
Слайд 12
Слайд 13
Слайд 14
Слайд 15
Слайд 16
Слайд 17
Слайд 18
Слайд 19
Слайд 20
Слайд 21
Слайд 22
Додаток 2