Інтегрований урок "Енергія"

Про матеріал
Інтегрований урок для учнів 3 класів. Зінтегровано предмети з природознавства, української мови та математики.
Перегляд файлу

Інтегрований урок для 3 класу з природознавства, української мови та математики.

Тема : Україна – це наш дім, буде тепло й світло в нім

Мета: Систематизувати знання з теми «Енергія», формувати вміння визначати правила, пов’язані з енергозбереженням, застосовувати екологічні знання на практиці; удосконалювати навички виразного декламування віршів, уміння здійснювати звуко – буквений аналіз слів, визначати стилі текстів, відновлювати деформований стиль, аналізувати й розв’язувати задачі різних стилів, працювати зі словниками; розвивати зв’язне мовлення, критичне мислення; збагачувати словниковий запас учнів; виховувати дбайливе ставлення до природних ресурсів, розуміння необхідності бережливого й раціонального використання.

Матеріали та обладнання: тлумачні словники, презентація, картки, модель будиночка.

Тип уроку: застосування знань, умінь і навичок.

                 ХІД УРОКУ :

І. Організаційний момент (1 – 2 хв)  (слайд 2)

Педагог демонструє слайд із девізом уроку. Учні за завданням учителя хором його виголошують.

Горішок знань міцний, та ми не звикли відступати.

Девіз навчання в нас такий: я хочу, можу й буду знати!

ІІ. Оголошення теми і завдань уроку ( 3 – 4 хв)

  1. Бесіда:
  • Сьогодні ми будемо виконувати цікаві завдання з різних предметів. Це допоможе всебічно закріпити наші знання з теми «Енергія», яку ми вивчали на уроках природознавства.
  1. Повідомлення теми і завдань уроку:  (слайд 3)
  • Також спробуємо знайти способи розвязання проблеми тепла й енергії, насамперед у наших оселях, не витрачаючи при цьому зайвих коштів. Тому тема уроку звучить саме так: «Україна – це наш дім, буде тепло й світло в нім».
  • Уважно прочитайте питання з різних предметів, які ми розглядатимемо на уроці.

На екрані слайд із завданнями уроку. Учні читають запис.(слайд 4)

Завдання уроку:

  1. Українська мова: звукова будова й лексичне значення слів; робота з текстом.
  2. Математика: задачі економічного змісту
  3. Природознавство: джерела енергії; збереження тепла й електроенергії.

ІІІ. Актуалізація знань учнів ( 9 – 10 хв)

  1. Каліграфічна хвилинка (слайд 5)
  • Прослухайте вірш про букву, написання якої повторимо під час каліграфічної хвилинки.

Буква Е така цікава!

Енергійна і не млява,

Економить все навколо,

Дбає про тепло удома,

З екологією дружить,

Людям вірно вона служить.

  • Назвіть букву, про яку йшлося у вірші. Який звук вона позначає? Охарактеризуйте його.

Учитель демонструє зєднання  букви Е з іншими буквами. Учні називають вид зєднання, прописують у зошитах. (слайд 6)

Ее  ем  ен  ес  ек

Педагог пропонує прочитати слова.

Енергія, економія, екологія.

  1. Звуко – буквений аналіз слів:
  • Чи можна сказати, що у цих словах букв менше, ніж звуків ? Доведіть.

Учні записують слова і складають звукові моделі слів.

  1. Робота з тлумачними словниками:
  • Знайдіть у словниках значення записаних слів.

Учні знаходять слова у словнику, читають і запамятовують його значення.

  1. Гра «Знайди пару»

На дошці – роз’єднані частини визначень. Завдання: встановити відповідність між словами і їхніми значеннями.

Енергія  *    * наука про взаємодію живих організмів з навколишнім середовищем

Економія  *   * здатність будь – якого тіла виконувати роботу

Екологія  *                                    * термін, що означає бережливість

  1. Робота над текстом (групова робота): (слайд 7)
  • На ваших партах в конвертах тексти, в яких замість пропусків необхідно вписати пропущені слова – енергія, екологія або економія.
  • Розташуйте частини тексту в правильній послідовності.
  • Визначте стиль тексту.

А *           Жоден з нас окремо багато не заощадить, але якщо всі ставитимуться до      енергозбереження відповідально, то _______________ буде величезна.

Б *             Заощаджувати  __________  можна різними способами. Наприклад, ми можемо ________  електрику вдома, вимикаючи електроприлади, якими не користуємося.

Також суттєву __________ дає утеплення оселі.

В *         Джерела ____________   поділяють на вичерпні й невичерпні. До першої групи належать корисні копалини,  до другої  - Сонце, вітер, вода, що рухається. До вичерпних джерел ___________ належать нафта, вугілля, газ. У природі їх запаси обмежені й не відновлюються. Крім того, продукти їх згорання є небезпечними для _________. Тому вже сьогодні ми маємо замислитися над тим, що не можна марнувати _________.

Г *            Сучасна техніка стає ефективнішою : новітні прилади виконують такий самий обсяг роботи, як їх попередники, а _________ споживають менше.

Відповідь:      1. В         2. Б        3. Г      4. А

ІV. Робота над темою уроку ( 20 – 22 хв)

  1. Інтерактивна гра «Незакінчене речення» (слайд 8)
  • Найпотужніше джерело енергії на Землі - …  (Сонце)
  • Джерела енергії бувають …   (Відновлювальні й не відновлювальні)
  • Відновлювальні джерела енергії – це …  (Сонце, вітер, рухома вода)
  • Невідновлювальні джерела енергії  - це …  (Природний газ, нафта, камяне вугілля, торф)
  • За допомогою енергії Сонця можуть працювати… (сонячні батареї, сонячні електростанції )
  • За допомогою енергії вітру  можуть працювати … (млини, вітрові установки, вітрильники)
  • За допомогою енергії води, що рухається, можуть працювати …

(гідроелектростанції)

  • Найбільша гідроелектростанція в Україні… (Дніпро – ГЕС)
  1. Дидактична гра «Плюси і мінуси» (слайд 9)

Під час гри вчитель пропонує учням розташувати картки, які вони по черзі витягують, у певних колонках і рядках таблиці.

 Зразок карток і таблиці

Доступність, нестабільність, стабільність, шум, значна вартість, низька вартість, значні зайняті площі, швидкість, забруднення навколишнього середовища, проблеми утилізації відходів, простота використання, обмежений доступ, пожежонебезпечність.

Джерело енергії

Переваги

Недоліки

Сонце

 

 

Вода

 

 

Вітер

 

 

Вугілля, газ

 

 

Учні за результатами гри роблять висновки про переваги і недоліки джерел енергії та про необхідність бережливого ставлення до них.

  1. Хвилинка – веселинка (слайд 10)

Вірш на слайді – читає вчитель.

Нині в школі ми дізнались:

Світло треба берегти.

Довго з братом міркували,

Як зробить це можем ми.

Скрізь повимикали світло –

Якось вже не пропадем.

І дарма, що буде темно –

Головне, що бережем !

Швидко стали нудьгувати,

Чим себе зайнять, шукати.

Дуже вже не люблять діти

Довго в темряві сидіти.

Тож ввімкнули телевізор,

І комп’ютер, й ноутбук,

І гірлянди на ялинці,

В mp – 3 додали звук…

Ось які ми економні!

І слухняні, й дуже скромні !

Бесіда за змістом вірша

  • Визначте, яке джерело енергії намагалися зберегти герої вірша.
  • Чи вдалося їм це ? Чому ?
  • Які  дії були правильними, а які помилковими ?
  • Що можна робити для економії електроенергії, аби дії справді приносили бажаний результат ?
  1. Фізхвилинка
  • Перевіримо, чи не схожі ви на героїв смішинки.
  • Якщо ви вимикаєте світло, коли виходите з кімнати, підніміть праву руку, якщо ні – ліву.
  • Якщо ви економите світло не лише у себе вдома, а й у школі, в гостях  нахил головою – вперед-назад, якщо ні – вліво-вправо.
  • Якщо вдома у вас часто стирають порох з ламп, що на 35 % збільшує освітленість кімнати, то пострибайте, якщо ні – присядьте.
  • Якщо ви хочете приєднатися до тих, хто зберігає енергію й економить природні ресурси, поплескайте в долоні.
  • Я бачу, що всі ви прагнете стати дбайливими господарями нашої планети.
  1. Робота над задачами економічного змісту (слайд 11)

Учитель демонструє задачі на екрані. Діти читають умову задачі, в групах аналізують і розв’язують її. Одна група презентує розв’язання , інші перевіряють його правильність, доповнюють.

Задача 1.

У 9 класних кімнатах по 6 лампочок, у музичній залі 8 лампочок, 6 у спортивній залі , 12 у їдальні. Скільки всього лампочок потрібно придбати?

Задача 2.

Одна лампочка розжарювання використовує електроенергії 20 квт за місяць. Скільки використовують 6 лампочок у класній кімнаті?Скільки електроенергії можна зекономити, змінивши лампочки на світлодіодні , якщо вони потребують електроенергії у 10 разів менше?

  1. Практична робота – естафета.

- Перед вами макет будинку, господар якого хоче, щоб він був енергозбережувальним. Поміркуйте в групах і підготуйте пропозиції щодо можливих варіантів збереження електроенергії чи тепла в будинку.

V. Підсумок уроку ( 1 – 2 хв)

- Пограємо в гру «Не помились» : потрібно вибрати тільки ті поняття, про які ми говорили на уроці.

- Отже, завдяки вашим зусиллям ми утеплили будинок (учитель одягає на будинок шапку і шарф), зберегли електроенергію, заощадили кошти і подбали про майбутні покоління. Сьогодні ми зрозуміли головне: маємо економити енергію не лише вдома, а й у школі  та в усій Україні, аби запасів горючих копалин вистачило на довше. Якщо ми економно витрачатимемо природні запаси Землі , то станемо дбайливими господарями у своєму будинку, школі, місті. Бо дбайливий господар думає не тільки про себе, а й про своїх дітей, онуків, про майбутнє.

VІ. Домашнє завдання ( 1 – 2 хв)

 

 

docx
Додано
10 листопада 2019
Переглядів
2725
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку