Тема: Термометр. Зміни у природі.
Мета: ознайомити учнів користуватися різними видами термометрів, вимірювати та записувати температуру повітря,закріпити знання з раніше набутих знань про зміни природи восени;розвивати спостережливість, виховувати інтерес до вивчення природи.
учити проводити дослід і спостереження; закріплювати знання та використання терміну «прилад»; учити проводити досліди і спостереження з метою визначення ознак предмета; розвивати спостережливість і увагу; виховувати колективізм.
Формувати групу компетентностей:
-Загальнокультурну компетентність для вдосконалення знань про навколишній світ та його особливості;
-Компетентність спілкування державною мовою для правильного
використання термінологічного апарату, спілкування під час пояснення
навчального матеріалу;
-Здоровʼязбережувальну компетентність шляхом свідомого ставлення до
власного здоров’я та здоров’я інших;
- Компетентність в природничих науках для формування в учнів практичних навичок дослідження;
- Компетентність уміння вчитися впродовж життя шляхом спостереження природних явищ і процесів та їхніх наслідків;
-Інформаційну компетентність для здійснення пошуку інформації в різних
джерелах.
Очікувані результати:
Співвідносить зображення та описи об’єктів явищ живої і неживої природи з відомими учням із довкілля або інших джерел об’єктами та явищами.
Проводить прості спостереження та досліди з термометром.
Фіксувати здобуту інформацію (зображеннями, символами).
Демонструвати іншим результати власної діяльності.
Висловлювати свої враження, вподобання.
Малювати графічними матеріалами (олівцями, фломастерами, крейдою, фарбами тощо)
Вправлятися над інтонацією мовлення, чіткістю дикції, виразністю міміки і жесту.
Обладнання: підручники, зошити, ілюстративний та роздатковий матеріал,
відеоматеріали, кольорові олівці та фломастери,
Тип уроку: урок формування компетентностей.
Хід уроку
Слід урок розпочинати
І до справи приступати.
Будемо уважні всі ми
Здобудемо знання ми!
Опади?Вітер?(зафіксувати все на дереві погоди)
(Всі зміни в природі залежать від висоти сонця на небосхилі.)
Загадка
Хто співає, свище, плаче, а ніхто його не баче? ( вітер).
-На що вливає вітер?(на погоду).
Гра «День і ніч»
-Зараз осіння пора року.
-Осінніх місяців у році - 4.
-Лелеки прилетіли з вирію в Україну,щоб перезимувати.
-Ведмідь і їжак пізньої осені залягають у зимову сплячку.
-Вітер не впливає на погоду.
III. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми і мети уроку
-Дізнатися, про що буде іти мова на нашому уроці ми зможемо, склавши малюнок і розшифрувавши слово з літер які записані зверху:
-На вашу думку, про що ви маєте дізнатися на цьому уроці, які вміння отримати? Сьогодні на уроці дізнаємось про те, за допомогою якого прибору ми можемо визначити температуру, навчимось визначати температуру та повторимо про зміни природи восени. Як ви думаєте, для чого нам потрібні ці знання? (Здобуті знання допоможуть нам визначити холодно чи тепло на вулиці, а значить, як одягатися. Ми зможемо навчитись вимірювати температуру свого тіла).
1. Розповідь вчителя
Раніше люди довгий час визначали температуру за допомогою дотику. Але йшов час і у 1587 році вчений Еалілео Галілей за допомогою скляної трубки і скляної кульки зробив висновок як поводить себе рідина у теплому і холодному вигляді. А пізніше астроном Цельсій почав використовувати прибор з речовиною ртуттю. Так і з’явився термометр.
2. Показ термометрів, їх характеристика.
4.Робота з зошитом с.
V Фізкультхвилика
5. Дослід: вимірювання температури води у склянці. Показ температури на термометрі,який виготовили на технологіях.
VI Робота в парах
Встановіть відповідність між зовнішнім виглядом термометра та його призначенням :
Для вимірювання температури повітря. Для вимірювання температури води.
Для вимірювання температури тіла.
Підбиття підсумків.
-Як змінюється температура повітря з кожною порою року?Що змінилося у природі при зниженні температури повітря?
Гра «Стрілка»
Від малюнка намалювати стрілку до відповідної дії :
спить
відлітають
низько
вдягаються
опадає
+29*С
VII Підсумок уроку
Метод незакінченого речення