Які властивості має вода?

Про матеріал
Тема: Які властивості має вода? Мета: дати учням уявлення про властивості води (прозора, рідка, без кольору, без запаху, набирає форму посудини, текуча), про зміни станів води (твердий, рідкий, газоподібний); розвивати активнее пізнавальне ставлення до природи, дослідницький підхід до пізнання властивостей води; сприяти створенню теоретичної бази для інтелектуального розвитку молодшого школяра; виховувати вміння працювати в групах і в парах, закріплювати бажання збереження природи навколишнього світу.
Перегляд файлу

Тема: Які властивості має вода?

Мета: дати учням уявлення про властивості води (прозора, рідка, без кольору, без запаху, набирає форму посудини, текуча), про зміни станів води (твердий, рідкий, газоподібний); розвивати активнее пізнавальне ставлення до природи, дослідницький підхід до пізнання властивостей води; сприяти створенню теоретичної бази для інтелектуального розвитку молодшого школяра; виховувати вміння працювати в групах і в парах, закріплювати бажання збереження природи навколишнього світу.

Очікувані результати:

Учень / учениця:

  •       описує послідовність дій в експерименті/спостереженні [2 ПРО 1-1.3-1];
  •       добирає найпростіші матеріали та прилади, які можна застосувати [2 ПРО 1-1.3-2]
  •       провадить (самостійно або в групі) прості спостереження / досліди [2 ПРО 1-1.4-1];
  •       описує, що нового дізнався, спостерігаючи та експериментуючи;
  •       використовує інформацію з відомих та запропонованих іншими джерел (книги, фільми тощо) [2 ПРО 1-2.1-1];
  •       запитує, щоб довідатися більше про природу [2 ПРО 1-2.1-2];
  •       визначає, якої інформації не вистачає для дослідження [2 ПРО 1-2.1-3];
  •       вказує на інформацію, яку не розуміє [2 ПРО 1-2.1-4];
  •       висловлює і обґрунтовує свою думку [2 МОВ 1-1.5-1];
  •       дотримується правил співпраці  у групі;
  •       визначає  істотні, спільні та відмінні ознаки об’єктів навколишнього світу [2 МАО 1-4.1-1];
  •       порівнює і впорядковує об’єкти навколишнього світу за однією або декількома ознаками [2 МАО 1-4.1-2];
  •       досліджує сприйняття інформації різними органами чуття [2 ІФО 1-1.1-1];

Обладнання: презентація, відеофрагменти, хмаринки, сонечко, коробочка, LEGO, стаканчики, мішалочки, апельсин, вода, лід, молоко, глобус, контейнери.

Тип уроку: практична робота,сприймання й засвоєння нових знань.

Хід уроку

І. Організація класу до роботи.

1. Психоемоційне налаштування на урок.

(Діти читають напам’ять вірш і посміхаються один одному)

Я всміхаюсь сонечку:

— Здрастуй, золоте! —

Я всміхаюсь квітоньці —

Хай вона цвіте!

Я всміхаюсь дощику:

— Лийся, мов з відра!

Друзям усміхаюся —

Зичу їм добра! 

2. Вправа «Теплі долоньки»

Розташувати долоні перед собою та скласти долоньку до долоньки. Потираючи їх: спочатку повільно, потім все швидше та швидше, поки не почуємо тепло в них. Тоді долоньки розводимо в сторони та плеснути.  Діти  стараються плеснути в долоньки разом з вчителем.

3. Вправа «Мій настрій та очікування»:

(На парті у кожного лежить хмаринка, сонечко, сонечко сховане за хмаринкою)

 

 

 

 

 

 

 

— Знайдіть на парті  малюнки, підніміть той малюнок, який відповідає вашому настрою на початку уроку.

— Чудово! А тепер підніміть той малюнок, який би ви хотіли, щоб був настрій протягом уроку.

4. Вправа «Синоптик» з використанням LEGO

З якими малюнками ми порівняли свій настрій? ( З хмаринкою, сонечком, з погодою)

— Отже, ми зараз проведемо спостереження, визначимо, яка сьогодні погода, день, місяць,  .

— А для цього ми використаємо цеглинки LEGO і побудуємо вежу.

(В дітей на парті шість цеглинок)

— Вам потрібно вибрати цеглинку, яка містить правильну відповіді і поставити перед собою, кожну наступну цеглинку будемо ставити зверху.

(Слайд 2-14)

­

— Якого кольору цеглинка у вас на вершині? (Голубого або синього)

— З чим у вас асоціюється голубий колір?

ІІ.Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та завдань уроку.

Створення проблемної ситуації.

(На столі вчителя лежать коробка, діти не відкриваючи її, мають вгадати, що там. У коробці лід і вода)

— В мене в руках коробка, вона не пуста, щоб дізнатися про що ми будемо говорити на уроці, вам потрібно відгадати, що в ній.

  •   Підказка:  воно може бути твердим, рідким.

(Якщо дітям важко відгадати вчитель може використати анаграму)

— Скористуємося підказкою, щоб перевірити чи правильні у вас були варіанти відповіді.

Снимок.PNG

 

Складіть з букв слово. (Слайд 16)

  •   Правильно, вода.

( Відкриваю коробку і переливаю в прозору посудину. Можливий такий варіант, що лід не розтопиться, тому:

  •   Ой, що це? (Лід)
  •   Невже ми помилилися, ми казали, що в коробці вода, а тут лід?)

— Отже, в коробці вода. ( Слайд 17 – на дошці слово «Вода»)

— В якому стані вода в посудині?

— В яких ще станах може бути вода?

— До якої природи належить вода?

На партах у вас є картка, прочитайте завдання. ( Слайд 18)

— Вам потрібно правильно поєднати склади і прочитати слово.

C:\Users\Anna\Documents\Новая папка\Снимок 2.PNG 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  •   З’єднайте два слова у словосполучення «вода і властивості».( Слайд 19)
  •   Отже, ми визначимо на уроці «Які властивості  має води?»

Надпис на інтерактивній дошці

( Слайд 20)

IІІ. Мотивація навчальної діяльності.

  1.     Асоціативний кущ

—Коли ви чуєте слово вода, що ви уявляєте?

( На дошці написане слово «ВОДА», діти називають асоціації і на дошці вони з’являються) ( Слайд 21)

  1.     Робота в підручнику с. 96

(Слайд 22)

— Подивіться  на сторінку підручника, яка на дошці в електронному вигляді.

— Пригадайте, де вода зустрічається у природі.

  •   Що в мене  у руках? (Вчитель тримає глобус)
  •   А хто знає, що таке глобус?

— Розгляньте глобус, якого кольору найбільше?

— Що позначено на глобусі голубим кольором? (Моря і океани)

  •   Яка вода у морях та в океанах? (Солона)
  •   А в річках та озерах? (Прісна)

IV. Фізкультпауза. Релаксація.

— А давайте послухаємо як же звучить вода.

— Закрийте очі і уважно слухаємо. (Слайд 23)

https://www.youtube.com/watch?v=KUgrBTNbSe4&t=505s

­— Що ви уявляли?

— Які ви ще чули звуки води?

  •   Чи завжди вода співає?
  •   А взимку?

IV. Опрацювання нового матеріалу

1. Проведення дослідів. Робота в парах.

— Ой, а що ж трапилося з нашим льодом?

  •   Поки ми з вами працювали, наш лід кудись пропав.

— Що сталося з льодом?

Чому він розтопився?

— Якщо температура повітря вища 0 С, то лід топиться, тобто вода з твердого стану переходить в рідкий.

— Я вам пропоную провести досліди і визначити, які ж властивості має вода.

— Перед вами контейнери.

(Слайд 24) ( На дошці пише «Властивості води», після кожного досліду появляється слово (властивість води))

Дослід №1

Візьміть апельсин, чи має він запах?

Візьміть склянку з водою, чи є у води запах?

Вода БЕЗ ЗАПАХУ.

Діти разом з вчителем повторюють властивість води

З’ясуємо, чи є у води смак.

Дослід №2

Візьміть апельсин, спробуйте його. Який в апельсина смак? Солодкий, кислий?

А у води є смак?

Вода БЕЗ СМАКУ.

Діти разом з вчителем повторюють властивість води

Дослід № 3

Приготуйте дві склянки, одну – з водою, іншу – з молоком (соком, чаєм).

Який колір молока? А який у води?

НЕ МАЄ КОЛЬОРУ.

Дослід № 4

Візьміть паличку і опустіть у склянку з водою. Чи бачите ви паличку у склянці?

Властивість води ПРОЗОРА.

Діти разом з вчителем повторюють властивість води

Дослід № 5

Візьміть склянку, наліть у пробірки, у колбу.

Яка форма у води?

Вода стала такої форми, як посудина в яку вона налита.

Вода НАБИРАЄ ФОРМУ ПОСУДИНИ.

Діти разом з вчителем повторюють властивість води

Дослід № 6

Вилийте воду у посудину, що сталося з водою!

— Вода ТЕКУЧА

(Слайд 24)

— Отже, які властивості води?

IV.Хвилинка відпочинку «Дощик накрапає»

(Слайд 25)

https://www.youtube.com/watch?v=6NdeZd1VIbQ

VІ.Узагальнення й систематизація отриманих знань.

  1.     Робота з підручником.

( Слайд 26)

— Які стани води зображено?

( Слайд 27)

  •   Як відбувається перехід води з одного стану в інший?
    1.     Кубування

( Вчитель кидає дітям кубик, дитина ловить і відповідає на питання)

Опиши: Які властивості має вода?

Оціни: Чим корисна вода? А чим шкідлива?

Порівняй: На що схожа вода? З чим можна порівняти воду?

Назви асоціацію: Коли ви чуєте слово «вода», що ви уявляєте?

Зроби аналіз: Проаналізуй, яка вода в океанах і в морях? А річках та озерах? Яку воду ми вживаємо? Проаналізуй, якої води найбільше: солоної чи прісної?

Застосуй: Де використовується вода?

3. Перегляд відеофільму.

(Слайд 28)

  Що було б, якби зникла вода? Чим корисна вода для всіх живих організмів

VІІ.Самооцінювання.

Чи справдилися ваші очікування від уроку, підніміть малюнок, який відповідає вашому настрою зараз.

— Що нового  ви дізналися на уроці?

Тож давайте знання, які отримали, візьмемо собі. Встаньте. Зробіть руки ось так (руки перед собою) і швиденько заберемо собі нові знання. Стисніть долоньки.

— Покладіть на голівку долоньку, погладьте себе і скажіть золоті слова:

«Я сьогодні – молодець!».

 

docx
Додано
17 листопада 2019
Переглядів
15060
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку