Інтегрований урок географії, фізики і математики "Транспортні системи України"

Про матеріал
Пропоную розробку інтегрованого уроку. Кожен зацікавлений колега може його модифікувати до потрібної кондиції. Як варіант, можна доручити зробити це учням профільного класу в рамках проектної діяльності
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Транспортні системи України. Автори: Герасименко І. Г.,вчитель географіїАврахов С. М.,вчитель математики і фізики

Номер слайду 2

Номер слайду 3

Номер слайду 4

Номер слайду 5

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Номер слайду 8

Номер слайду 9

Номер слайду 10

Номер слайду 11

Номер слайду 12

Номер слайду 13

Номер слайду 14

Номер слайду 15

Номер слайду 16

Номер слайду 17

Номер слайду 18

В залежності від пропускної здатності, кількості смуг руху, ширини смуг, ширини проїздної частини, ширини земляного полотна, ширини смуги відводу, повздовжнього похилу дороги та радіусу закруглень дороги, автомобільні дороги поділяють на 5 категорій

Номер слайду 19

Номер слайду 20

Номер слайду 21

Номер слайду 22

Залізничний транспорт. Залізнична мережа поділена на 6 залізниць, до яких входять 1 593 станції, 373 локомотивних і вагонних депо, дистанцій колії сигналізації і зв’язку. Загальна довжина залізничної мережі становить 22,3 тис. км. Рухомий склад охоплює: вантажних вагонів - 198 тис., пасажирських вагонів - 10 тис., локомотивів – 5 600, дизель- та електропоїздів – 4 200. Ремонт рухомого складу залізничного транспорту та виробництво спеціалізованого обладнання здійснюється на 38 заводах галузі. Міжнародне залізничне сполучення Україна має з 15 країнами.

Номер слайду 23

Повітряний транспорт. Всі аспекти цивільної авіації охоплює Управління цивільної авіації. В рамках цієї структури співіснують управління аеропортів, повітряного транспорту та Українські авіалінії. Сектор не отримує ніяких державних субсидій. Парк державних авіакомпаній нараховує 1 053 літаки. Загальна довжина авіатрас сягає 250 тис. км(6,2 екватора). Згідно з міжурядовими угодами про повітряне сполучення українські авіакомпанії виконують регулярні рейси до 36 країн світу.

Номер слайду 24

Внутрішній водний транспорт та порти. Річковий транспорт забезпечує шлях від Чорного моря до півдня Білорусі. Річкова навігація охоплює майже всі регіони країни і має перспективи майбутнього зростання. Суднохідний річковий шлях в цілому становить 2,4 тис. км. Україна має велику кількість портів на Чорному морі, найважливішим з яких є Одеса, в якому зосереджено значну частку морської торгівлі України.

Номер слайду 25

Номер слайду 26

Номер слайду 27

Номер слайду 28

Номер слайду 29

Номер слайду 30

Номер слайду 31

Номер слайду 32

Номер слайду 33

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A} Вид транспорту Особливості  Переваги Недоліки Основні види вантажів. Відправлення вантажів і пасажирів (2006р.) Автомобільний. Перевозить приблизно 64% вантажів, за пасажирообігом посідає друге місце. Особливе значення для АПК. Головний у перевезенні на короткі відстані. Розвивається рівномірно по всій території. Під час перевезення вантажів усе більшого значення набуває спеціалізований транспорт (контейнерний, рефрижераторний)Маневреність, доставка пасажирів і вантажів «від дверей до дверей», відносно висока швидкість перевезень, універсальність. Обмежена вантажопідйомність, забруднення атмосфери, висока собівартість перевезень, часткова залежність від погодних умов. Різноманітні: готова продукція машинобудування, хімічної, легкої, лісової промисловостей, с.-г. продукція, будівельні матеріали тощо 154,8 млн т,4,0 млрд пас. Залізничний. Посідає друге місце за вантажо- і пасажирообігом. Найгустіша мережа доріг в індустріальних районах Донбасу і Наддніпрянщини. Пасажирські перевезення внутрішньо- і міждержавні. Загальна протяжність залізниць – 22,6 тис. км. Густота залізниць - 38 км на 1 тис км (у Донбасі – 52) Висока вантажопідйомність, невисока собівартість, універсальність, незалежність від погодних умов. Обмежена маневреність, відносна невисока швидкість вантажних перевезень. Різноманітні: будівельні матеріали, кам’яне вугілля, залізна руда, ліс, продукція, нафта, нафтопродукти, автомобілі та інші промислові вантажі330, 1878 млн т (2002), 448, 8 млн пас. (2006)Водний. Має складне господарство, велику пропускну здатність. Призначений для перевезення пасажирів і вантажів. Здійснюються перевезення різноманітних вантажів. Майже не обмежена вантажопідйомність, надійність, універсальність, низька собівартість перевезень Залежний від погодних умов, низька швидкість, висока забруднюваність навколишнього середовища, обмежена маневреність Різноманітні: нафта і продукти її переробки, зерно, будівельні матеріали, металобрухт, залізна руда, автомобілі, промислове устаткування. Морський – 8785, 7 тис. т, 5417,9 тис. пас. Річковий – 7608,3 тис. т, 2211,9 тис. пас.

Номер слайду 34

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A} Вид транспорту Особливості  Переваги Недоліки Основні види вантажів. Відправлення вантажів і пасажирів (2006р.)Повітряний. Обсяг перевезень вантажів порівняно невеликий. Головна спеціалізація – перевезення пасажирів на далекі відстані (взимку в 3-4 рази менше, ніж улітку). У перевезеннях велика частка пошти. 60 % перевезень – міжнародні рейси. Велика швидкість, можливість доставки вантажів і пасажирів у важкодоступні райони. Обмежена вантажопідйомність, висока собівартість перевезень, залежність від погодних умов. Швидкісні, дорогі й екстрені вантажі90,3 тис. т.,4,4 млн пас.{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Трубопровідний  Посідає третє місце за вантажообігом (2/3 припадає на газ). Забезпечує внутрішньо- і міждержавні перевезення  Низька собівартість, висока вантажопідйомність, надійність, незалежність від погодних умов Низька швидкість, обмежені вантажі, небезпека аварій із серйозними екологічними наслідками Нафта на нафтопродукти, газ, аміак тощо 203,7 млн т

Перегляд файлу

Червонозабійницька СЗШ

 

 

Інтегрований урок

 географії, фізики та математики

 

 

 

 

Тема:

«Транспортні системи України»

 

 

Автори: Герасименко І.Г.,

вчитель географії

Аврахов С.М.,

вчитель математики і фізики
 

 

 

2009 рік

Тема: Транспортні системи України

 

Мета: формувати знання про значення транспорту та його види, сформувати поняття «транспорт», «пасажирообіг», «вантажообіг», «транспортна система»; розвивати кругозір, вміння аналізувати господарські процеси через міжпредметні зв’язки дисциплін точного циклу; виховувати дбайливе ставлення до національних природних ресурсів.

 Обладнання: настінна карта «Україна. Транспорт», атласи, підручники, схема «Транспортна система», роздатковий матеріал, відеопроектор, екран.

 

Тип уроку: інтегрований урок вивчення нового матеріалу.

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

 Учні настроюються на роботу, розміщують на «Березі сподівань» очікування від уроку.

 

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

 Бесіда.

Учитель.

  1.                    Яку роль виконує транспорт в господарстві країни?
  2.                    Назвіть відомі вам види транспорту.
  3.                    Аналізуючи почуті відповіді, вчителі наводять перелік всіх неназваних видів транспорту.

 

ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Учитель. Оскільки на протязі одного уроку неможливо детально охарактеризувати всі види транспорту, головним чином акцентуємо увагу на автомобільному транспорті. 

 

ІV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

 Пояснення вчителя з елементами бесіди

  1.                    Автомобільний транспорт.

Додаток 1. Дороги. (слайди 2-12)

Учитель. Автомобільний транспорт має велике значення для перевезення пасажирів і вантажів на великі відстані. За 2006 р. перевезено 154,8 млн т вантажів. У 2002 р. довжина автомобільних доріг загального користування в Україні складала 169 678 км, з них із твердим покриттям – 164 245 км, швидкісних – 1770 км.

Додаток 2. Територіальний поділ. (слайди 13-15)

Учитель. Діти, опишіть, як ви собі уявляєте, що таке автомобільна дорога?

Після відповідей учнів пропонуються:

     Додаток 3. Складові частини автодоріг (слайди 16-17)      та

Додаток 4. Види автомобільних доріг за категоріями. (слайди 18-21)

 

 

2. Інші види транспорту

  2.1. Учні, що отримали завдання на випередження, інформують про залізничний, повітряний та водний транспорт (Додаток 5). (слайди 22-24)

 

2.2. Учитель. Особливе місце посідає трубопровідний транспорт - штучна споруда, призначена для транспортування газоподібних і рідких речовин, а також твердого палива і інших твердих речовин у вигляді суспензії під впливом різниці тиску в поперечних перетинах труби.

Він тихохідний, «підземний», дуже дешевий, високопродуктивний і безшумний. У трубопроводів дуже вузька спеціалізація – перекачування нафти та продуктів її переробки, газу, води та інших речовин. Це порівняно новий вид транспорту.

 Магістральними трубопроводами транспортовано за 2006 р. 203,7 млн т вантажів. Спостерігається скорочення цих показників щодо газу та нафти відносно 2005 р. (близько 4%).

 

Запитаня до класу. Діти, назвіть, які вам відомі різновиди трубопроводів? (Лунають варіанти відповідей)

Залежно від матеріалу, що транспортується, трубопроводи поділяють на:

    * Аміакопровід

    * Водопровід

    * Повітрепровід

    * Газопровід

    * Гідротранспорт корисних копалини

    * Каналізація - відведення стоків через систему трубопроводів.

    * Нафтопровід - транспортування нафтопродуктів.

    * Продуктопровід

    * Теплопровід

    * Пневмопошта - система переміщення різних вантажів під дією стислого або, навпаки, розрідженого повітря.

 

2.3. Учитель. Що таке електронний транспорт?

Лінія електропередачі (ЛЕП) — електрична лінія, що виходить за межі електростанції або підстанції і призначена для передачі електричної енергії. По ЛЕП також передають інформацію за допомогою високочастотних сигналів.

Додаток 6.  ЛЕП (слайди 25-27)

Для ВЛ змінного струму прийнята наступна шкала класів напруги: змінна — 0.4, 6, 10, (20), 35, 110, 150, 220, 330, 500, 750 і 1150 кВ ; постійна - 400 кВ.

2.4. Учитель. Діти, вам відомий вислів «Усі шляхи ведуть до Риму»?

А чи погодитесь ви з висловом «Усі шляхи ведуть до порту»?

Україна – морська держава, тому світові тенденції розвитку морських перевезень тісно пов’язані з модернізацією інших видів транспорту.

Чи може хтось із вас пояснити, що таке «ліхтеровоз»?

 

Учитель. Зважаючи на економічну вигідність контейнерних перевезень, продовжуються пошуки нових, ще рентабельніших методів їх організації. Один з них був знайдений в результаті зіставлення вантажних перевезень в уніфікованій тарі по залізниці, по шосе і по морю. Оскільки транспортування по воді дешевше ніж автодорожнім або рейковим транспортом, напрошувався варіант: будувати плавучі контейнери у формі прямокутних барж і проектувати судна, на борту яких ці баржі могли б транспортуватися морем.

 

Додаток 7.  Ліхтеровози. (слайди 28-32)

 

V. ЗАКРІПЛЕННЯ

Робота з роздатковим матеріалом (Додаток 8. Таблиці) (слайди 33-34)

 

VІ.  ПІДСУМКИ УРОКУ

Учні висловлюються з приводу вивченої теми, відповідно до власних досягнень розміщують стікери поблизу «Берегу звершень».

 

VІІ.  ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

§29 (підручник: Заставний Ф.Д. Економічна і соціальна географія України. 9 кл. – К.: Форум, 2001).

 

 

Перегляд файлу

Шановні колеги!

Пропоную до Вашої уваги урок 10-річної «витримки», який ми з моїм колегою і колишнім учнем провели під час його атестаційного періоду. Ви його бачите в тому ж вигляді. Матеріал для презентації і монтаж виконував я, бо у колеги на той час ще не було Інтернету. Викладаю розробку за  згоди мого колеги, бо за змістом уроку він більш географічний, ніж фізичний, але мої коментарі як фахівця під час уроку були не поодинокі. Тема уроку може бути акцентованою не на автомобільному, як у нас, а на іншому виді транспорту, як зручніше предметнику з огляду на місцеві умови, промислову спеціалізацію Вашого району тощо. Використайте розробку як канву, додайте, оновіть, замініть матеріал на власний розсуд. Успіхів!

 

zip
Додано
7 листопада
Переглядів
27
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку