20 вересня о 18:00Вебінар: Numicon (Нумікон): проста математика для всіх

Інтегрований урок-гра " В гості до Снігової королеви" на тему " Вправи та задачі на засвоєння таблиці додавання і віднімання числа 3."

Про матеріал
Конспект уроку допоможе вчителю навчити учнів розв'язувати приклади і задачі,використовуючі такблиці додавання і віднімання числа 3,вдосконалювати навички усної лічби.
Перегляд файлу

Мордовцева Тетяна Володимирівна-вчитель-методист вищої категорії Пісківської ЗОШ І-ІІІ ст. Новопсковського р-ну, Луганської обл.

ІНТЕГРОВАНИЙ УРОК- ГРА З МАТЕМАТИКИ ТА ПРИРОДОЗНАВСТВА «  У ГОСТІ ДО СНІГОВОЇ КОРОЛЕВИ»В 1 КЛАСІ НА ТЕМУ : « ВПРАВИ ТА ЗАДАЧІ НА ЗАСВОЄННЯ ТАБЛИЦІ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ  ЧИСЛА 3»

МЕТА : Вправляти учнів у розв’ язанні прикладів і задач, використовуючи  таблиці додавання і віднімання числа 3; вдосконалювати навички усної лічби; продовжувати роботу над формуванням в учнів уміння креслити, вимірювати відрізки; розвивати логічне мислення;виховувати колективізм, охайність,любов до природи.

                                               ХІД УРОКУ

І. ОРГМОМЕНТ

Проспівав дзвінок- починається урок-

З Божої ласки, зі щирого вітання- « Добрий день!»

Дорогі діти! До нашого класу завітали гості. Давайте їх привітаємо!

  • Кому дозволимо першими сісти?
  • - Дівчаткам.
  • Так, спочатку краса, а потім сила.

-ВЧИТЕЛЬ: Ви розумні?

-УЧНІ:Ми розумні!

ВЧИТЕЛЬ : Ви активні?

УЧНІ: Ми активні!

ВЧИТЕЛЬ:Ви старанні?

УЧНІ: Ми старанні!

ВЧИТЕЛЬ: Ви найкращі?

УЧНІ: Ми найкращі!

  • -Щоб урок був змістовним, цікавим,якими ви бажаєте бути на уроці?
  • Я згодна з вами. Так, приємно вчити того,хто хоче вчитися.

Дзвоник пролунав веселий,дружно всіх він кличе в клас.

Що ж цікаве на уроці пропоную я для вас ?

  • Сьогодні ми з вами проведемо подорож до Снігової королеви, пограємо в різні цікаві ігри.

Сядьте,діти, всі гарненько.

Руки покладіть рівненько.

Голівку вище підніміть, свої плечі розведіть.

Мені, діти, усміхніться і на мене подивіться.

ДЕВІЗ УРОКУ:

Щоб робота в нас кипіла, працювати будемо :

ВСІ: Швидко, дружно, вміло !

ІІ. ПСИХОЛОГІЧНИЙ НАСТРІЙ НА УРОК

  • Подивіться всі в вікно.Що вибачите?Яка зараз пора року?

/Учні читають по таблиці : Настала зима./

  • - А коли ви йшли до школи, який ранок ви зустріли?/зимовий ранок/
  • 2-  Коли ви промовляєте ці слова:»Зимовий ранок»..Яка уявна картина предстає перед вами?/ Вислови учнів/
  • Подивіться на своїх сніговичків, які у вас лежать на партах.Виберіть сніговичка з тим настроєм, який у вас сьогодні на уроці.
  • Приємно, що ви сьогодні всі усміхнені  і будете працювати на уроці з добрим, гарним настроєм.

ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Сьогодні, діти, ми з вами будемо рішати приклади і задачі на додавання і віднімання числа 3. А чи ви добре знаєте табличку на додавання і віднімання числа 3, це перевірять наші гості , з якими ви зустрінетесь під час подорожі.

  • ІУ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ВИВЧЕНОГО МАТУРІАЛУ
  • До Снігової королеви ми будемо їхати потягом. А для цього потрібно всім придбати квитки./ Рішення прикладів/
  • Щоб наш поїзд поїхав, потрібно прокласти залізничну колію.
  • / Читання цифр  0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
  •                              10 9 8 7 6 5 4 3 2 1  0

ЗАГАДКА

Зірка сніжно- біла на рукав мені злетіла.

Поки несла її сюди, стала краплею води./Сніжинка/

  • А хто знає вірш про сніжинки?
  • /Ліза/ Тоненькі сніжинки на мене сідають.

Мене за ялинку напевно вважають.

Не знають сніжинки- смішинки тоненькі,

Що я не ялинка, я просто маленька.

  • До нас в гості прилетіло багато сніжинок.
  • ГРА « СУСІДИ ЧИСЕЛ»
  • Назвіть сусідів чисел, які розташовані на сніжинках.

3                       5                        7                              9                  1

  • Нарешті все готово до подорожі.В дорогу!/Діти імітують рух потяга/
  • Їдемо в потязі і співаємо веселу пісню про веселу пору року- зиму.

ПІСНЯ» ОЙ МЕТЕЛИЦЯ- ЗИМА»

Ой метелиця – зима скриню відчинила.

Рукавички узяла, мов пушинки білі.

Ой ля-ля,ой ля-ля, мов пушинки білі.

 

Зодягнула кожушок, ще й підперезалась.

В білу шапку зі смужок гарно так прибралась.

Ой ля-ля, ой ля-ля. Гарно так прибралась.

 

Ще метелиці гулять і співати дзвінко.

Хай на полечко летять, стеляться сніжинки.

Ой ля-ля, ой ля-ля, стеляться сніжинки.

-3-

- Уявіть, діти, що ми з вами приїхали у зимовий ліс.

- Що буває тільки взимку?/Мороз, сніг/

- Який узимку сніг?/Білий, пухнастий, м який,рипучий, холодний,мокрий./

Взимку в лісі тихо- тихо, лише під ногами рипить сніг.Деякі звірі на всю цю пору поховалися у своїх норах.

ГРА « ТАК» ЧИ « НІ»

  • Кого не можна зустріти в лісі взимку?

/ Лисиця,їжак-ні,вовк. Ведмідь/ні/.

Але не всі взимку сплять. Яких ви знаєте лісових звірів, які не впадають у сплячку?/Заєць,лисиця,вовк,білка/

А зараз ми проведемо гру « ВІДГАДАЙ І ОПИШИ»

  • Впав сніжок на лужок.

Біг звірок повз стіжок.

Білобокий і вухатий.

Як же звіра того звати?/Заєць/

  • Першим нас в Лісовій школі зустрічає зайчик. Що ми можемо сказати про нього?/Білий, вухатий, пухнастий,вусатий, косоокий./
  • Він пропонує на « зібрати сніговичків».

ГРА « ЗБЕРИ СНІГОВИЧКІВ»

 

9                           6                       7                      10

 

 

4+2                               10-3                            6+3                  7+3

 

            3+4                              9+1                          8-2                         4+5

 

 

Віка: Сніговик для сніговички сплів із снігу рукавички.

          Попросила сніговичка: подаруй ще й черевички

 із бурульок крижаних.

Буду ковзати на них.

  • Зайчик просить на сніданок допомготи отримати моркву.
  • Допоможемо зайчику?
  • /Діти рішають приклади /

ВІРШОВАНА ЗАДАЧА

Біля річки на галявці знайшли моркву сірі зайці.

8 морквин- це немало. Одну з їли. Скільки стало?/8-1=7/

  • Є в зайчихи 5 малят,неслухняних зайченят.

На обід їх мати жде. 3 прийшли, а скільки йде?/5-3=2/

  • Другою в Лісовій школі нас зустрічає:ЗАГАДКА
  • -4-
  • В темнім лісі проживає,довгий хвіст пухнастий має.

Їй на місці не сидиться. А зовуть її../лисиця/

  • Яка лисичка?/Руда, пухнаста,прудка, хитра/
  • Лисичка просить пригостити її рибкою./Рішення прикладів /
  • Лисичка бажає дізнатись, чи знаєте ви табличку додавання і віднімання числа 3 і чи вмієте рішати приклади?
  •          4         2                                                        5

1            +3             5                            9              -3             4          

          6            3                                            8       7      6   

  • Послухайте,хто ще вчиться у Лісовій школі.
  • ЗАГАДКА

Пухова руденька шуба

Із сосни стриба на дуба.

Хвіст у неї,я мітла,а сама на зріст мала.

Очі сяють, як намисто,мов дві цяточки вогнисті.

В неї хата гарна, тиха, взимку повненька горіхів.

В ліі любить вона жити,

Відгадайте,хто це, діти?/Білка/

  • Яка білочка?/руденька, прудка/
  • ГЕОМЕТРИЧНИЙ МАТЕРІАЛ
  • З яких геометричних фігур складається геометрична білочка?

ВІРШОВАНА ЗАДАЧКА

Гляньте,білочка одна визирає із дупла.

Ще одна стрибнула з гілки. А за нею ще три білки.

Діти, часу не марнуйте.Скільки білок, порахуйте./1+1+3=5/

  • Білочка пропонує вам провести КАЛІГРАФІЧНУ ХВИЛИНКУ
  • Але перед цим ми проведемо гімнастику для пальчиків.
  • Щось ми пальчики втомили,треба,щоб вже відпочили.

Тож зімкнемо їх усі.Розімкнемо,як годиться,

Й знов писати будем вчиться.

Лікарю наш айболить, в мене пальчик вже болить.

Щоб могла я знов писати, треба пальчик розім яти.

1-5,буду знову я писать.

ПРАВИЛА ПИСЬМА

Зошит свій я розгортаю,навскосець його кладу.

Ручку правильно тримаю, все у мене до ладу.

Сяду прямо, не зігнуся,за роботу я беруся.

КАЛІГРАФІЧНА ХВИЛИНКА ЦИФР 1-10

  • Учні Лісової школи вдячні вам за  допомогу у розв язанні прикладів і задач і звертаються до вас з таким проханням:
  • Не ламайте на дереві гілку,не вбивайте стрибунця і бджілку.

-5-  Не брудніть джерельцю водиці

І не псуте чистої криниці.Не зривайте квітку,бо зів яне.

І трави не топчіть, бо її не стане.

  • А ми підемо далі зимовою стежиною.
  • РОБОТА З ПІДРУЧНИКОМ
  • Скласти і розв язати приклади за малюнком/№4/
  • Інколи взимку з являється лагідне сонечко. Ось і до нас завітало  сонечко. На своїх промінцях воно принесло нам числа.Давайте подумаємо: з яких двох чисел можна утворити число 6?
  •                          4

             2           6            5

                  3               3

                          1

      РІШЕННЯ ЗАДАЧ

ВІРШОВАНА ЗАДАЧА

Горобець і 3 синиці он летять до годівниці.

Скільки птахів,підкажіть,будуть вдячні за обід?/3+1=4/

  • Біля годівниці сиділо 7 синиць. Прилетіло 3 снігури. Скільки тепер пташок біля годівниці?/7+3=10/
  • Було-7         Прилетіло-3                Стало-?
  • Скільки було пташок?/7/
  • Скільки прилетіло?/3/
  • Про що запитується в задачі?/Скільки пташок стало?/
  • Яку дію треба виконати?/Дію додавання/
  • Записуємо розв язаня задачі з коментуваням.
  • /Один учень записує і коментує біля дошки/
  • Пишу 7,пишу +,пишу 3 ,пишу =,рішаю: 7+3=10. Пишу 10
  • ЗВЕРТАННЯ ПТАШОК
  • Дбайте,діти. про нас!

На сніданочок для пташки киньте зерен, киньте кашки.

Ми ж все літо працювали, сади захищали.

Ще й співали вам на втіху- світ навколо звеселяли.

Подивіться, ми підійшли до будиночка, в якому живуть гномики.

-Хочете з ними познайомитись?

- Тоді прочитайте математичні вирази і знайдіть в них помилку

7=7      3    2           4   6              3   3

  • На я кого з гномиків ви хочете бути схожими?
  • Вам подобається усміхнений гномик?
  • Запам ятайте,щоб подобатись іншим,треба до всіх бути привітним. Кожного ня треба робити добрі справи,щоб радіти могли не тільки ви, а й ваші батьки та друзі.
  • 6- Гномики вирішили показати нам дорогу до Снігової королеви, якщо ви виконаєте завдання.Але потрібно зробити фізкультхвилинку.
  • ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
  • Ковчка мати по порядку курчаток виела на зарядку.

А за нею малюки роблять вправи ось такі:

1-2-3-4- кицю грамоти учили.

Не читати, не писати, а за мишками ганяти.

  • Тихесенько котик крадеться.

Мишку,може,він діждеться.

Мишка з нірки вибігає,котик її  доганяє.

Бігав- бігав-не догнав.Спотикнувся і іпав.

  • Гуси- лебеді летіли. На лужку тихенько сіли.

Посиділи. Поклювали, покрутились й тихо встали.

  • Корову хвалили: дає молока! А курка ходила надута така.

За що її хвалять?-питалася зла.

Вона ж і одного яйця не знесла.

ВИМІРЮВАНЯ ВІДРІЗКІВ / Робота в парах/

/Робота з індивідуальними картками/

Зайченятко ,Жабенятко і Мишеня змагались,хто пробіжить більше всіх.

Виміряйте відрізки і дайте відповідь: скільки сантиметрів пробіг кожен гравець? Хто з них пробіг більше за всіх?

БЕСІДА

-В яку пору приходить Дід Мороз у гості до кожної домівки?/Взимку/

- А чи подобається вам дід Мороз?/ Він добрий,приносить подарунки/

- У Снігової королеви гостює і дід мороз. Хочете з ним зустрітися?

ЗАГАДКА

Зелену сукню має, ніколи не знімає.

Один єдиний раз на рік зірками прикрашає./ Ялинка/

Скрипник:

Просить мишка у ялинки:

  • Дай мені свої хвоїнки! Дай гостреньких колючок,буду я мов їжачок.

Як зустріне кіт мене,геть від страху дремене.

  • На Новий рік всі прикрашають ялинки новрічними іграшками.
  • Давайте і ми прикрасимо./Робота в парах за індивдуальними картками/
  • ПОБУДОВА АСОЦІАТИВНОГО КУЩА
  • Яка ж зима?

Казкова               срібна                     чудова

                      ЗИМА

Красива           хмарна    ясна        люта

/Зустріч з дідом Морозом і сніговою королевою/

 

-7-

Дід Мороз приніс нам чарівну скриньку. А в цій скриньці завдання.щоб працювати групами.

  1. ГРА « ХТО ШВИДШЕ»/знайти числа від 1 до 10 по таблицям/
  2. ЦИФРА В СЛОВІ

Елект3ка   ві3на   ак3са   ви3

  1. ГРА « ОПЛЕСКИ
  2. Ведучий плескає в долоні, учні піднімають відповідну картку.

ПІДСУМОК УРОКУ

Ось  і уроку кінець.

Хто працював-той молодець!

Знання міцні здобували.

І скажу вам у кінці,що ви всі- молодці!

ВПРАВА « ЗАСНІЖЕНЕ ДЕРЕВО»

/ Від результату праці залежить колективний успіх./

 

docx
Додано
14 серпня
Переглядів
108
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку