Манявський ліцей
Конспект інтегрованого уроку
інформатики та фізики у 7 класі за темами:
Інформатика: «Адресація. Формули».
Фізика: «Розв’язування задач з теми: «Механічний рух. Швидкість»
Підготувала
вчитель інформатики
Гоцуляк Т. Б.
Грудень 2022
Урок
Тема:
Інформатика: «Адресація. Формули».
Фізика: «Розв’язування задач з теми: «Механічний рух. Швидкість».
Мета:
розвивати ключові компетентності:
сформувати предметні компетентності:
Обладнання: мультимедійна дошка, комп’ютери, підручники, навчальна презентація.
Очікувані результати: учні знають визначення формули, правильно називають адреси клітинок і діапазонів клітинок, за допомогою табличного процесора вміють розв’язувати задачі з фізики.
Тип уроку: інтегрований
Хід уроку
І. Організаційна частина
Створення атмосфери психологічного комфорту.
ІІ. Актуалізація опорних знань і життєвого досвіду
Фронтальне опитування.
ІІІ. Повідомлення теми. Організація спільного з учнями формулювання мети й завдань уроку
Учитель пропонує учням уважно прочитати тему уроку та визначити, що від них очікується, яких знань їм слід набути, що навчитися робити.
Завдання уроку: вивчити поняття адресація, формула та навчитись використовувати їх під час розв’язування задач з фізики; зрозуміти актуальність вивчення даної теми.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Вчитель інформатики
Епіграф сьогоднішнього уроку є слова Аристотеля: "Розум полягає не тільки в знанні, але й в умінні докладати знання на ділі".
Сьогодні на уроці ми ще раз повинні підтвердити ці слова. Але перш ніж ми приступимо до основної теми нашого уроку, повторимо вивчене з інформатики та фізики, згадаємо правила техніки безпеки у кабінеті інформатики. (Відео).
Учням задаються запитання, що стосуються раніше вивченого матеріалу, за кожну правильну відповідь вони отримують бали, які можна потім використати, як додаткові до практичної роботи, найактивніші учні отримають оцінку за урок.
Завдання 1: продовжити речення. Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал.
Завдання 2: вказати адресацію комірок таблиці. Кожна правильна відповідь оцінюється в 0,5 балів.
|
A |
B |
C |
D |
1 |
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
Ключ: 1- А1 2 – С3 3 – В3 4 – С2 5 – D5
Молодці, пригадали. Так як наш урок інтегрований, то вам ще потрібно повторити тему з фізики, щоб пізніше виконати практичну роботу, розв’язавши задачі за допомогою табличного процесора Excel.
Вчитель фізики.
Давайте пограємо у гру «Впіймай помилку», я зачитую твердження, а ви якщо погоджуєтесь піднімаєте смайлик, що посміхається, а якщо ні, то сумний. Правильні відповіді фіксуєте у зошиті. Тоді починаємо.
Завдання 2. Повторення формул, записуючи їх на мультимедійні дошці.
1. Записати формулу швидкості рівномірного прямолінійного руху:
2. Перевести значення швидкості космічного супутника 7,5 км/с в м/с:
7500 м/с.
3. Пліт з туристами пливе річкою. Туристи на плоту перебувають в стані спокою відносно:
води;
5. Для вимірювання швидкості руху використовують прилад:
спідометр.
6. За якою формулою можна обчислити час рівномірного руху?
а)
7. Подайте швидкість руху 54 км/год в метрах на секунду:
15 м/с.
Ви всі молодці і гру пограли і матеріал повторили. А зараз приступимо до вивчення матеріалу з інформатики.
IV. Вивчення нового матеріалу з інформатики.
Вчитель інформатики.
Табличні процесори включають багато зручних і простих можливостей по оформленню та опрацюванні даних: виділення кольором фону і символів, використання різних шрифтів, різнотипні розрахунки. Все це робить дані в електронній таблиці зручними для сприйняття і розуміння користувачем. Також можна розв’язувати задачі з різних предметів. А ми спробуємо розв’язувати задачі з фізики. Для того, щоб правильно розв’язати задачу ви повинні правильно ввести дані та опрацювати їх. Для цього вам будуть потрібні посилання на клітинки та формули.
Кожна клітинка має свою адресу. Наприклад, клітинка, що розташована на перетині рядка 1 та стовпця А, має адресу А1.
У клітинки таблиці можна вводити не лише конкретні значення (числові та текстові дані), а й формули. За допомогою формул виконують обчислення з використанням значень, що розміщуються в інших клітинках таблиці.
Формула — це вираз, що може містити числові дані, адреси клітинок, функції та знаки арифметичних операцій.
Формула може містити адреси клітинок чи їх діапазонів, знаки арифметичних дій тощо.
Запис формули в середовищі табличного процесора завжди починається зі знака «=» для того, щоб можна було відрізняти формули від даних. Наприклад, формула може мати такий вигляд: =(А1 + А2)/5 де А1, А2 — адреси клітинок, 5 — число, + та / — знаки арифметичних операцій.
Формула відображається у рядку формул. А її результат по завершенні введення — у відповідній клітинці, наприклад, A3. Для перевірки правильності написання формули при її уведенні або редагуванні посилання на різні клітинки позначаються різними кольорами, і навколо таких клітинок на екрані відображаються рамки відповідного кольору.
Дуже добре, після повторення вивченого та ознайомлення з новою темою ви можете приступати до виконання практичної роботи, а саме розв’язування задач з фізики використовуючи знання з інформатики.
V. Формування практичних умінь і навичок
Практична робота у табличному процесорі Excel.
Дано: S = 20 км = 20000 м t = 15 хв = 900 с |
Розв’язання: v= v= |
v - ? |
Відповідь: v = 22,2 м/с
2. Яку відстань пролітає літак за 1 хвилину, якщо він летить зі швидкістю 840 км/год? (сердній рівень)
Дано: v= 840 км/год t = 1 хв = 1/60 год |
Розв’язання: v= S=vt
|
S - ? |
Відповідь: S = 14 км
3. За який час гоночний автомобіль, що рухається зі швидкістю 180 км/год проїде 360 км?
Дано: S = 360 км v= 180 км/год |
Розв’язання: v= t= t= = 2 год |
t - ? |
Відповідь: t = 2 год.
4. Виразіть у метрах за секунду швидкості: 1) 7,2 км/год ; 2) 3600 см/хв; 3) 6 м/хв; 4) 36 дм/год. (середній рівень) Розв’язання:
|
Відповідь:
7,2 км/год = 2 м/с;
3600 см/хв = 0,6 м/с;
6 м/хв = 0,1 м/с ;
5. Відстань між двома кілометровими стовпами потяг проїхав за 10 с. Виразіть швидкість потяга в кілометрах за годину. (високий рівень)
Дано: S = 1 км = 1000 м t = 10 с |
Розв’язання: v= v=
|
v=? |
Відповідь: v= 360 км/год
VI. Підбиття підсумків уроку. Рефлексія
Ось і підходить наш урок до кінця. А чи пам’ятаєте ви, чиї слова ми використали на початку уроку? Так, правильно, Аристотеля. Як ви думаєте, чи мав сенс вислів: «Розум полягає не тільки в знанні, але й в умінні докладати знання на ділі». Так, я також разом з вами повністю погоджуюсь з сьогоднішнім епіграфом, оскільки обов’язково не тільки знати, а ще й вміло використати знання на практиці. Ви молодці, дуже плідно попрацювали.
Вам сподобався сьогоднішній урок? Щоб побачити ваші враження, прошу кожного намалювати на дошці ваші емоції.
Рефлексія
VIІ. Домашнє завдання
VIІІ. Оцінювання роботи учнів