Інтегрований урок інформатика+географія

Про матеріал
Учні знають визначення діаграми, правильно обирають її тип, вміють налагоджувати діаграми, використовуючи дані з географії.
Перегляд файлу

Манявський ліцей

 

 

 

 

 

 

Конспект інтегрованого уроку

інформатики та фізики у 7 класі за темами:

Інформатика: «Створення та налагодження діаграм різного типу, вибір типу діаграми»

Географія: «Побудова та аналіз діаграм виробництва електроенергії на електростанціях різних типів в Україні та країнах Європи та світі станом на 2016 рік»

 

 

 

 

 

Підготувала

вчитель інформатики

Гоцуляк Т. Б.

 

 

 

 

 

Грудень 2022

Урок

Тема:

Інформатика: «Створення та налагодження діаграм різного типу, вибір типу діаграми».

Географія: «Побудова та аналіз діаграм виробництва електроенергії на електростанціях різних типів в Україні та країнах Європи та світі станом на 2016 рік».

Мета:

розвивати ключові компетентності:

  • здатність спілкуватися рідною та іноземними мовами (уміння сприймати, розуміти інформацію подану за допомогою електронних таблиць)
  • навчання впродовж життя (уміння розуміти поданий матеріал, правильно використовувати знання  на практиці).
  • уміння вчитися  (навички конструювати власну освітню траєкторію);
  • ініціативність і підприємливість (уміння презентувати власні ідеї та ініціативи різними комунікаційними способами);

сформувати предметні компетентності:

  • сформувати вміння та поняття діаграми, їх типи;
  • пояснити правила створення діаграм різних типів;
  • навчити створювати діаграми, використовуючи знання з географії;
  • розвиток комунікативних умінь під час різних форм роботи;
  • виховувати інтерес до вивчення предметів інформатики та географії.

Обладнання: мультимедійна дошка, комп’ютери, підручники, навчальна презентація.

Очікувані результати: учні знають визначення діаграми, правильно обирають її тип, вміють налагоджувати діаграми, використовуючи дані з географії.

Тип уроку: інтегрований.

Хід уроку

І. Організаційний етап

  • привітання
  • перевірка присутніх
  • перевірка готовності учнів до уроку

Створення атмосфери психологічного комфорту.

ІІ. Актуалізація опорних знань і життєвого досвіду

Вчитель інформатики.

Доброго дня. Сьогоднішній урок буде незвичайний, а чому він буде незвичайний ви дізнаєтесь трішки пізніше.

 Але перед тим, як розпочнемо, хочу запропонувати вам вибрати смайлик, який відповідає вашому настрою на початку уроку. Скажіть, чому саме такий настрій у вас на початку уроку?

З інформатики ми будемо вивчати нову тему, а для того, щоб вивчити щось нове, нам потрібно повторити матеріал з попередніх уроків. Тому я пропоную пройти он-лайн тестування, де ви отримаєте відповідну оцінку. Перейдіть будь ласка за даним посиланням.

Використання математичних, логічних та статистичних функцій табличного процесора. - Минути онлайн тест | Online Test Pad

Молодці, впоралися із завданням. Свої оцінки запишіть у табличку, яка є на вашому столі.

Як ви вважаєте чи можна поєднати вивчення інформатики з іншими предметами? Якими? Чому? (відповіді учнів).

Так, звичайно, вивчення табличного процесора можна поєднати з різними предметами. Ми сьогодні спробуємо зробити це з предметом природничого циклу – географією.

Вчитель географії.

Вітаю учні, давайте пригадаємо, що ми вивчали на попередніх уроках.

Давайте попрацюємо над схемою (дві групи учнів біля заповнюють опорні схеми).

І-ша група.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІ-група.

 

Молодці, впоралися із завданням. Отже, ми повторили вивчений матеріал з інформатики та географії. Тому  запишіть сьогоднішню тему.

ІІІ. Повідомлення теми. Організація спільного з учнями формулювання мети й завдань уроку

Учитель пропонує учням уважно прочитати тему уроку та  визначити, що від них очікується, яких знань їм слід набути, що навчитися робити.

Завдання уроку: навчитися будувати діаграми різних типів, налагоджувати їх, використовуючи дані знання та дані з географії.

IV. Мотивація навчальної діяльності.

Вчитель інформатики.

Кожен з вас не раз чув слово «діаграма», але що ж воно означає?

В різних ситуаціях фахівця можуть цікавити як самі числа,  показані в таблиці, так і тенденції у їх зміні, які показують діаграми. Отже, діаграми призначені для графічного відображення числових даних.

За допомогою діаграм, на яких зображено виробництво електроенергії різними електростанціями у країнах Європи та світу, показують обсяги виробництва та споживання. Аналіз такої інформації дає можливість прийняти правильне рішення  і підвищити конкурентну здатність продукції, яка виробляється, зробити її дешевшою і якіснішою.

В електронну таблицю вмонтовані спеціальні засоби, що носять назву ділової графіки,  які дозволяють зобразити табличні дані у графічному вигляді.

V. Вивчення нового матеріалу

Діаграма – це графічне зображення, у якому співвідношення між числовими даними відображається з використанням геометричних фігур.

Діаграми в Excel 2013 будуються за даними, які подано в електронній таблиці. Діаграми в Excel 2013 динамічні – змінюючи дані в таблиці, діаграми автоматично змінюються.

В Excel 2013 можна побудувати діаграми одного з одинадцяти типів: стовпчаста, лінійчата, секторна, гістограма, графік тощо. Кожний із цих типів має кілька видів. Їх можна переглянути, відкривши списки відповідних кнопок на вкладці Вставлення в групі Діаграми.

 

Як читати діаграму, побудовану на основі даних таблиці?

Щоб діаграму правильно інтерпретувати, вона має містити всі необхідні складові: назву діаграми, підписи на осях, легенду та підписи на осях, легенду та підписи даних. Якщо деякі з цих об’єктів відсутні, діаграму може бути складно аналізувати.

Розглянемо приклад, який ви пізніше використаєте на практиці.

 

 

 

 

 

 

 

Який тип діаграми обрати?

Кожний тип містить кілька видів діаграм – плоскі та об’ємні, звичайні, з накопиченням чи нормовані з накопиченням. Наприклад, стовпчаста діаграма може бути одного з видів, зображених на малюнку.

Перш ніж обрати тип діаграми, слід виділити джерело даних – діапазон клітинок таблиці, що містить дані, на основі яких буде створюватися діаграма. Для побудування діаграми джерело даних має містити числові дані.

У табличному процесорі Microsoft Excel 2013 обрати тип діаграми для виділених даних можна на вкладці Вставлення в групах Діаграми та Міні-діаграми. Деякі додаткові типи діаграм зібрані у список, який можна відкрити за допомогою інструмента Інші діаграми.

Якщо обрати вказівку Усі типи діаграм, то можна переглянути список доступних типів і відповідних видів діаграм, що відображені в правій частині Вставлення діаграми.

Стовпчаста діаграма (вертикальна гістограма) демонструє зміну даних за певний період часу й ілюструє співвідношення окремих значень даних. Категорії розташовуються вздовж горизонталі, а значення – вздовж вертикалі.

Лінійчата діаграма (горизонтальна гістограма) відображає співвідношення окремих компонентів. Категорії розташовані вздовж горизонталі, а значення – вздовж вертикалі.

За допомогою кругової, або секторної, діаграми ілюструють як абсолютну величину кожного елемента ряду даних, так і його внесок у загальну суму.

Для полегшення роботи з маленькими частками в основній діаграмі їх можна об’єднати в єдиний елемент на круговій діаграмі, а потім виділити в окрему діаграму поруч з основною.

На графіку – діаграмі типу Лінія – точки, що відповідають даним, з’єднуються лініями. На діаграмах такого типу відображаються тенденції зміни даних за однакові проміжки часу.

У пелюстковій, або сітчастій, діаграмі кожна категорія має власну вісь координат, що виходить із початку координат. Лініями з’єднуються всі значення з певної серії. За допомогою пелюсткової діаграми можна порівняти загальні значення з кількох наборів даних.

Як змінювати властивості окремих складових діаграми?

Після створення діаграми її можна форматувати та змінювати тип, джерело даних, значення параметрів діаграми або місце розміщення.

У табличному процесорі Microsoft Excel 2013 це можна зробити за допомогою інструментів на вкладках Конструктор та Макет, які з’являються після виділення діаграми в області Знаряддя для діаграм.

Для створення діаграми потрібно:

  1. Виділити діапазон клітинок з даними, на основі яких будуватиметься діаграма.
  2. Відкрити на вкладці Вставлення в групі Діаграми список кнопки потрібного типу діаграм.
  3. Вибрити необхідний вид діаграми.

VІ. Закріплення вивченого матеріалу.

Для закріплення матеріалу пропуную виконати інтерактивну вправу за посиланням Типи діаграм (learningapps.org).

Молодці, гарно попрацювали, можна переходити до практичного завдання.

VIІ. Формування практичних умінь і навичок.

Практична робота «Виробництво електроенергії на електростанціях різних типів у різних країнах світу».

Інструктаж з техніки безпеки (відео).

Ці всі вміння працювати з діаграмою вам потрібно під час вивчення не тільки географії, а й інших предметів, таких як  – історія,  математики, фізика… Сьогодні ми складемо діаграми за географічним матеріалом.

Будемо працювати у парах.

Перша пара буде виконувати завдання «Виробництво електроенергії на електростанціях ТЕС, % (2016 р.)».

Друга пара буде виконувати завдання «Виробництво електроенергії на електростанціях АЕС, % (2016 р.)».

Третя пара буде виконувати завдання «Виробництво електроенергії на електростанціях ГЕС, % (2016 р.)».

Четверта пара буде виконувати завдання «Виробництво електроенергії на електростанціях ВДЕ, % (2016 р.)».

Використовуючи дані із робочого зошита з географії ст. 24, таблиця 7, побудуйте різні типи діаграм.

VIІ. Підбиття підсумків уроку. Рефлексія

  • Які мої досягнення на цьому уроці?
  • Які були труднощі у роботі з теоретичним матеріалом?
  • Чи є задоволення від результатів уроку?
  • Чи досягнуто цілей та вирішено завдання уроку?
  • Який смайлик виберете в кінці уроку?

IX. Домашнє завдання

X. Оцінювання роботи учнів

 

 

 

docx
Додано
9 грудня 2022
Переглядів
529
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку