Конспект інтегрованого уроку з інформатики та мистецтва
Тема уроку: Основи 3D-моделювання
Мета уроку
-
Освітня: ознайомити учнів із базовими принципами 3D-моделювання, навчити створювати прості тривимірні об'єкти в спеціалізованих програмах.
-
Розвивальна: розвивати уяву, просторове мислення та творчі здібності учнів.
-
Виховна: виховувати інтерес до сучасних технологій та мистецтва, сприяти естетичному сприйняттю цифрових творів.
Обладнання
-
Комп'ютери із встановленим програмним забезпеченням для 3D-моделювання Blender.
-
Проектор.
-
Приклади 3D-моделей (цифрові та роздруковані).
Хід уроку
І. Організаційний момент (3 хв)
-
Привітання учнів.
-
Оголошення теми та мети уроку.
-
Мотивація: демонстрація цікавих прикладів 3D-моделей із різних сфер (архітектура, дизайн, ігри, анімація).
ІІ. Актуалізація знань (5 хв)
-
Обговорення з учнями:
-
Що таке 3D-моделювання?
-
Де застосовуються 3D-моделі?
-
Як 3D-моделювання пов’язане з мистецтвом?
-
Чи бачили учні роботи, створені за допомогою 3D-принтера?
-
Як 3D-друк може змінити мистецтво і виробництво?
ІІІ. Вивчення нового матеріалу (20 хв)
-
Теоретична частина (10 хв):
-
Що таке 3D-простір і його основні координати (X, Y, Z).
-
Огляд базових інструментів у програмі для 3D-моделювання: створення простих об’єктів (куб, сфера, циліндр), трансформація (переміщення, обертання, масштабування).
-
Елементи художнього підходу: вибір форми, текстур, кольору.
-
Основні принципи роботи 3D-принтера: шарове нанесення матеріалу.
-
Основні формати файлів для друку (STL, OBJ).
-
Взаємозв’язок моделювання та мистецтва: створення декоративних і функціональних об'єктів.
-
Практична демонстрація (10 хв):
-
Створення ескізу майбутньої моделі.
-
Учитель створює просту 3D-модель вази та абстрактного арт-об'єкт, пояснюючи свої дії.
-
Пояснює, як підготувати файл для 3D-друку (експорт у формат STL, налаштування у слайсері Cura).
IV. Практична робота учнів (20 хв)
-
Завдання: створити просту 3D-модель (наприклад, будиночок, дерево або декоративну фігуру).
-
Під час роботи учитель допомагає учням, відповідає на запитання та дає рекомендації.
V. Презентація робіт (7 хв)
-
Учні демонструють свої 3D-моделі класу.
-
Обговорення найвдаліших рішень: що вдалося, а що можна покращити.
VI. Підсумок уроку (5 хв)
-
Узагальнення: як 3D-моделювання поєднує інформатику та мистецтво.
-
Обговорення, які можливості відкриваються завдяки вмінню працювати з 3D-графікою.
-
Рефлексія: що було найцікавішим і найскладнішим під час уроку.
VII. Домашнє завдання
-
Подивитися відео-урок про створення складнішої 3D-моделі (за посиланням, яке надає вчитель).
-
Намалювати ескіз майбутнього 3D-об’єкта, який учень хотів би змоделювати на наступному уроці.
Очікувані результати уроку
-
Учні розуміють базові принципи 3D-моделювання.
-
Вміють створювати прості 3D-об’єкти в програмному забезпеченні.
-
Відчувають зв’язок між технологіями та мистецтвом.