Інтегрований урок із використанням Clil технології "Різноманітність рослинного світу. Рослини в різні пори року"

Про матеріал
Інтегрований урок англійської мови та природознавства із використанням Clil технології "Різноманітність рослинного світу. Рослини в різні пори року"
Перегляд файлу

Інтегрований урок із використанням Clil технології

Клас: 3

Предмети: природознавство та англійська мова

Учителі: Сивобородько Людмила Михайлівна, Свєтлова Наталія Олексіївна       

Тема.  Різноманітність рослинного світу. Рослини в різні пори року

Мета: формування предметних компетентностей: розширити уявлення учнів про різноманітність рослинного світу та природні явища, які відбуваються в житті рослин у різні пори року; формувати в учнів уміння застосовувати свої знання про рослини на практиці; активізувати вивчений лексичний матеріал з англійської мови та відпрацювати тематичну лексику; вдосконалювати навички читання, говоріння, аудіювання, письма; розвивати творчу активність, уважність; виховувати пізнавальний інтерес до вивчення природознавства та англійської мови, бережливе ставлення до рослин;

            формування ключових компетентностей:

  •    уміння вчитися: розвивати вміння під керівництвом учителів визначати мету роботи й план її виконання, презентувати свої дослідження, оцінювати власну діяльність;
  •    комунікативної: удосконалювати вміння виділяти під час читання й слухання важливі за змістом слова, робити висновок-узагальнення; знаходити в науково-популярних текстах конкретні відомості;
  •    здоров’язбережувальної: сприяти розвитку емоційного інтелекту;
  •    соціальної: удосконалювати навички продуктивної співпраці в команді.

Методи та форми навчання: метод CLIL (ContentandLanguageIntegratedLearning або предметно-мовне інтегроване навчання), робота в групах, індивідуальна робота, виконання творчих вправ, самоперевірка, інтерактивні ігри.

Обладнання: ноутбук, магнітна дошка, ілюстративний матеріал, насіння рослин, макети валіз та жетони (білого, зеленого, червоного, жовтого кольорів), комп’ютерна презентація, картки для фронтальної та групової роботи.

Тип уроку: інтегрований урок систематизації та узагальнення знань.

 

 

 

ХІД УРОКУ

I.  Організаційна частина. Повідомлення теми й мети уроку (Слайд 1)

Учителі.  Good morning children! I am glad to see you. Our lesson will be unusual. We will visit a scientific conference and meet our guests. We will revise about winter, spring, summer and autumn changes in the life of plants and learn parts of a plant.

 Діти, сьогодні у нас незвичайний урок. Пропонуємо вам побувати на науковій конференції, на яку запрошені гості з Англії. Ми розширимо знання  про рослини, їх значення та будову, поговоримо про  рослинний світ нашого краю й повторимо про  зимові, весняні, літні, осінні явища в житті рослин.

Психоемоційне налаштування. Вправа «Долоня друга»

Учитель.  Прикладіть долоню до долоні, подивіться в очі один одному і побажайте успіхів у роботі на уроці, девізом якого є: (Слайд 2) «Не просто слухати, а чути, не просто дивитися, а бачити. Не просто відповідати, а міркувати. Дружно, плідно працювати.» (Діти разом із учителем прочитують девіз уроку)

_DSC5616

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

    Учитель. Перш ніж отримати перепустку на конференцію, виконайте наступні завдання:

1. (Слайд 3) Хвилинка спостережень

     - What season is it now?

     - What month is it now?

     - What is the weather like today?

         (Учні відповідають на запитання і прикріплюють відповідь на магнітну дошку)

  1. Тестування з теми «Рослини». Самоперевірка  (Слайд 4)

(У дітей – аркуші з надрукованими прізвищами й кількістю запитань. За кожну правильну відповідь учні отримують 2 бали. Решту балів вони можуть заробити упродовж уроку)

Учитель. Діти, увага на екран. Зараз перед  вами з’являться тестові завдання. Виберіть правильну відповідь і позначте її буквою. (Слайди 5,6,7,8,9)

Роботу завершено. Подивіться на екран і перевірте свої знання. За кожну правильну відповідь ви отримуєте 2 бали. Самостійно порахуйте і  виставте оцінку. (Слайд 10)

(Учитель перевіряє правильність виконання  роботи та  самооцінку)

 

  1. Гра «Ланцюжок» (Слайд 11)

Учитель. Lets  play the gameLoop”. Ill give you papers with questions and answers. Your task is to find answer to the question.

(Діти стають у коло. За командою вчителя один з учасників читає запитання зі свого аркуша, інші уважно переглядають відповідь на звороті. Учень, у якого виявиться правильний варіант відповіді, зачитує її і стає поряд з товаришем, який озвучував запитання. Гра продовжується, доки не замкнеться ланцюжок).

 

_DSC5605

 

 

ІІІ. Відтворення та коригування опорних знань. (Слайд 12)

Учителі. And now, look here. I have  tokens of different colours. Choose one of them, the colour you like. (Діти підходять до столу і вибирають жетони. Першими жетони обирають гості конференції – лідери очікуваних груп). The children with white tokens sit here, please. The children with green (red, yellow) tokens sit there.

The group with white tokens receive white suitcase. The group with green tokens receive green suitcase. The group with red tokens receive red suitcase. The group with yellow tokens receive yellow suitcase. (Кожна група отримує валізу відповідного кольору)

  • What season is white? (winter)
  • What season is green? (spring)
  • What season is red? (summer)
  • What season is yellow? (autumn)

Діти, у ваших валізах знаходиться необхідний матеріал, за допомогою якого вам потрібно зобразити ті сезонні зміни, які відбуваються в житті рослин у певну пору року. У наборах може бути щось зайве. Згадайте всі явища: цвітіння, розвиток бруньок, утворення та достигання плодів, пожовтіння листя, дозрівання ягід тощо. Розпочнемо роботу. (Слайд 13)

    _DSC5610

 

Роботу завершено. Зараз кожна група презентуватиме свою аплікацію і розповідатиме про життя рослин в різні пори року англійською мовою. Визначте, будь ласка, своїх делегатів.

Lets start with the winter. (Учасники кожної групи виходять до коркової дошки, прикріплюють аркуш і захищають роботу).

                        

Молодці! Ви відмінно виконали ці завдання, тому отримуєте запрошення на конференцію. (Слайд 14)

 

ІV. Узагальнення та систематизація понять

 

  1. Прес-конференція

Ведучий. Good afternoon ladies and gentlemen!!! Welcome to our scientific conference.

На конференції сьогодні присутні:

  • (слайд 15) кандидат біологічних наук інституту природознавства Софія Сулімовська;
  • (слайд 16) лікар-фітотерапевт Вероніка Богатиренко;
  • (слайд 17) заслужений агроном України Денис Бобильов;
  • (слайд 18) еколог-природоохоронець  Поліна Геращенко
  • та я, (слайд 19) науковий кореспондент Тарас Ковальов.

Вправа «Очікування»  (Очікувані результати)

Ведучий. Хотілося б почути, що ви очікуєте від цієї конференції?

      _DSC5625

 

Ведучий. Наші лідери груп працювали з науковою літературою, ресурсами Інтернету, вирощували на своєму підвіконні рослини з насіння.

 

  Презентую вам свою роботу – лепбук «Рослини – живі організми». А як ви вважаєте, чи було б життя без рослин? (Ні, бо рослини дають кисень для дихання, їжу для людей і тварин; із рослин виготовляють різні речі, рослини прикрашають життя та очищують повітря, вдихаючи вуглекислий газ; із рослин виготовляють ліки, киснем, який виділяють рослини під час живлення, дихають інші організми.)

 

Ведучий. Слово надається кандидату біологічних наук Софії Сулімовській.

 

Біолог. Літо щедро встеляє землю смарагдовим килимом із різнотрав’я. Це найсприятливіша пора для квіткових рослин, яких найбільше.  У всіх квіткових рослин є корінь (roots), стебло (stem), листки (leaves), квітки (flowers) та плоди (fruits) з насінням (seeds).

Учениця показує на плакаті, який розміщено на магнітній дошці, органи рослини  і називає їх українською та англійською мовами. Вчитель англійської мови заохочує учнів повторювати слова. Класовод роздає малюнки рослин. Учитель англійської мови пропонує дітям підписати будову рослин англійською мовою, а «науковим працівникам» – прикріпити назви органів рослини (англійською мовою) до плаката. По закінченню роботи проводиться самоперевірка.

_DSC5633

 

Біолог. Серед квіткових рослин є дерева, кущі, трав’янисті рослини (Слайд 20). Вони використовують енергію сонця, поживні речовини ґрунту, повітря і воду, перетворюючи їх у вуглеводи (крохмаль, цукри), білки, жири тощо. А ці органічні продукти споживають тварини й люди.

А які ще групи рослин ви знаєте? (Слайд 21)  Біолог повертається до своєї групи.

 

Ведучий. Дякуємо за корисну інформацію. Слово надається спортивному коментатору Назару Позднякову.

 

Фізкультхвилинка

 

Ведучий. Надаємо слово агроному Денису Бобильову .

 

Агроном. Я розповім вам про розмноження квіткових рослин. Їх плоди з насінням дозрівають найчастіше восени. Серед квіткових рослин найбільше культурних рослин, які спеціально вирощуються людиною. (Демонструє зразки на головній дошці).

_DSC5638

 Щоб рослина добре росла й розвивалася, їй потрібні тепло, світло, вода, повітря, поживні речовини. А зараз я пропоную долучитися до дослідницького практикуму «Як зберігати в домашніх умовах плоди та насіння».

 

Дослідницький практикум

 

Агроном. Насіння й плоди слід зберігати в сухому, але прохолодному місці на протязі. Краще – в мішечках із тканини, паперових пакетах, коробках, банках. (Демонструє). Вони мають знаходитися окремо від речовин зі специфічними запахами – парфумів тощо. (Агроном сідає до своєї групи).

 

Релакс. (Слайд 22) (З-поміж  змішаного насіння калини, цибулі, гороху та гарбузів відібрати вказане)

 

Учитель. And now lets do some exercises. (Слайд 23)Winterchooses kalyna seeds. “Springchooses onion seeds. “Summer” – pea seeds and “Autumn” – pumpkin seeds.  (Діти під музичний супровід відбирають насіння) (Слайд 23)

 

Ведучий. Надаємо слово лікареві-фітотерапевту Вероніці Богатиренко. (Слайд 24)

Відеосюжет  «Червона калина – корисна краса»

 

Лікар. Високий вміст у калині вітаміну С допомагає в профілактиці та лікуванні застуди. У цій ягоді вітаміну більше, ніж у рекордсменах за його вмістом. (Демонструє лимон та апельсин). Причому вітамін С в калині здатний прекрасно зберігатися, в якому б вигляді цю ягоду не зберігали – і в свіжому, і мороженому, і сушеному, і  у калиновому варенні. Отже,  ягоди калини рекомендуються тим, хто хворіє на ангіну, головний біль, гастрит і навіть запалення легень. _DSC5648

 

Ведучий. Дякуємо. Сьогодні ми йдемо назустріч весняній красі. А весна – це свято оновлення й відродження природи.  Причиною цього оновлення є сонечко.

Учитель. Діти, якщо ви й далі гарно попрацюєте, отримаєте символічне сонечко як додатковий бал до отриманої оцінки за перевірну роботу.

Ведучий. До слова запрошується еколог-природоохоронець Поліна Геращенко.

 

Еколог. Рослини, що квітнуть навесні, занесені до Червоної книги України. У нас, на Полтавщині, це підсніжник білосніжний, горицвіт звичайний, рябчик малий, тюльпан дібровний, шафран сітчастий, зозулині черевички. Перебувають під загрозою зникнення проліска сибірська, проліска дволиста, конвалія звичайна, сон широколистий.    _DSC5651

Захист проекту «Первоцвіти Лубенщини»

 Наш проект допоміг краще пізнати ранньоквітучі види рослин саме Лубен. Це, наприклад, усім відома проліска, ряст, анемона, зірочки жовті, пшінка, гадюча цибулька (мускарі), фіалка запашна, шафран сітчастий та інші. Черемша (цибуля ведмежа), яку продають на ринку, виявляється, теж первоцвіт,  до того ж занесений до Червоної книги України. Шафран сітчастий, який росте на Лисій горі, теж червонокнижний вид. Зриваючи ці рослини, ми навіть не задумуємося, як це впливає на природу.

 На території Лубен та на його околицях зростають проліска сибірська (пониклі квіточки) та проліска дволиста. Це два різні види рослин, хоч і близькі родичі. І обидва входять до Переліку рідкісних видів Полтавської області. Що це означає? Що проліски можуть скоро зникнути, якщо ми не зупинимо себе.

Зачекайте, мені надійшло СМС-повідомлення з лісу.

 (Слайд 25: «Ми – перша зелень, окраса лісу, і за це нас усі виривають. Ми навіть боїмося розпускатися першими. Допоможіть нам!  Help us! Проліска дволиста, первоцвіт)

Учитель. Так, первоцвітів стає дедалі менше. Люди щороку виривають їх для букетів. Не можна допустити знищення цих чудових рослин. Що ви можете запропонувати для їх збереження? (Відповіді дітей)

Молодці! Не рвіть даремно квіти, охороняйте тендітні й беззахисні рослини, щоб наступні покоління бачили цю красу й милувалися нею.

Еколог повертається  до своєї групи.

 

Гра «Назви квітку за кольором» (Слайд 26)

Учитель. А тепер пограємо в гру «Назви квітку за кольором». (На столі – фото первоцвітів рідного краю. Дівчинка називає колір англійською мовою, а діти відшукують і прикріплюють зображення рослини відповідного кольору та називають її українською мовою).

 

Blue – пролісок,

pink – ряст, медунка, 

violet – фіалка,

white – конвалія

_DSC5676

 

 

Ведучий. Дякуємо. У кожній рослині є своя краса, і спостерігати її можна лише в певну пору року. Тож бережімо рослини, щоб зберегти життя на Землі. (Ведучий займає своє місце в групі)

 

Учитель.  Дякуємо науковим працівникам. Настав час закінчувати роботу нашої конференції. Свої знання ви зможете застосувати у грі-змаганні «Клуб знавців рослин». (Слайд 27)

  1. Підсумкова вікторина  (Програється на екрані телевізора за допомогою ноутбука)
  2. Оцінювання учнів

Учитель. У вас на партах є «сонечка–смайлики». Порахуйте їх і назвіть кількість англійською мовою.

Група, яка зібрала найбільшу кількість «сонечок», додає 2 бали до отриманої оцінки за тестування, решта груп – по 1 балу. Просимо встати учнів, які змогли досягти на уроці високого рівня. Привітаймо їх. Молодці! Добре попрацювали.

  1. Підсумок уроку. Рефлексія  

Учитель. Наш урок добігає кінця. Чи справдилися ваші побажання? Що запам’яталось найбільше? Що вас вразило або здивувало? Якщо настрій у вас відмінний і ви запам’ятали, чому був присвячений наш урок,  покажіть зелений листочок, добрий – жовтий листочок, не сподобалося й настрій поганий – червоний.

  1. Завдання додому  
  • Завдання для допитливих: скласти кросворд «Рослини».
  • Your hometask for the next lesson is to revise words from this theme.

Учителі. Нехай пролісковою ніжністю усміхається всім весна, трояндовою привабливістю квітне літо, кленовим листям спалахує осінь, а невдачі нехай завжди білим снігом засипле зима. 

 

 

 

docx
Додано
28 січня 2020
Переглядів
827
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку