Інтегрований урок "Карпатські гори. Загальне поняття про дієслово як частину мови" 4 клас.

Про матеріал

Інтегрування різнопредметних знань особливо актуальним є у початковій ланці освіти, бо саме молодші школярі цілісно сприймають об'єкти навколишнього світу. Інтегрований урок з природознавства та української мови спрямований на формування знань, умінь, ставлень , що є сутністю компетентнісного підходу. Буде корисним для вчителів початкових класів.

Перегляд файлу

Інтегрований урок з природознавства та української мови   4 клас

Тема . Природознавство. Карпатські гори.

   Українська мова. Загальне поняття про дієслово як частину мови.

Мета. формувати   компетентності у галузі природничих наук, розвивати допитливість, прагнення  спостерігати та досліджувати,   пізнавати себе і навколишній світ шляхом спостереження та дослідження; уміння вчитися.

Повторити та поглибити знання учнів про дієслово як частину мови, його граматичні ознаки; виробляти вміння розрізняти дієслова серед інших частин мови; розвивати зв’язне мовлення, творчу уяву; збагачувати словниковий запас; виховувати пізнавальну активність.

Продовжувати формувати поняття «гори»; ознайомити учнів із географічним положенням Карпатських гір, формувати уявлення про зміну рослинного і тваринного світу від підніжжя до вершини; розвивати пізнавальні здібності; виховувати любов та бережне ставлення до природи.

Обладнання:  фізична карта України, малюнки і фотографії Карпатських гір, тваринного та рослинного світу Карпат, таблиця з текстом, опорна картка, кросворд, мікрофон.

Тривалість:  два уроки

                                          Зміст уроку 

І. Організація класу.

ІІ. Підсумок фенологічних спостережень.

ІІІ. Оголошення теми та завдань уроку.

ІV. Робота над темою уроку.

V. Узагальнення засвоєних знань, умінь і навичок.

V. Підсумок уроку.

 VІ. Домашнє завдання.


                                        ХІД УРОКУ

І. Організація класу(1хв.)

Доброго дня всім, хто завітав сьогодні до нашої студії «Мельники ТV» . (показ афіші)

З вами я, ведуча програми «Подорожуємо разом» Оксана Федоровська. Залишайтеся з нами, якщо ви допитливі і наполегливі, ерудовані і завзяті, сміливо долаєте труднощі і перешкоди, полюбляєте екстремальні ситуації, адже попереду – багато цікавого.

ІІ. Підсумок фенологічних спостережень.(3хв.)

  Але спочатку, як перед будь-якою подорожжю,  прогноз погоди від нашої ведучої.

Виступ учениці.

- Доброго дня. Це – «Алінина погода» і я, її постійна ведуча …( ім’я дитини, що веде погоду)

Сьогодні – ___   На всій території України ясно.

Температура – ____

Вітер – ____

Опади – ______

IMG_2186.JPG   Лютий – найкоротший місяць року, має лише 28 днів. Хоча лютий і останній місяць зими, це підступний і мінливий місяць. Його називають «сніжень», «лютень», «крутень», «зимобор». Так називали в давнину люди цей місяць за суворий, неласкавий норов. Але все ж лютневі вітри і сніги весною пахнуть. Бо саме на Стрітення -15 лютого, Зима з Весною зустрічаються. За цим днем завбачали погоду: якщо курка води з калюжі нап’ється, то весна засміється.

Якщо багато опадів у лютому – на добрий урожай. Маєте змогу перевірити.

Нехай проблеми і негоди

Не роблять у житті погоди. Хай щастить вам.

Вчитель. Повідомлення запишіть у свої зошити.

ІІІ. Оголошення теми та завдань уроку.(1хв.)

Сьогодні ми разом з нашими кореспондентами здійснимо сходження гірськими стежками Карпат до найвищої точки України.

 

Ви дізнаєтесь про

- географічне розташування гір;

- рослинний і тваринний світ; а поряд з цим

- поглибити свої знання про дієслово як частину мови;

- закріпите вміння розрізняти дієслова серед інших частин мови.

Інформації буде багато, тому налаштуйтеся швидко думати, чітко відповідати, каліграфічно писати, уважно слухати, активно працювати.

ІV. Робота над темою уроку. Географічне положення.(5хв.)

Карпати… Величні і неповторні в красі своїй гори, покриті віковічними лісами, бурхливі ріки, кришталево - прозорі озера, барвистий килим полонин з отарами овець.

Велика гірська система Карпат починається у Словаччині і закінчується у Румунії. Карпатські гори, які знаходяться в Україні, називають Українськими Карпатами. (240км)  По Карпатських гірських хребтах і річках Україна межує з Польщею, Словаччиною, Угорщиною, Румунією.

Карпати відносяться до молодих гір. Це гори середні за висотою, найвищі масиви яких рідко перевищують 2500м. Вони  утворені кількома гірськими хребтами, мають пологі схили.

Карпатські гори – це місце в Україні, де випадає найбільше опадів: дощів – навесні і влітку, снігу – взимку.

З гір тече безліч струмків і річок. Тут беруть початок Дністер, Прут, Черемош. У Карпатах трапляються невеликі, але глибокі з кришталево-чистою водою озера. Особливо славиться озеро Синевір, яке ще називають «морським оком».

Красиві Карпати в усі пори року: Взимку – під великими шапками снігу, весною – квітучою долиною нарцисів, влітку – розмаїттям трав, а восени – багатством фарб.

 2.Робота в зошиті (2хв.)

Каліграфічна хвилинка

Кк Ка кр ск ук ар вк

Найвище дерево в Україні модрина європейська росте  в Карпатах.

Завдання . Знайти і підкреслити дієслово.

3. Мозковий штурм(2хв.)

- Що таке дієслово?

- Що означає?

- На які питання відповідає?

- Яким членом речення виступає?

4.Робота над правилом   (1хв.)

5. Вибірковий диктант(5хв.)

IMG_2187.JPGПослухай, як струмок дзвенить,

Як гомонить ліщина.

З тобою всюди кожну мить

Говорить Україна.

Послухай, як вода шумить –

Дніпро до моря лине, -

З тобою всюди кожну мить

Говорить Україна.

6.Виступ  учня-кореспондента.  Рослинний світ (5хв.)

Зараз – наступне пряме включення. На зв’язку – наш кореспондент……

(Розповідь про рослини Карпат на основі підручника)

7.Розвиток зв’язного мовлення (3хв.)

Усний опис малюнка з використанням дієслів.

8. Робота з підручником.  Письмо  з пам’яті   (За вправою )(6хв.)

- читання вірша, словникова робота;

IMG_2193.JPG- виконання завдань вправи;

- заучування вірша напам’ять;

9.Скласти рекламу (6хв.)

( за схемою-опорою).

 

2 урок

Ведуча

- Після короткої перерви ми знову разом. І з нами наш наступний кореспондент …….

10.Виступ  учня-кореспондента. Тваринний світ Карпат.(5хв.)

11.Творча робота (10 хв.)

Скласти казку за поданим заголовком (на вибір), або за власним задумом.

Чом Чому у Білочки такий пухнастій хвостик?

Чому Ведмідь залягає у сплячку?

Чому Вовк виє на місяць?

Чому Білочка руда?

Чому у Зайчика куций хвостик?

Чому у Зайця довгі вуха?

Чому Дятел увесь час стукає по дереву?

Чому у Дятла на голові червона шапочка?

                      Казки, які склали діти на уроці.

Чому у Зайчика куций хвостик?

Жив собі Зайчик і у нього був довгий хвіст.

Була зима, зайчикові дуже хотілося їсти. Він пішов на річку і опустив свій хвіст в ополонку. А Мороз вирішив пожартувати. Та взяв і заморозив ополонку . Надвечір Зайчик смикає-смикає, ніяк хвоста не витягне. А тоді як потягнув, та витягнув тільки кінець хвоста.

З того часу всі Зайці з куцими хвостиками.

                                                                   Кондратенко Аліна

Чому Білочка руда ?

Була така тварина Білка. Вона була вся біла, тому і отримала таку назву.

Білка дуже полюбляла горіхи. Одного разу вона почула, що у Великій печері є сосна, а на ній – багато горіхів. Пострибала Білка туди, але не вона не знала, що у печері є Дракон, що охороняв чарівне дерево. Цей Дракон стріляв рудим вогнем. І коли тільки Білка торкнулася до сосни, з’явився Дракон, дмухнув рудим вогнем. Від цього Білка стала рудою, але встигла схопити горіх. Коли вона втікала, впустила горіх. На тому місці виросло дерево з горіхами.

З того часу Білка часто ласувала горіхами, хоч і лишилася назавжди рудою.

                                                                            Шевченко Денис

12.Розповідь учителя про охорону природи Карпатських гір.(1хв.)

  Ми прослідкували, що рослинний і тваринний світ Карпат   багатий. Надра Карпат багаті на різноманітні корисні копалини, серед них нафта, газ, сіль. Мінеральні джерела, чудовий клімат, чарівна природа сприяє розвитку численних здравниць та курортів.

    З метою охорони природи цього краю створено заповідники Горгани і Карпатський.

V. Узагальнення засвоєних знань, умінь і навичок.

IMG_2201.JPG1.Кросворд (3хв.)

- Ось ми підійшли до найвищої точки України. Давайте розгадаємо її назву.

1.Птах, який зустрічається лише у Карпатах.

2.Гірські луки в Карпатах.

3. Озеро у Карпатах, яке ще називають «морським оком»

4.Річка, що бере початок у Карпатах.

5Ялину європейську ще називають …

6. Звір, що трапляється у карпатських лісах.

7.Який заповідник створено для збереження природи?

- Отже, найвища точка – Говерла (2061м.). А хто першим дістанеться самої вершини , вирішить змагання.

 Гра-змагання «Хто швидше і більше» (2хв.) 

Біля дошки записати за 1 хвилину найбільше дієслів.

V. Підсумок уроку.  Релаксація

- Що нового ви відкрили для себе?

- На якій сходинці  найбільше сподобалося? Прикріпити прапорець, де ви   найкраще показали свої знання.

- Дякую, що були з нами протягом програми. До зустрічі в наступному ефірі.

До побачення.

 

docx
Додано
31 березня 2018
Переглядів
1574
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку