Інтегрований урок(математика та інформатика) з теми «Звичайні дроби. Графічний редактор»

Про матеріал
Тема: Урок узагальнення та систематизації знань з теми «Звичайні дроби. Графічний редактор», 5 клас.(математика та інформатика) Мета: Узагальнити та систематизувати знання та вміння учнів з теми « Звичайні дроби»; формувати вміння застосовувати набуті знання і навички до розв’язування вправ; розвивати мислення, математичне мовлення, вміння зрозуміло виразити свою думку, робити висновки; формувати знання учнів про призначення програми «Paint» та уміння і навички виконувати малюнки у графічному редакторі; розвивати: творчу уяву, почуття композиції, творчу пізнавальну активність, координацію і точність рухів, логічне мислення. Показати учням важливість знань інформатики для вивчення математики.
Перегляд файлу

Автор уроку: Таран Інна Миколаївна

Предмет: математика  та інформатика

Клас: 5

Тема: Урок узагальнення та систематизації знань з теми «Звичайні дроби. Графічний редактор»

Мета: Узагальнити та систематизувати знання та вміння учнів з теми « Звичайні дроби»;  формувати вміння застосовувати набуті знання і навички до розв’язування вправ; розвивати мислення, математичне мовлення, вміння зрозуміло виразити свою думку, робити висновки; формувати знання учнів про призначення програми «Paint» та уміння і навички виконувати малюнки у графічному редакторі; розвивати: творчу уяву, почуття композиції, творчу пізнавальну активність, координацію і точність рухів, логічне мислення. Показати учням важливість знань інформатики для вивчення математики.

Тип уроку: узагальнення знань і вмінь.

Обладнання: ПК, презентація, роздатковий матеріал, пам’ятки для учнів

 

Хід уроку.

І. Організаційний момент

Перевірка готовності учнів до уроку математики в комп’ютерному класі. Готовність комп’ютерів.

II. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

Оглядова перевірка домашньої роботи. Відповіді на запитання, які виникли в учнів під час розв’язання домашніх вправ.

 

ІІІ.Формулювання мети і завдань уроку

Діти, сьогодні у нас незвичайний урок математики. На цьому уроці ми поєднаємо математику з інформатикою. Отже, наш  урок – інтегрований.

Інтерактивна вправа «Мікрофон».

Запитання

  1. Що таке звичайний дріб? Що показує його чисельник? Що — знаменник?
  2. Який дріб називається правильним?
  3. Який дріб називається неправильним?
  4. Який дріб дорівнює 1 ?
  5. Який дріб більший за 1?
  6. Який дріб менший від 1?
  7. Поясніть, як порівняти дроби з однаковими знамен­никами.
  8. Поясніть, як записати дріб у вигляді частки.
  9. Що таке мішане число?
  10.    Яким дробом є дробова частина мішаного числа?
  11. Як виділити цілу частину з неправильного дробу?
  12. Як перетворити мішане число у неправильний дріб?
  13. Поясніть, як знайти дріб від числа.
  14. Поясніть, як знайти число за його дробом.

Щоб виконати це завдання нам потрібні  ще й знання з інформатики. Пригадайте,  які інструменти  роботи  із зображенням, у графічному редакторі PAINT, ви знаєте  і для чого вони призначені.

Памятка

Ознайомлення з графічним редактором "paint - презентація з інформатики

Завдання 1.Дидактична гра «Розгадаймо слово». Дано дроби потрібно розташувати:

у порядку зростання. У разі вірного виконання завдання прочитаєте  слово

1

2

3

4

5

6

7

8

9

http://im5-tub-ua.yandex.net/i?id=170677922-47-72&n=21

http://im0-tub-ua.yandex.net/i?id=151093527-05-72&n=21

http://im4-tub-ua.yandex.net/i?id=285450401-65-72&n=21

http://im5-tub-ua.yandex.net/i?id=559010616-16-72&n=21

http://im7-tub-ua.yandex.net/i?id=393706878-68-72&n=21

C:\Documents and Settings\User\Рабочий стол\1.jpg

http://im4-tub-ua.yandex.net/i?id=193308258-56-72&n=21

http://im6-tub-ua.yandex.net/i?id=172468499-49-72&n=21

http://im8-tub-ua.yandex.net/i?id=200348545-39-72&n=21

(чисельник)

у порядку спадання. У разі вірного виконання завдання прочитаєте  слово

1

2

3

4

5

6

7

8

9

http://im6-tub-ua.yandex.net/i?id=194621277-11-72&n=21

http://im0-tub-ua.yandex.net/i?id=212734116-28-72&n=21

http://im2-tub-ua.yandex.net/i?id=558993405-13-72&n=21

http://im4-tub-ua.yandex.net/i?id=182125593-71-72&n=21

http://im0-tub-ua.yandex.net/i?id=457300356-51-72&n=21

http://im7-tub-ua.yandex.net/i?id=182795341-03-72&n=21

http://im0-tub-ua.yandex.net/i?id=292235481-01-72&n=21

http://im8-tub-ua.yandex.net/i?id=258277701-13-72&n=21

http://im2-tub-ua.yandex.net/i?id=267528860-36-72&n=21

(знаменник)

Завдання 2 . Необхідно порівняти надані дроби, застосувавши відповідне правило.

1.             і

2.               і

3.           і

4.           і

5.           і

6.            і

7.           і

8.              і

9.           і 1

10.            і 1

11.          1 і 

12.          і

13.       і

14.          і

15.        і

16.         і

17.          1 і

18.         1 і

19.        1 і

20.         і

21.        і

22.         і

23.          і

24.          і

 

Завдання 3. Записати дріб, яка частина фігури зафарбована?

Дроби ❤️| Математика

Фізкультхвилинка.

ІV .РОБОТА НА КОМП’ЮТЕРІ .

  1.               Розшифруйте дані малюнки

Правила поведінки у комп'ютерному класі і техніка безпеки при роботі з ПК -  online presentation

  1.               Побудувати фігури в графічному редакторі «Paint», як у завданні №3 за допомогою дробів (на кожен дріб по фігурі):

 V.підсумки уроку

Отже, ми з вами розв’язали математичні завдання, а також побудували малюнки за допомогою графічного редактора, який нам відомий з уроків інформатики, крім того повторили та закріпили знання і вміння з теми «Звичайні дроби».

1.Що сподобалось на уроці?

2. Що було найцікавіше?

3. Чи став більш впевненим  у набутих знаннях?

 

VІ. Домашне завдання

Інформатика – придумати малюнки з використанням звичайних дробів у графічному редакторі.

Математика – виконати задачі:

  1.                Зріст Сашка 145 см, а зріст Марійки становить     зросту Сашка.    Який зріст Марійки?                                                                                             
  2.                Купили 6 кг шоколадних цукерок, що становить усіх куплених цу­керок. Скільки цукерок було куплено?                                                   
  3.                Петрик Тяпляпкін — відмінний хокеїст. Нещодавно він брав участь у матчі за честь школи. Гра тривала 2 періоди по ЗО хвилин. Третину матчу Петрик підбирав собі ковзани, клюшку і вдягався у хокейну форму, матчу він сидів на лаві запасних. Решту часу Петрик грав. Скільки шайб він закинув?

VІІ. список використаних джерел

  1. Інформатика :5клас.загально-освіт.закл./ Ривкінд Й.Я., Лисенко Т.І..-К.:Генеза,2018.
  2. Математика.5 клас : підруч.для закладів загальної середньої освіти / А.Г.Мерзляк, В.Б.Полонський, М.С.Якір.-Вид.2-ге,доопрац.відповідно до чинної навч.програми.-Х.:Гімназія,2018.

 

docx
Додано
26 січня 2022
Переглядів
859
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку