Інтегрований урок математики і природознавства 1 клас
Тема: Подорож до Осені. Закріплення знань про склад чисел в межах 8. Доповнення рівностей. Креслення і вимірювання довжин відрізків.
Мета: узагальнити знання учнів про склад чисел в межах 8; вміння доповнювати рівності; закріпити знання учнів про одиницю вимірювання сантиметр та вміння креслити і вимірювати довжини відрізків; знання про форми листочків різних дерев, осінніх квітів; розвивати логічне мислення, зв’язне мовлення учнів; виховувати бережне ставлення до природи та вміння бачити красу осені.
Тип уроку:урок-подорож
Вид уроку: інтегрований
Обладнання: проектор, ілюстрації, картки.
Хід уроку.
І. Організація класу. 1. Привітання
Працюємо старанно, щоб почути у кінці, що у нашому 1- му А класі діти просто молодці.
? 2. Психологічне настроювання. Налаштуємося на роботу.
Очі дивляться -(діти) та все бачать.
Вуха слухають – (діти) та все чують.
Голова – (діти) думає.
Яким буде урок (діти) – цікавим!
Які у мене діти? – (діти) найкращі!
Нехай мої та ваші надії здійсняться.
2. Актуалізація і корекція опорних знань.
- У нас сьогодні незвичайний урок математики. Помандруємо ми з вами до прекрасної пори року Осінь. (вивішую зображення осені)
На уроці ми повинні закріпити склад чисел в межах 8; вміння вимірювати довжину відрізка лінійкою, креслити відрізок; удосконалювати знання про форми листочків різних дерев, розвивати логічне мислення та математичне мовлення; виховувати бережне ставлення до природи та вміння бачити красу осені.
- А що ви для себе очікуємо від уроку?
Слайд
ІІІ. Контроль, корекція й закріплення знань учнів.
Водить осінь хороводи
То із листя, то з дощів.
На прогулянку виходять
Парасолі і плащі.
Восени врожай збирають
На городах і в садках.
Груші, яблука звисають
На тонесеньких гілках.
В лісі білочка руденька
Під пеньком знайшла грибок.
Ухопила — та хутенько
Заховала в теремок.
Показую картки у вигляді хмаринок із завданням. Які числа пропущені?
1 2..4..6 ; 2..4…7; 8..65..321; 7..54..21
ІІІ. Робота над темою уроку.
5 7 6 8
3 3 3 3 (2,4,3,5)
Перевірка виконаної роботи. - Молодці, постарались!
( музичний фон пісні про чорнобривців)
Під дубочком три листочки.
Ще чотири – під кленочком.
Ми зібрали всі листки,
Рахували залюбки.
Ну, а ви порахували?
Скільки всіх листків зібрали? 3+4=7
У плетеній корзинці
Їжачок несе гостинці:
5 грибочків, 2 горішки.
Скільки всіх гостинців
Приніс їжачок в корзинці? 5+2=7
IV.Фізхвилинка.
Дує вітер нам в лице.
Захиталось деревце.
Вітерець все тише-тише.
Деревце все вище – вище.
V. Удосконалення знань і умінь учнів.
1) Поняття рослини. Сл.. 8,9,10
- Осінь нас запросила до парку, в якому ростуть різні рослини. Вона запитує чи знаємо ми на які групи-яруси поділяються рослини? (дерева, кущі, трав’янисті рослини). Яка їх основна відмінність? (дерево має один міцний стовбур, кущі – нижчі, мають багато гілок, трав’янисті рослини мають соковите стебло ). До якої природи належать рослини? Поясніть чому?
2) Поняття відрізок. Слайд 11
- По якій же алеї парку ми мандруємо! Чудово як! Для наступного завдання нам потрібна лінійка. Коли ми її використовуємо? (коли вчимося креслити відрізки). Що таке відрізок? (Це пряма, яка має початок і кінець)
3) Креслення відрізка.
- Ось на парту вам впав дубовий листочок . А чи знаєте ви, що Дуб — велике дерево, до 40 метрів заввишки. Це як 15 -ти по верхівка. Це довговічна рослина – до 200 і більше років. Столітні дуби зустрічаються дуже часто. Листя дуба на зиму не опадають. Всю зиму тримаються на міцних черешках. Бруньки з’являються пізно весною. І тільки вони примушують впасти сухе листя. Існують вічнозелені дуби, поширені у Франції, Іспанії, Італії і на Кавказі.
А ось березовий. Береза – листяне струнке дерево. Може жити до 120 років. Практично все, що здатна дати береза, - кора, бруньки, листя, березовий сік , гриб (чага) у вигляді потворних нарости на стовбурі - знаходить застосування в народній медицині, як лікувальний та зміцнюючий людський організм засіб.
Ви сидите парами. Перший варіант візьміть дубовий листочок, а другий – березовий. За допомогою лінійки виміряйте довжину свого листочка.
- Чому дорівнює довжина дубового листочка, липового? Кожен накресліть в зошиті відрізок такої довжини. (діти креслять відрізок в зошиті) Підпишіть його довжину цифрою. Який відрізок коротший? А який довший?
VI.Фізкультхвилинка. Вправи на увагу. «Дерева, кущі, трави»
VII. Закріплення раніше вивченого матеріалу.
4)- Серед них попався липовий листочок. Він просить порівняти довжини відрізків склавши нерівність. (5 <8, 8> 5) Молодці!
Сл.. 12
5) Робота над логічним завданням. Розгляньте фігури. Що є спільним й відмінним у цих фігурах?
VII. Підсумок уроку. Рефлексія.
Чого ми вчилися на уроці? Що нового дізналися? Що повторили?
За допомогою якого інструмента ми вимірювали і креслили відрізки?
Як треба прикладати лінійку? Як потрібно писати в зошиті?
Що на уроці вам вдавалося легко? А що важче?
Всі учні старалися на уроці, тому всі Молодці!!! Слухання музичного твору Р.Шопена «Осінь»