Інтегрований урок математики і природознавства 1 клас Тема: Подорож до Осені. Закріплення знань про склад чисел в межах 8. Доповнення рівностей. Креслення і вимірюван

Про матеріал
Узагальнити знання учнів про склад чисел в межах 8; вміння доповнювати рівності; закріпити знання учнів про одиницю вимірювання сантиметр та вміння креслити і вимірювати довжини відрізків; знання про форми листочків різних дерев, осінніх квітів; розвивати логічне мислення, зв’язне мовлення учнів; виховувати бережне ставлення до природи та вміння бачити красу осені.
Перегляд файлу

Інтегрований урок математики і природознавства              1 клас

Тема: Подорож до Осені. Закріплення знань про склад чисел в межах 8. Доповнення рівностей. Креслення і вимірювання довжин відрізків.

Мета: узагальнити знання учнів про склад чисел в межах 8; вміння доповнювати рівності; закріпити знання учнів про одиницю вимірювання сантиметр та вміння креслити і вимірювати довжини відрізків; знання про форми листочків різних дерев, осінніх квітів; розвивати логічне мислення, зв’язне мовлення учнів;   виховувати бережне ставлення до природи та вміння бачити красу  осені.

Тип уроку:урок-подорож

Вид уроку: інтегрований

Обладнання: проектор, ілюстрації, картки.

Хід уроку.

І. Організація класу.                                                                                                                                                    1. Привітання  

Працюємо старанно,                                                                                                                                                                    щоб почути у кінці,                                                                                                                                                                      що у нашому 1- му А класі                                                                                                                                                                             діти просто молодці.      

?   2. Психологічне настроювання.                                                                                                                           Налаштуємося на роботу.

Очі дивляться  -(діти) та все бачать.

Вуха слухають  – (діти) та все чують.

Голова  – (діти) думає.

Яким буде урок (діти) – цікавим!

Які у мене діти? – (діти) найкращі!

Нехай мої та ваші надії здійсняться.

2.  Актуалізація і корекція опорних знань.

- У нас сьогодні незвичайний урок математики.  Помандруємо ми  з вами до прекрасної пори року Осінь.  (вивішую зображення осені)

На уроці ми повинні закріпити склад чисел в межах 8; вміння  вимірювати довжину відрізка лінійкою, креслити відрізок; удосконалювати знання про форми листочків різних дерев, розвивати логічне мислення та математичне  мовлення; виховувати бережне ставлення до природи та вміння бачити красу  осені.

- А що  ви для себе очікуємо від уроку?

Слайд  

  • Хочу дізнатися:  
  • Хочу навчитися:   каліграфічно і правильно писати, розвязувати приклади та задачі, робити висновки
  • Хочу повторити:

 

  • Але спочатку поясніть, що для вас значить ОСІНЬ?
  • Осінь – це вже нетеплий, прохолодний вітер
  • (діти йдуть до школи, люди одягаються тепліше, сонце не таке тепле, дні стають коротшими, ночі довшими,  люди збирають врожай в садах і на городах, відліт птахів, зміна кольорів вбрання дерев, часті дощі)

ІІІ. Контроль, корекція й закріплення знань учнів.

 

 


  1.  Осінь на узліссі
    Фарби розбавляла,
    Пензликом легенько
    Листя фарбувала.

 

Водить осінь хороводи
То із листя, то з дощів.
На прогулянку виходять
Парасолі і плащі.

 

Восени врожай збирають
На городах і в садках.
Груші, яблука звисають
На тонесеньких гілках.

В лісі білочка руденька
Під пеньком знайшла грибок.
Ухопила — та хутенько
Заховала в теремок.


  1. Усний рахунок
  1. -  Осінь – це чудова пора року. І так, в подорож !  подорожувати нам допоможе  помічник Осені - Вітер,  запрошує нас покататися та пострибати на хмаринках. 

Показую картки у вигляді хмаринок із завданням.  Які числа пропущені?

         1 2..4..6 ;          2..4…7;         8..65..321;     7..54..21

  1.  -   Крізь хмаринок  виблискує вже  нетепле, але ніжне осіннє сонечко. Воно прислало нам завдання, щоб перевірити чи знаєте ви нумерацію чисел в межах 10.   (на промінцях зачитую завдання, а діти за допомогою індивідуальних карток з цифрами показують відповідь)
  • Покажіть число, яке передує числу 5.
  • Яке число є наступним числу 8?
  • Назвіть «сусідів» числа 6.
  • Яке число стоїть між числами 2 і 4?
  • Яке число на 1 менше, ніж 5?
  • Яке число на 2 більше,ніж 6?
  • Гра « Мікрофон»
  • Спробуйте самостійно скласти запитання для учнів? (2 учні)
  • Я думаю,  що недарма сонечко посміхається, тому що всі діти працювали уважно. Молодці!

 ІІІ. Робота над темою уроку.

  1. Хвилинка каліграфії. Повторення правил посадки під час письма. Розминка для пальців руки
  •  Із хмаринок пішов  осінній дощик. Він трішки змив завдання,  яке приніс вітер з кленовими листочками. (на листочках написаний трикутник складу чисел, діти записують ту цифру, яка пропущена.)

5                   7                    6                   8

 

3                      3                   3                     3                  (2,4,3,5)

  • 1вар.  Запишіть ці цифри в порядку зростання.
  • 2вар. Запишіть  ці цифри у порядку спадання.

Перевірка виконаної роботи. -   Молодці, постарались!

  1. Складання, запис ,читання виразів на додавання.
  • Осінь  - це чудова пора осінніх квітів. Вони завжди посміхаються  променям сонця та осінньому дощу. В кожному парку та біля будівель можна побачити чудові чорнобривці, які є квіткою-символом нашої країни, яка називається …..

(   музичний фон пісні про чорнобривців)

 

  • Численні  форми квітки мають різні відтінки,  від світло—жовтих до насичено жовтогарячих і коричневих. Період цвітіння в Україні — від червня до листопада. Квіти мають специфічний аромат, запилюються комахами. Існує 59 видів чорнобривців, у тому числі в Україні 33 види. Поети, художники, композитори оспівують чорнобривці в своїх піснях, творах, картинах. Ця чудова квітка пропонує нам завдання; скласти , записати , розв’язати і прочитати приклади  віршованих задач.   (Читаю   віршовані задачі , діти записують з коментуванням і читають вирази різними способами).

Під дубочком три листочки.

Ще чотири – під кленочком.

Ми зібрали всі листки,

Рахували залюбки.

Ну, а ви порахували?

Скільки всіх листків зібрали?    3+4=7

    

      У плетеній корзинці

      Їжачок несе гостинці:

      5 грибочків, 2 горішки.

      Скільки всіх гостинців

Приніс  їжачок в корзинці?     5+2=7

 

 

  • Які приклади можна записати використавши ті самі числа? (4+3=7,  2+5=7)
  • Яким  правилом ми можемо це довести? (від переставлянь доданків сумі не змінюється) запишіть знизу під прикладом нові утворені вирази.

 

IV.Фізхвилинка. 

 Дує вітер нам в лице.

Захиталось деревце.

Вітерець все тише-тише.

Деревце все вище – вище.

 

V. Удосконалення знань і умінь учнів.

1)  Поняття рослини.  Сл.. 8,9,10

- Осінь нас запросила до парку, в якому ростуть різні рослини. Вона запитує чи знаємо ми на які групи-яруси  поділяються рослини? (дерева, кущі, трав’янисті рослини). Яка їх основна відмінність? (дерево має один міцний стовбур, кущі – нижчі, мають багато гілок, трав’янисті рослини мають соковите стебло ). До якої природи належать рослини? Поясніть чому?

 

2)  Поняття відрізок.  Слайд  11

- По якій же алеї парку ми мандруємо! Чудово як! Для  наступного завдання нам потрібна лінійка. Коли ми її використовуємо? (коли вчимося креслити відрізки).  Що таке відрізок? (Це пряма, яка має початок і кінець)

 

 

 

 

3)  Креслення відрізка.

-  Ось на парту вам впав дубовий листочок . А чи знаєте ви, що Дуб — велике дерево, до 40 метрів заввишки. Це як 15 -ти по верхівка. Це довговічна рослина – до 200 і більше років. Столітні дуби зустрічаються дуже часто. Листя дуба на зиму не опадають. Всю зиму тримаються на міцних черешках. Бруньки з’являються пізно весною. І тільки вони примушують впасти сухе листя. Існують  вічнозелені  дуби, поширені у Франції, Іспанії, Італії і на Кавказі.

А ось березовий.  Береза – листяне струнке дерево. Може жити до 120 років. Практично все, що здатна дати береза, - кора, бруньки, листя, березовий сік , гриб (чага) у вигляді потворних нарости на стовбурі - знаходить застосування в народній медицині, як лікувальний та зміцнюючий людський організм засіб.

Ви сидите парами. Перший варіант візьміть  дубовий листочок, а другий – березовий. За допомогою лінійки виміряйте довжину свого листочка.

  -  Чому дорівнює довжина дубового листочка, липового?  Кожен накресліть в зошиті відрізок такої довжини. (діти креслять відрізок в зошиті) Підпишіть його довжину цифрою.  Який відрізок коротший? А який довший?

 

 VI.Фізкультхвилинка.  Вправи на увагу. «Дерева, кущі, трави»

VII. Закріплення раніше вивченого матеріалу.

4)-  Серед  них попався   липовий  листочок. Він просить порівняти довжини відрізків склавши нерівність.     (5 <8,  8> 5)  Молодці!

Сл.. 12

5)  Робота над логічним завданням.   Розгляньте фігури. Що є спільним й відмінним у цих фігурах?

 

 

 

 

VII. Підсумок уроку. Рефлексія.

  • Ось підходить до кінця наша подорож до математичної осені.
  • Чи справдились ваші очікування від уроку?

Чого ми вчилися на уроці? Що нового дізналися? Що повторили?

За допомогою якого інструмента ми вимірювали і креслили відрізки?

Як треба прикладати лінійку?  Як потрібно писати в зошиті?

Що на уроці вам вдавалося легко?  А що важче?

Всі учні старалися на уроці, тому всі Молодці!!!  Слухання музичного твору Р.Шопена «Осінь»

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Інтегровані уроки
НУШ
Додано
18 січня 2019
Переглядів
342
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку