1 квітня о 15:00Вебінар: Викладання іноземної мови в умовах дистанційного та онлайн-навчання

Урок-проект в 1 класі Цікаві числа навколо нас .

Про матеріал
Узагальнення знань учнів з теми «Нумерація чисел першого десятка»; повторити прямий та зворотній рахунок, поняття попереднього та наступного числа, з’ясувати значення числа 0 у житті людини; розвивати кмітливість, пам’ять, увагу, уяву;тренувати навички роботи в групі; учити шукати відповіді на цікаві запитання з додаткових книг; виховувати вміння співпрацювати з іншими, вміння обмінюватись думками.
Перегляд файлу

Урок-проект в 1 класі               Цікаві числа навколо нас .

Мета: узагальнення знань учнів з теми «Нумерація чисел першого десятка»; повторити прямий та зворотній рахунок, поняття попереднього та наступного числа, з’ясувати значення числа 0 у житті людини; розвивати кмітливість, пам’ять, увагу, уяву;тренувати навички роботи в групі; учити шукати відповіді на цікаві запитання з додаткових книг;  виховувати вміння співпрацювати з іншими, вміння обмінюватись думками.

Зміст уроку.

 І. Організаційний момент.

В школі пролунав дзвінок,

Розпочався наш урок.

Щоб розумним стати

Багато чого треба знати,

Часу марно не втрачати,

Математику вивчати,

З цифрами завжди дружити,

Рахувати швидко вміти.

ІІ. Визначення мети проекту.

  1. -    Сідайте. У нас незвичний урок- проект математики. Ми вивчили усі цифри, тому влаштуємо невелике математичне свято цифр и чисел першого десятка.
  • Ми з’ясуємо як з’явились числа?
  • Яке число  з’явилося  пізніше всіх чисел?
  • Яке значення має нуль у математиці?
  • Удосконалемо свої знання про властивості натурального ряду чисел.
  • На уроці вам потрібна кмітливість, винахідливість, увага.
  • Що потрібно знати, друзі, щоб відповісти на запитання скільки тобі років, скільки у тебе друзів, скільки лапок у кота, скільки годин? ( Слід знати цифри і вміти рахувати! )

-  Чи умієте ви це робити, зараз перевіримо!

2. Актуалізація знань.

Гра «Заверши речення»

  • Всі числа , які використовують для лічби предметів називають …(натуральними)
  • Натуральні числа записують за допомогою….(10 цифр)
  • Число це…..–(кількість предметів)
  • Цифра це….. (знак, символ кількості предметів)
  • Які властивості натурального ряду ми знаємо?

(найменше натуральне число 1,   найбільшого - не існує, кожне наступне на1 більше від попереднього  )

 

ІІІ. Презентація грипи «Істориків».

- Але спершу трішки послухайте нашу групу  “Істориків»

- Числа зустрічаються  в нашому житті  всюди. Дата народження, адреса, при покупці в магазинах чи на базарі.

Потреба в підрахунках для людей стала з давніх-давен. Древні люди не знали ні рахунку, ні письма. Вони показували числа на пальцях рук і ніг.  Коли не було паперу, люди робили засічки на палицях, кістках, скелях,на деревах,  складали камінчики і мушлі, зав’язували їх вузлики на мотузках. 

Потім навчилися малювати позначки-ієрогліфи. Свої специфічні цифрові позначення формувалися в  Єгипті, Стародавньому Вавілоні, Китаї, Індії,  в  Греції. Вчені ще у пошуках і зараз  « чому саме слово «цифра», «що вона означає».

 Потім з’явилися перші римські цифри – це поєднання паличок, галочок і хрестиків. Подивіться, як записані числа першого десятка римськими цифрами (показ слайду). А більші числа позначали  літерами латинського алфавіту.

I        III       V          X        XXXV   XL      L        LX       C        D         M

1         3       5          10           35         40      50        60     100    500        1000

  • У всьому світі  зараз  використовують арабськими цифрами.
  • Подивіться як записана сьогоднішня дата (на дошці) римськими цифрами,

а ось ця ж дата арабськими цифрами. Вони прийшли до нас із Древньої Індії.  

Про них ми будемо говорити далі.

2. Практична робота 1.

- Спробуйте записати римськими числами сучасні числа.

2- ___, 4-____, 6 -____, 8 -____9- ____

- Зараз у світі прийнята арабська система числення . Вона на Русі з’явилася тільки у 16столітті .

ІV. Продовження. Презентація групи «Дослідники»

  • Спочатку люди виділяли числа об’єктами, одиничним предметом або «багато» . Іноді для назв числа «один» користувались словом, що означало  одиничний предмет – сонце, місяць. Ця назва і досі зберігається у  деяких народів.
  • Предмети , що складалися в парі – очі , вуха, руки, крила, - привели до уявлення про число «два». Наприклад , У племенах Австралії довгий час  користувались  тільки числами «один», «два», а все інше називали словом «багато»
  • З часом розвиток цивілізованих поселень «змушував» людей займатися писемністю і математикою, адже в житті з’являлося все більше і більше інформації, її потрібно було ефективніше освоювати , а не лічити до двох. Тому і з’явились цифри.

 

2. Практична робота 2.  

а) повторення рахунку і нумерації чисел першого десятка;

 

V. Презентація групи «Актори»

Я загадаю вам загадки.  Відгадайте про яку цифру йдеться?

                                      Діти виходять до дошки ,  у кого  ця цифра


                  Раз гачок і два гачок,
                  А між ними – язичок.
                  Цифра нас зачарувала.
                  Ну а ви її впізнали. (трійка)

- Ця цифра рівна
І до стовпчика подібна.
Всі рахунки, всі таблички
Починають з…(одинички)

 

Звірі тісто замісили,
Бубликів спекти хотіли.
Бублики по два зліпились,
Що за цифра утворилась.(вісім)

 

Ось ця цифра жартівлива,
Діток всіх розвеселила.
Як на хвостик повернеться,
В цифру два враз обернеться. (П’ять )

 

Гордовита, ніби зірка.

Праву руку на бочок
І танцює гопачок.
Ви вгадали? Це… (Четвірка).

 


         Цифра ця, як бегемотик,
        Має кругленький животик.
        Ну, а шийка, як дуга,
        Вліво зігнута вона. (Шість )

 

Дуже легко нам усім
Упізнати цифру… В неї лиш одна нога,
І сама, мов кочерга. (Сім).

 


Подивіться – ось вона,
Цифра дуже чепурна.
Шийку “гусачком” згинає,
Хвостик хвилькою здіймає.   (два

 

Шістку вмить переверни
Вниз хвостом і розкажи,
Нову цифру як назвати?
Можеш зразу відгадати? (Дев’ять)

 

- Цифри, стройтесь рівно в ряд. ( Діти шикуються по порядку від  0 до 9).

         Руки вгору підніми,
                 Пальці швидко полічи.
                Зліва п’ять і справа п’ять.
                Скільки разом, як сказать?     (Десять)

- Завершує парад цифр и чисел - число 10. Що ми знаємо про нього?

( Це число складається  з 2 цифр). Яких? (1 и 0, Воно є найменшим двоцифровим числом).  Давайте  повторимо прямий і зворотній рахунок (хором).

  Учитель:

- А тепер завдання. Перед вами цеглинки –лего. Розкладіть їх від 1 до 6, зберігаючи кольорове розміщення. (ж, о, ч, з, г,с)

Відповіддю є ваша цеглинка за певним кольором (діти піднімають певний колір цеглинки)

 - Це ,  попереднє число числа  4 . ( 3- діти показують червону цеглинку)

- Це число, наступне числа  3  ( 4 – діти показують зелену )

- У цього числа сусіди 4і6  ( 5 – діти показують голубу цеглинку )

-  Яке  число на 1 менше 3?  ( 2 – оранжева цеглинка )

- Швидко  їде Федір на велосипеді,

А за  ним ще п’ять хлоп’ят.

Скільки всіх хлоп’ят? (діти показують синю цеглинку)

  • Передайте свою цеглинку сусіду зліва.

    - Молодці! Завдання виконано вірно. Дякую.

- Особливо хочеться сказати про число и цифру  0.

С.Я. Маршак склав про нього казку у віршах. ( Інсценізація вірша)

 

Ось круглий нуль, або нічого. 
Послухай казочку про нього. 
Веселий нуль прошепотів 
Сусідці-одиниці:

 - З тобою поруч я б хотів 
           Постояти, сестрице! - 
Та одиниця каже: - Ні, 
Ти нуль, число нікчемне.

Не стій зі мною, бо мені 
Це завсім неприємно! -

           А нуль на це: - Я знаю сам, 
                   Що в світі значу мало... 
                   Та якби поруч стати нам, 
                   Десятка б з тебе стала!

          Поглянь на себе: ти ж у нас 
                  Мала та худорлява, 
                  Та станеш більша в десять раз, 
                  Коли я стану справа!

Нехай не кажуть, що нулі 
Такі нікчемні та малі:

Із двійки - двадцять робим ми, 
          Із трійки зробим тридцять, 
         З четвірки - сорок, а з семи - 
         Аж сімдесят, дивіться!

 Отож, хоч нуль - ніщо й ніхто, 
         Та два нулі на місті 
         Із одиниці зроблять сто, 
         А з двійки - цілих двісті!

 

  Кругла, наче буква о,

  Цифра нуль, або ніщо.

  Як стоїть він сам-самісінький,

  То й не значить нічогісінько.

3. Практична робота.  «Оживи О»

- На що схожий 0? (діти висловлюють думку)

Діти презентують свої малюнки з цифрою О.

 

VI.Презентація групи «Шукачів»

Найважливішою цифрою є нуль. Це була геніальна ідея – зробити  щось із нічого, дати цьому «щось» ім’я і винайти для нього символ. Винахід нуля приписують  грецьким  астрономам (),  які  як нуль використовували знак «0».  Від латинського nullis (ніякий) походить слово, що позначає одне з найважливіших математичних понять. Воно включає символ, цифру 0, що допомагає рахувати.

Нуль став основою сучасної математики. Хоча ми починаємо рахувати з одиниці, математики і програмісти рахують з нуля.

Якщо ви додасте до будь-якого числа нуль, що одержите?

А якщо віднімете від будь-якого числа нуль, що одержите?

Цифра  нуль, або знак, був прийнятий вавилонянами для позначення першого  розряду чисел. А першій ряд одноцифрових чисел і є перший розряд   числового ряду.

 

  • Хто винайшов знак 0? (астрономи – науковці, які вивчають космічний простір та тіла космічного простору)
  • З якої країни прийшов знак 0? (з Греції)
  • Завершіть речення.

«Ми у житті все лічимо з …. (одиниці)»

«Люди якої професії  починають лічбу з 0?  (математики (вчений , що займається розвитком математики) і програмісти – фахівець, що займається розробкою програм до комп’ютера )»

 

V. Рефлексія . Гра «Будь уважним»

Скільки лапок у котів?

Скільки вушок у зайців?

Скільки в песика хвостів??

Скільки пальців на руці?

Скільки крил є у лисиці?

Скільки жаб літає в небі?

Скільки хвостиків у тебе?

Скільки в класі є кутів?

Скільки груш є на сосні?

Скільки є розумних і старанних діток, що сьогодні на урок прийшли?

2.  Гра «Математичний планшет»

Вчитель роздає дітям картки на яких зображена певна кількість предметів , діти повинні скласти на планшеті за допомогою резінок цифру, яка позначає цю кількість предметів.

Показ результатів.

 

- Наш урок підходить до кінця. Візьміть в руки сигнальні смайлики, покажіть,  кому був цікавий урок математики?

А кому було важко і ще потрібно попрацювати.

Що запам’яталося, сподобалось?

Кому сподобалось створювати і малювати проекти?

Попереду у нас ще багато цікавого у світі математики.

Всім дякую за урок!!! Ми- молодці!!!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
18 січня 2019
Переглядів
1123
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку