Інтегрований урок математики та історії у 5-му класі за темою «Історія стародавнього Києва в задачах та прикладах»
Мета: Показати учням зв'язок історії та математики; закріпити вміння і навики по виконанню дій з натуральними числами, розв'язування рівнянь та прикладів на декілька дій. Виховувати почуття любові до України, поваги до її минулого, гордості на наш народ.
Інтегрований урок математики та історії у 5-му класі за темою «Історія стародавнього Києва в задачах та прикладах»
Мета: Показати учням зв’язок історії та математики; закріпити вміння і навики по виконанню дій з натуральними числами, розв’язування рівнянь та прикладів на декілька дій. Виховувати почуття любові до України, поваги до її минулого, гордості на наш народ.
Хід уроку
І. Організація учнів до роботи.
1) Вчитель історії ділить учнів на групи: роздаються ілюстрації із зображенням різних історичних джерел. Діти групуються, відповідно до виду історичних джерел: речові, писемні, етнічні, візуальні.
2) Психологічний настрій на проходження уроку.
ІІ. Оголошення теми і завдань уроку.(Слайд 1)
Учитель математики:
Сьогодні на уроці ми спробуємо узагальнити отримані знання з теми: «Складання і віднімання натуральних чисел», використовуючи набуті знання про столицю України – Київ на уроках історії. Ми будемо розв’язувати приклади, рівняння та задачі, зв’язуючи отримані результати з історичними подіями.
ІІІ. Актуалізація знань учнів.
IV. Робота над матеріалом уроку.
(13 + Х) : 25 =42
2Х – 64 = 1700
3880:(Х + 13)= 4
( Х – 70 ) :9=102
- Ви знаєте, що Київ – одне з найдревніших міст. Розв’язавши наступні рівняння, ми пригадаємо, у якому столітті було засновано Київ і скільки століть стоїть наша столиця на берегах Дніпра. (слайд 7).
- х + 268 = 273 (5 століття)
Х * 5 = 80 (16 століть)
Фізкультхвилинка
- У місті Києві завдяки старанням одного з князів було багато грамотних людей. Будувалися школи, а в Соборі Святої Софії була відкрита перша бібліотека.
-Вирішивши наступне завдання, ми пригадаємо ім’я цього князя.
Вам потрібно розставити числа у порядку спадання:
1016 Л
1036 О
1051 Я
954 А
154 В
1019 С
1037 Р
(ЯРОСЛАВ)
(193 * 5 + 72) – 1025 + 1228
Гра «Kahoot»
V. Підсумок уроку
- Кожен князь під час свого правління намагалися зробити і Київську Русь, і сам Київ, могутніми, сильними, незалежними і красивими.
Ми з пані Вікторією спробували об’єднати, здавалось б абсолютно несумісні предмети – історію та математику.
Що найбільше запам’яталось?
- Продовжіть речення « Сьогодні на уроці я….»