Інтегрований урок
математики у 5 класі.
Тема: « Звичайні дроби. Графічний редактор
„Paint” » .
Підготувала
вчитель математики
Золота С.Я.
Тема. « Звичайні дроби. Графічний редактор „Paint” .
Мета.
Математика: Узагальнити і систематизувати знання і вміння по темі «Дробові числа. Звичайні дроби». Закріпити навички знаходження дробу від числа і числа за відомою частиною. Поглибити знання учнів про дробові числа. Показати учням практичне значення вивчення теми. Розвивати логічне мислення і розширювати математичний кругозір, вміння працювати в групі. Виховувати акуратність, рішучість, колективізм, здатність до самооцінювання.
Інформатика: Формувати знання учнів про призначення програми „Paint” та уміння і навички виконувати малюнки у графічному редакторі. Розвивати: творчу уяву, почуття композиції, творчу пізнавальну активність, координацію і точність рухів, логічне мислення. Виховувати художній смак у доборі кольорів, культуру праці, інтерес до вивчення інформатики, уважність, уміння працювати в парі з іншим учнем. Показати учням важливість знань інформатики для вивчення математики.
Тип уроку: Узагальнення та систематизація знань.
Вид уроку: Інтегрований урок математики з інформатикою.
Обладнання: ПК, презентація, роздатковий матеріал – завдання для самостійного виконання, пам’ятки для учнів
Хід уроку
І. Організаційна частина. Перевірка готовності учнів до уроку математики в комп’ютерному класі. Готовність комп’ютерів.
1. Вступне слово вчителя.
Учитель математики: Діти, сьогодні у нас незвичайний урок математики. На цьому уроці ми поєднаємо математику з інформатикою. Отже, наш урок – інтегрований.
Учитель інформатики: Нас об’єднує любов до математики, бажання працювати на комп’ютері. Приязно подивимось один одному в очі, побажаємо натхнення в роботі. Сьогодні ми будемо працювати із зображеннями, які ви створили на уроці інформатики у графічному редакторі Paint.
Учитель.
Любі діти!
Рада вас усіх вітати,
Щиро успіхів бажати!
Нехай ніхто не знає втоми!
Працюйте всі завзято й дружно!
ІІ. Перевірка домашнього завдання.
На попередньому уроці домашнім завданням було виконати «Тестові завдання» ст. 222 підручника для 5 класу.
( Пропоную дітям перевірити правильність виконання домашнього завдання, звіривши свої відповіді з відповідями на дошці. За кожне правильне завдання 3 бали. В кінці порахувати суму набраних балів і виставити в «Картку самооцінювання»).
Відповіді до «Тестових завдань»:
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
(Проводжу інтерактивну вправу «Мікрофон». Перший учень задає питання другому, а другий третьому і т.д. Кожна правильна відповідь оцінюється 2 балами. Якщо відповідь неправильна, то відповідає той, хто задає запитання ).
Учитель математики. Запитання
Учитель інформатики. Щоб виконати це завдання нам потрібні ще й знання з інформатики. Пригадайте, які інструменти роботи із зображенням, у графічному редакторі PAINT, ви знаєте і для чого вони призначені.
Виділення довільної області |
|
Виділення |
Ластик |
|
Заливка |
Вибір кольору |
|
Масштаб |
Олівець |
|
Пензель |
Розпилювач |
|
Текст |
Лінія |
|
Крива лінія |
Прямокутник |
|
Многокутник |
Еліпс |
|
Заокруглений многокутник |
Пам’ятка
Суть гри полягає в тому, що учні розв’язують завдання з математики і відгадують слово з інформатики.
Дидактична гра «Розгадаймо слово»
Завдання 1.Дано дроби:
о |
а |
с |
л |
ч |
п |
и |
м |
з |
р |
д |
ю |
в |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Виписати неправильні дроби ; відповіді записати в таблицю у клітинки та відповідні їм букви. Із отриманих букв скласти слово, яке означає інструмент графічного редактора. Розгадавши слово, розкажіть про його призначення.
Завдання 2.
Заповнити пропуски у нерівностях, потім у клітинках праворуч написати відповіді та відповідні до них букви. Із букв скласти слово.
Завдання 3.
Записати дроби у порядку спадання.
|
|
|
|
|
А |
Г |
К |
У |
М |
Учитель математики.
Гра “Хто швидше полетить у ракеті”
У грі беруть участь дві команди. Два учні-експерти стежать за правильністю виконання завдань. Члени команди по черзі порівнюють дроби. Один учасник може порівнювати дроби на одній сходинці. Переможе та команди яка першою «добіжить» до ракети з найменшими втратами (допустить найменше помилок).
Порівняти звичайні дроби.
ІV. Робота на комп’ютері.
А зараз ви покажете свої вміння на комп’ютері, працюючи із графічним редактором PAINT.
Учитель інформатики. (Учні сідають за комп’ютер).
За комп’ютер ми сідаємо
Правила всі пригадаємо.
Щоб безпечно працювати,
Треба їх нам добре знати.
Завдання з техніки безпеки.
Ваші комп’ютери ввімкнено, тому починаємо працювати. На ваших робочих столах знаходиться папка «МАТЕМАТИКА 5 КЛАС» . Відкрийте її.
Висвітлюються картинки на моніторі, потрібно записати дріб.
Учитель математики. Шановні учні! Виконайте завдання і поділіться своїми успіхами з математики.
Учитель інформатики.
Задача
Баба Палажка мала одного півня, 6 курок і 5 качок. Яку частину всіх птахів: 1) становив півень;
2) становили качки;
3) становили всі кури?
Побудувати одну із геометричних фігур, у графічному редакторі «Paint» та зобразити частини. .
V. Перерва на відпочинок. (Учні відгадують загадки)
1. Що обов’язково потрібно математику, мисливцю і барабанщику? (Дріб)
2. Яка цифра не використовується для запису звичайних дробів?
(Нуль)
VІ. Розв’язування задач колективно.
Учитель математики. А зараз попрацюємо біля дошки.
Задачі
VІІ. Підведення підсумків уроку (Оцінювання діяльності учнів на уроці)
VІІІ. Домашнє завдання.
На дошці написано домашнє завдання.
Математика - контрольні запитання с.222; №1006,1009, 1011,
Інформатика – придумати малюнки з використанням звичайних дробів у графічному редакторі.
VІ. Закінчення уроку.
Учитель математики.
Відгадайте загадку:
На базарі їх не купиш,
На дорозі не знайдеш,
Їх не зважиш на терезах,
І ціни не підбереш.
( Знання
1