Інтегрований урок математики у 5 класі. Тема: « Звичайні дроби. Графічний редактор „Paint” » .

Про матеріал
Узагальнити і систематизувати знання і вміння по темі «Звичайні дроби». Формувати знання учнів про призначення програми „Paint” та уміння і навички виконувати малюнки у графічному редакторі.
Перегляд файлу

 

 

Інтегрований урок

математики у 5 класі.

Тема: « Звичайні дроби.  Графічний редактор

„Paint” » .

D:\МОЯ  РОБОТА\моя математика\фони презентацій математика\Шаблони презентацій для маленьких\1sept084.png

                                        Підготувала

                                                вчитель математики

                                               Золота С.Я.

 

 

Тема.   « Звичайні дроби.  Графічний редактор  „Paint”  .

Мета.

Математика: Узагальнити і систематизувати знання і вміння по темі «Дробові числа. Звичайні дроби». Закріпити навички знаходження дробу від числа і числа за відомою частиною. Поглибити знання учнів про дробові числа. Показати учням практичне значення вивчення теми. Розвивати логічне мислення і розширювати математичний кругозір, вміння працювати в групі. Виховувати акуратність, рішучість, колективізм, здатність до самооцінювання.

Інформатика: Формувати знання учнів про призначення програми „Paint” та уміння і навички виконувати малюнки у графічному редакторі. Розвивати: творчу уяву, почуття композиції, творчу пізнавальну активність, координацію і точність рухів, логічне мислення. Виховувати художній смак у доборі кольорів, культуру праці, інтерес до вивчення інформатики, уважність, уміння працювати в парі з іншим учнем. Показати учням важливість знань інформатики для вивчення математики.

Тип уроку: Узагальнення та систематизація знань.

Вид уроку: Інтегрований урок  математики з інформатикою.

Обладнання: ПК, презентація,  роздатковий матеріал – завдання для самостійного виконання, пам’ятки для учнів

Хід уроку

І. Організаційна частина.                                                                                               Перевірка готовності учнів до уроку математики в комп’ютерному класі. Готовність комп’ютерів.

1.  Вступне слово вчителя.

Учитель математики: Діти, сьогодні у нас незвичайний урок математики. На цьому уроці ми поєднаємо математику з інформатикою. Отже, наш  урок – інтегрований.

Учитель інформатики:  Нас об’єднує любов до математики, бажання працювати на комп’ютері. Приязно подивимось один одному в очі, побажаємо натхнення в роботі. Сьогодні ми будемо працювати із зображеннями,  які ви створили на уроці інформатики у графічному редакторі Paint.

Учитель.

                    Любі діти!

Рада вас усіх вітати,

Щиро успіхів бажати!

Нехай ніхто не знає втоми!

Працюйте всі завзято й дружно!

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

 На попередньому уроці домашнім завданням було виконати «Тестові завдання» ст. 222  підручника для 5 класу.

 ( Пропоную дітям перевірити правильність виконання домашнього завдання, звіривши свої відповіді з відповідями на дошці. За кожне правильне завдання 3 бали. В кінці порахувати суму набраних балів і виставити в «Картку самооцінювання»).

Відповіді  до  «Тестових завдань»:

  1. в) ;
  2. г) 3
  3. б) 21;
  4. в) 16;
  5. б) 3360грн.;

ІІІ.  Актуалізація  опорних  знань.

(Проводжу інтерактивну вправу «Мікрофон». Перший учень задає питання другому, а другий третьому і т.д. Кожна правильна відповідь оцінюється 2 балами. Якщо відповідь неправильна, то відповідає той, хто задає запитання ).

Учитель математики. Запитання

  1. Що таке звичайний дріб? Що показує його чисельник? Що — знаменник?
  2. Який дріб називається правильним?
  3. Який дріб називається неправильним?
  4. Який дріб дорівнює 1 ?
  5. Який дріб більший за 1?
  6. Який дріб менший від 1?
  7. Поясніть, як порівняти дроби з однаковими знамен­никами.
  8. Поясніть, як записати дріб у вигляді частки.
  9. Що таке мішане число?
  10.    Яким дробом є дробова частина мішаного числа?
  11. Як виділити цілу частину з неправильного дробу?
  12. Як перетворити мішане число у неправильний дріб?
  13. Поясніть, як знайти дріб від числа.
  14. Поясніть, як знайти число за його дробом.

Учитель інформатики. Щоб виконати це завдання нам потрібні  ще й знання з інформатики. Пригадайте,  які інструменти  роботи  із зображенням, у графічному редакторі PAINT, ви знаєте  і для чого вони призначені.

Виділення довільної області

 

Виділення

Ластик

 

Заливка

Вибір кольору

 

Масштаб

Олівець

 

Пензель

Розпилювач

 

Текст

Лінія

 

Крива  лінія

Прямокутник

 

Многокутник

Еліпс

 

Заокруглений многокутник

Памятка

 

 Суть гри полягає в тому, що учні розв’язують завдання з математики і відгадують слово з інформатики.

Дидактична гра «Розгадаймо слово»

Завдання 1.Дано дроби:

о

а

с

л

ч

п

и

м

з

р

д

ю

в

 

Виписати  неправильні дроби ; відповіді записати в таблицю у клітинки та відповідні їм букви. Із отриманих букв скласти слово, яке означає інструмент графічного редактора. Розгадавши  слово,  розкажіть про його призначення.

  • Розпилювач   призначається   для  створення   плавних   тонових зображень

Завдання 2.

Заповнити пропуски у нерівностях, потім у клітинках праворуч написати відповіді та відповідні до них букви. Із букв скласти слово.

 

  • Олівець призначається для малювання «від руки», після вибору інструмента вказівник миші набирає форму олівця.

 

Завдання 3.

Записати   дроби  у порядку спадання.

А

Г

К

У

М

 

 

 

 

 

  • Гумка  призначається  для  стирання  частини  малюнка.

Учитель математики.

Гра “Хто швидше полетить у ракеті”

У грі беруть участь дві команди. Два учні-експерти стежать за правильністю виконання завдань. Члени команди по черзі порівнюють дроби. Один учасник  може порівнювати  дроби  на одній сходинці. Переможе та команди яка першою «добіжить» до ракети з найменшими втратами (допустить найменше помилок).

Порівняти звичайні дроби.

 

 

    image3            

 

 

ІV. Робота на комп’ютері.

А зараз ви покажете свої вміння на компютері, працюючи із графічним редактором PAINT.

Учитель  інформатики.   (Учні сідають за комп’ютер).

За комп’ютер   ми сідаємо

Правила  всі  пригадаємо.

Щоб безпечно працювати,

Треба їх нам добре знати.

 

  1. Розшифруйте дані малюнки

 Завдання  з техніки безпеки.

  1. Запишіть дріб.

Ваші комп’ютери ввімкнено, тому починаємо працювати. На ваших робочих столах знаходиться папка «МАТЕМАТИКА 5 КЛАС» . Відкрийте її.

Висвітлюються картинки на моніторі, потрібно записати дріб.

  • C:\Users\Наташа\Desktop\УРОК\exercise 1 fraction.jpgМалюнки

 

 

 

 

 

Учитель математики. Шановні учні! Виконайте завдання і поділіться  своїми успіхами  з  математики.

  1. Побудуйте геометричну фігуру у програмі PAINT.

Учитель  інформатики. 

  1. Завдання  «Наші успіхи» потребує знань з відомої нам програми «Paint».    

Задача

Баба Палажка мала одного півня, 6 курок  і 5 качок. Яку частину всіх птахів:                       1) становив півень;  

2) становили качки;

3) становили всі кури?

 Побудувати одну із геометричних фігур, у графічному редакторі «Paint» та зобразити частини.   .

  • Завдання  «Наші успіхи»

 

V.  Перерва на відпочинок. (Учні відгадують загадки)

 

 1. Що обов’язково  потрібно математику, мисливцю і барабанщику?                            (Дріб)

        2. Яка цифра не використовується для запису звичайних дробів?

(Нуль)

VІ.  Розв’язування  задач  колективно.

Учитель математики.  А зараз попрацюємо  біля дошки.

Задачі

  1. Зріст Сашка 145 см, а зріст Марійки становить     зросту Сашка.    Який зріст Марійки?                                                      
                                                 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Купили 6 кг шоколадних цукерок, що становить усіх куплених цу­керок. Скільки цукерок було куплено?

                      C:\Documents and Settings\Sveta\Мои документы\Downloads\images (2).jpg                                       http://img20.olx.ua/images_slandocomua/174775323_1_1000x700_konfety-tsukerki-kupit-konfety-kupit-konfety-kiev-kiev_rev007.jpg

 

  1. Петрик Тяпляпкін — відмінний хокеїст. Нещодавно він брав участь у матчі за честь школи. Гра тривала 2 періоди по ЗО хвилин. Третину матчу Петрик підбирав собі ковзани, клюшку і вдягався у хокейну форму, матчу він сидів на лаві запасних. Решту часу Петрик грав. Скільки шайб він закинув?

F:\учитель года\картинка\иконки\бполп.gif

 

VІІ.  Підведення підсумків уроку   (Оцінювання діяльності учнів на уроці)

VІІІ.  Домашнє завдання.

На дошці написано домашнє завдання.

Математика - контрольні запитання с.222; №1006,1009, 1011,

Інформатика – придумати малюнки з використанням звичайних дробів у графічному редакторі.

VІ.  Закінчення  уроку.

Учитель математики.

   Відгадайте загадку:

   На базарі їх не купиш,

                                                         На дорозі не знайдеш,

                                                         Їх не зважиш  на терезах,

                                                         І ціни не підбереш.

                                                                                     ( Знання

1

 

docx
Додано
25 лютого
Переглядів
205
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку