Урок корекції знань. 5 клас. Тема: « Ділення десяткового дробу на натуральне число»

Про матеріал
Сформувати навички ділення десяткового дробу на число, виховання дисциплінованості, акуратності, взаємодопомоги, розвивати математичну грамотність, навички самоаналізу, увагу, пам`ять, цікавість до математики.
Перегляд файлу

Урок корекції знань. 5 клас. Тема: « Ділення десяткового дробу на натуральне число»

Мета уроку:

Навчальна: сформувати навички ділення десяткового дробу на число.

Виховна: виховання дисциплінованості, акуратності, взаємодопомоги.

Розвивальна: розвивати математичну грамотність, навички самоаналізу, увагу, пам`ять, цікавість до математики.

  1.                Історічна довідка і перевірка домашнього завдання.
  1.               Почнемо з девізу: «Умова успіху кожного - успіх всіх».

Ми продовжуємо вивчати дії з десятковими дробами. Історія десяткових дробів достатньо давня й містить багато цікавих фактів. Відомий математик ал- Каші у праці «Ключ до арифметики» першим сформулював дії з десятковими дробами.

  1.               Перевірка домашнього завдання. Розглянемо задачу. Що потрібно було знайти в цьому завданні? Як знайти периметр прямокутника? Як знайти площу прямокутника? Які дії з десятковими дробами ви використали?
  2.               Як помножити десятковий дріб на десятковий дріб? Згадаємо на прикладі ( з коментарем).
  3.               Де ви частіше помилялися при множенні десяткових дробів?
  4.               Для тренування я пропоную декілька вправ. Поставити кому в прикладі.
  1.               1,27*3,5=44454;
  2.               12,7*0,35=44454;
  3.               12,7*3,5=44454;
  4.               0,127*0,35=44454;
  5.               12,7*0,1=1274;
  6.               127*0,01=127.
  1.               Підведемо підсумок. Найкращими були.
  2.               Девіз: «Рахуй, гав не лови»
  1.               17,3-1=16,3;
  2.               2,65+0,05=2,7;
  3.               5,3*2=10,6;
  4.               0,2*3=0,6;
  5.               0,863-0,563=0,3;
  6.               2,6*2=5,2;
  7.               12,35+2=14,35;
  8.               0,311*3=0,933.
  1.               Підведемо підсумок. Хто не помилився ні разу.
  2.               Фізкульт хвилинка.

Руки в боки, руки ширше,

Пострибаємо, тихіше,

один, два, три, чотири.

Підтянулись,  що є сили.

Присідаємо тихенько.

Встали, сіли, встали, сіли,

а тепер за парти сіли.

 

  1.             Формування мотивації до вивчення ділення десяткового дробу на натуральне число.

Де, крім прикладів, ми використаємо дії з десятковими дробами? (при розв`язанні рівнянь)

12х+14х+4,2=12.

Чи вмієте ви ділити десятковий дріб на натуральне число?

Девіз цього етапу: «Розум без здогади гроша не варто».

  1.          Вивчення нового матеріалу.

Перш ніж почати аналізувати, як поділити десятковий дріб на натуральне число, давайте згадаємо, які числа ми вміємо ділити?

Приклад.

  1.               1,2:4=1,2*10:4:10=0,3;
  2.               2,5:5=2,5*10:5:10=0,5;
  3.               223,6:43=2236:43:10=52:10=5,2.

Хто може запропонувати інший, більш короткий спосіб розв`язання.

Сформуємо алгоритм ділення десяткового дробу на натуральне число.

В цих прикладах є декілька секретів, давайте розкриємо їх разом.

  1.               1:125=0,008;
  2.               7,982:26=0,307;
  3.               0,0432:36=0,0012.
  1.         Для наступного етапу роботи, я пропоную організувати групи по чотири учня. Перед вами чотири приклади, розв`яжіть їх по черзі,  коментуй свої дії.
  1.               144,96:48=3,02;
  2.               13:2=6,5;
  3.               21:14=1,5;
  4.               6:12=0,5.
  1.            Перевірка результатів роботи в групах. До дошки виходять по черзі по одному представнику від групи.

В цей час задачі на кмітливість.

1) В десятковому дробі перенесли кому на дві цифри праворуч. Як змінився дріб?

2) Попереду свята, а отже приготування святкової вечері. Нехай вони пройде на безлюдному острові. Наш  рецепт: чоловіки запасли м`яса – 42,36 кг, на стіл приготували  2/3 цієї кількості. Жінки зібрали 9,2 кг абрикосів, а діти назбирали в 1,5 разів більше. Скільки м`яса й скільки фруктів на столі?

Підведемо підсумки. Нехай кожний відповість на питання:

  1.               За що я можу себе похвалити?
  2.               Що мені вдалося на уроці?
  3.               Над якими завданнями я попрацюю вдома?
  4.               Навіщо нам був потрібен цей урок?
  1.         А тепер підніміть картку потрібного кольору, в залежності від обраного виразу:
  1.               Мені все зрозуміло, у мене все виходить ( жовтий).
  2.               В мене є помилки, але я намагаюсь виправити (синій).
  3.               Я нічого не розумію, в мене нічого не виходить( червоний).
  1.      Домашнє завдання на ваш вибір. Приклади (відпрацювання обчислювальних навичок),  розв`язати задачу за допомогою рівняння, задача від мудрої сови. Вибирайте та вирішуйте.

На мою думку, в руках кожного  знаходиться чарівний ліхтарик пізнання, й від нашої майстерності, нашої зацікавленості в роботі залежіть як направити промінь, щоб отримати найкращі результати.

 

1

 

doc
Додано
27 лютого 2019
Переглядів
795
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку