Урок корекції знань. 5 клас. Тема: « Ділення десяткового дробу на натуральне число»
Мета уроку:
Навчальна: сформувати навички ділення десяткового дробу на число.
Виховна: виховання дисциплінованості, акуратності, взаємодопомоги.
Розвивальна: розвивати математичну грамотність, навички самоаналізу, увагу, пам`ять, цікавість до математики.
Ми продовжуємо вивчати дії з десятковими дробами. Історія десяткових дробів достатньо давня й містить багато цікавих фактів. Відомий математик ал- Каші у праці «Ключ до арифметики» першим сформулював дії з десятковими дробами.
Руки в боки, руки ширше,
Пострибаємо, тихіше,
один, два, три, чотири.
Підтянулись, що є сили.
Присідаємо тихенько.
Встали, сіли, встали, сіли,
а тепер за парти сіли.
Де, крім прикладів, ми використаємо дії з десятковими дробами? (при розв`язанні рівнянь)
12х+14х+4,2=12.
Чи вмієте ви ділити десятковий дріб на натуральне число?
Девіз цього етапу: «Розум без здогади гроша не варто».
Перш ніж почати аналізувати, як поділити десятковий дріб на натуральне число, давайте згадаємо, які числа ми вміємо ділити?
Приклад.
Хто може запропонувати інший, більш короткий спосіб розв`язання.
Сформуємо алгоритм ділення десяткового дробу на натуральне число.
В цих прикладах є декілька секретів, давайте розкриємо їх разом.
В цей час задачі на кмітливість.
1) В десятковому дробі перенесли кому на дві цифри праворуч. Як змінився дріб?
2) Попереду свята, а отже приготування святкової вечері. Нехай вони пройде на безлюдному острові. Наш рецепт: чоловіки запасли м`яса – 42,36 кг, на стіл приготували 2/3 цієї кількості. Жінки зібрали 9,2 кг абрикосів, а діти назбирали в 1,5 разів більше. Скільки м`яса й скільки фруктів на столі?
Підведемо підсумки. Нехай кожний відповість на питання:
На мою думку, в руках кожного знаходиться чарівний ліхтарик пізнання, й від нашої майстерності, нашої зацікавленості в роботі залежіть як направити промінь, щоб отримати найкращі результати.
1