Інтегрований урок на тему: "Таємниці мистецтва стародавнього Єгипту"

Про матеріал
Розробка інтегрованого уроку допоможе вчителю розкрити тему і завдання уроку. ознайомити учнів з історичними надбаннями мистецької спадщини світу.
Перегляд файлу

 

 

          Розробка конспекту інтегрованого уроку Мистецтво

 

   8 клас

 

Тема уроку: Таємниці мистецтва Стародавнього Єгипту;

 

Мета уроку: навчальна: розширити  загально-естетичний та музичний кругозір учнів, ознайомити їх із стилями часу, новими термінами і поняттями, з життям і творчістю відомих фахівців: скульпторів, архітекторів, музикантів різних епох і стилів,  з музичними творами, художніми і історичними пам’ятками мистецтва. Вчити учнів самостійно зіставляти та синтезувати нову інформацію, самостійно працювати з науково-художньою літературою.

Розвиваюча: розвивати творчі і музичні навички учнів, осмислене сприйняття музичних та художніх творів, образне  мислення під час ознайомлення з творами різних історичних епох.

Виховна: формувати емоційні, естетичні, моральні, загальнолюдські та національні якості особистості –любов до рідного краю , до природи ,до народних традицій .Виховувати шанобливе ставлення до архітектурних, музичних і загалом – історичних пам’яток людства.

Очікувані результати: після уроку учні самостійно зможуть визначати спільні риси між видами мистецтв, оволодіють новими поняттями і термінами.

Основні терміни та поняття: піраміди, Сфінкс, капітель, рельєф, монумент, канон .

Методи та прийоми роботи: розповідь, пояснення, інтерпретація творів,  бесіда, демонстрація, презентація, перегляд відео, онлайн-гра, бесіда-дискусія.

Обладнання: підручник «Мистецтво 8 клас» автор Л.Масол; ТЗН, мультимедійна дошка, гаджети, планшети.

Музичний матеріал: Дж.Верді «Тріумфальний марш» із опери «Аїда».

Форма уроку: інтегрований.

Тип уроку :комбінований.

 

 Перебіг уроку:

 

 I.Організація класу;

1.Вхід учнів до класу під музичний супровід «Марш» із опери Дж. Верді «Аїда»

2.Музичне вітання «Ми прийшли  в музичний клас» (www.youtube.com Привітання до уроків музики).

II.Повідомлення теми і мети уроку;                                                                                                                                

Загадковий ,чарівний, таємничий Стародавній Єгипет…Скільки цікавого було почуто про нього на уроках історії…Скільки захоплюючих кінострічок знято…Безліч художніх і наукових робіт створено за історичними і науковими  дослідженнями…А скільки ще невідомого приховує від нас ця загадкова цивілізація?

Пригадаймо разом, з якими пам’ятками художньої культури Стародавнього Єгипту ви ознайомлювалися на уроках історії . художньої літератури, мистецтва?

Який із них вважають одним із Семи чудес світу?

Обговоріть особливості пригаданих вами творів  і згодом визначте найхарактерніші ознаки стилю єгипетського мистецтва доби фараонів.

III . Актуалізація опорних знань учнів.

Єгипетська цивілізація, що розвивалася упродовж тритисячолітньої історії до нашої ери , сформувала високохудожні традиції , які мали величезний вплив на подальший розвиток світового мистецтва. У чому ж полягають секрети єгипетського стилю?

IV.Розкриття теми уроку.

1. Розповідь вчителя і перегляд презентації ( «Таємниці мистецтва Стародавнього Єгипту»)

 

 

Слайд 1) Стародавній Єгипет розташовувався в північно-східній частині Африки , у долині і дельті річки Ніл ,біля берегів Середоземного моря.

 

 

(Слайд 2) Безліч археологів здійснювали експедиції до загадкових єгипетських пірамід , та не всі мали змогу розкрити таємниці світу загадкових поховань.

 

 

 

(Слайд3) Перед вами знаменитий процес поетапного виготовлення папірусу і фото , на якому зображено справжній стародавній єгипетський манускрипт.

 

 

(Слайд4) Картини з побуту простих єгиптян, зображені на стінах пірамід Хефрена, Мекена та Хеопса , сцени історичного життя, боги Стародавнього Єгипту.

 

(Слайд5) Архітектура Стародавнього Єгипту: Лукорський і Карпакський храми, статуя фараона Аменофіса – заввишки 20 метрів, зразок монументальної скульптури пори фараонів.

 

 

 

 

 

 

 

(Слайд6) Піраміди –археологи нарахували близько 80 пірамід.Знаменитіші знаходяться біля Гізи :Хеопса (Хуфу) , Хефрена (Хафра), Мекеріна (Менкаура).

 

 

(Слайд7) Сфінкс –вирубана скульптура із єдиного каменю, завдовжки 80 метрів та висотою -20 метрів, лев з головою людини та обличчям фараона Хефрена.

 

 

(Слайд 8) Скульптури цариці Нефертіті і фараона Аменхотепа.

 

 

 

(Слайд9) Живописний розпис гробниці Нахто . Рельєф родини фараона Ехнатона , розпис гробниці фараона Рамзеса III .

 

 

 

 

 

 

(Слайд10) Музична культура Стародавнього Єгипту : музичні інструменти доби фараонів –арфа ,флейта, бубон, систр, тамбурин.

 

 

 

(Слайд11-12)  Винаходи єгиптян :гончарний круг, норія –давнє водопідйомне колесо. Стародавні медичні інструменти.

2.Творча робота «Асоціативний кущ».

На основі переглянутої інформації зробіть висновки: Які образи і символи використовувалися давніми єгипетськими митцями ? Наведіть приклади, використовуючи подані у підручнику ілюстрації (с.12-15). Самостійно опрацюйте поняття : капітель, канон, рельєф, скульптури малих форм і монументальні скульптури.(с.15-17)

3.Демонстрація  фрагменту відеофільму.

Ще на деякий час перенесемося у Стародавні часи епохи правління фараонів тепер вже за допомогою документально-історичного фільму «Давній Єгипет .Життя.» (https;//www youtube.com/watht?v=jGHSIIVCqMWO) У зошитах з мистецтва зробіть нотатки, які стануть вам допомогою на наступному етапі нашого уроку. Зверніть увагу на побут стародавніх єгиптян. Повсякденний одяг чоловіків і жінок, будівлі , в яких мешкали люди .Якими ремеслами займалися і як проводили будні і свята.

4.Слухання музичного твору Джузеппе Верді « Тріумфальний марш» із опери «Аїда».(www.youtube.com Triumphal March from Aida)

Однією з найвідоміших опер у світі про добу Стародавнього Єгипту є опера «Аїда», створена Джузеппе Верді. Щороку, у долині стародавніх Фів відбувається ця вистава .Саме тут , відповідно до сюжету опери зародилося кохання єгипетського полководця Радамеса  і рабині Аїди- доньки єгипетського царя, з яким воюють єгиптяни.

5.Творче завдання «Дизайнери»

Уявіть себе дизайнерами одягу і відомими всесвітніми модельєрами. За бажанням об’єднайтеся у групи (ательє) і створіть ескізи костюмів для головних героїв щойно переглянутого фрагмента опери «Аїда» (кольорові, графічні олівці, тощо) Презентуйте свої роботи  класу.y

V.Підбиття підсумків уроку.

Які архітектурні шедеври Стародавнього Єгипту ви запам’ятали з уроку мистецтва?

Які види скульптур існували в мистецтві Стародавнього Єгипту?

Яких канонів зображення людини дотримувалися?

Що таке капітель? Назвіть приклади малих і монументальних архітектурних форм , які існували у Стародавньому Єгипті.

Що нового і цікавого ви дізналися з життя єгиптян? Що вас здивувало і

Що запам’яталося?

VI.Домашнє завдання.

Уявіть себе стародавніми єгипетськими архітекторами і у вільний час, за допомогою онлайн –гри «Таємниці Єгипту» побудуйте свою сучасну піраміду. (www.game.game.com.ua)  Розкажіть про свої досягнення.

VII.Оцінювання протягом уроку і у кінці уроку.

Використана література: Підручник Л.Масол «Мистецтво.8 клас»,  «Велика юнацька географічна енциклопедія»Р.Оснащук та інші ,ВД «Освіта»2012р.

Використані електронні інтернет-джерела:відео-інформація з посиланням на Інтернет-мережу Youtube,онлайн  відео-ігри .

doc
До підручника
Мистецтво 8 клас (Масол Л.М.)
Додано
22 квітня 2019
Переглядів
4742
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку